Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ugekommentar - Shipping - Helge Larsens favoritter lige nu

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #10

    "Her en lille video om facts omkring Panama og Suez-kanalerne til dem der vil nørde lidt. 2 ting springer i øjnene hos mig. P og S vil udvide kanalerne og der kommer måske en ny i Nicaragua, men for alle gælder det at det vil tage en del år at konstruere". Kilde Mcjean i Proinvestors shipping-chat.

    1 Reply Last reply
    8
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #11

      Interessant og informativ video, jo da, men præsentationen lige lovlig amerikansk.

      1 Reply Last reply
      6
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #12

        Enig VK, Den amerikanske præsentationsfacon er ikke helt nem at forlige sig med. "Energien" virker i mange tilfælde forstyrrende på koncentrationen 🙂

        1 Reply Last reply
        5
        • H Offline
          H Offline
          HanneP
          wrote on sidst redigeret af
          #13

          NordicStock og Helge....Tusinde tak for gode svar. 🙂

          1 Reply Last reply
          5
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #14

            LPG: Pots of gold: VLGCs close in on more earnings records

            Just a moment...

            favicon

            (splash247.com)

            1 Reply Last reply
            4
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #15

              LPG: 19.32 inde i videoen.

              1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #16

                Hej 🙂

                Jeg har prøvet at lave en oversigt, over status på de Nordiske Shipping sektorer:

                • Bulk (Tørlast)
                • Tank
                • LPG
                • LNG
                • RoRo (Roll on / Roll Off)
                • Containers

                Jeg synes den giver et overblik over, hvilke sektorer der i sidste regnskabs-kvartal har været "Hot og hvilke der har været "Not".

                Som man kan se, har Tank været godt, hvorimod Bulk (Tørlast) har haft det svært. Lau Svendsen har nu fortalt i MillionærKlubben, at vi er tæt på at skulle skifte vores Shipping investeringer fra TANK til TØRLAST. Og de tekniske signaler bakker ham op, på trods af ret dårlige Q2 2023 regnskaber. Men markedet kigger fremad, og vurderer - ligesom Lau (og Helge Larsen?) at det er tid til Tørlast.

                Jeg vil dog gerne lige have et "GO" fra Helge Larsen ang. de 4 'rene' tørlast-selskaber, da han i årevis har haft styr på de forskellige Shipping sektorer.

                PS: Læg venligst også mærke til, at de 2 LNG selskaber "stritter" i hver sin retning 🙂

                PPS: Jeg tror også, at der kun går kort tid, før RoRo aktierne bliver købs-klare.

                115647_NordicShippingStocks_21Sep2023.jpg

                1 Reply Last reply
                7
                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktør
                  wrote on sidst redigeret af
                  #17

                  Super oversigt NorddicStock. Her et par korte kommentarer:

                  Bulk ligger umiddelbart lige til højrebenet med udsigt til stigende renter. Lige nu ligner det, at sektoren er for lavt prissat over en bred kam sammenlignet med andre sektorer indenfor shipping.
                  Disclaimer: Jeg har aktier i Golden Ocean

                  Tank: Ratebilledet nu og forud ser godt ud.
                  Disclaimer: Jeg har aktier i Hafnia og Frontline.

                  LPG: Avance Gas Holding har størst kurspotentiale pga
                  lav fast kontraktandel. Får derfor stor indtjening i denne tid fra de høje spotrater i modsætning til BW-LPG som har en meget høj fast kontraktandel.
                  Disclaimer: Jeg har begge aktier.

                  LNG: Flex LNG har låst kontrakter helt frem 2027. Derfor er Awilco LNG pt et bedre bud i sektoren.
                  Disclaimer: Jeg har haft Flex LNG i flere år pga det gode udbytte.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #18

                    1000 tak Helge 🙂

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør
                      wrote on sidst redigeret af
                      #19

                      Det var så lidt NordicStock.

                      Fantastisk at opleve hvordan dine RSI og MACD signaler i de enkelte aktier afspejler den måde som erfarne shippingtradere - der kender balancen mellem det faste kontraktmarked og spotmarkedet for de enkelte selskaber - reelt agerer på i aktiemarkedet.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #20

                        Analysechef Eirik Haavaldsen i Pareto udtaler sig til Finansavisen omkring tank og LPG. Aktiespecifikt nævner han Hafnia, BW-LPG og Avance Gas.

                        Just a moment...

                        favicon

                        (www.proinvestor.com)

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • B Offline
                          B Offline
                          B.Andersen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #21

                          Pareto i dag:

                          "The VLGC market has so far shrugged off the heavy fleet growth, with rates above USD 100,000/day and firmly into the super-profit territory. Ahead of the Q3 report we raise our estimates substantially - and continue to expect heavy dividends and excessive value creation. BW LPG remains the most discounted vs. both NAV and cashflow generation - and is our top pick. We raise our TP to NOK 176 (159) in BW LPG, NOK 140 (123) in AGAS and USD 35 (27) in Dorian LPG - which we also upgrade from HOLD to BUY"

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • B Offline
                            B Offline
                            B.Andersen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #22

                            "How Middle East war could impact global LNG, LPG shipping
                            An in-depth interview with Oystein Kalleklev, CEO of Flex LNG and Avance Gas"

                            Link Preview Image
                            How Middle East war could impact global LNG, LPG shipping

                            A leading exec in liquefied gas shipping gives his take on war in the Middle East, market fundamentals and shipping stocks.

                            favicon

                            FreightWaves (www.freightwaves.com)

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • P Offline
                              P Offline
                              ProinvestorNEWS
                              wrote on sidst redigeret af
                              #23

                              Current Status of the LNG Markets? Value Investor's Edge Live Hosts Oystein Kalleklev

                              Join J Mintzmyer as he interviews Oystein Kalleklev, CEO of Flex LNG and Avance Gas, in this Value Investor's Edge Live segment. Today we discuss the current status of the LNG markets & concerns regarding the massive orderbook. We also explore short term risks with these unprecedented spot market rates and discuss potential dividends in upcoming quarter

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • S Offline
                                S Offline
                                SimonBootsyCollins
                                wrote on sidst redigeret af
                                #24

                                Hej.
                                Jeg har solgt mine Avance og Bwlpg. Jeg vil høre om nogle her kan hjælpe med "for/imod" tanker om køb af Torm, Frontline eller ds norden.
                                Vh Simon

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  B.Andersen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #25

                                  Hvorfor har du solgt Avance Gas og BW-Lpg? Forude venter stærke Q3 regnskaber og udsigt til meget store udbytter fra begge selskaber.

                                  Med hensyn til oil-tankers kan man vist ikke være andet end positiv i relation til fremtiden. Tilgangen af nye skibe er stort set ikke eksisterende i de kommende år. Det vil holde rateniveauet højt.

                                  Jeg har Frontline, Torm, Okeanis og Hafnia.

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    SimonBootsyCollins
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #26

                                    Jeg solgte da jeg troede vi havde nået det meste af potentialet. Tænker, håber og hører at der er mere potentiale i olie tank. Jeg er dog blot novice?

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      B.Andersen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #27

                                      Hej Simon, Så længe det fremtidige ratebillede ser fornuftigt ud og olieprisen holder sig højt, ser jeg ingen grund til at sælge ud i LPG aktierne. Følg eventuelt med i shippingchatten.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • B Offline
                                        B Offline
                                        B.Andersen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #28

                                        LPG...Joakim Hannisdahl
                                        @JHannisdahl

                                        PanCan transit delays are rising for VLGCs, w auction fees now said to be close to $2m again. Ballasters via CoGH is adding to tonne-miles

                                        The US/FE LPG arb is now supportive of theoretical VLGC spot rates ~$184k/d, w spot (~$116k/d on Friday) expected to open the week in green https://twitter.com/JHannisdahl/status/1718942586507788719?s=20

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • B Offline
                                          B Offline
                                          B.Andersen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #29

                                          Oslo (Infront TDN Direkt): "Ifølge Pareto Securities ryktes det om at BW LPG selger VLGCen "BW Princess" til rundt 65 millioner dollar til en asiatisk kjøper. Meglerhuset hadde estimert 60 millioner dollar i sin NAV-beregning. Enda mer interessant ifølge Pareto er meglerkommentarer rundt en ny toårsavtale for BW LPG India-skipet "BW Cedar", som har hatt en inntjening på rundt 36.000 dollar pr dag. Den nye kontrakten opplyses å gi en inntjening på 56.500 dollar dag frem til 2025.

                                          "Vi antar 50.000/45.000 pr dag i vår spotantagelse for 2024/2025. Ved å heve dette til 60.000 pr dag vil det implisere 6 dollar i resultat pr aksje/utbytte pr aksje for de to årene (nesten dobbelt så mye som nåværende estimater)", skriver meglerhuset.

                                          Pareto mener at LPG-fraktaksjene fortsatt er attraktive, med estimatmoment, attraktive utbyttepolitikker, sterke balanser og rabatter til NAV.

                                          "BW LPG er priset lavest på både NAV og multipler - og gir det høyeste utbyttet for øyeblikket", skriver meglerhuset.

                                          For øvrig skriver shippingavisen TradeWinds tirsdag at Panama Canal Authority (ACP) reduserer daglige skipstransitter ettersom vannivåene fortsetter å synke på grunn av tørke. Normalt krysser 36 skip pr dag, men dette har allerede blitt redusert til 32. Dette tallet vil falle til 25 og deretter 24 i november, til 22 i desember, 20 i januar og til slutt kun 18 i februar inntil videre, ifølge en melding fra ACP, skriver bransjeavisen".

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger