Q2 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej igen NordicStock
Da jeg er ret ny her i forummet har jeg læst op på din metode i tidligere tråde. Her har Yvonnes (alias Cupcake) anbefaling af dit oprindelige debatindlæg givet mig et overblik. Tak for det

Din metode ser rigtigt spændende ud, særligt fordi den kombinerer fundamentale økonomi med simpel teknisk analyse, og jeg vil allokere en del af min portefølje til dine anbefalede aktier. Mange mange tak for dine indlæg
Og ja, jeg er for én meget interesseret i dine analyser af shipping aktierne. Har du også analyser af danske shippingfirmaer ud over de kommende norske?
Ser meget frem til dine kommende indlæg
-
Godmorgen 6. juli 2023

Hermed en opdatering på det Norske OBX 25 index.
Vi har jo ikke fået nogle Q2 2023 regnskaber endnu, men der er alligevel 4 cases, som er købs-klare, hvis man ser på den tekniske analyse. Så dem kan overveje, da Q1 2023 regnskaberne var gode. Det er ...
- Frontline
- Orkla
- SalMar
- Yara
De 4 ovenstående selskaber har købs-signal i MACD, og de har lav men stigende RSI, hvilket indikerer at der mulighed for en pæn upside.

-
God eftermiddag 6. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på den lidt specielle oversigt, som jeg laver over nogle udvalgte mindre sektorer. Det er ...
- CARS
- AIRPLANES
- LUXURY GOODS
Der er faktisk kun 2 selskaber, man kan overveje at købe. Det er ...
- VW Volkswagen
- Airbus
Men der er jo ikke kommet Q2 2023 og/eller H1 2023 regnskaber endnu, og de kommer over de næste 4 uger.
Men som i kan se i mit Excel-ark i f.eks fanen "Air Planes" så outperformer Airbus på indtjeningen i forhold til Boeing i 1. kvartal 2023. Faktisk er Boeing bekymrende dårlige til at tjene penge, sammenlignet med Airbus.
Så summasumarum er denne graf nok mere en "Nice to know" end det er en "Need to know".


-
God tidlig lørdag morgen 8. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et
De kommer én side af gangen, og her er side 1 af 4.
Der er faktisk kun 2 selskaber på side 1, der ser rigtigt gode ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...
- Cadeler (som er et dansk selskab listet på Oslo Børs)
- Multiconsult
=============================================
Cadeler har stigende RSI på 54 og købs-signal i MACD. Ligeledes leverede de et virkeligt flot H2 2022 regnskab, med ...
+121,3% - Omsætning H2 2022 Year-on-Year
+920,3% - Indtjening efter skat H2 2022 Year-on-YearPS: Cadeler rapporterer kun halv-årligt.
Deres H1 2023 rapport kommer 29.aug 2023
=============================================
Multiconsult har stigende RSI på 56 og købs-signal i MACD. Ligeledes leverede de et virkeligt flot Q1 2023 regnskab, med ...
+15,1% - Omsætning Q1 2023 Year-on-Year
+30,0% - Indtjening efter skat Q1 2023 Year-on-YearDeres Q2 2023 rapport kommer 23.aug 2023
=============================================

-
Hej NordicStock - også en stor tak fra mig for deling af din dybe viden. Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening om fremtiden for den svenske krone - hvis altså du også beskæftiger dig med det. Fx. hvorfor falder den så meget og hvor ser du den på kort og mellemlangt sigt?
På forhånd tak! -
Hej ungeee

På denne svenske side herunder, kan du følge Riksbankens* prognose for styrings-renten. Og de forventer, at renten topper i 2.kvartal 2025.
Så jeg tror man skal forvente, at den svenske krone vil være lav 2 år frem.
- Sveriges Centralbank
Ränteprognos 2026 » Läs prognoser från banker och Riksbanken
Ränteprognoser från både Riksbanken och Sveriges storbanker. Du kan även se marknadens förväntningar på styrräntan. Läs mer om räntesänkningar för 2026.
Lanupplysningen (www.lanupplysningen.se)
Så hvis du vil udnytte det bedst muligt, bør du købe defensive svenske solide udbytte aktier, til din opsparing og/eller pension, således at du vil få et positivt valuta afkast senere hen, sammen med udbytterne.
Tjek evt. den fane der hedder "Nordic Investment companies" i mit Excel-ark, og kig efter de selskaber, der betaler stigende udbytter over tid - og som samtidig har en stigende indtjening over tid.
Men måske der er nogle andre herinde, der har et andet eller bedre bud på, hvordan man skal optimere i forhold til den lave svenske krone? Måske bør man i virkeligheden bare tanke op KONTANT med svenske kroner?

-
God lørdag aften 8. juli 2023 :−)
Her er side 2 med det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et
Der er faktisk kun 1 selskab på side 2, der ser rigtig god ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...
- GIG Gaming Innovation Group
PS: GIG er både listet på den Norske og den svenske børs.
De andre selskaber, som har gode tekniske signaler, er desværre alle underskudsgivende. Så jeg må opdatere side 3 og side 4 ASAP for at se om der er et par gode cases.
På side 4 er der ikke mindre end 18 shipping selskaber, og jeg har på fornemmelsen, at der er noget at hente i dem. (En ægte Lau Svendsen oversigt


-
Hej igen navne-Tvilling

Der er sket en del i min vidensopsamling efter nu også at have læst din første tråd tilbage fra 2021. Så jeg er nu rimeligt godt med på dit trading koncept, har oprettet mig på borsdata.se og vil begynde at trade efter din metode for en del af min portefølje

Du skriver i nogle af dine tidligere indlæg, at du gerne vil dele din Excelfil, hvor du holder styr på de +800 selskaber, som du følger. Hvis det stadig er gældende, så vil jeg meget gerne spørge, om du vil sende Excelfilen til mig på [email protected] ?
Jeg har til mulig fælles brug på Proinvestor oprettet en simpel trading beregner i Excel, hvor man kan indtaste forventninger til fremtidige handler med inspiration fra din tråd tilbage fra 2021. Måske beregneren kunne have interesse for flere på Proinvestor?
Bedste hilsner fra
Anders aka NordicStockValue -
God søndag aften 9. juli 2023 :−)
Her er side 3 med det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et
Der er faktisk et par selskaber, der ser rigtig gode ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...
- Borregaard
- Norske Skog
- Morrow Bank (Tidl. Komplett Bank)
Derudover er der "Risk on" på Olie Service selskaberne. Man skal helt tilbage til før Finans-krisen, for at finde stor upside i den sektor. Men det handler selvfølgelig om de stigende energi-priser globalt.
Nu mangler jeg bare at lave side 4, som er Shipping aktier. Der er 18 af dem i Norge fordelt på ...
Tank
Bulk (tørlast)
LNG
LPG
RoRo
Containers
-
God mandag aften 10. juli 2023 :−)
Her er side 4 med det Norske Mid Cap index. Denne side indeholder status på de 2 store ejendoms-aktier i Norge, samt de 18 SHIPPING aktier der er listet i Norge.
Vanen tro, er Stolt-Nielsen det første selskab, der rapporterer kvartals-regnskab.
Der er 6 slags SHIPPING aktier, og det er ...
- Tank (Olie & chemicals)
- Bulk (Tørlast)
- LPG (Liquefied Petroleum Gas)
- LNG (Liquefied Natural Gas)
- RoRo* (Roll on - Roll Off)
- Containers
*RoRo er transport af ...
- Cars,
- Motorcycles
- Trucks
- Semi-trailer trucks
- Buses
- Trailers
- Railroad cars (DA: Jernbane vogne)
Ser vi på de tekniske modeller, så er følgende KØBS-KLARE:
- Okeanis Eco Tanker er klar
- Frontline er klar
- Höegh Autoliners er klar
... og MPC Container Ships er SNART klar
========================================
VIGTIGT:
De fleste af disse ovenstående SHIPPING selskaber, er listet på diverse ø-stater, hvor der er nogle lukrative skatte-fordele. Det betyder noget, når i skal lave jeres års-opgørerlse.
Jeg er har lavet en NOTE i Excel-arket, for de SHIPPING selskaber der ligger på diverse ø-stater, så i kan se om det stemmer på skatte papirerne: F.eks ...
-
Golden Ocean ligger på Bermuda
-
Jinhui ligger på Bermuda
-
2020 Bulkers ligger på Bermuda
-
Hafnia ligger på Bermuda
-
Stolt-Nielsen ligger på Bermuda
-
Avance Gas ligger på Bermuda
-
BW LPG ligger på Bermuda
-
Flex LNG ligger på Bermuda
-
Torm ligger i UK
-
Frontline ligger på Cypern
-
Okeanis Eco Tanker ligger på Marshall Islands
... og undtagelsen Awilco LNG ligger faktisk i Norge.
========================================
Er der nogle af jer der er friske på at lave de tekniske modeller?

-
Hej NordicStock
Jeg vil gerne forsøge mig i at lave de tekniske signaler på de aktier, der kvalificerer sig fundamentalt jf. dine retningslinjer.
Jeg skriver det i et svar nedenunder. Ok?
Bedste hilsner fra
Anders a.k.a. NordicStockValue -
Selvaag Bolig har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 48, som det ses nedenfor

-
Frontline har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og men med et lille fald på RSI fra 54 til 53 i et eller stigende RSI, som det ses nedenfor

-
Okeanis Eco Tankers har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

-
Höegh Autoliners har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 57, som det ses nedenfor

-
MPC Container Ships har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

-
Hej NordicStock. Hvor kan jeg finde det Excel-ark du henviser til?

-
Hej nicklas

Du skriver til mig på [email protected] og så kommer du på mail-listen, og får Excel-arket sendt næsten hver dag igennem regnskabs-sæsonen. Det indeholder opdaterede regnskaber for alle selskaber i Norden på Hovedbørserne Nasdaq OMX (Danmark, Sverige & Finland) og Oslo Børs i Norge, med Large Caps, Mid Caps og alle relevante Small Caps. Tjek venligst hver fane i arket. Der er nu 77 personer på mail-listen, og jeg er glad for, at der er så mange der ønsker at bruge det.
Jeg sender ind-imellem også de opdaterede Powerpoint grafer, som jeg bruger til at lave de oversigter, hvor jeg kombinerer den seneste regnskabs-udvikling (Revenue og Profit/Earnings after tax) med de tekniske signaler RSI og MACD. Dem vil jeg nemlig gerne have at nogle andre overtager, da jeg snart tjekker ud herfra

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind