Brdr. Hartmann: Afnoteringspræmie uden bud
-
Det er godt nok spændende om fam. Stadil kan slippe afsted med dette skambud.Er der nogen der ved hvor man kan melde sig i protesten mod Thornico. Det kunne være rart at de små aktionærer blev hørt.
-
Hartmann i pæn stigning: Løfter sig et stykke over Stadils indikative bud
22/9 12:58
Æggebakkeproducenten Brdr. Hartmann stiger på børsen fredag og bevæger sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding tidligere på ugen meddelte, at det har til hensigt at tilbyde de øvrige ejere.
Det mulige bud på 300 kr. per aktie blev annonceret i en børsmeddelelse tirsdag aften, hvor Hartmann også meddelte, at Thornico, der er ejet af Christian Stadil, har bedt selskabet indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med det formål at foreslå en afnotering.
Planerne møder ifølge Børsen massiv modstand blandt en række aktionærer.
Ifølge avisens oplysninger arbejder en gruppe aktionærer derfor lige nu på at samle 10 pct. af stemmerne for at forhindre afnoteringen.
Samtidig har de bedt advokater se på, om der er juridiske muligheder for at bremse transaktionen, da de mener, at buddet er for lavt.
Det mulige bud på 300 kr. per aktie var da også 1 kr. lavere end lukkekursen i tirsdags.
Og fredag kan Hartmann-aktionærerne se aktien stige yderligere 3 pct. til 309 kr.
.\˙ MarketWire
-
Det er i hvert fald en idè, at få fortalt investorerne i Hartmann, at det denne gang er mere vigtigt end tidligere at få afgivet sin stemme på generalforsamlingen. Det kan formentlig gøres elektroninsk.
Der er kun 10%, der skal stemme nej.
jeg har ikke p.t. aktier i Hartmann; men jeg støtter kampen mod det forslag, der er en grov fornærmelse mod alle mindre investorer.
-
7.5% har allerede indikeret at de agter stemme nej. Jeg har meget svært ved at se for mig at forslaget skulle få opbakning fra mere end 90%. Jeg tænker det bliver 70-75% for (Thornico og Hartmann bestyrelsen repræsentere allerede omk 70%) og 25-30% imod.
-
Hartmann: Dansk Aktionærforening vil samle utilfredse mindretalsaktionærer
22/9 16:40Dansk Aktionærforening vil nu samle de mindretalsaktionær, der er utilfredse med majoritetsaktionæren Thornico Holdings planer om at afnotere Brdr. Hartmann fra fondsbørsen og købe de øvrige aktionærer ud til en kurs på 300 kr. per aktie.
Det mulige bud på 300 kr. per aktie er under halvdelen af selskabets topkurs for to et halvt år siden, og forslaget har ifølge Dansk Aktionærforening skabt utilfredshed blandt flere private minoritetsaktionærer.- I første omgang opfordrer vi derfor alle private investorer, der ejer aktier i Brdr. Hartmann, til at melde deres interesse ind til os. Derfra vil vi sammen med en gruppe frivillige sørge for, at der indkaldes til et koordinerende møde, hvor en mere formel samling af investorgruppen kan ske, siger Mikael Bak, administrerende direktør for Dansk Aktionærforening i en meddelelse.
Samlingen sker med henblik på, at Danske Aktionærforening kan medvirke til at arbejde for, at en mulig afnotering sker på fair vilkår og til en pris, der afspejler markedsværdien.
Og såfremt det ikke er tilfældet, ønsker foreningen at sikre, at mindretallet kan stemme gennem fuldmagter eller fremmøde, så et eventuelt urimeligt forslag kan blive blokeret på en kommende generalforsamling.
Thornicos hensigter blev offentliggjort tirsdag aften. Det mulige bud på 300 kr. var 1 kr. under lukkekursen tirsdag på 301 kr.
Fredag stiger Hartmann 2,7 pct. til 308 kr., og den bevæger sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding annoncerede som en mulighed tirsdag aften.
.\˙ MarketWire
- I første omgang opfordrer vi derfor alle private investorer, der ejer aktier i Brdr. Hartmann, til at melde deres interesse ind til os. Derfra vil vi sammen med en gruppe frivillige sørge for, at der indkaldes til et koordinerende møde, hvor en mere formel samling af investorgruppen kan ske, siger Mikael Bak, administrerende direktør for Dansk Aktionærforening i en meddelelse.
-
Hartmann indkalder til ekstraordinær generalforsamling 16. oktober
22/9 17:05
Brdr. Hartmann indkalder til en ekstraordinær generalforsamling den 16. oktober, hvor der skal tages stilling til det forslag, som er kommet fra storaktionær Thornico Holding om at afnotere selskabet fra fondsbørsen i København.
Thornico Holding, som er ejet af Christian Stadill, anmodede tidligere om, at der blev indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling, og det blev dengang også meddelt, at Thornico havde til hensigt at tilbyde at købe de øvrige aktionærer ud af selskabet til en pris på 300 kr. per aktie.
Thornico Holding ejer i forvejen 68,6 pct. af aktierne i Hartmann, og en beslutning om afnotering vil ifølge fondsbørsens regler kræve opbakning fra aktionærer, der repræsenterer 90 pct. af aktiekapitalen.
Planerne om afnotering og tilbuddet om at købe de resterende aktier for 300 kr. per aktie har skabt utilfredshed hos mindretalsaktionærerne, og nu vil Dansk Aktionærforening forsøge at samle dem.
- I første omgang opfordrer vi derfor alle private investorer, der ejer aktier i Brdr. Hartmann, til at melde deres interesse ind til os. Derfra vil vi sammen med en gruppe frivillige sørge for, at der indkaldes til et koordinerende møde, hvor en mere formel samling af investorgruppen kan ske, siger Mikael Bak, administrerende direktør for Dansk Aktionærforening i en meddelelse.
Samlingen sker med henblik på, at Danske Aktionærforening kan medvirke til at arbejde for, at en mulig afnotering sker på fair vilkår og til en pris, der afspejler markedsværdien.
Og såfremt det ikke er tilfældet, ønsker foreningen at sikre, at mindretallet kan stemme gennem fuldmagter eller fremmøde, så et eventuelt urimeligt forslag kan blive blokeret på en kommende generalforsamling.
Fredag lukkede Hartmann 2,7 pct. højere i 308 kr., og den bevægede sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding annoncerede som en mulighed tirsdag aften.
Marketwire
-
Sådan gør du:
Skriv en mail til: [email protected]I emnefeltet skriver du "Hartmann", og i mailen skriver du dit navn og adresse. Skriv også meget gerne, hvor mange aktier du ejer i selskabet, så vi kan opgøre de samlede ejerandele løbende.
-
Loyalitesforpligtelsen fra tidligere nøglepersoner kan vel ikke stå i vejen for udtalelser fra deres side, da de jo viser loyalitet over for Brdr.Hartmann ved at bringe den rette værdi af firmaet frem i lyset.
Hvis det er Thornico der har dikteret klausulerne er dette jo problematisk. Den tidligere formand ville jo ikke sige meget.
Nå, det er vist noget for advokaterne.
-
Aktionærforeningen er med generalforsamlingsindkaldelsen allerede kørt over: Og ærlig talt synes jeg det er noget underligt, "at Danske Aktionærforening kan medvirke til at arbejde for, at en mulig afnotering sker på fair vilkår "
Næ, aktionærforening. I skal arbejde på, at der ikke på den her måde og ad bagvejen sker overtagelse af en børsnoteret virksomhed med mange aktionærer. Hvis Tornico vil købe de resterende aktier må de give et købstilbud og følge de regler, der er for den slags. Det dur ikke, at aktionærforeningen begynder at give køb på aktionærernes rettigheder.
-
Brdr Hartmann: Hvem har mest stamina? https://www.proinvestor.com/boards/115701
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind