Q2 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
God søndag aften 9. juli 2023 :−)
Her er side 3 med det Norske Mid Cap index + de 6 Large Caps der er i Norge udenfor OBX 25 index'et
Der er faktisk et par selskaber, der ser rigtig gode ud på både Q1 regnskaberne og i de tekniske modeller. Det er ...
- Borregaard
- Norske Skog
- Morrow Bank (Tidl. Komplett Bank)
Derudover er der "Risk on" på Olie Service selskaberne. Man skal helt tilbage til før Finans-krisen, for at finde stor upside i den sektor. Men det handler selvfølgelig om de stigende energi-priser globalt.
Nu mangler jeg bare at lave side 4, som er Shipping aktier. Der er 18 af dem i Norge fordelt på ...
Tank
Bulk (tørlast)
LNG
LPG
RoRo
Containers
-
God mandag aften 10. juli 2023 :−)
Her er side 4 med det Norske Mid Cap index. Denne side indeholder status på de 2 store ejendoms-aktier i Norge, samt de 18 SHIPPING aktier der er listet i Norge.
Vanen tro, er Stolt-Nielsen det første selskab, der rapporterer kvartals-regnskab.
Der er 6 slags SHIPPING aktier, og det er ...
- Tank (Olie & chemicals)
- Bulk (Tørlast)
- LPG (Liquefied Petroleum Gas)
- LNG (Liquefied Natural Gas)
- RoRo* (Roll on - Roll Off)
- Containers
*RoRo er transport af ...
- Cars,
- Motorcycles
- Trucks
- Semi-trailer trucks
- Buses
- Trailers
- Railroad cars (DA: Jernbane vogne)
Ser vi på de tekniske modeller, så er følgende KØBS-KLARE:
- Okeanis Eco Tanker er klar
- Frontline er klar
- Höegh Autoliners er klar
... og MPC Container Ships er SNART klar
========================================
VIGTIGT:
De fleste af disse ovenstående SHIPPING selskaber, er listet på diverse ø-stater, hvor der er nogle lukrative skatte-fordele. Det betyder noget, når i skal lave jeres års-opgørerlse.
Jeg er har lavet en NOTE i Excel-arket, for de SHIPPING selskaber der ligger på diverse ø-stater, så i kan se om det stemmer på skatte papirerne: F.eks ...
-
Golden Ocean ligger på Bermuda
-
Jinhui ligger på Bermuda
-
2020 Bulkers ligger på Bermuda
-
Hafnia ligger på Bermuda
-
Stolt-Nielsen ligger på Bermuda
-
Avance Gas ligger på Bermuda
-
BW LPG ligger på Bermuda
-
Flex LNG ligger på Bermuda
-
Torm ligger i UK
-
Frontline ligger på Cypern
-
Okeanis Eco Tanker ligger på Marshall Islands
... og undtagelsen Awilco LNG ligger faktisk i Norge.
========================================
Er der nogle af jer der er friske på at lave de tekniske modeller?

-
Hej NordicStock
Jeg vil gerne forsøge mig i at lave de tekniske signaler på de aktier, der kvalificerer sig fundamentalt jf. dine retningslinjer.
Jeg skriver det i et svar nedenunder. Ok?
Bedste hilsner fra
Anders a.k.a. NordicStockValue -
Selvaag Bolig har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 48, som det ses nedenfor

-
Frontline har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og men med et lille fald på RSI fra 54 til 53 i et eller stigende RSI, som det ses nedenfor

-
Okeanis Eco Tankers har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

-
Höegh Autoliners har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 57, som det ses nedenfor

-
MPC Container Ships har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

-
Hej NordicStock. Hvor kan jeg finde det Excel-ark du henviser til?

-
Hej nicklas

Du skriver til mig på [email protected] og så kommer du på mail-listen, og får Excel-arket sendt næsten hver dag igennem regnskabs-sæsonen. Det indeholder opdaterede regnskaber for alle selskaber i Norden på Hovedbørserne Nasdaq OMX (Danmark, Sverige & Finland) og Oslo Børs i Norge, med Large Caps, Mid Caps og alle relevante Small Caps. Tjek venligst hver fane i arket. Der er nu 77 personer på mail-listen, og jeg er glad for, at der er så mange der ønsker at bruge det.
Jeg sender ind-imellem også de opdaterede Powerpoint grafer, som jeg bruger til at lave de oversigter, hvor jeg kombinerer den seneste regnskabs-udvikling (Revenue og Profit/Earnings after tax) med de tekniske signaler RSI og MACD. Dem vil jeg nemlig gerne have at nogle andre overtager, da jeg snart tjekker ud herfra

-
Godaften 12. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske C25 index.
Der er rigtigt mange selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en relativ høj RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
-
Chr Hansen er super klar
-
Novozymes er super klar
-
Vestas er super klar
-
Netcompany er super klar
-
APM Maersk er klar
-
Genmab er klar

-
God sen aften 12. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske Large Cap index (udenfor C25).
Der er 3 selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
-
DFDS er super klar
-
Schouw & Co. er super klar
-
Sydbank er super klar
-
Spar Nord er TÆT på at være klar
PS: Generelt ser vi at banker er begyndt at klare sig godt i alle de 4 nordiske lande - og det er på både top-linje og bund-linje - og det betyder også at banker er begyndt - fra 2021 - at betale pæne udbytter igen.
Dog mener jeg ikke, at man bør have for mange bank-aktier i pensionen, dertil er de FOR cykliske til min smag, samt at det er en sektor, der har været ramt af en fair andel skandaler over de senere år.

-
1000 tak NordicStockValue

Alt ser perfekt up. Håber du gider at overtage, dette system fremadrettet?
-
God aften søndag 16. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske Mid Cap index.
Der er 4 selskaber der er SUPER klar til at blive købt eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
Disse 4 selskaber har de reneste modeller med købs-signal i MACD samt en stigende RSI.
- Brdr. A & O Johansen
- Brdr. Hartmann
- TCM
- Tivoli
Ingen af de 4 overstående selskaber, har rapporteret deres Q2 2023 rapport endnu.
Sig til, hvis i vil se de tekniske modeller, eller om nogle af jer igen er friske på at lave modellerne, og lægge dem op her?


-
Hej Littau,
B&O har jo SKÆVT kalender år, så deres Q4 2022/23, er jo for Q2 månederne i et rigtigt regnskabs-år (april-juni), og derfor også de NYESTE regnskabs-tal.
PS: Regnskabs-tal bliver lagt op på Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland og på Oslo Børs for Norge.
Links til disse 2 børser er herunder:
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
Link herunder til starsiden for Oslo Børs (Via Euronext) i Norge.
https://live.euronext.com/nb/markets/osloSig til, hvis der er noget jeg har misset?
-
God aften tirsdag 25. juli
Hermed en update på det svenske S30 index, og det er LANG tid siden, at vi har set så optimistisk en oversigt.
- ABB er Super klar *
- Alfa Laval er Super klar *
- Investor er Super klar
- Kinnevik er Super klar
- Sandvik er Super klar *
- Handelsbanken er Super klar
- SKF er Super klar *
a.) * 4 af disse 7 selskaber er klassisk TUNG industri. Det er typisk når der skal bruges penge på byggeri og/eller renovering af veje, broer og anden vigtig infrastruktur.
b.) Der er også ét sted hvor de svenske selskaber skiller sig ud fra Danmark, Norge og Finland, og det er at væksten i INDTJENINGEN Year-on-year i Q2 2023 er på niveau med væksten i OMSÆTNINGEN. Og det skyldes den lave svenske krone. I Danmark, Norge og Finland, ser vi helt klart year-on-year omsætnings-vækst, hvorimod indtjenings-væksten halter lidt bagefter.
PS: Vi er 'roughly' 2/3-dele inde i Q2 2023 regnskabs-sæsonen, og som i kan se i det Excel-ark i modtager, så er Sverige og Finland snart færdige med at rapportere Q2 2023, hvorimod Danmark og Norge har en del selskaber der ført rapporterer Q2 i august.
Er der nogle der er friske på at lave de tekniske modeller på de 7 overstående, eller er det min tur?


-
God eftermiddag mandag 31. juli
Hermed en opdate på den oversigt, som indeholder 3 relativt små aktie-segmenter. Det er ...
- Cars
- Airplanes
- Luxury Goods
Og 2 af bil-producenterne er klar i den tekniske model.
- BMW er købs-klar (Q2 2023 regnskab kommer 3.aug)
- Mercedes-Benz er købs-klar *
... og i segmentet for luksus-varer, er følgende 2 selskaber købs-klare.
- L'Oréal er klar (Er i det franske CAC40 indeks)
- Hermés er klar (Er i det franske CAC40 indeks)
====================================
- Daimler Trucks blev listet seperat fra Mercedes i december 2021.
I kan selvfølgelig se den fulde regnskabs historik i Excel-arket i fanerne:
- Cars
- Airplanes
- Luxury Goods

-
Aktierne over hele verden, er nervøs for det amerikanske gældsloft. Kommer der en aftale eller ej?
Det er virkeligt sjældent at C25 er så teknisk negativt. Kun Nordea er købs-klar.

-
God søndag 6. aug

Her er en frisk update på det danske Large Cap Index (udenfor C25).
- ALK-Abelló er købs-klar. De leverede et ok Q1 2023 regnskab, men Q2 forventes at blive bedre, da vi har en ret hård pollen sommer. Det er især deres SLIT-tablets og deres SLIT-drops kaldet GRAZAX/GRASTEK mod græs-pollen som forventes at sælge godt.
Er der nogle af jer, der har kendskab til det produkt? Jeg er selv ramt hårdt af græs-pollen allergi lige nu. Det er jo noget, som især mange ex-rygere er hårdt ramt af, og det er på trods af, at jeg holdt op med at ryge i 2001. Men denne græs-pollen sæson, er imo en af de værste i mange år, og jeg tror det har lidt at gøre med nedlukningen af samfundet under Corona- Forureningen fik jo en gevaldig pause, og det har været godt for naturen, herunder græs.
Alle Q2 kvartaler fra 2017-2021 har været underskuds-givende, men i Q2 2022 med genåbning af samfundet, gav ALK et overskud på 42 mDKK. Det kunne godt indikere endnu et godt Q2 2023 regnskab som kommer 24. august 2023.
========================================
Det ser også teknisk godt ud for alle 3 banker i indekset. Det er dog kun Ringkjøbing Landbobank der har leveret Q2 2023, og det var et SUPER regnskab. Dog er RSI på 70 for højt imo, så jeg vil nok først købe den på næste bølge.
STG er også klar, men de tekniske signaler er svage, så jeg vil ikke købe den.
Lundbeck er teknisk købs-klar. De leverede et REKORD Q1 2023 regnskab, hvor indtjeningen steg 113,6% Year-on-Year. Ligeledes var deres profit-margin i Q1 2023 en rekord.
Sig til hvis nogle af jer vil se den tekniske model for Lundbeck? (Det er en meget ren teknisk model) både hvis man bruger den traditionelle MACD/RSI model, men også hvis man bruger Elliot Wave.
======================================
Topdanmark er MEGET tæt på at danne en dobbeltbund i kurs 298.
De har virkelig lidt en stort indtjenings-nedgang i alle 4 kvartaler i 2022. Men i deres Q1 2023 og Q2 2023 var de tilbage med imponerende indtjenings-vækst.
Derudover har de nu i 3 år i træk, betalt både et stigende normalt udbytte, men også betalt store ekstra udbytter for både finansår 2021 og 2022. Så den ville jeg faktisk anbefale at købe nu.
De er ligeledes kommet tættere på, at færdiggøre købet af Oona Health A/S (tidl. SundhedsGruppen)
I kan læse lidt mere om det selskab, i linket herunder.
https://oonahealth.com/======================================
Sig til hvis i vil se nogle af de tekniske modeller. Regnskabs-tal finder i jo selv i Excel-arket.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind