Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Jeg har foretaget et par handler de seneste par dage dog for mindre beløb. Planen er at jeg på den måde kan blive mere tryg ved brug af NordicStocks powerpoint, og forhåbentlig også blive mere disciplineret og træffe beslutninger på et oplyst grundlag. Mit valg er faldet på følgende aktier:
Ambea
Nilfisk holding A/S
RTX A/S
Atlas Copco AB -
Hej Simonster & Cupcake

Det nemmeste er at bruge selve NasdaqOMX børsen for Danmark, Sverige og Finland ... og Oslo Børs for Norge.
Her er linket til NasdaqOMX
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
Her er linket til Oslo børs
Håber det er en hjælp, ellers skriv eller ring

-
Hej Sjufta

Regnskabstal hentes via de 2 børser ...
Nasdaq OMX (der dækker Danmark, Sverige & Finland)
Oslo Børs (der dækker Norge)Links er her

Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelserOslo Børs for Norge
https://www.euronext.com/en/search/solr -
God tur Simonster
Jeg var selv på Bahamas i 1993. Jeg var i Nassau og Adelaide Village. Det er nogle vanvittige flotte strande, men vi blev ramt af 2 dage med ret hæftig storm og jeg erindrer at min rejseven og jeg var lidt i tvivl om vores bolig bygget af træ kunne holde til det 
-
Hej Superbrandt
Tallene hentes via de 2 børser der dækker de 4 store nordiske lande:
=======================================
Nasdaq OMX dækker Danmark, Sverige og Finland, og du finder regnskaberne i linket herunder. Brug de 2 drop down menu "Marked" og "Selskaber"
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
=======================================
For Norge skal du bruge Oslo Børs' hjemmeside:
-
God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.
Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:
Regler for KØB af en aktie:
1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...
2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.
3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.
Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.
4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).
PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.
=====================================
Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.
A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)
B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.
C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.
======================================
Regler for SALG af en aktie:
1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.
2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.
======================================
Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem



-
God tirsdag aften 21. marts

Hermed en update på det svenske Mid Cap Index - der er på 4 sider.
Her er side 1 af 4.
Der er INGEN selskaber der er købsklare
... og som man kan se, så bliver der stadig solgt ud over hele linjen.Side 2 er klar lige om lidt.

-
Status på svenske Mid Caps
Her er side 2 af 4.
Profoto er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.
Side 3 er klar lige om lidt.



-
Status på svenske Mid Caps
Her er side 3 af 4.
IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.
Side 4 er klar lige om lidt.


-
IAR systems - den tekniske model

-
Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene
men det er primært min egen skyld. -
Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid

Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.
Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.


-
Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.
Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.


Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind

