Q2 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Godaften 12. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske C25 index.
Der er rigtigt mange selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en relativ høj RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
-
Chr Hansen er super klar
-
Novozymes er super klar
-
Vestas er super klar
-
Netcompany er super klar
-
APM Maersk er klar
-
Genmab er klar

-
God sen aften 12. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske Large Cap index (udenfor C25).
Der er 3 selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
-
DFDS er super klar
-
Schouw & Co. er super klar
-
Sydbank er super klar
-
Spar Nord er TÆT på at være klar
PS: Generelt ser vi at banker er begyndt at klare sig godt i alle de 4 nordiske lande - og det er på både top-linje og bund-linje - og det betyder også at banker er begyndt - fra 2021 - at betale pæne udbytter igen.
Dog mener jeg ikke, at man bør have for mange bank-aktier i pensionen, dertil er de FOR cykliske til min smag, samt at det er en sektor, der har været ramt af en fair andel skandaler over de senere år.

-
1000 tak NordicStockValue

Alt ser perfekt up. Håber du gider at overtage, dette system fremadrettet?
-
God aften søndag 16. juli 2023 :−)
Hermed en opdatering på det Danske Mid Cap index.
Der er 4 selskaber der er SUPER klar til at blive købt eller akkumuleret i.
Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...
- Lav men stigende RSI
- Frisk købs-signal i MACD
Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.
Disse 4 selskaber har de reneste modeller med købs-signal i MACD samt en stigende RSI.
- Brdr. A & O Johansen
- Brdr. Hartmann
- TCM
- Tivoli
Ingen af de 4 overstående selskaber, har rapporteret deres Q2 2023 rapport endnu.
Sig til, hvis i vil se de tekniske modeller, eller om nogle af jer igen er friske på at lave modellerne, og lægge dem op her?


-
Hej Littau,
B&O har jo SKÆVT kalender år, så deres Q4 2022/23, er jo for Q2 månederne i et rigtigt regnskabs-år (april-juni), og derfor også de NYESTE regnskabs-tal.
PS: Regnskabs-tal bliver lagt op på Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland og på Oslo Børs for Norge.
Links til disse 2 børser er herunder:
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
Link herunder til starsiden for Oslo Børs (Via Euronext) i Norge.
https://live.euronext.com/nb/markets/osloSig til, hvis der er noget jeg har misset?
-
God aften tirsdag 25. juli
Hermed en update på det svenske S30 index, og det er LANG tid siden, at vi har set så optimistisk en oversigt.
- ABB er Super klar *
- Alfa Laval er Super klar *
- Investor er Super klar
- Kinnevik er Super klar
- Sandvik er Super klar *
- Handelsbanken er Super klar
- SKF er Super klar *
a.) * 4 af disse 7 selskaber er klassisk TUNG industri. Det er typisk når der skal bruges penge på byggeri og/eller renovering af veje, broer og anden vigtig infrastruktur.
b.) Der er også ét sted hvor de svenske selskaber skiller sig ud fra Danmark, Norge og Finland, og det er at væksten i INDTJENINGEN Year-on-year i Q2 2023 er på niveau med væksten i OMSÆTNINGEN. Og det skyldes den lave svenske krone. I Danmark, Norge og Finland, ser vi helt klart year-on-year omsætnings-vækst, hvorimod indtjenings-væksten halter lidt bagefter.
PS: Vi er 'roughly' 2/3-dele inde i Q2 2023 regnskabs-sæsonen, og som i kan se i det Excel-ark i modtager, så er Sverige og Finland snart færdige med at rapportere Q2 2023, hvorimod Danmark og Norge har en del selskaber der ført rapporterer Q2 i august.
Er der nogle der er friske på at lave de tekniske modeller på de 7 overstående, eller er det min tur?


-
God eftermiddag mandag 31. juli
Hermed en opdate på den oversigt, som indeholder 3 relativt små aktie-segmenter. Det er ...
- Cars
- Airplanes
- Luxury Goods
Og 2 af bil-producenterne er klar i den tekniske model.
- BMW er købs-klar (Q2 2023 regnskab kommer 3.aug)
- Mercedes-Benz er købs-klar *
... og i segmentet for luksus-varer, er følgende 2 selskaber købs-klare.
- L'Oréal er klar (Er i det franske CAC40 indeks)
- Hermés er klar (Er i det franske CAC40 indeks)
====================================
- Daimler Trucks blev listet seperat fra Mercedes i december 2021.
I kan selvfølgelig se den fulde regnskabs historik i Excel-arket i fanerne:
- Cars
- Airplanes
- Luxury Goods

-
Aktierne over hele verden, er nervøs for det amerikanske gældsloft. Kommer der en aftale eller ej?
Det er virkeligt sjældent at C25 er så teknisk negativt. Kun Nordea er købs-klar.

-
God søndag 6. aug

Her er en frisk update på det danske Large Cap Index (udenfor C25).
- ALK-Abelló er købs-klar. De leverede et ok Q1 2023 regnskab, men Q2 forventes at blive bedre, da vi har en ret hård pollen sommer. Det er især deres SLIT-tablets og deres SLIT-drops kaldet GRAZAX/GRASTEK mod græs-pollen som forventes at sælge godt.
Er der nogle af jer, der har kendskab til det produkt? Jeg er selv ramt hårdt af græs-pollen allergi lige nu. Det er jo noget, som især mange ex-rygere er hårdt ramt af, og det er på trods af, at jeg holdt op med at ryge i 2001. Men denne græs-pollen sæson, er imo en af de værste i mange år, og jeg tror det har lidt at gøre med nedlukningen af samfundet under Corona- Forureningen fik jo en gevaldig pause, og det har været godt for naturen, herunder græs.
Alle Q2 kvartaler fra 2017-2021 har været underskuds-givende, men i Q2 2022 med genåbning af samfundet, gav ALK et overskud på 42 mDKK. Det kunne godt indikere endnu et godt Q2 2023 regnskab som kommer 24. august 2023.
========================================
Det ser også teknisk godt ud for alle 3 banker i indekset. Det er dog kun Ringkjøbing Landbobank der har leveret Q2 2023, og det var et SUPER regnskab. Dog er RSI på 70 for højt imo, så jeg vil nok først købe den på næste bølge.
STG er også klar, men de tekniske signaler er svage, så jeg vil ikke købe den.
Lundbeck er teknisk købs-klar. De leverede et REKORD Q1 2023 regnskab, hvor indtjeningen steg 113,6% Year-on-Year. Ligeledes var deres profit-margin i Q1 2023 en rekord.
Sig til hvis nogle af jer vil se den tekniske model for Lundbeck? (Det er en meget ren teknisk model) både hvis man bruger den traditionelle MACD/RSI model, men også hvis man bruger Elliot Wave.
======================================
Topdanmark er MEGET tæt på at danne en dobbeltbund i kurs 298.
De har virkelig lidt en stort indtjenings-nedgang i alle 4 kvartaler i 2022. Men i deres Q1 2023 og Q2 2023 var de tilbage med imponerende indtjenings-vækst.
Derudover har de nu i 3 år i træk, betalt både et stigende normalt udbytte, men også betalt store ekstra udbytter for både finansår 2021 og 2022. Så den ville jeg faktisk anbefale at købe nu.
De er ligeledes kommet tættere på, at færdiggøre købet af Oona Health A/S (tidl. SundhedsGruppen)
I kan læse lidt mere om det selskab, i linket herunder.
https://oonahealth.com/======================================
Sig til hvis i vil se nogle af de tekniske modeller. Regnskabs-tal finder i jo selv i Excel-arket.

-
God onsdag aften 9.aug
Her en opdateret oversigt over status på de danske Mid Caps, og det ser faktisk meget positivt ud.
- Per Aarsleff er købs-klar (Den er super klar!)
- cBrain er købs-klar (Den er super klar!)
- B&O er købs-klar
- UIE er købs-klar
- Gabriel er købs-klar (ikke den mest likvide aktie)
- Gubra er købs-klar (vi mangler dog at se deres første regnskab)
- Matas er tæt på købs-klar

-
Hej til alle, der følger NordicStock-metoden.
Jeg har arbejdet lidt med NordicStocks Excelark, hvor han rent fundamentalt udvælger de selskaber, der har positive revenues og profits fra kvartal til kvartal. Jeg har bearbejdet Excelarket, så der dannes en fuldstændig liste over selskaber, der rent fundamentalt kvalificerer sig til en nærmere teknisk analyse. [For nye i tråden kan jeg anbefale at læse op i de ældre tråde om den endelige tekniske kvalifikation, jf. NordicStock-metoden.]
Min bearbejdning består i, at jeg udelukkende er interesseret i selskaber, der handles eller har handlet for et dagligt beløb svarende til 1 mio. danske kroner, så det sikres, at man kan købe og sælge aktien rimeligt let. Det efterlader mig med en liste på 412 selskaber hvoraf 209 selskaber i denne omgang kvalificerer sig, jf. NordicStocks fundamentale krav til stigende revenues og profits ift. sidste års kvartal/halvår.
Regnskabssæsonen er tæt på at være afsluttet på nær for selskaberne: Puulio, Clas Ohlson, Sectra og Svolder. Men for alle andre selskaber på den vedlagte pdf-liste er det de seneste regnskabsdata, der ligger til grund for udvælgelsen. Se venligst vedlagte fil.
Jeg vil forsøge at vedligeholde regnskabsdata for de 412 selskaber og poste en liste efter hver afsluttet regnskabssæson, hvilket jeg håber og regner med er på linje med NordicStocks ønsker.
God dag til alle

-
Hej NordicStock
Mit navn er Emil og jeg er 14 år og er lige begyndt at investerer og jeg forstår ikke helt hvad jeg skal kigge efter i din vedhæftet fil,mine plan er at investerer 2500 kr om månedet af mine optjente penge fra McDonalds
håber i kan hjælpe en begynder på sin rejse mod friheden som min far siger
Mvh
Emil -
Hej Emil
Det kan være lidt forvirrende, men mit alias er NordicStockValue og metoden jeg henviser er en metode, som alias NordicStock har anvendt igennem en årrække :-)
Hvis du vil bruge NordicStock-metoden, så vil jeg anbefale, at du læser nogle af de gamle tråde, blandt andet Cupcakes gamle opslag om Vi handler efter NordicStock-metoden. God læselyst :-)Vh NordicStockValue
-
Hej Milito
Det er procentuel stigning siden sidste års kvartal/halvår for Omsætningen (REV) og Profit (PRO)
-
Hej NordicStockValue.
Tak for fremsendte materiale. Jeg har selv forsøgt at lave en opsætning i Excel som gør det nemmere at udvælge de relevante aktier men har ikke haft held med at lave noget som er helt optimalt. Af ren nysgerrighed - hvordan opdaterer du din fane "Stock-list"?
-
Tak for spørgsmålet:-)
Jeg er arbejdet lidt med det gode materiale, som nordicstock har delt med flere fra proinvestor, og dannet en samlet liste over revenue og profit for sidste og indeværende år. Dermed har jeg overblik over alle selskaberne, og jeg kan udvælge de bedste selskaber ved nogle strengere krav til positiv udvikling ved lidt formelarbejde.
Det er dog stadig nødvendigt manuelt at læse regnskaberne og skrive tal ind manuelt for hvert selskab og hver rapportering.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind