Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #83

    Tak! Glemte jeg

    1 Reply Last reply
    4
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #84

      Det lyder eksotisk med Mexico og Bahamas. Mere end Kolding og Herlev.

      1 Reply Last reply
      5
      • M Offline
        M Offline
        m_rytter
        wrote on sidst redigeret af
        #85

        Jeg har foretaget et par handler de seneste par dage dog for mindre beløb. Planen er at jeg på den måde kan blive mere tryg ved brug af NordicStocks powerpoint, og forhåbentlig også blive mere disciplineret og træffe beslutninger på et oplyst grundlag. Mit valg er faldet på følgende aktier:

        Ambea
        Nilfisk holding A/S
        RTX A/S
        Atlas Copco AB

        1 Reply Last reply
        8
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #86

          Lyder som en rigtig fornuftig tilgang

          1 Reply Last reply
          5
          • P Offline
            P Offline
            PALO
            wrote on sidst redigeret af
            #87

            Holder pt. øje med:

            • RTX
            • Lundbeck (Kan vende til MACD køb)
            • Brødrene A&O Johansen
            • Rockwool
            • Chr. Hansen
            • Chemometec

            Overvejer lidt at supplere Ambea.

            God tur Simonster! Pas på du ikke misser de mange guldkorn her og på NordicStock tråden 😉

            1 Reply Last reply
            8
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #88

              Er kun lidt misundelig... meget lidt...

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #89

                Hej Simonster & Cupcake 🙂

                Det nemmeste er at bruge selve NasdaqOMX børsen for Danmark, Sverige og Finland ... og Oslo Børs for Norge.

                Her er linket til NasdaqOMX

                https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                Her er linket til Oslo børs

                Link Preview Image
                Oslo | euronext.com

                favicon

                (www.euronext.com)

                Håber det er en hjælp, ellers skriv eller ring 🙂

                1 Reply Last reply
                4
                • A Offline
                  A Offline
                  Anro
                  wrote on sidst redigeret af
                  #90

                  Har købt kortsigtet:
                  Netcompany
                  Ørsted
                  Ambea
                  Chevron (Købssignal+positiv RSI sigende YOY)
                  Occidental Petroleum (samme som Chevron)
                  Ved godt de sidste 2 ikke hører med her

                  Holder øje med:
                  Assa Abloy
                  Atlas Copco AB
                  Chemometec

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #91

                    Hej Sjufta 🙂

                    Regnskabstal hentes via de 2 børser ...

                    Nasdaq OMX (der dækker Danmark, Sverige & Finland)
                    Oslo Børs (der dækker Norge)

                    Links er her 🙂

                    Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland
                    https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                    Oslo Børs for Norge
                    https://www.euronext.com/en/search/solr

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #92

                      Mowi er en af de meget få aktier, der er i plus i dag... Tillykke....

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #93

                        God tur Simonster 🙂 Jeg var selv på Bahamas i 1993. Jeg var i Nassau og Adelaide Village. Det er nogle vanvittige flotte strande, men vi blev ramt af 2 dage med ret hæftig storm og jeg erindrer at min rejseven og jeg var lidt i tvivl om vores bolig bygget af træ kunne holde til det 🙂

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #94

                          Hej Superbrandt

                          Tallene hentes via de 2 børser der dækker de 4 store nordiske lande:

                          =======================================

                          Nasdaq OMX dækker Danmark, Sverige og Finland, og du finder regnskaberne i linket herunder. Brug de 2 drop down menu "Marked" og "Selskaber"

                          https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                          =======================================

                          For Norge skal du bruge Oslo Børs' hjemmeside:

                          Link Preview Image
                          Oslo | euronext.com

                          favicon

                          (www.euronext.com)

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #95

                            God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

                            Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

                            Regler for KØB af en aktie:

                            1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

                            2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                            3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                            Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

                            4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

                            PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

                            =====================================

                            Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

                            A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

                            B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

                            C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

                            ======================================

                            Regler for SALG af en aktie:

                            1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

                            2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

                            ======================================

                            Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

                            111576__SELL_CASE.jpg
                            111576__BUY_CASE.jpg

                            1 Reply Last reply
                            8
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #96

                              God tirsdag aften 21. marts 🙂

                              Hermed en update på det svenske Mid Cap Index - der er på 4 sider.

                              Her er side 1 af 4.

                              Der er INGEN selskaber der er købsklare 😞 ... og som man kan se, så bliver der stadig solgt ud over hele linjen.

                              Side 2 er klar lige om lidt.

                              111584_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_21mar23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              7
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #97

                                Status på svenske Mid Caps

                                Her er side 2 af 4.

                                Profoto er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

                                Side 3 er klar lige om lidt.

                                111585_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_21mar23.jpg
                                111585_TA_SE_Profoto_21mar23.jpg
                                111585_FA_SE_Profoto_21mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  PALO
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #98

                                  Hej NordicStock, Bare lige til info så poster du i "Vi handler efter NordicStock-metoden". Så følgerne i din egen tråd får ikke en notifikation omkring dine nye indlæg. Blot til info 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #99

                                    Status på svenske Mid Caps

                                    Her er side 3 af 4.

                                    IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

                                    Side 4 er klar lige om lidt.

                                    111587_Teknisk_status_Sverige_MidCap_3_21mar23.jpg
                                    111587_FA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #100

                                      IAR systems - den tekniske model

                                      111588_TA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #101

                                        Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene 😞 men det er primært min egen skyld.

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #102

                                          Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid 🙂

                                          Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.

                                          Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.

                                          111591_7C9JCT4P.png
                                          111591_ydzU7Rn9.png

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger