Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q2 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
55 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #25

    God mandag aften 10. juli 2023 :−)

    Her er side 4 med det Norske Mid Cap index. Denne side indeholder status på de 2 store ejendoms-aktier i Norge, samt de 18 SHIPPING aktier der er listet i Norge.

    Vanen tro, er Stolt-Nielsen det første selskab, der rapporterer kvartals-regnskab.

    Der er 6 slags SHIPPING aktier, og det er ...

    • Tank (Olie & chemicals)
    • Bulk (Tørlast)
    • LPG (Liquefied Petroleum Gas)
    • LNG (Liquefied Natural Gas)
    • RoRo* (Roll on - Roll Off)
    • Containers

    *RoRo er transport af ...

    • Cars,
    • Motorcycles
    • Trucks
    • Semi-trailer trucks
    • Buses
    • Trailers
    • Railroad cars (DA: Jernbane vogne)

    Ser vi på de tekniske modeller, så er følgende KØBS-KLARE:

    • Okeanis Eco Tanker er klar
    • Frontline er klar
    • Höegh Autoliners er klar

    ... og MPC Container Ships er SNART klar

    ========================================

    VIGTIGT:

    De fleste af disse ovenstående SHIPPING selskaber, er listet på diverse ø-stater, hvor der er nogle lukrative skatte-fordele. Det betyder noget, når i skal lave jeres års-opgørerlse.

    Jeg er har lavet en NOTE i Excel-arket, for de SHIPPING selskaber der ligger på diverse ø-stater, så i kan se om det stemmer på skatte papirerne: F.eks ...

    • Golden Ocean ligger på Bermuda

    • Jinhui ligger på Bermuda

    • 2020 Bulkers ligger på Bermuda

    • Hafnia ligger på Bermuda

    • Stolt-Nielsen ligger på Bermuda

    • Avance Gas ligger på Bermuda

    • BW LPG ligger på Bermuda

    • Flex LNG ligger på Bermuda

    • Torm ligger i UK

    • Frontline ligger på Cypern

    • Okeanis Eco Tanker ligger på Marshall Islands

    ... og undtagelsen Awilco LNG ligger faktisk i Norge.

    ========================================

    Er der nogle af jer der er friske på at lave de tekniske modeller?

    113894_TekniskStatusNorgeLargeMidCap_4_10jul.jpg

    1 Reply Last reply
    7
    • NordicStockValueN Offline
      NordicStockValueN Offline
      NordicStockValue
      wrote on sidst redigeret af
      #26

      Hej NordicStock

      Jeg vil gerne forsøge mig i at lave de tekniske signaler på de aktier, der kvalificerer sig fundamentalt jf. dine retningslinjer.

      Jeg skriver det i et svar nedenunder. Ok?

      Bedste hilsner fra
      Anders a.k.a. NordicStockValue

      1 Reply Last reply
      5
      • NordicStockValueN Offline
        NordicStockValueN Offline
        NordicStockValue
        wrote on sidst redigeret af
        #27

        Selvaag Bolig har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 48, som det ses nedenfor

        113897_TA_NO_SelvaagBolig.jpg

        1 Reply Last reply
        5
        • NordicStockValueN Offline
          NordicStockValueN Offline
          NordicStockValue
          wrote on sidst redigeret af
          #28

          Frontline har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og men med et lille fald på RSI fra 54 til 53 i et eller stigende RSI, som det ses nedenfor

          113898_TA_NO_Frontline.jpg

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockValueN Offline
            NordicStockValueN Offline
            NordicStockValue
            wrote on sidst redigeret af
            #29

            Okeanis Eco Tankers har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

            113899_TA_NO_OkeanisEcoTankers.jpg

            1 Reply Last reply
            5
            • NordicStockValueN Offline
              NordicStockValueN Offline
              NordicStockValue
              wrote on sidst redigeret af
              #30

              Höegh Autoliners har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 57, som det ses nedenfor

              113900_TA_NO_HoeghAutoliners.jpg

              1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockValueN Offline
                NordicStockValueN Offline
                NordicStockValue
                wrote on sidst redigeret af
                #31

                MPC Container Ships har stigende Revenue og profit Q1 2023 YOY, MACD med købssignal og stigende RSI på 54, som det ses nedenfor

                113901_TA_NO_MPCContainerShips.jpg

                1 Reply Last reply
                5
                • N Offline
                  N Offline
                  nicklasabs
                  wrote on sidst redigeret af
                  #32

                  Hej NordicStock. Hvor kan jeg finde det Excel-ark du henviser til? 🙂

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #33

                    Hej nicklas 🙂

                    Du skriver til mig på [email protected] og så kommer du på mail-listen, og får Excel-arket sendt næsten hver dag igennem regnskabs-sæsonen. Det indeholder opdaterede regnskaber for alle selskaber i Norden på Hovedbørserne Nasdaq OMX (Danmark, Sverige & Finland) og Oslo Børs i Norge, med Large Caps, Mid Caps og alle relevante Small Caps. Tjek venligst hver fane i arket. Der er nu 77 personer på mail-listen, og jeg er glad for, at der er så mange der ønsker at bruge det.

                    Jeg sender ind-imellem også de opdaterede Powerpoint grafer, som jeg bruger til at lave de oversigter, hvor jeg kombinerer den seneste regnskabs-udvikling (Revenue og Profit/Earnings after tax) med de tekniske signaler RSI og MACD. Dem vil jeg nemlig gerne have at nogle andre overtager, da jeg snart tjekker ud herfra 🙂

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #34

                      Godaften 12. juli 2023 :−)

                      Hermed en opdatering på det Danske C25 index.

                      Der er rigtigt mange selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.

                      Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...

                      • Lav men stigende RSI
                      • Frisk købs-signal i MACD

                      Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en relativ høj RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.

                      • Chr Hansen er super klar

                      • Novozymes er super klar

                      • Vestas er super klar

                      • Netcompany er super klar

                      • APM Maersk er klar

                      • Genmab er klar

                      113983_Teknisk_status_Danmark_C25_12jul23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      8
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #35

                        God sen aften 12. juli 2023 :−)

                        Hermed en opdatering på det Danske Large Cap index (udenfor C25).

                        Der er 3 selskaber der er SUPER klar til at blive købe eller akkumuleret i.

                        Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...

                        • Lav men stigende RSI
                        • Frisk købs-signal i MACD

                        Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.

                        • DFDS er super klar

                        • Schouw & Co. er super klar

                        • Sydbank er super klar

                        • Spar Nord er TÆT på at være klar

                        PS: Generelt ser vi at banker er begyndt at klare sig godt i alle de 4 nordiske lande - og det er på både top-linje og bund-linje - og det betyder også at banker er begyndt - fra 2021 - at betale pæne udbytter igen.

                        Dog mener jeg ikke, at man bør have for mange bank-aktier i pensionen, dertil er de FOR cykliske til min smag, samt at det er en sektor, der har været ramt af en fair andel skandaler over de senere år.

                        113985_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_13jul23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #36

                          1000 tak NordicStockValue 🙂

                          Alt ser perfekt up. Håber du gider at overtage, dette system fremadrettet?

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #37

                            God aften søndag 16. juli 2023 :−)

                            Hermed en opdatering på det Danske Mid Cap index.

                            Der er 4 selskaber der er SUPER klar til at blive købt eller akkumuleret i.

                            Når jeg skriver SUPER klar, så betyder det ...

                            • Lav men stigende RSI
                            • Frisk købs-signal i MACD

                            Når jeg KUN skriver "klar", så er det typisk, for købs-signalet i MACD indtræffer ved en noget højere RSI, og der så derfor er et lidt mindre forventet afkast, inden man bør sælge når RSI rammer de ca. 70.

                            Disse 4 selskaber har de reneste modeller med købs-signal i MACD samt en stigende RSI.

                            • Brdr. A & O Johansen
                            • Brdr. Hartmann
                            • TCM
                            • Tivoli

                            Ingen af de 4 overstående selskaber, har rapporteret deres Q2 2023 rapport endnu.

                            Sig til, hvis i vil se de tekniske modeller, eller om nogle af jer igen er friske på at lave modellerne, og lægge dem op her? 🙂

                            114037__Danmark_MidCaps_TA_16july2023.jpg

                            1 Reply Last reply
                            8
                            • L Offline
                              L Offline
                              Littau
                              wrote on sidst redigeret af
                              #38

                              Hej NordicStocks,
                              Er det ikke regnskabs resultaterne fra Q4 du har angivet ovenfor?
                              Hvor finder du i øvrigt regnskaber henne?

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #39

                                Hej Littau,

                                B&O har jo SKÆVT kalender år, så deres Q4 2022/23, er jo for Q2 månederne i et rigtigt regnskabs-år (april-juni), og derfor også de NYESTE regnskabs-tal.

                                PS: Regnskabs-tal bliver lagt op på Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland og på Oslo Børs for Norge.

                                Links til disse 2 børser er herunder:

                                https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                                Link herunder til starsiden for Oslo Børs (Via Euronext) i Norge.
                                https://live.euronext.com/nb/markets/oslo

                                Sig til, hvis der er noget jeg har misset?

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #40

                                  God aften tirsdag 25. juli

                                  Hermed en update på det svenske S30 index, og det er LANG tid siden, at vi har set så optimistisk en oversigt.

                                  • ABB er Super klar *
                                  • Alfa Laval er Super klar *
                                  • Investor er Super klar
                                  • Kinnevik er Super klar
                                  • Sandvik er Super klar *
                                  • Handelsbanken er Super klar
                                  • SKF er Super klar *

                                  a.) * 4 af disse 7 selskaber er klassisk TUNG industri. Det er typisk når der skal bruges penge på byggeri og/eller renovering af veje, broer og anden vigtig infrastruktur.

                                  b.) Der er også ét sted hvor de svenske selskaber skiller sig ud fra Danmark, Norge og Finland, og det er at væksten i INDTJENINGEN Year-on-year i Q2 2023 er på niveau med væksten i OMSÆTNINGEN. Og det skyldes den lave svenske krone. I Danmark, Norge og Finland, ser vi helt klart year-on-year omsætnings-vækst, hvorimod indtjenings-væksten halter lidt bagefter.

                                  PS: Vi er 'roughly' 2/3-dele inde i Q2 2023 regnskabs-sæsonen, og som i kan se i det Excel-ark i modtager, så er Sverige og Finland snart færdige med at rapportere Q2 2023, hvorimod Danmark og Norge har en del selskaber der ført rapporterer Q2 i august.

                                  Er der nogle der er friske på at lave de tekniske modeller på de 7 overstående, eller er det min tur? 🙂

                                  114234_Teknisk_status_Sverige_S30_25jul23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #41

                                    God eftermiddag mandag 31. juli

                                    Hermed en opdate på den oversigt, som indeholder 3 relativt små aktie-segmenter. Det er ...

                                    • Cars
                                    • Airplanes
                                    • Luxury Goods

                                    Og 2 af bil-producenterne er klar i den tekniske model.

                                    • BMW er købs-klar (Q2 2023 regnskab kommer 3.aug)
                                    • Mercedes-Benz er købs-klar *

                                    ... og i segmentet for luksus-varer, er følgende 2 selskaber købs-klare.

                                    • L'Oréal er klar (Er i det franske CAC40 indeks)
                                    • Hermés er klar (Er i det franske CAC40 indeks)

                                    ====================================

                                    • Daimler Trucks blev listet seperat fra Mercedes i december 2021.

                                    I kan selvfølgelig se den fulde regnskabs historik i Excel-arket i fanerne:

                                    • Cars
                                    • Airplanes
                                    • Luxury Goods

                                    114308_Teknisk_status_CarsLuxuryAirplanes_31jul23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #42

                                      Aktierne over hele verden, er nervøs for det amerikanske gældsloft. Kommer der en aftale eller ej?

                                      Det er virkeligt sjældent at C25 er så teknisk negativt. Kun Nordea er købs-klar.

                                      114350__Danmark_C25_Index_TA_03aug2023.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #43

                                        God søndag 6. aug 🙂

                                        Her er en frisk update på det danske Large Cap Index (udenfor C25).

                                        • ALK-Abelló er købs-klar. De leverede et ok Q1 2023 regnskab, men Q2 forventes at blive bedre, da vi har en ret hård pollen sommer. Det er især deres SLIT-tablets og deres SLIT-drops kaldet GRAZAX/GRASTEK mod græs-pollen som forventes at sælge godt.

                                        Er der nogle af jer, der har kendskab til det produkt? Jeg er selv ramt hårdt af græs-pollen allergi lige nu. Det er jo noget, som især mange ex-rygere er hårdt ramt af, og det er på trods af, at jeg holdt op med at ryge i 2001. Men denne græs-pollen sæson, er imo en af de værste i mange år, og jeg tror det har lidt at gøre med nedlukningen af samfundet under Corona- Forureningen fik jo en gevaldig pause, og det har været godt for naturen, herunder græs.

                                        Alle Q2 kvartaler fra 2017-2021 har været underskuds-givende, men i Q2 2022 med genåbning af samfundet, gav ALK et overskud på 42 mDKK. Det kunne godt indikere endnu et godt Q2 2023 regnskab som kommer 24. august 2023.

                                        ========================================

                                        Det ser også teknisk godt ud for alle 3 banker i indekset. Det er dog kun Ringkjøbing Landbobank der har leveret Q2 2023, og det var et SUPER regnskab. Dog er RSI på 70 for højt imo, så jeg vil nok først købe den på næste bølge.

                                        STG er også klar, men de tekniske signaler er svage, så jeg vil ikke købe den.

                                        Lundbeck er teknisk købs-klar. De leverede et REKORD Q1 2023 regnskab, hvor indtjeningen steg 113,6% Year-on-Year. Ligeledes var deres profit-margin i Q1 2023 en rekord.

                                        Sig til hvis nogle af jer vil se den tekniske model for Lundbeck? (Det er en meget ren teknisk model) både hvis man bruger den traditionelle MACD/RSI model, men også hvis man bruger Elliot Wave.

                                        ======================================

                                        Topdanmark er MEGET tæt på at danne en dobbeltbund i kurs 298.

                                        De har virkelig lidt en stort indtjenings-nedgang i alle 4 kvartaler i 2022. Men i deres Q1 2023 og Q2 2023 var de tilbage med imponerende indtjenings-vækst.

                                        Derudover har de nu i 3 år i træk, betalt både et stigende normalt udbytte, men også betalt store ekstra udbytter for både finansår 2021 og 2022. Så den ville jeg faktisk anbefale at købe nu.

                                        De er ligeledes kommet tættere på, at færdiggøre købet af Oona Health A/S (tidl. SundhedsGruppen)
                                        I kan læse lidt mere om det selskab, i linket herunder.
                                        https://oonahealth.com/

                                        ======================================

                                        Sig til hvis i vil se nogle af de tekniske modeller. Regnskabs-tal finder i jo selv i Excel-arket.

                                        114388__Danmark_LargeCaps_TA_6aug2023.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #44

                                          God onsdag aften 9.aug

                                          Her en opdateret oversigt over status på de danske Mid Caps, og det ser faktisk meget positivt ud.

                                          • Per Aarsleff er købs-klar (Den er super klar!)
                                          • cBrain er købs-klar (Den er super klar!)
                                          • B&O er købs-klar
                                          • UIE er købs-klar
                                          • Gabriel er købs-klar (ikke den mest likvide aktie)
                                          • Gubra er købs-klar (vi mangler dog at se deres første regnskab)
                                          • Matas er tæt på købs-klar

                                          114545__Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_9aug23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger