Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3
-
Vi er under 5 inden ugens udgang. Det går helt efter planen. Sorterne vinder som sædvanligt og til sidst kommer Blackrock og Co med en bud på 40 % over kursen som de store redningsmænd. Tænker ikke vi nogensinde kommer over 10 mere med den fladpandede og udueligecledelse
-
Anavex har jo netop garderet sig mod fjendtlig overtagelse, ved at være gældsfrie, og der er kapital nok, de sidder mig bekendt selv på en aktiepost....
Så kan ikke se det optegnede ske, men enig i at nogle af de sorte slyngler som er I-investorer i anavex, ikke hoppede ind med en aktie post, fordi de troede og ville anavex det bedste.
Jeg skrev langt tilbage, at nogle af de investerede selskaber, som øgede deres beholdning, og andre som begyndte deres indtog i anavex, var og er nogle banditterDeres agenda, er ikke i anavex's intresse...
Mvh
-
Både Jesse(MM) og Piet har fornylig opdateret deres kompendie/blog som bestemt er værd at læse.
Det er som bekendt privat personer som ikke er uddannet inden for medicin området men meget imponerende stykke arbejde og at de bruger så meget tid på det.
Men man skal selvfølgelig drage sine egne konklusioner. -
Så har vi en artikel ude igen i seekingA..
en ting jeg vil imødekomme omkring dette indlæg (indkredset med rød cirkel) er også min anke i denne tidsrøver (anavex) af en saga....Ikke mange positive bemærkninger i casen, rundt omkring på diverse fora....
Ret bekymrende med manglende data og PeerR og stilheden fra Avxl...
Ved ikke hvor stor den kanin skal være efterhånden, som efter sigende trækkes op af hatten.
Jeg giver efterhånden casen, en noget ringer chance for at det ender som præsten har prædiket.
Hold hold hold, ikke mere swing og leg i denne aktie pt., det simpelthen blevet for usikkert, market taget med i den konklusion, geopolitisk uro osv, bevares..
Er 5$ næste stop,
Mvh

-
Læs referatet fra sidste Q.
https://stocktwits.com/ForestFoxes/message/547133272Ledelsen arbejder. Tror du på dem er man rolig og afventende.
Anavex er biotech hvor ting tager tid og speciel lang tid for Anavex.
-
Anavex Fra sidste Q rapport i august.
Det fremgår tydeligt, at Anavex er langt fremme i forhandling af betingelser for kommercielle aftaler for RETT.
Dette skal ses i lyset af, at RETT Excellence blev afsluttet i juni - og især, at man må have tilgængelig data fra det efterfølgende åbne OLE forsøg - og igen fra forlængelsen fra SAS programmet, som forsætter i alle de lande Excellence kørte.
( Derudover har Anavex et vellykket fase 2 og et vellykket fase 2/3 i voksne RETT patienter, med efterfølgende positive resultater i de åbne forsøg )
De første unge patienter blev allerede indrullet i Australien i marts/april 2020 - dvs. for 3 1/2 år siden - og disse har Anavex kunne følge 3 år efter de afsluttede 2/3 forsøget.Dette ville i min optik ikke give nogen mening at tænke i kommercielle baner, hvis man ikke havde set en positiv effekt i patienterne!
Det ville så give mere mening, at satse på nye forsøg og måske også i andre indikationer og ikke spilde krudt på forhandlinger vedr. salg, som de ikke selv tror på eller har set bevis på en effekt?Det er træls at se kursen falde med resten af tilsvarende segment, men markedet tager for nuværende ikke hensyn til evt. potentiale baseret på videnskaben, men er mere et udtryk for, at mange søger over i sikker havn med de nuværende høje renter og derved presser aktiekurser generelt.
Fratrækkes for Anavex`s vedkommende deres cashbeholdning (152 mill. $), så værdiansættes videnskaben til sølle 4 $ pr. Aktie eller 320 mill. i MC - hvilket er helt absurd, hvis Anavex lykkes med bare lidt af det de har stillet os i udsigt!
Det giver i min optik heller ikke mening, at Anavex har kunnet tiltrække - og fastholde de store kapaciteter fra bl.a FDA mm., hvis ikke 2-73 havde vist en eller anden form for effekt - husk disse ansatte må have kendskab til meget mere end det vi har set.Jeg holder stadig 100 % fast!
-
Fra dygtige 100fold på Stocktwits:
100fold
7:31 AM
$AVXL It's time to light a fire here. We have seen $1.50 and $31.50 and so here we are at $6 about to see a similar move on what will be news that breaks the neck of the shorts. No way we fail to get a partnership and approval. I've read every PR, absorbed every MayoMobile analysis, listened to every earnings call, read through all the FUD, seen approvals of inferior, dangerous and difficult to administer drugs, seen RETT parents speak glowingly of Blarcamesine, seen off the charts efficacy in trials run on 3 different indications, watched as they doubled their employee roster in 2 years, including hiring 'honcho' Kun Jin and precision medicine guru Marwan Sabbagh, adding Tony Grimmer who ran a trial site for the AD 2b/3 trial. Yes, this company is different in that they know what they have and they don't need to convince losers like the self admitted statistics ignoramus from Seeking Alpha, and the clueless C. Abbot who couldn't see a mountain of it was pointed out to her.
This message does not exist | Stocktwits
Stocktwits provides real-time stock, crypto & international market data to keep you up-to-date. Find top news headlines, discover your next trade idea, share & gain insights from traders and investors from around the world, build a watchlist, buy US stocks, & create and manage your portfolio.
Stocktwits (stocktwits.com)
Det og andre indputs giver mig ro i sindet and jeg holder også 100% fast.
-
God novo dag og Zealand dag også .....
Kom så anavex med de data for h....... -
Vildt hvis manden har blot lidt ret i hans regnestykke:
https://piotrpeterblog.com/2023/10/13/brain-volume-loss-reduction-how-much-blarcamesine-avxl-redo/
-
@Solsen
jeg håber på det bedste, jeg tror ikke på noget jeg ikke kan fakta tjekke selv.
Det er i min børs verden, usundt at tro på en ledelses udmeldinger, særligt i anavexs tilfælde, her har man mig bekendt, ikke overholdt særlig mange af de lovede/fremadrettet deadlines.
Der siges ofte forventet, eller tilsvarende.Alle de dygtige skribenter rundt omkring på diverse fora, prøve alle at forklare, beregne og gætte sig til en fremadrettet mulig kursudvikling, søger efter den gode konspirationsteori, hvorfor det hele trækkes i langdrag:
Samarbejdspartner
Fda
PeerR
Data behandling
Svære data
Reet før parkinson, eller omvendt.
Osv.De alle dygtige skribenter (som her i vores gruppe også) men er blevet mere synlige, og har ofte indlæg, måske for at overbevise sig selv og andre om, at ting tager tid.
Jeg tror på det, når jeg ser det, imellemtiden håber jeg bare.....
Det bare min personlige mening omkring ledelser generelt, nu tog jeg bare udgangspunkt i Avxl.
Mvh
Torben
P.s
Nu det snart jul igen, så kan man igen i år tro, eller håbe på en noget større julegave, end den man fik sidste år.

-
Hej, hvad tænker I om denne artikel, er det noget der taler imod Anavex's tilgang?
https://sund.ku.dk/nyheder/2021/07/nyt-studie-parkinsons-sygdom-skyldes-nedbrud-i-cellens-kraftvaerkDen er godt nok fra Juli 21...
-
Anavex Ingen nyheder i 5 uger - længste pause i år.
Vi kender efterhånden alt for godt konsekvensen af mangel på nyheder - tilsæt også lige en krig mere i Mellemøsten mm., så søger investorerne over i mere sikker havn.
Glemt er alle de udelukkende positive nyheder og udvikling i Anavex casen - det er som om folk lider af hukommelsestab, når det bare går et par uger.Vi og markedet har brug for de lovede nyheder/resultater fra Alzheimer og RETT - så vil situationen ændre sig på et øjeblik.
Steen - hovedårsagen til nedbrud i cellemekanismer i forbindelse med udviklingen af Parkinson, man beskriver i den artikel du linkede til, er netop det Anavex har beskrevet og mener at både 2-73 og 3-71 evner at bringe i balance igen." ANAVEX
2-73 (blarcamesine) is an oral small-molecule activator of the sigma-1 receptor (SIGMAR1), which data suggests is pivotal to restoring neural cell homeostasis and promoting neuroplasticity.[1]"Så jeg er her også 100 % på endnu, men så længe vi ikke får nyheder/endelige resultater, så giver det ingen mening for mig, at bruge meget energi på ingenting og formodninger.
Men tingene tager bare umoderlig lang tid, når man venter! -
Jeg har også flere Anavex end for en uge siden.
I skulle prøve at have andre small biotech. Mange har kun 10% af værdien af hvad de havde for 6 mdr siden.
Det er voldsomt det der foregår lige i disse dage.
Ingen synes det er sjovt, men mht Anavex er casen ikke ændret. Alle meddelelser har været positive om end de kunne være bedre formuleret.
Jeg tvivler på at shorterne er kommet tættere på land. Stadig over 20% af aktierne er shortet. Jeg håber, at opleve en ægte shortsquezze snart

God weekend og glæd jer over, at markedet snart er lukket i et par dage.
-
Anavex. LLY annoncerede en "Late Breaking" på CTAD.
LLY annoncerede i går, at de har et "Late Breaking" den 25. oktober på årets CTAD konference (Boston 24.-27. okt. 2023)
https://www.ctad-alzheimer.com/Anavex har desværre ikke meddelt, om de agter at præsenterer på CTAD i år.
Hele programmet er lagt, men LLY har med meget kort varsel nu fået et en "Late Breaking" sat på.
Forventet ikke Anavex overrasker os positiv med en Late Breaking på CTAD, (en præsentation af de sidste resultater med mindsket reduktion af hjernemasse/volumen med 2-73 i AD, ville ellers have en udmærket mulighed) da de jo har meldt ud, at man først ville udgive en Peer Review og så derefter præsenterer de komplette AD data på en større konference.
Deres Alzheimer fase 2/3 forsøg med 509 pts., er som beskrevet et sammensat fase 2 og 3 forsøg, så for at stå optimal i en dialog med myndighederne, så kræver det nok en Peer Review, hvor en anerkendt 3. part har været inde over en evaluering af resultaterne.Vi må se om der ikke skulle komme et eller andet i næste uge - skulle dette ikke være tilfældet, så er der gået 6 uger siden sidste nyt fra Anavex. Når jeg kigger tilbage på de sidste godt 8 år, ville dette efter min hukommelse være ny rekord uden nyheder!
Uanset gode eller dårlige data, så skal Anavex oplyse markedet, når man har færdige resultater, som kan have kurspåvirkende effekt - risikoen for mulig indsiderhandel skal også undgås.
PS: Ingen i ledelsen har solgt eller købt aktier på det normale markedet i flere år - og Missling har siden sidste tildelte optioner 1. juli 2023 stadig 1.200.000 aktier, så han har om nogen en interesse i at Anavex kommer i mål!
Et nuværende både køb eller salg på dette tidspunkt af ledelsen, med den viden ledelsen må have, ville uden tvivl blive genstand for en undersøgelse om indsiderhandel!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind

