Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian Nordic A/S

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
33 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Strøjer
    wrote on sidst redigeret af
    #15

    it is darkest before dawn. Sådan har det altid været med Bavarian. Vi får de store dyk, og noget tid efter ligger vi og banker mod kursrekorder.

    Når det er sagt, vil jeg også meget gerne have bedre info omkring RSV, data virker meget underlig.

    Covid er død tror jeg, deres tilgang/mekanik, tilsiger ikke at de kan nå at tilpasse deres vaccine til hver sæson, men jeg kan tage fejl.

    1 Reply Last reply
    6
    • K Offline
      K Offline
      KimH
      wrote on sidst redigeret af
      #16

      Enig Strøjer, deres RSV resultat stinker langt væk, ultimo 2021 var Bavarian ude og sige at de kunne selv, eftersom der åbenbart ingen som i intet Pharma selskab der ville indgå en aftale med dem om RSV. Derfor blev aktionærerne lovet guld og grønne skove. Gad vide om de andre Pharma selskaber dumpede Bavarian på bagrund af fase 2 resultaterne?

      Det er helt og aldeles uhørt, at Chaplin kan blive siddende på posten som CEO, han har været i firmaet i over 23 år og har til dato formået at brænde så mange milliarder af i udviklingskroner og den eneste success som han praler med er koppevacinen. Bestyrelsen snorksover åbenbart eller også har de bare ikke kompetencerne som kræves af en professionel bestyrelse, der burde sidde en formand som omgående får ryddet op i den daglige ledelse.

      1 Reply Last reply
      4
      • K Offline
        K Offline
        KimH
        wrote on sidst redigeret af
        #17

        Jeg glæder mig til at høre henrik Juuels bortforklaring hvis de forkaster covid-19

        Link Preview Image
        Bavarian-direktør svarer igen på angreb - har løfte til investorerne

        favicon

        Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

        1 Reply Last reply
        4
        • K Offline
          K Offline
          Kraken23
          wrote on sidst redigeret af
          #18

          Det er nok for optimistisk, Henrik juul har 5/7 været ude og sige, at de ikke kan tilpasse deres vaccine til sæson-varianterne, processen er simpelthen for langsom til dette.

          1 Reply Last reply
          4
          • K Offline
            K Offline
            Kraken23
            wrote on sidst redigeret af
            #19

            Hej strøjer,
            vil det være korrekt at sige, kurs rekorderne altid er kommet på forvendtningerne og ikke resultaterne. Så det er måske lidt svært at bedømme hvor kursen enlig skal ligge, hvis man tager "forvendnings-presset" ud af ligningen?.

            Som jeg ser det ligger er en meget stor opgave foran firmaet for at få overbevist investorerne om at de ikke behøver at frygte en ny udvanding af aktierne, samt hvad der kan forventes af ny og eksisterende omsætning fremover nu hvor pipeline er tom.

            Så der er brug for de bruger alle deres kommunikative evner fremover:-)

            1 Reply Last reply
            3
            • S Offline
              S Offline
              Strøjer
              wrote on sidst redigeret af
              #20

              Bavarian har altid været store håb og drømme. Og spg er vor mange der er tilbage af dem...

              1 Reply Last reply
              5
              • K Offline
                K Offline
                KimH
                wrote on sidst redigeret af
                #21

                Og sikke en rodebutik, Henrik Juuel har løfte om vaccine til aktionærerne nu viser det sig at de er forpligtet til at søge om godkendelse, og Rolf Saas kommer med modstridende udmeldinger et stort cirkus

                Link Preview Image
                Bavarian Nordic tvivler på egen vaccine men er forpligtet til at søge om godkendelse

                Statsstøtten på 800 mio. kr. til Bavarians vaccinekandidat mod covid-19 er brugt op, men selskabet tror ikke umiddelbart på en godkendelse. Sundhedsministeriet forventer alligevel at se en ansøgning.

                favicon

                (medwatch.dk)

                1 Reply Last reply
                2
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #22

                  Sådan ER biotek. Se bare i Anavex trådene...

                  Men i forskel til tidligere har de nu en solid vaccine forretning og er mere medico end biotek forretningsmæssigt .

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #23

                    Det er vist op til forhandling.... derfor de uldne svar.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kraken23
                      wrote on sidst redigeret af
                      #24

                      Statistisk set er der ved vaccine forsøg 10% chance for registering af de kandidater der går i fase 1, for de kandidater det går i fase 3 er successraten i snit 58%

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • V Offline
                        V Offline
                        VærKritisk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #25

                        Enig. Bava har hidtil haft to ben at stå på. Nu er det ene ben nærmest væk. Så er man altså nødt til at tage stilling til, hvordan man så fremadrettet skal holde balancen? Forestiller bestyrelsen sig at det tabte biotek-ben skal erstattes? I så fald med hvad? Hvordan? Hvornår? Hvorfor? Og skal forholdet/balancen mellem biotek og medico fastholdes eller skal medico nu fylde mere, mindre, det samme?? Der er nødt til at være en klar startegi at styre efter. Det er der ikke nu - og det kan ingen være tjent med.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • OccamO Offline
                          OccamO Offline
                          Occam
                          wrote on sidst redigeret af
                          #26

                          Jeg synes, at Bavas strategi er pænt klar. De vil være markant større. Så sortimentet af vacciner skal udvides.

                          Det går ikke særlig godt med at selv at udvikle vacciner. Mens det er mere sikkert at indkøbe vaccinerne. Så det vil de nok gøre mere i. Altså vægten flyttes fra biotek-benet til indkøbs-benet.

                          Denne ekspansion skal finansieres. Den sikreste kilde hertil er at sælge store klumper nye aktier til store investorer. Sådan har de fået ca. halvanden milliard ca. en gang om året. Deres kommunikation er indrettet mod at holde disse store investorer glade.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • V Offline
                            V Offline
                            VærKritisk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #27

                            Pænt klar siger du og fortsætter, at det vil de NOK....??? Altså er det ikke ikke klart, hvor meget de forestiller sig at fortsætte med egen udviklingen, i hvilken retning, med hvad og hvordan? Hvad er det for investorer der skal holdes glade af at der konstant sælges nye aktier???

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • OccamO Offline
                              OccamO Offline
                              Occam
                              wrote on sidst redigeret af
                              #28

                              Jeg taler om den strategi, der kan observeres gennem deres handlinger. Som i øvrigt passer med deres erklærede strategi (se årsrapport for 2022, s.19), hvor nøgleordet er "vækst". Der er 4 vacciner tilbage i pipelinen - to fase 3 og to i fase 1. Det er for lidt til at imødekomme deres mål om vækst. Især med deres tidshorisont.

                              Du skal ikke forvente at få det mere klart. De kan jo ikke melde ud, at "vi planlægger at byde på vaccine X fra producent Y; vores bud vil gå op til Z mia."

                              Det offentliggøres ikke, hvem der køber aktier ved private placement. Men køberne vil i sagens natur - i en periode - optræde blandt de største investorer.

                              Store investorer i Bavarian er

                              • ATP
                              • Invesco
                              • Vanguard Group
                              • Oliefonden i Norge
                              • Blackrock
                              • Dimensional Fund

                              ( https://simplywall.st/stocks/dk/pharmaceuticals-biotech/cph-bava/bavarian-nordic-shares/ownership#:~:text=Top Shareholders&text=Invesco Ltd.&text=The Vanguard Group%2C Inc.&text=BlackRock%2C Inc.&text=Victory Capital Management Inc. )

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • K Offline
                                K Offline
                                KimH
                                wrote on sidst redigeret af
                                #29

                                Og kursen taler sit eget tydlige sprog om tilliden til virksomheden/ledelsen. Ledelsen udtalte for nyligt at nu skulle tilliden bare genoprettes - Igen fristes man til at sige, det er lidt for tit at tilliden skal genoprettes i Bavarian Nordic. De har simpelthen et helt fundamentalt problem med deres tillidsforhold til aktionærerne.

                                En CEO som har fejlet så meget igennem 23 år bør ikke sidde for bordenden.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  VærKritisk
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #30

                                  At vækste er ikke en strategi. At overleve ved at sælge nye aktier er ej heller en strategi men en måde at begå langsomt selvmord på.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    KimH
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #31

                                    Bestyrelsen må snart handle proaktivt og rettidigt.

                                    De evner at udstede kapitalforhøjelser når kursen er oppe, modsat bør de også handle aktivt og igangsætte tilbagekøb af egne aktier når kursen er lav. Pt er der i maj tilbagekøbt egne aktier, bemærk dog kun til at dække ledelsens og bestyrelsens egne incitamentspakker. Hvis Bestyrelsen igangsætter et tilbagekøb af egne aktier kunne de i dagsværdi tilbagekøbe 1% egne aktier for ca. 110.000.000, det vil ligge en solid bund under aktiekursen og signalere at bestyrelsen tror på virksomheden. Men nej intet sker.!?

                                    Pt venter alle på onsdagens offentliggørelse af tallene for Q2, herunder må ledelsen komme op af mulvarpehullet og fortælle om den fremtidige strategi. Pt. har vi hørt at Chaplin allerede har lagt fremtidsplaner for virksomheden og det alle frygter er vel at manden har veto til at gøre lige hvad der passer ham fremadrettet. Som flere skriver herinde er bestyrelsens sammensætning ikke den mest heldige, det er folk som er biotek folk uden synderlige kompetancer inden for virksomhedsdrift hvilket er yderst uheldigt, og sandsynligvis også derfor at vi har set en fredning af Paul Chaplin indtil videre.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #32

                                      Hvorfor skulle BAVA sælge flere aktier?

                                      De har jo overskud nu, og mangler ikke penge.
                                      Hvorfor skulle der så komme en aktieudvidelse?

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Stroka
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #33

                                        BAVA vil eventuelt skulle udstede flere aktier i forbindelse med fremtidig finansiering af større opkøb af rettigheder på vacciner eller virksomheder, som udvikler eller har en eksisterende pipeline af markedsførte vacciner.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #34

                                          Men det er jo også noget helt andet, end at man ikke har en "bæredygtig strategi".
                                          Ekstra opkøb bidrager jo også med aktionærværdi, fordi det øger omsætningen og overskuddet.
                                          De fleste aktionærer foretrækker selvfølgelig at det sker med indtjente midler, men under alle omstændigheder gælder det at BAVA skal sikre sig at der opnåes en god pris i forhold til den forventede ekstra indtjening.
                                          De nyelige indkøb virker umiddelbart meget fornuftige, men så meget har jeg ikke været nede i detaljen. Er der nogle andre som har set mere på BAVA's opkøbs (forventede) resultater?

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger