Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #76

    Angående Degiro har jeg flere gange kigget på dem, men må nok indrømme at jeg holder mig fra dem alene fordi, at de ikke indrapporterer til den danske skattemyndighed. Jeg kan ikke helt vurdere hvor kompliceret indrapporteringen af handler vil være.

    1 Reply Last reply
    4
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #77

      Tak Milito - Det var jeg faktisk ikke klar over. Det må jeg læse lidt op på...

      1 Reply Last reply
      2
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #78

        Jeg er ikke kommet så langt endnu

        1 Reply Last reply
        2
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #79

          Jeg er fuldt investeret lige pt, har kun købt Ambea efter Nordicstock metoden.
          Jeg rejser lige nu og bliver nok ikke så aktiv her, de næste 6-7 uger, men vi får se

          1 Reply Last reply
          3
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #80

            Milito - Tak - Både Scandic Hotels (S-Mid-Cap) & Securitas (S-Large-Cap) - ser rigtig gode ud. Kan dog ikke lokalisere dem på NS' powerpoints... (?) Begge selskaber findes dog i Excel-arket og har YOY ++ i Q4. Begge ser også snart købsklar ud rent teknisk, jf. dine TA. Sætter dem begge på min købs-/observationsliste - tak!

            1 Reply Last reply
            4
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #81

              Rigtig god tur, Simonster? Hvor rejser du hen?

              1 Reply Last reply
              2
              • S Offline
                S Offline
                Simonster
                wrote on sidst redigeret af
                #82

                På arbejde i Mexiko, med nogle uger i Bahamas.

                Regner med, at læse med her ?

                1 Reply Last reply
                6
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #83

                  Tak! Glemte jeg

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #84

                    Det lyder eksotisk med Mexico og Bahamas. Mere end Kolding og Herlev.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • M Offline
                      M Offline
                      m_rytter
                      wrote on sidst redigeret af
                      #85

                      Jeg har foretaget et par handler de seneste par dage dog for mindre beløb. Planen er at jeg på den måde kan blive mere tryg ved brug af NordicStocks powerpoint, og forhåbentlig også blive mere disciplineret og træffe beslutninger på et oplyst grundlag. Mit valg er faldet på følgende aktier:

                      Ambea
                      Nilfisk holding A/S
                      RTX A/S
                      Atlas Copco AB

                      1 Reply Last reply
                      8
                      • S Offline
                        S Offline
                        Simonster
                        wrote on sidst redigeret af
                        #86

                        Lyder som en rigtig fornuftig tilgang

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #87

                          Holder pt. øje med:

                          • RTX
                          • Lundbeck (Kan vende til MACD køb)
                          • Brødrene A&O Johansen
                          • Rockwool
                          • Chr. Hansen
                          • Chemometec

                          Overvejer lidt at supplere Ambea.

                          God tur Simonster! Pas på du ikke misser de mange guldkorn her og på NordicStock tråden 😉

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #88

                            Er kun lidt misundelig... meget lidt...

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #89

                              Hej Simonster & Cupcake 🙂

                              Det nemmeste er at bruge selve NasdaqOMX børsen for Danmark, Sverige og Finland ... og Oslo Børs for Norge.

                              Her er linket til NasdaqOMX

                              https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                              Her er linket til Oslo børs

                              Link Preview Image
                              Oslo | euronext.com

                              favicon

                              (www.euronext.com)

                              Håber det er en hjælp, ellers skriv eller ring 🙂

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • A Offline
                                A Offline
                                Anro
                                wrote on sidst redigeret af
                                #90

                                Har købt kortsigtet:
                                Netcompany
                                Ørsted
                                Ambea
                                Chevron (Købssignal+positiv RSI sigende YOY)
                                Occidental Petroleum (samme som Chevron)
                                Ved godt de sidste 2 ikke hører med her

                                Holder øje med:
                                Assa Abloy
                                Atlas Copco AB
                                Chemometec

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #91

                                  Hej Sjufta 🙂

                                  Regnskabstal hentes via de 2 børser ...

                                  Nasdaq OMX (der dækker Danmark, Sverige & Finland)
                                  Oslo Børs (der dækker Norge)

                                  Links er her 🙂

                                  Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland
                                  https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                                  Oslo Børs for Norge
                                  https://www.euronext.com/en/search/solr

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #92

                                    Mowi er en af de meget få aktier, der er i plus i dag... Tillykke....

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #93

                                      God tur Simonster 🙂 Jeg var selv på Bahamas i 1993. Jeg var i Nassau og Adelaide Village. Det er nogle vanvittige flotte strande, men vi blev ramt af 2 dage med ret hæftig storm og jeg erindrer at min rejseven og jeg var lidt i tvivl om vores bolig bygget af træ kunne holde til det 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #94

                                        Hej Superbrandt

                                        Tallene hentes via de 2 børser der dækker de 4 store nordiske lande:

                                        =======================================

                                        Nasdaq OMX dækker Danmark, Sverige og Finland, og du finder regnskaberne i linket herunder. Brug de 2 drop down menu "Marked" og "Selskaber"

                                        https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                                        =======================================

                                        For Norge skal du bruge Oslo Børs' hjemmeside:

                                        Link Preview Image
                                        Oslo | euronext.com

                                        favicon

                                        (www.euronext.com)

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #95

                                          God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

                                          Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

                                          Regler for KØB af en aktie:

                                          1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

                                          2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                                          3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                                          Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

                                          4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

                                          PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

                                          =====================================

                                          Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

                                          A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

                                          B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

                                          C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

                                          ======================================

                                          Regler for SALG af en aktie:

                                          1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

                                          2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

                                          ======================================

                                          Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

                                          111576__SELL_CASE.jpg
                                          111576__BUY_CASE.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          8

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger