Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • L Offline
    L Offline
    lyngpower
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Der skal jo penge i statens kasse , så ja no problems.
    Mærkligt der ikke er nogen, der snart siger stop til alt det offentlige overforbrug, på alle parametere.
    kniberi når det så kommer til uddannelse og sikkerhed.

    1 Reply Last reply
    6
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Her har vi så Lars Arne, der skælder og smælder over ejendomsvurderingen. https://www.bt.dk/forbrug/lars-raser-over-sin-nye-ejendomsvurdering-det-kan-kraftedeme-ikke-passe

      Lars Arne er folketingskandidat for Moderaterne. Det falder ham dog ikke ind, at han selv kan være ansvarlig for at løse problemet.

      1 Reply Last reply
      5
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Det er ligegyldigt, hvor godt du prøver at forberede folk, der vil altid være nogle, der ikke gider at følge med og som derfor reagerer voldsomt og med overraskelse, når der sker ændringer. Det er ikke nødvendigvis systemets skyld, selv er det altid er så dejlig populært at skyde på det.

        Jeg har set min nye vurdering på tv2. Den er over det dobbelte af den nuværende. Voldsomt, umiddelbart, og alligevel ikke, da det ligesom har været ret klart længe, at det nok var den vej det gik. Det giver bare heller ingen mening at skatte vurderingerne i flere områder totalt har mistet forbindelsen til den virkelige verden og de faktiske salgspriser. Det bliver der så rettet op på nu. Jeg vil hellere have mindre skat end betale mere, jo da, klart, altid. Alligevel gider jeg ikke være en del af det evindelige danskersyndrom der handler om altid at kræve mere, mere, mere, bedre, bedre, bedre....samtidig med at også vil betale mindre. Når ungerne kræver ind, får de at vide, at sådan virker det ikke. Godt ungerne ikke følger med når de voksne selv skaber sig.

        hvis der er noget folk i dette land er gode til, så er det at kræve og klynke, så jo, noget ballade skal der nok blive, uagtet, at 80% får en lavere skat ud af det. Det er da fint - for dem. For andre har man prøvet at lave en lempelig overgangsordning, hvilket da også er godt. Sådan umiddelbart, synes jeg det er ok med de nye vurderinger inkl den nænsomme måde de forsøges implementeret på.

        1 Reply Last reply
        7
        • H Offline
          H Offline
          hans_christian
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Kvadratmeter pris bør være den samme i hele danmark.
          Om folk flytter tættere sammen i håbet om, at rige
          naboer smitter af, har ingen betydning, hvis "Skat"
          sørger for at inddrage 50 procent kontant af alle salgs-
          provenuer til statskassen.
          Boligpriserne er de seneste 30 år steget uforholdsvis meget.
          Dette område vil regulerer sig selv, netop fordi salgs-
          provenu-skatten vil regulerer prisernes himmelflugt
          nedadgående.
          Hvis boligskatten skal reguleres op eller ned, så er det
          mere enkelt at regulerer på kvadratmeterprisen over hele
          landet på en gang. Hvad det meste værdifulde ved en bolig,
          det er antallet af brugbare kvadratmeter. Alt andet fnid-
          der tages væk.
          En simpel beregningsmetode vil ejendomsvurderinger for
          ejerboliger fremovre kunne klares på kort tid.
          Ovennævnte er stærkt forsimplet. Det er nødvendigt for, at
          politikerne kan forstå at afgøre den simpleste og billig-
          ste værdifastansættelse.

          1 Reply Last reply
          2
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Folk vil det simpelt og alligevel vil de ha millimeterdemokrati, og det hænger ikke sammen.

            Det giver da absolut endnu mindre mening med ens kvm-priser. Folk vil jo ikke betale det samme for en kvm på Lolland som i Charlottenlund.

            1 Reply Last reply
            5
            • T Offline
              T Offline
              TOPspiller
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Det vil jeg nu gerne, hvis prisen på Charlottenlund bare er ens med priserne på Lolland 😄

              1 Reply Last reply
              4
              • H Offline
                H Offline
                hans_christian
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Du fjerner jo ikke udbud og efterspørgselsmekanismerne.

                1 Reply Last reply
                2
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Hehe..............Jeg vil da gerne at min ejendomsskat beregnes på lollandpriser, men omvendt vil dem på Lolland nok hyle voldsomt op hvis de skal betale skat efter Langelinie priser.

                  De fattigste vil få en kæmpe ekstraregning, og de bedre stillede vil alle slippe billigere. Simpelt er ikke nødvendigs hverken smart eller retfærdigt.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • wisuwaW Offline
                    wisuwaW Offline
                    wisuwa
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    I stedet for at opfinde et vanskeligt skattesystem på ejendomme, som er baseret på vurderinger ingen kan gennemskue, så kunne man bare ligestille boligbeskatning med aktiebeskatning - ligesom tænketanken Kraka har foreslået. En flad skat på 25-30 pct. af fortjenesten. Så får vi sat en stopper for boligspekulation og endelig ligestillet investeringer. Men det kommer desværre aldrig til at ske. Det ville være en politisk tabersag.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      DjengisCash
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Det er vist tid til at gå hjem fra bodegaen Hans Christian.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • D Offline
                        D Offline
                        DjengisCash
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Hvis du skal flytte bolig på grund af eksempelvis arbejde, så holder modellen jo ikke. Fortjenesten realiseres på fraflytningsboligen, men indflytningsboligen er tilsvarende steget i pris. Så du beskattes af en gevinst du ikke har haft.
                        Den model vil helt klart hæmme mobiliteten til skade for samfundsøkonomien.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • V Offline
                          V Offline
                          VærKritisk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          De smarte nemme løsninger der løser ALT findes ikke. Jeg tror ikke en døjt på den krakamodel.

                          Nu prøver de at få vurderingerne til i højere grad at matche de priser ejendommene sælges til. Min nye vurdering ligger meget tæt på det jeg købte til for ikke så forfærdelig længe siden. Og hvis de store uforståelige forskelle imellem vurdering/faktiske priser bliver udlignet, så får man da fjernet en af kritikpunkterne fra det gamle system.

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • H Offline
                            H Offline
                            hans_christian
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            Det er enormt givtigt at være boligejer i Danmark.
                            Jeg tihører denne generation der har fået en skatteværdi
                            på 60 procent i skatteværdi af mine renteudgifter i mine boliger.
                            Endvidere kom jeg med på vognen, og tilhører de privili-
                            gerede, har bolig og sommerhus de rigtige steder, har det at eje bolig ført til uanede forbrugsmuligheder.
                            Det er ulogisk, at det du selv skaber - for eksempel
                            lønindkomst bliver brandbeskattet med høj skattesats.
                            I Danmark bryster vi os af, at de brede skulder bærer
                            den største byrde takket være den progressive beskat-
                            ning, men lyset krakelerer i lyset af de vanvittige
                            samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester. Og
                            selv om vi har løbende boligbeskatning, som kan være
                            svære at betale for mange, så er det ulogisk at man
                            bliver brandbeskattet af det man selv skaber.
                            Indfør progressiv beskatning af de samfundsskabte
                            ejendomsfortjenester, som man beskatter aktiefor-
                            tjenesterne - samtidigt kommer man sort arbejde
                            til livs.
                            Vrøvl og atter vrøvl, at man hører det hæmmer mobiliteten.

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • D Offline
                              D Offline
                              DjengisCash
                              wrote on sidst redigeret af
                              #15

                              At du tager dit eget eksempel og gør det repræsentativt for alle boligligere grænser til videnskabelig uredelighed. Så nej Hans Christian, der er ikke videnskabelig evidens for din påstand.
                              Men den dag du dør, og ikke længere har brug for en bolig, kan regnestykket og evt. beskatning gøres op.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hansen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #16

                                Og så har husejerne tjent milliarder af kroner i årenes løb. En af de store årsager til skævvridningen og generations forflytning af formuer.
                                Alle ved der skal gøres noget, men ingen vil naturligvis "tabe" noget ved det - 80% vinder ved denne ordning

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hans_christian
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #17

                                  Fremfor, at vente på dødstidspunktet, kunne man
                                  lade sig førtidspensionerer, og realiserer sine
                                  vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester, som
                                  mange herboede har gjort og drage til et mildere
                                  klima sydpå.
                                  "Jacob Ellemann Jensen" dit parti venstre indførte be-
                                  skatning af aktiefortjenesterne, som var skattefri
                                  førhen såfremt ejer tiden var over tre år. Gør det
                                  samme med de vanvittige skattefrie ejendomsfortje-
                                  nester. Så vidt jeg kan huske før valget pointerer moderateres "Lars Løkke Rasmussen" at der skulle
                                  ske en beskatning af ejendomsfortjenesterne.
                                  Der skal bemærkes, at konen og jeg slet ikke er
                                  interesseret i at forlade Danmark.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • G Offline
                                    G Offline
                                    Gasolin82
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #18

                                    Fedt at se du stadig er aktiv Djengis. Husker de gode debatter med dig de gode gamle dage på Euroinvestor. Måske du husker Optimisten82.
                                    Sorry for off topic.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      DjengisCash
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #19

                                      Naturligvis husker jeg Optimisten82, som deltog på Euroinvestor i gamle dage. Bølgerne gik ofte højt og tonen blev skinger, men underholdende var det. Velkommen herinde 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        DjengisCash
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #20

                                        Jeg er ikke modstander af beskatning på arbejdsfri indkomster. Men i realiteten er gevinst på boliger svært at administrere af flere årsager:

                                        Dit boligbehov falder ikke væk, når du sælger din bolig. Hvis du taber penge på bolig nummer 2, så skal staten vel kompensere, hvis det skal være retfærdigt.

                                        Er der tale om en reel gevinst, eller er der blot tale om inflation og forbedringer betalt undervejs. Ejendomsskatter betalt undervejs skal vel også modregnes.

                                        Den reelle gevinst er svær at isolere og med de erfaringer vi har med ejendomsvurdering i Skat, så vil det ikke blive vellykket.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • J Offline
                                          J Offline
                                          Jydsk_shipping
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #21

                                          Meget enig "Vær kritisk"!
                                          Problemet er skattestoppet i 2001, der med dets ukloge suspendering af at skat skal følge værdi hældte benzin på de stigende priser baseret på faldende renter og afdragsfri lån i især Kbh.

                                          Udover overgangsordningerne for nuværende ejere beskattes disse mellemliggende værdistigninger reelt heller ikke fremover, da grundskyldspromillerne sænkes betragteligt fremover. I KK hvor jeg selv bor fra 34 promille til 5,1. I provinsen, hvor boligerne ikke er steget i samme grad, er promillerne fremover meget højere end hvor boligerne er dyre... retfærdigt?

                                          Det kan man diskutere, men kan alle os "kloge og pengekyndige" herinde ikke glæde os over at systemet er på vej på plads og sikrer at der i al fald fremover er en sammenhæng mellem skat og værdi.

                                          Og eventuelt overlade scenen til de få, der retteligt har noget at klage over, fordi systemet ikke har ramt rigtigt.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger