Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Ja, jeg ville også godt have haft fat i SMS.
Satte en købsordre på 18. januar og fik ikke fat i den fordi jeg ikke ville købe til markedsprisen. Min købsordre ligger der fortsat, nu blot > 50% fra nuværende kurs. Æv!.
Mener også det fortsat kan blive en god investering - en af de få selskaber i First North, der faktisk kører med overskud, hvis jeg husker rigtigt. Helge har haft en video med eller om dem, mener jeg...
Tror jeg også vil samle den op til porteføljen, selv om den ikke findes i Excel - men den er jo også næsten lige blive noteret...
-
Har netop gennemgået aktier i Finland H25 efter NordicStock-metoden, altså hvor der er positive YOY-procenter (YOY++) hvad angår Revenue og Profit i Q-regnskaberne.
Der er ikke mange aktier med klare købsmuligheder...
Fandt kun disse 4, hvor Metså Board og Nokia, nok er de mest interessante:
Elise - RSI 72 Trend Up MACD BUY (dog høj RSI - er ved at være oversolgt)
Metså Board - RSI 48 Trend Up MACD BUY
Nokia - RSI 50 Trend (Up) MACD BUY
Konecranes - RSI 64 Trend Up MACD (BUY)Hvad tænker I?
De sidste Q-Regnskab der mangler i H25 er fra Fortum d. 2. marts.
Har endnu ikke handlet Finske eller Norske aktier, men der skal være en første gang...
-
Nordiske Hoved-Caps - Købs-muligheder efter NordicStock-metoden d.d. - er I enige?
Danmark C25
ISS - RSI 64 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj
NOVO - RSI 67 Trend UP MACD BUY - RSI dog højUdestående Q-regnskaber: Unibrew, Jysk, Bava
Norge OBX 25
Nordic Semiconductor - RSI 45 (UP) MACD BUY
Equinor - RSI 56 Trend UP MACD BUY
Kongsberg Gruppen PSI 76 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)
Yara - PSI 74 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)Udestående Q-regnskaber: Frontline, Golden Ocean, MPC, NEL og Subsea
Sverige S30
SEB - RSI 72 Trend UP MACD BUY - på nippet til oversolgt.
Essity - RSI 64 Trend UP MACD BUYUdestående Q-regnskab: NIBE
-
Jeg har ISS på observasionslisten, men som du skriver, så er RSI høj.
Novo har jeg langsigtet, men ellers enig i ovenstående, høj RSI.Frontline har jeg, den kommer med regnskab i morgen.
Essity var jeg lige ved at købe i dag. Den kommer snart med udbytte.
Ellers enig, med det du skriver. Flere købskandidater, ligger med højt RSI.
-
Jeg har lært, at bruge ATR indikator, til at sætte SL. Det er for at tage lidt højde for volatilitet. Ganger ATR værdi med 2 eller 3 og så vurderer jeg også udfra grafen så som modstands/støtteområder, hele tal osv.
Jeg solgt NKT med et lille tab i sidste uge ?
-
NordicStock-metoden - Sverige L-Caps - aktuelle købsmuligheder aften 1/3
Billerud - Materials - RSI 44 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)
HEXPOL AB - Materials - RSI 60 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)Vær obs på evt. frasalg (jf. indlæg 110938 d. 27. feb ( https://www.proinvestor.com/boards/109158 )
- Instalco Industrials
- Svenska Handelsbanken
Evt. begynd at holde øje med Boozt AB, Holmen AB ser. B, New Wave, Saab (oversolgt), AAK og Trelleborg (Høj RSI MACD BUY-signal),
-
"Stort set" med udgangspunkt i NordicStock-metoden
1) købte jeg i morges
- Atlas Copco
- Boozt
- Solar* (prematur køb)
- SimCorp* ( do. )
- Svenska Handelsbanken* (do.)
- manglende MACD-købssignal (Jeg øver mig på at være tålmodig - det lykkes desværre ikke i dag...)
2) solgte jeg i går
- H. Lundbeck
- Royal Unibrew
3) holder jeg - mhp. evt. køb/supllering - øje med bl.a. (DK & S)
- cBrain
- Chemometic
- New Wave Group
- Netcompany
- Chr. Hansen
- NKT
- Rockwool
- SP Group (Q 24/3)
- Nilfisk
Jeg følger også forskellige interessant Norske, Finske og Amerikanske aktier, og afventer konto hos Degiro før jeg begynder at handle aktier fra disse lande.
HVAD HAR I MON HANDLET - HVILKE AKTIER HOLDER I MON ØJE MED?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind



