Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ugekommentar - Shipping - Helge Larsens favoritter lige nu

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    HanneP
    wrote on sidst redigeret af
    #7

    Er det ikke hip som hap om man investerer i BW-LPG eller Avance Gas?

    1 Reply Last reply
    6
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #8

      @HanneP

      Jo, med den lille forskel at, Avance Gas er lidt mere volatil i sin indtjening sammenlignet med "Storebroren" BW LPG.

      Personligt foretrækker jeg at handle alle shipping aktier teknisk ind og ud. Det er ikke buy-and-hold aktier imo.

      Lige nu - på den korte bane efter Q2 2023 regnskabet - lader Avance Gas til at være det bedste køb, hvorimod efter Q1 2023 regnskabet var BW LPG det bedre køb.

      Hvis du kigger på fanen "Nordic Shipping" i mix Excel-ark (hvis du har modtaget det) kan man se regnskabs-udviklingen over tid, for de 2 selskaber, og Avance Gas er lidt bedre til at skabe Profit end BW LPG er.

      I Q2 2023 havde BW LPG en profit-margin på 26,9%
      I Q2 2023 havde Avance Gas en profit-margin på 42,2%

      Denne udvikling betød noget for deres kvartals-udbytte:

      BW LPG Q1 2023 udbytte: 0,95 USD
      BW LPG Q2 2023 udbytte: 0,81 USD

      Avance Gas Q1 2023 udbytte: 0,50 USD
      Avance Gas Q2 2023 udbytte: 0,50 USD

      Som du kan se, så kunne Avance Gas holde sit udbytte, hvorimod BW LPG måtte sænke sit fra 0,95 USD til 0,81 USD.

      Så der er en LILLE forskel.

      1 Reply Last reply
      8
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #9

        Hej Hanne, NordicStock forklarer forskellen så fint.

        BW-LPG har en stor kontraktandel til en forud fikseret ratepris og udbetaler løbende meget store udbytter.

        Avance Gas Holding har derimod kun en mindre kontraktandel til fikseret ratepris og opnår derfor en højere profitmargen, når spotraterne som nu er høje. Udbytteprocenten er lavere end BW-LPG´s, men kurspotentialet i det nuværende marked anses som større.

        1 Reply Last reply
        8
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #10

          "Her en lille video om facts omkring Panama og Suez-kanalerne til dem der vil nørde lidt. 2 ting springer i øjnene hos mig. P og S vil udvide kanalerne og der kommer måske en ny i Nicaragua, men for alle gælder det at det vil tage en del år at konstruere". Kilde Mcjean i Proinvestors shipping-chat.

          1 Reply Last reply
          8
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #11

            Interessant og informativ video, jo da, men præsentationen lige lovlig amerikansk.

            1 Reply Last reply
            6
            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktør
              wrote on sidst redigeret af
              #12

              Enig VK, Den amerikanske præsentationsfacon er ikke helt nem at forlige sig med. "Energien" virker i mange tilfælde forstyrrende på koncentrationen 🙂

              1 Reply Last reply
              5
              • H Offline
                H Offline
                HanneP
                wrote on sidst redigeret af
                #13

                NordicStock og Helge....Tusinde tak for gode svar. 🙂

                1 Reply Last reply
                5
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS
                  wrote on sidst redigeret af
                  #14

                  LPG: Pots of gold: VLGCs close in on more earnings records

                  Just a moment...

                  favicon

                  (splash247.com)

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • P Offline
                    P Offline
                    ProinvestorNEWS
                    wrote on sidst redigeret af
                    #15

                    LPG: 19.32 inde i videoen.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #16

                      Hej 🙂

                      Jeg har prøvet at lave en oversigt, over status på de Nordiske Shipping sektorer:

                      • Bulk (Tørlast)
                      • Tank
                      • LPG
                      • LNG
                      • RoRo (Roll on / Roll Off)
                      • Containers

                      Jeg synes den giver et overblik over, hvilke sektorer der i sidste regnskabs-kvartal har været "Hot og hvilke der har været "Not".

                      Som man kan se, har Tank været godt, hvorimod Bulk (Tørlast) har haft det svært. Lau Svendsen har nu fortalt i MillionærKlubben, at vi er tæt på at skulle skifte vores Shipping investeringer fra TANK til TØRLAST. Og de tekniske signaler bakker ham op, på trods af ret dårlige Q2 2023 regnskaber. Men markedet kigger fremad, og vurderer - ligesom Lau (og Helge Larsen?) at det er tid til Tørlast.

                      Jeg vil dog gerne lige have et "GO" fra Helge Larsen ang. de 4 'rene' tørlast-selskaber, da han i årevis har haft styr på de forskellige Shipping sektorer.

                      PS: Læg venligst også mærke til, at de 2 LNG selskaber "stritter" i hver sin retning 🙂

                      PPS: Jeg tror også, at der kun går kort tid, før RoRo aktierne bliver købs-klare.

                      115647_NordicShippingStocks_21Sep2023.jpg

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktør
                        wrote on sidst redigeret af
                        #17

                        Super oversigt NorddicStock. Her et par korte kommentarer:

                        Bulk ligger umiddelbart lige til højrebenet med udsigt til stigende renter. Lige nu ligner det, at sektoren er for lavt prissat over en bred kam sammenlignet med andre sektorer indenfor shipping.
                        Disclaimer: Jeg har aktier i Golden Ocean

                        Tank: Ratebilledet nu og forud ser godt ud.
                        Disclaimer: Jeg har aktier i Hafnia og Frontline.

                        LPG: Avance Gas Holding har størst kurspotentiale pga
                        lav fast kontraktandel. Får derfor stor indtjening i denne tid fra de høje spotrater i modsætning til BW-LPG som har en meget høj fast kontraktandel.
                        Disclaimer: Jeg har begge aktier.

                        LNG: Flex LNG har låst kontrakter helt frem 2027. Derfor er Awilco LNG pt et bedre bud i sektoren.
                        Disclaimer: Jeg har haft Flex LNG i flere år pga det gode udbytte.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #18

                          1000 tak Helge 🙂

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktør
                            wrote on sidst redigeret af
                            #19

                            Det var så lidt NordicStock.

                            Fantastisk at opleve hvordan dine RSI og MACD signaler i de enkelte aktier afspejler den måde som erfarne shippingtradere - der kender balancen mellem det faste kontraktmarked og spotmarkedet for de enkelte selskaber - reelt agerer på i aktiemarkedet.

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • P Offline
                              P Offline
                              ProinvestorNEWS
                              wrote on sidst redigeret af
                              #20

                              Analysechef Eirik Haavaldsen i Pareto udtaler sig til Finansavisen omkring tank og LPG. Aktiespecifikt nævner han Hafnia, BW-LPG og Avance Gas.

                              Just a moment...

                              favicon

                              (www.proinvestor.com)

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • B Offline
                                B Offline
                                B.Andersen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #21

                                Pareto i dag:

                                "The VLGC market has so far shrugged off the heavy fleet growth, with rates above USD 100,000/day and firmly into the super-profit territory. Ahead of the Q3 report we raise our estimates substantially - and continue to expect heavy dividends and excessive value creation. BW LPG remains the most discounted vs. both NAV and cashflow generation - and is our top pick. We raise our TP to NOK 176 (159) in BW LPG, NOK 140 (123) in AGAS and USD 35 (27) in Dorian LPG - which we also upgrade from HOLD to BUY"

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  B.Andersen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #22

                                  "How Middle East war could impact global LNG, LPG shipping
                                  An in-depth interview with Oystein Kalleklev, CEO of Flex LNG and Avance Gas"

                                  Link Preview Image
                                  How Middle East war could impact global LNG, LPG shipping

                                  A leading exec in liquefied gas shipping gives his take on war in the Middle East, market fundamentals and shipping stocks.

                                  favicon

                                  FreightWaves (www.freightwaves.com)

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #23

                                    Current Status of the LNG Markets? Value Investor's Edge Live Hosts Oystein Kalleklev

                                    Join J Mintzmyer as he interviews Oystein Kalleklev, CEO of Flex LNG and Avance Gas, in this Value Investor's Edge Live segment. Today we discuss the current status of the LNG markets & concerns regarding the massive orderbook. We also explore short term risks with these unprecedented spot market rates and discuss potential dividends in upcoming quarter

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      SimonBootsyCollins
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #24

                                      Hej.
                                      Jeg har solgt mine Avance og Bwlpg. Jeg vil høre om nogle her kan hjælpe med "for/imod" tanker om køb af Torm, Frontline eller ds norden.
                                      Vh Simon

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • B Offline
                                        B Offline
                                        B.Andersen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #25

                                        Hvorfor har du solgt Avance Gas og BW-Lpg? Forude venter stærke Q3 regnskaber og udsigt til meget store udbytter fra begge selskaber.

                                        Med hensyn til oil-tankers kan man vist ikke være andet end positiv i relation til fremtiden. Tilgangen af nye skibe er stort set ikke eksisterende i de kommende år. Det vil holde rateniveauet højt.

                                        Jeg har Frontline, Torm, Okeanis og Hafnia.

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          SimonBootsyCollins
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #26

                                          Jeg solgte da jeg troede vi havde nået det meste af potentialet. Tænker, håber og hører at der er mere potentiale i olie tank. Jeg er dog blot novice?

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger