Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
118 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af
    #49

    Rigtig meget af et selskabs kursudvikling, afhænger rigtig meget af ledelsen formåen til kommunikation til market og ikke mindst aktionærerne, optionscall (spil) shorting trading mm. sker i stor stil når usikkerheden vægter større end trygheden

    Jeg kigger eksempelvis ikke på mine Genmab Novo Vestas osv
    (De køre selvfølgelig også op og ned med market generelt)
    Men med denne og mange af de andre US Stocks jeg handler med, er man nød til at følge med hver eneste dag.

    Man kan selvfølgelig ikke sammenligne en til en, med overnævnte, men der er en tydelig forskel udover risikoen, det er den manglende kommunikation tavsheden tidshorisonten indsidder osv.

    Sådan har anavex altid ageret, det så længe jeg har været med, deres ir afdeling kunne godt pleje aktionærene meget mere, de fleste udmeldinger er fra 3 part på Stocktwits. Aktionærende er trods alt en vigtigt del af Anavex (Missling egne ord, år tilbage) Anavex handler selv aktien, og har jo også brug for den bedst mulige kurs.

    Jeg mener med dette, at havde man plejet sine aktionærer på en mere ansvarlig måde, ved eksempelvis at løbende komme med opdateringer og udmeldinger som for eksempel, alt går efter vores strategi, og intet ændret omkring casen, svar på negative artikler osv. ville så mange måske ikke lyst til at lege med aktien.

    Det er selvfølgelig High Risk, og det er guf for shorting, men det kunne nok godt begrænses noget, med lidt aktionærpleje.

    Mvh

    Torben

    En dag giver det hele måske mening, og vores trofasthed belønnes.

    1 Reply Last reply
    8
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #50

      Anavex Begrundet positiv forventninger til RETT- Excellence.

      Mens vi venter på div. data og ser på en (absurd) presset aktiekurs:

      Den 6. oktober 2023 er det 4 mdr. siden sidste patient afsluttede Excellence forsøget (5-17 år pts.)
      TLD kommer normalt efter 3-4 mdr.

      Fra den 15. juni 2023:
      https://finance.yahoo.com/news/anavex-2-73-blarcamesine-receives-113000106.html

      Oversat uddrag for forsat brug af 2-73 i unge RETT pts.

      " Special Access Program (SAP)-ansøgninger tildeles efter en læges anmodning på vegne af patienter. Baseret på sikkerhedsprofilen for ANAVEX®2-73 (blarcamesine), samt kliniske beviser på, at undersøgelseslægemidlet fortsat vil gavne patienterne, vil Anavex fortsætte sit ansvar for at støtte patienter efter undersøgelsen ved at lette leveringen af ​​ANAVEX®2-73 (blarcamesine) til patienter i Canada. Godkendte compassionate-programmer er også i gang i Storbritannien og Australien, som repræsenterer alle regioner i Rett Syndrome-undersøgelsesdeltagelsen."

      Kliniske beviser på forsat effekt.
      Dvs. - At man i selve forsøget har set en tydelig effekt!

      Positiv bivirkningsprofil.
      Dvs. - At man er tryg ved forsat brug i selv unge pts.

      Samme billede i alle de lande/regioner 2-73 bliver testet.
      Dvs. - At ovenstående bekræftes udbredt på tværs af forsøgsstederne.

      Dette er reelle vidnesbyrd fra virkelig patienter - de endelig data vil derfor med stor sandsynlighed også bekræfte en målbar effekt og en positiv bivirkningsprofil.
      Udviklingen på aktiekursen har generelt, på især midcap biotek, været trykket helt i bund de seneste par år.
      Så længe Anavex ikke har leveret et ultimativt bevis for en effekt, der er stærke nok til en markedsansøgning hos myndighederne, er aktien bare røget med i maskineriet og blevet trukket med ned.
      Dette vil efter min bedste overbevisning nu ændre sig de næste uger/par mdr. - når disse data uværgeligt nu kommer.
      Den næste korte tid vil afgøre fremtiden for Anavex!

      I bund og grund er der kun 2 endelige udfald:

      Er resultaterne så gode, som jeg forventer, så kommer 2-73 på markedet i løbet af 2024 og vil forgylde aktionærerne!

      Er resultaterne ikke overbevisende/dårlige, så skal 2-73 heller ikke på markedet og belaste et i forvejen hårdt belastet sundhedsbudget, samt give falsk håb til sårbare patienter!

      Jeg satser på det første!
      Kl. 13.00, hver dag - for mulige nyheder har aldrig været mere spændende.

      1 Reply Last reply
      11
      • TDT123T Offline
        TDT123T Offline
        TDT123
        wrote on sidst redigeret af
        #51

        Ikke meget, men bedre end ingenting.

        Investment Firm Acquires Stake in Anavex Life Sciences, Demonstrating Confidence in Biotech Company's Potential

        Just a moment...

        favicon

        (beststocks.com)

        115750_E1118B3E_875C_4251_95F9_08F1AF2D4FEC.jpeg

        1 Reply Last reply
        5
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #52

          Anavex Lidt mere vedr. Anavex.

          Investeringsselskab/partner:
          https://symbiosis.vc/

          Omtale i et fagmedie sammen med andre tilgange:
          https://www.mdpi.com/1999-4923/15/10/2382

          "Finally, one of the most advanced pleiotropic drug candidates against Alzheimer's disease is Anavex 2-73 (Figure 10). This small compound acts as a dual muscarinic M1 and σ1 agonist and is able to reverse scopolamine-induced cognitive deficits in mice. Anavex 2-73 also inhibits GSK3β, oxidative stress, mitochondrial impairment and neuroinflammation [46,47,48,49]. It is currently in IIb/III phase clinical trials in Alzheimer's patients."

          Omtale i Alzheimer-Europe:
          https://www.alzheimer-europe.org/news/anavex-reports-follow-analysis-data-its-phase-iib/iii-study-blarcamesine-early-ad

          Shorterne har ikke fået inddækket deres positioner - om det er fordi de ikke kan eller om fordi de ikke tror på casen overhovedet, vides ikke.
          Stadig (vanvittige) 17 mill. shortede aktier pr. 15/9 2023!

          Fint med div. omtale, men der skal hard data til for at vende stemningen. (kom nu Missling!)
          Kommer der gode resulatater i RETT og/eller Alzheimer lige om lidt, så får shorterne meget store problemer.

          1 Reply Last reply
          6
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #53

            Anavex Understøtter tiltroen til gode dat i Excellence.

            Glemte lige at nævne en årsag mere til, at jeg er overbevist om rigtige gode data i Excellence forsøget (pts. 5-17 år).
            (udover myndighedernes tilladelse til forsat brug efter afsluttede forsøg i unge RETT pts. i Australien, UK og Canada)

            Fra 28. juni 2023:
            https://www.anavex.com/post/long-term-clinical-study-demonstrates-disease-modifying-effects-of-anavex-2-73-blarcamesine-for-rs

            "Continued improvement from the drug, as measured with the Rett Syndrome Behavior Questionnaire (RSBQ) total score,[2] was observed from the start of the double-blind study to the end of the open-label extension part for patients continuing on ANAVEX®2-73 (blarcamesine). Patients previously on placebo, who switched to ANAVEX®2-73 (blarcamesine) in the OLE part of the study experienced improvement during the OLE part."

            Dvs. voksne RETT pts., som var fik 2-73 fra starten, forsætter forbedringer efterfølgende.
            De patienter, som fik placebo i selve forsøget oplevede forbedringer, når de så fik 2-73 i det efterfølgende åbne forsøg!
            Anavex tilkendegav tidligt, at man ikke skulle forvente den store effekt i voksne RETT patienter - hvilket man så trods det så med stor signifikant!
            Anavex har af indikationens natur langt større forventninger til unge patienter - der er stadig noget at redde!

            Vedr. dette RSBQ test/skema, så var Anavex`s Walter Kaufmann med inde over udformningen af denne i sin tid.
            Al den misforståede polymik omkring positiv tiltag (af bl.a. samme Walter Kaufmann) for en modernisering/forbedring af en 20 år gl. analysemetode vidner om uvidenhed eller en bevist fordrejning af tingene, for at køre et negativt spin på Anavex.

            2-73 virker i voksne patienter og vil derfor med meget store sandsynlighed have en endnu større effekt i unge patienter - uden bivirkninger!
            Dette afventer vi nu svar på de næste dage/uger!!

            1 Reply Last reply
            10
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #54

              " Dette afventer vi nu svar på de næste dage/uger!!"

              Eller måneder? As usual. Jeg er ved at være meget utålmodig.

              1 Reply Last reply
              3
              • TDT123T Offline
                TDT123T Offline
                TDT123
                wrote on sidst redigeret af
                #55

                Ja ! elastikken der bare bliver trukket og trukket...

                Ikke meget at gøre ved det nu, problemet bliver hvis der nogensinde kommer noget konkret, hvor komme stigningen så fra, 5$ Med en stigning på evt. 100%
                Så virker det hele sgu ligegyldigt som investorer, tidshorisont taget med i beregningen.

                Klar over at kursen bliver langt højere, hvis anavex kommer i mål med sin store pipeline...

                Har igennem længere tid, udtrykt min bekymring omkring ledelsen casen og selskabet, det virker ikke særligt Pro.

                Market er i øjeblikket ikke med små High Risk biotek selskaber, uden vare på hylderne...
                de får næsten hele vejen rundt tæsk, det gælder også andre sektorer, særdeles grøn.

                Jeg holder dog ved, men skuffelsen er ikke til at skjule

                Bare hold ved, med dine gode indlæg Tasso1 jeg var her ikke uden dig, og en dag takker vi dig måske alle samme, for vores investeringer.
                ( tak får du dog under alle omstændigheder )

                Mvh

                1 Reply Last reply
                8
                • V Offline
                  V Offline
                  vestasfan
                  wrote on sidst redigeret af
                  #56

                  Om under to mdr. er det et årsdagen for CTAD., data og intet nyt er sket!Hvem troede dog på det? Er Missling og Co på Bahamas og fyrer den af, alt imens kunstig intelligens fylder os med fake news?

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #57

                    Link Preview Image
                    FDA vil understøtte nye lægemidler mod sjældne sygdomme gennem pilotprogram

                    Virksomheder, der udvikler lægemidler mod sjældne sygdomme, kan fra årsskiftet søge om at blive en del af nyt pilotprojekt fra FDA.

                    favicon

                    (medwatch.dk)

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • B Offline
                      B Offline
                      Boersboe
                      wrote on sidst redigeret af
                      #58

                      Anavex

                      Jeg opfordrer til at man forholder sig stærkt kritisk til Anavex. Deres studier er afsluttede for >1 år siden uden nogle peer-reviewed data. Det drejer sig ikke kun om 1, men om flere studier. Ingen ansøgninger om tilladelser m.m.
                      Jeg undrer mig. Der er efterhånden al for megen spekulation til min smag. Kommer der ingen nyheder i oktober, tror jeg ikke på peer-review i år. Peer-review processen er lang, og uden nogen PR tror jeg ikke engang de er gået igang.

                      Håber på et højt hop uden resultater. Så er jeg ude.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • K Offline
                        K Offline
                        Kyed01
                        wrote on sidst redigeret af
                        #59

                        Enig Boersboe, det er noget bekymrende at de bliver ved med at trække det ud selvom Missling har sagt at folk vil forstå hvorfor han har gjort det på den måde som han gør.

                        Det er virkelig på tide at trække en kanin eller to op af hatten og jeg bliver inde foreløbigt, tror stadig på dem når jeg fin tænker over hele casen.

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • M Offline
                          M Offline
                          Madmax26
                          wrote on sidst redigeret af
                          #60

                          Vi er under 5 inden ugens udgang. Det går helt efter planen. Sorterne vinder som sædvanligt og til sidst kommer Blackrock og Co med en bud på 40 % over kursen som de store redningsmænd. Tænker ikke vi nogensinde kommer over 10 mere med den fladpandede og udueligecledelse

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • TDT123T Offline
                            TDT123T Offline
                            TDT123
                            wrote on sidst redigeret af
                            #61

                            Anavex har jo netop garderet sig mod fjendtlig overtagelse, ved at være gældsfrie, og der er kapital nok, de sidder mig bekendt selv på en aktiepost....

                            Så kan ikke se det optegnede ske, men enig i at nogle af de sorte slyngler som er I-investorer i anavex, ikke hoppede ind med en aktie post, fordi de troede og ville anavex det bedste.
                            Jeg skrev langt tilbage, at nogle af de investerede selskaber, som øgede deres beholdning, og andre som begyndte deres indtog i anavex, var og er nogle banditter

                            Deres agenda, er ikke i anavex's intresse...

                            Mvh

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • K Offline
                              K Offline
                              Kyed01
                              wrote on sidst redigeret af
                              #62

                              Både Jesse(MM) og Piet har fornylig opdateret deres kompendie/blog som bestemt er værd at læse.
                              Det er som bekendt privat personer som ikke er uddannet inden for medicin området men meget imponerende stykke arbejde og at de bruger så meget tid på det.
                              Men man skal selvfølgelig drage sine egne konklusioner.

                              Link Preview Image
                              The new Google Sites

                              favicon

                              (www.sotcanalytics.com)

                              https://piotrpeterblog.com/2023/10/04/the-mystery-of-the-area-under-the-curve-explained-rett-syndrome-results-blarcamesine-avxl/

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123
                                wrote on sidst redigeret af
                                #63

                                Ikke mange grønne stearinlys....... Tynd volume

                                115989_E1F89F85_3BDA_4A4D_9B33_3E95BD9231E8.jpeg

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #64

                                  Så fik vi lige halveret kursen siden sidste på samme tidspunkt... 12.67$ f... det ringe.

                                  En langsom faldende kniv..
                                  det klart nemt at styre kursen når volumen er så lav som tilfældet er nu.

                                  115990_C253D01B_4BEE_4F2D_8D53_73D90B64F2D8.png

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • TDT123T Offline
                                    TDT123T Offline
                                    TDT123
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #65

                                    Så har vi en artikel ude igen i seekingA..
                                    en ting jeg vil imødekomme omkring dette indlæg (indkredset med rød cirkel) er også min anke i denne tidsrøver (anavex) af en saga....

                                    Access to this page has been denied

                                    px-captcha

                                    favicon

                                    (seekingalpha.com)

                                    Ikke mange positive bemærkninger i casen, rundt omkring på diverse fora....

                                    Ret bekymrende med manglende data og PeerR og stilheden fra Avxl...

                                    Ved ikke hvor stor den kanin skal være efterhånden, som efter sigende trækkes op af hatten.

                                    Jeg giver efterhånden casen, en noget ringer chance for at det ender som præsten har prædiket.

                                    Hold hold hold, ikke mere swing og leg i denne aktie pt., det simpelthen blevet for usikkert, market taget med i den konklusion, geopolitisk uro osv, bevares..

                                    Er 5$ næste stop,

                                    Mvh

                                    116045_150D0085_C470_47EF_9D46_2E33E778E842.jpeg

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #66

                                      Læs referatet fra sidste Q.
                                      https://stocktwits.com/ForestFoxes/message/547133272

                                      Ledelsen arbejder. Tror du på dem er man rolig og afventende.

                                      Anavex er biotech hvor ting tager tid og speciel lang tid for Anavex.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #67

                                        Anavex Fra sidste Q rapport i august.

                                        Det fremgår tydeligt, at Anavex er langt fremme i forhandling af betingelser for kommercielle aftaler for RETT.
                                        Dette skal ses i lyset af, at RETT Excellence blev afsluttet i juni - og især, at man må have tilgængelig data fra det efterfølgende åbne OLE forsøg - og igen fra forlængelsen fra SAS programmet, som forsætter i alle de lande Excellence kørte.
                                        ( Derudover har Anavex et vellykket fase 2 og et vellykket fase 2/3 i voksne RETT patienter, med efterfølgende positive resultater i de åbne forsøg )
                                        De første unge patienter blev allerede indrullet i Australien i marts/april 2020 - dvs. for 3 1/2 år siden - og disse har Anavex kunne følge 3 år efter de afsluttede 2/3 forsøget.

                                        ClinicalTrials.gov

                                        favicon

                                        (clinicaltrials.gov)

                                        Dette ville i min optik ikke give nogen mening at tænke i kommercielle baner, hvis man ikke havde set en positiv effekt i patienterne!
                                        Det ville så give mere mening, at satse på nye forsøg og måske også i andre indikationer og ikke spilde krudt på forhandlinger vedr. salg, som de ikke selv tror på eller har set bevis på en effekt?

                                        Det er træls at se kursen falde med resten af tilsvarende segment, men markedet tager for nuværende ikke hensyn til evt. potentiale baseret på videnskaben, men er mere et udtryk for, at mange søger over i sikker havn med de nuværende høje renter og derved presser aktiekurser generelt.
                                        Fratrækkes for Anavex`s vedkommende deres cashbeholdning (152 mill. $), så værdiansættes videnskaben til sølle 4 $ pr. Aktie eller 320 mill. i MC - hvilket er helt absurd, hvis Anavex lykkes med bare lidt af det de har stillet os i udsigt!
                                        Det giver i min optik heller ikke mening, at Anavex har kunnet tiltrække - og fastholde de store kapaciteter fra bl.a FDA mm., hvis ikke 2-73 havde vist en eller anden form for effekt - husk disse ansatte må have kendskab til meget mere end det vi har set.

                                        Jeg holder stadig 100 % fast!

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #68

                                          Fra dygtige 100fold på Stocktwits:

                                          100fold
                                          7:31 AM
                                          $AVXL It's time to light a fire here. We have seen $1.50 and $31.50 and so here we are at $6 about to see a similar move on what will be news that breaks the neck of the shorts. No way we fail to get a partnership and approval. I've read every PR, absorbed every MayoMobile analysis, listened to every earnings call, read through all the FUD, seen approvals of inferior, dangerous and difficult to administer drugs, seen RETT parents speak glowingly of Blarcamesine, seen off the charts efficacy in trials run on 3 different indications, watched as they doubled their employee roster in 2 years, including hiring 'honcho' Kun Jin and precision medicine guru Marwan Sabbagh, adding Tony Grimmer who ran a trial site for the AD 2b/3 trial. Yes, this company is different in that they know what they have and they don't need to convince losers like the self admitted statistics ignoramus from Seeking Alpha, and the clueless C. Abbot who couldn't see a mountain of it was pointed out to her.

                                          Link Preview Image
                                          This message does not exist | Stocktwits

                                          Stocktwits provides real-time stock, crypto & international market data to keep you up-to-date. Find top news headlines, discover your next trade idea, share & gain insights from traders and investors from around the world, build a watchlist, buy US stocks, & create and manage your portfolio.

                                          favicon

                                          Stocktwits (stocktwits.com)

                                          Det og andre indputs giver mig ro i sindet and jeg holder også 100% fast.

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger