Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q2 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
55 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • N Offline
    N Offline
    Nirak58
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    Tak, men som tidligere mangeårig rejseleder i Sverige har jeg nu pænt meget viden om Wallenberg familien, svensk industris historie og i det hele taget svensk historie, politik m.m. Hvis man skal være politisk korrekt på bagkant, er der bestemt også store danske virksomheder, man skal holde sig fra (ikke mindst APM).

    Jeg foretrækker at prøve at påvirke nutiden, og derfor solgte jeg fx mine ellers langsigtede Rockwool og Brdr. Hartmann sidste forår, da det stod klart, at de ville blive ved med at støtte Ruslands krigsmaskine. Har du nogen viden om Investor-firmaer, der bidrager til, at Rusland kan føre krig i Ukraine, så sig endelig til. Så sælger jeg fluks.

    1 Reply Last reply
    9
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      God pointe Nirak58, og tak for svar 🙂

      1 Reply Last reply
      6
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        Her er Svenske Large Caps - side 3

        De mest attraktive og rene Tekniske modeller lige nu er ...

        • New Wave

        • Alleima (stainless steels and special alloys as well as solutions for industrial heating)

        • Avanza Bank *

        • Industrivärden *

        • Ratos *

        • De 3 sidste selskaber på listen er Investerings-selskaber. Det er her man kan få eksponering til unoterede selskaber, hvis man går ind og ser på hvilke selskaber de har i deres portefølje.

        Derudover er altid, de seneste regnskabs-tal for hvert enkelt selskab, de administrerer i deres portefølje.

        ====================================

        Jeg tager lige en pause nu, inden jeg laver oversigten for de svenske Mid Caps, for den oversigt er på 4 sider.

        Og måske jeg burde opdatere oversigten for Norges OBX 25 index først, da det er ved at være længe siden.

        Og derefter det Norske Mid Cap, der er på 4 sider. Der ligger alle de norske Shipping aktier, og i MillionærKlubben er der jo en del fokus på Shipping aktier via Lau Svendsen lige nu, så måske er den mere relevant? (Tank, Tørlast, LPG & LNG)

        113689_TekniskStatusSverigeLargeCap_3_03Jul23.jpg

        1 Reply Last reply
        9
        • NordicStockValueN Offline
          NordicStockValueN Offline
          NordicStockValue
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          Jeg har (som mit alias viser) også fokus på nordiske aktier (danske, svenske, finske, norske og med få afstikkere til tyske aktier). Mit sigte er at kigge mere fundamentalt på en aktie, og på den baggrund beregne den indre værdi for selskabet.
          Jeg håber, at du kan acceptere, at mit alias helt utilsigtet ligger tæt på dit. Det afspejler mit fokus og det er det samme alias jeg bruger på shareville.

          Mvh

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            🙂 @NordicStockValue

            Det kan jeg sagtens acceptere. Jeg er sikker på at folk herinde kan se forskellen 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktør
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              NordicStockValue og NordicStock, Fint at I to kan blive enige om det.

              Mvh
              Helge

              1 Reply Last reply
              6
              • B Offline
                B Offline
                Bankens
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                @ Nirak58

                hvorfor APM? de er da ude af Rusland!

                1 Reply Last reply
                4
                • N Offline
                  N Offline
                  Nirak58
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  Jeg skriver jo "politisk korrekt på bagkant". Fx var Riffelsyndikatet ikke kønt.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • B Offline
                    B Offline
                    Bankens
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    OK tak for det

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockValueN Offline
                      NordicStockValueN Offline
                      NordicStockValue
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      Hej igen NordicStock

                      Da jeg er ret ny her i forummet har jeg læst op på din metode i tidligere tråde. Her har Yvonnes (alias Cupcake) anbefaling af dit oprindelige debatindlæg givet mig et overblik. Tak for det 🙂
                      Din metode ser rigtigt spændende ud, særligt fordi den kombinerer fundamentale økonomi med simpel teknisk analyse, og jeg vil allokere en del af min portefølje til dine anbefalede aktier. Mange mange tak for dine indlæg 🙂

                      Og ja, jeg er for én meget interesseret i dine analyser af shipping aktierne. Har du også analyser af danske shippingfirmaer ud over de kommende norske?
                      Ser meget frem til dine kommende indlæg 🙂

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        Godmorgen 6. juli 2023 🙂

                        Hermed en opdatering på det Norske OBX 25 index.

                        Vi har jo ikke fået nogle Q2 2023 regnskaber endnu, men der er alligevel 4 cases, som er købs-klare, hvis man ser på den tekniske analyse. Så dem kan overveje, da Q1 2023 regnskaberne var gode. Det er ...

                        • Frontline
                        • Orkla
                        • SalMar
                        • Yara

                        De 4 ovenstående selskaber har købs-signal i MACD, og de har lav men stigende RSI, hvilket indikerer at der mulighed for en pæn upside.

                        113750_Teknisk_status_Norway_OBX25_06jul23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          God eftermiddag 6. juli 2023 :−)

                          Hermed en opdatering på den lidt specielle oversigt, som jeg laver over nogle udvalgte mindre sektorer. Det er ...

                          • CARS
                          • AIRPLANES
                          • LUXURY GOODS

                          Der er faktisk kun 2 selskaber, man kan overveje at købe. Det er ...

                          • VW Volkswagen
                          • Airbus

                          Men der er jo ikke kommet Q2 2023 og/eller H1 2023 regnskaber endnu, og de kommer over de næste 4 uger.

                          Men som i kan se i mit Excel-ark i f.eks fanen "Air Planes" så outperformer Airbus på indtjeningen i forhold til Boeing i 1. kvartal 2023. Faktisk er Boeing bekymrende dårlige til at tjene penge, sammenlignet med Airbus.

                          Så summasumarum er denne graf nok mere en "Nice to know" end det er en "Need to know". 😕

                          113764_TekniskStatusLUXURY_06Jul23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #18

                            God tidlig lørdag morgen 8. juli 2023 :−)

                            Hermed en opdatering på det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et

                            De kommer én side af gangen, og her er side 1 af 4.

                            Der er faktisk kun 2 selskaber på side 1, der ser rigtigt gode ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...

                            • Cadeler (som er et dansk selskab listet på Oslo Børs)
                            • Multiconsult

                            =============================================

                            Cadeler har stigende RSI på 54 og købs-signal i MACD. Ligeledes leverede de et virkeligt flot H2 2022 regnskab, med ...

                            +121,3% - Omsætning H2 2022 Year-on-Year
                            +920,3% - Indtjening efter skat H2 2022 Year-on-Year

                            PS: Cadeler rapporterer kun halv-årligt.

                            Deres H1 2023 rapport kommer 29.aug 2023

                            =============================================

                            Multiconsult har stigende RSI på 56 og købs-signal i MACD. Ligeledes leverede de et virkeligt flot Q1 2023 regnskab, med ...

                            +15,1% - Omsætning Q1 2023 Year-on-Year
                            +30,0% - Indtjening efter skat Q1 2023 Year-on-Year

                            Deres Q2 2023 rapport kommer 23.aug 2023

                            =============================================

                            113802_TekniskStatusNorgeLargeMidCap_1_08jul.jpg

                            1 Reply Last reply
                            7
                            • U Offline
                              U Offline
                              ungeee
                              wrote on sidst redigeret af
                              #19

                              Hej NordicStock - også en stor tak fra mig for deling af din dybe viden. Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening om fremtiden for den svenske krone - hvis altså du også beskæftiger dig med det. Fx. hvorfor falder den så meget og hvor ser du den på kort og mellemlangt sigt?
                              På forhånd tak!

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #20

                                Hej ungeee 🙂

                                På denne svenske side herunder, kan du følge Riksbankens* prognose for styrings-renten. Og de forventer, at renten topper i 2.kvartal 2025.

                                Så jeg tror man skal forvente, at den svenske krone vil være lav 2 år frem.

                                • Sveriges Centralbank

                                Link Preview Image
                                Ränteprognos 2026 » Läs prognoser från banker och Riksbanken

                                Ränteprognoser från både Riksbanken och Sveriges storbanker. Du kan även se marknadens förväntningar på styrräntan. Läs mer om räntesänkningar för 2026.

                                favicon

                                Lanupplysningen (www.lanupplysningen.se)

                                Så hvis du vil udnytte det bedst muligt, bør du købe defensive svenske solide udbytte aktier, til din opsparing og/eller pension, således at du vil få et positivt valuta afkast senere hen, sammen med udbytterne.

                                Tjek evt. den fane der hedder "Nordic Investment companies" i mit Excel-ark, og kig efter de selskaber, der betaler stigende udbytter over tid - og som samtidig har en stigende indtjening over tid.

                                Men måske der er nogle andre herinde, der har et andet eller bedre bud på, hvordan man skal optimere i forhold til den lave svenske krone? Måske bør man i virkeligheden bare tanke op KONTANT med svenske kroner?

                                113816_SRigsbankRentePrognose.jpg

                                1 Reply Last reply
                                9
                                • U Offline
                                  U Offline
                                  ungeee
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #21

                                  Mange tak...der må være lidt at hente på den konto tænker jeg. Tak for link. Mvh

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #22

                                    God lørdag aften 8. juli 2023 :−)

                                    Her er side 2 med det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et

                                    Der er faktisk kun 1 selskab på side 2, der ser rigtig god ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...

                                    • GIG Gaming Innovation Group

                                    PS: GIG er både listet på den Norske og den svenske børs.

                                    De andre selskaber, som har gode tekniske signaler, er desværre alle underskudsgivende. Så jeg må opdatere side 3 og side 4 ASAP for at se om der er et par gode cases.

                                    På side 4 er der ikke mindre end 18 shipping selskaber, og jeg har på fornemmelsen, at der er noget at hente i dem. (En ægte Lau Svendsen oversigt 🙂

                                    113825_TekniskStatusNorgeLargeMidCap_2_08jul.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • NordicStockValueN Offline
                                      NordicStockValueN Offline
                                      NordicStockValue
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #23

                                      Hej igen navne-Tvilling 😉

                                      Der er sket en del i min vidensopsamling efter nu også at have læst din første tråd tilbage fra 2021. Så jeg er nu rimeligt godt med på dit trading koncept, har oprettet mig på borsdata.se og vil begynde at trade efter din metode for en del af min portefølje 🙂

                                      Du skriver i nogle af dine tidligere indlæg, at du gerne vil dele din Excelfil, hvor du holder styr på de +800 selskaber, som du følger. Hvis det stadig er gældende, så vil jeg meget gerne spørge, om du vil sende Excelfilen til mig på [email protected] ?

                                      Jeg har til mulig fælles brug på Proinvestor oprettet en simpel trading beregner i Excel, hvor man kan indtaste forventninger til fremtidige handler med inspiration fra din tråd tilbage fra 2021. Måske beregneren kunne have interesse for flere på Proinvestor?

                                      Bedste hilsner fra
                                      Anders aka NordicStockValue

                                      113835_Trading_Beregner.xlsx

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #24

                                        God søndag aften 9. juli 2023 :−)

                                        Her er side 3 med det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et

                                        Der er faktisk et par selskaber, der ser rigtig gode ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...

                                        • Borregaard
                                        • Norske Skog
                                        • Morrow Bank (Tidl. Komplett Bank)

                                        Derudover er der "Risk on" på Olie Service selskaberne. Man skal helt tilbage til før Finans-krisen, for at finde stor upside i den sektor. Men det handler selvfølgelig om de stigende energi-priser globalt.

                                        Nu mangler jeg bare at lave side 4, som er Shipping aktier. Der er 18 af dem i Norge fordelt på ...

                                        Tank
                                        Bulk (tørlast)
                                        LNG
                                        LPG
                                        RoRo
                                        Containers

                                        113859_TekniskStatusNorgeLargeMidCap_3_08jul.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #25

                                          God mandag aften 10. juli 2023 :−)

                                          Her er side 4 med det Norske Mid Cap index. Denne side indeholder status på de 2 store ejendoms-aktier i Norge, samt de 18 SHIPPING aktier der er listet i Norge.

                                          Vanen tro, er Stolt-Nielsen det første selskab, der rapporterer kvartals-regnskab.

                                          Der er 6 slags SHIPPING aktier, og det er ...

                                          • Tank (Olie & chemicals)
                                          • Bulk (Tørlast)
                                          • LPG (Liquefied Petroleum Gas)
                                          • LNG (Liquefied Natural Gas)
                                          • RoRo* (Roll on - Roll Off)
                                          • Containers

                                          *RoRo er transport af ...

                                          • Cars,
                                          • Motorcycles
                                          • Trucks
                                          • Semi-trailer trucks
                                          • Buses
                                          • Trailers
                                          • Railroad cars (DA: Jernbane vogne)

                                          Ser vi på de tekniske modeller, så er følgende KØBS-KLARE:

                                          • Okeanis Eco Tanker er klar
                                          • Frontline er klar
                                          • Höegh Autoliners er klar

                                          ... og MPC Container Ships er SNART klar

                                          ========================================

                                          VIGTIGT:

                                          De fleste af disse ovenstående SHIPPING selskaber, er listet på diverse ø-stater, hvor der er nogle lukrative skatte-fordele. Det betyder noget, når i skal lave jeres års-opgørerlse.

                                          Jeg er har lavet en NOTE i Excel-arket, for de SHIPPING selskaber der ligger på diverse ø-stater, så i kan se om det stemmer på skatte papirerne: F.eks ...

                                          • Golden Ocean ligger på Bermuda

                                          • Jinhui ligger på Bermuda

                                          • 2020 Bulkers ligger på Bermuda

                                          • Hafnia ligger på Bermuda

                                          • Stolt-Nielsen ligger på Bermuda

                                          • Avance Gas ligger på Bermuda

                                          • BW LPG ligger på Bermuda

                                          • Flex LNG ligger på Bermuda

                                          • Torm ligger i UK

                                          • Frontline ligger på Cypern

                                          • Okeanis Eco Tanker ligger på Marshall Islands

                                          ... og undtagelsen Awilco LNG ligger faktisk i Norge.

                                          ========================================

                                          Er der nogle af jer der er friske på at lave de tekniske modeller?

                                          113894_TekniskStatusNorgeLargeMidCap_4_10jul.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          7

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger