Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Jf. indlægget ovenfor her er til inspiration min Observationsliste for Danske Large og Mid Caps for YOY++ pr. 25. februar.
Bemærk, at der mangler fortsat Q-regnskaber 6 Large Caps og 12 Mid Caps, jf. NordicStocks seneste PowerPoint oversigter for nævnte Caps samt efterfølgende Excel-opdateringer.
-
Vil gerne dele lidt af mine porteføljer. Mener det er lærerigt, især når alt ikke går efter bogen, dvs. "fejl" er begået.
BEMÆRK, at NordicStock (NS)-metoden ikke er anvendt i de fleste af investeringerne. Havde de været det, havde tallene været anderledes....
Tidligere har jeg ofte købt for større beløb, når en aktie faldt drastisk en dag pga. en nyhed. Normalt rettede aktien sig delvis eller helt op samme dag eller inden for en uge med en sikker gevinst på 4-8%. Ofte mere, men for at være sikker på gevinsthjemtagning solgte jeg normalt inden for rammen 4-8%.
Men sådan er det ikke gået med mine seneste køb (inkl. suppleringer) af fx Chemometic og NKT, købt hhv 9/2 og 22/2 + efterfølgende suppleringer.
Markedet arter sig uvant - og jeg kan se, at havde jeg anvendt NS-metoden, så var jeg i dag endnu ikke gået ind i de pågældende aktier. En vigtig erfaring er at være tålmodig og afvendt de rette signaler.
En anden erfaring er vigtigheden af anvendelse af stop/loss, som jeg hidtil aldrig før har haft anvendt. Det skal jeg til at lære. I første omgang vil jeg anvende -7,5%.
Jeg er kommet frem til tallet, fordi jeg mener at huske, at NS skrev, at han normalt anvendte -10%, men i sine tråde ville han anvende -5% for ikke at få sure følgere... Jeg vil lægge mig midt imellem i en forsøgsperiode.
Vedhæftet opstilling er ikke en fryd for øjet - og skal nok forbedres og forskønnes, om end det med garanti ikke bliver på NS-niveau...
Lige nu finder jeg det vigtigst at komme med nogle NS-eksempler fra min egen portefølje.
-
Er dette analyserede rigtigt? Scandinian Medical Solutions?
RSI indikator er nedadgående, imens MACD indikator er købs klar?
Så denne aktie burde vi vente med at købe indtil RSI signal viser køb.
Jeg synes dog, at trends på MACD og RSI ændre sig meget i løbet af en dag?
-
Macd er lige gået i salg, så nej
Den her skal du i forvejen passe på med (hold dig væk) den er sindssygt ilikvid, der handles næsten ingen aktier så det er svært at komme af med dem igen. Dine candles ser helt forkerte ud. Mange dage uden handler overhovedet og få dage med ekstreme udsving. Hold dig langt væk -
Rettelse. Du har sat dine candles på hvert minut, det er derfor der ikke er handler. Sådan ser den ud på dagsbasis. Mit svar er dog det samme. Den er makset ud i rsi og macd så efter metoden skal den en tur nedaf. Der er handlet 260.000 aktier i dag, så den er stadig lille. Jeg ville betegne denne aktie som lottokupon mere end aktie (uden at have sat mig det mindste ind i deres case)

-
Hej Sjufta, Fedt at du prøver!
Din opsætning ser ud til at være over 1 dag i stedet for over 1 år, derfor ændrer MACD og RSI sig hele tiden...
Prøv at genlæse NordicStocks debat-tråde - og nærstudere nogle af hans utallige eksempler.Du kunne også prøve at finde et andet indlæg over Teknisk Analyse (TA) her i debatten og prøv at øve dig på at genskabe det. Både Simonster og jeg har de seneste dage lagt nogle TA op her i tråden. Der er også lagt flere eksempler i NordicStocks Debat-tråd i dag.
Har du i øvrigt set på Q-Regnskaber for Scandinavian Medical Solutions?
Følger du ellers med i tråden her?
Tilføjelse - kan se at der er nogle, der er hurtigere på tasterne end jeg er....

-
Ja, jeg ville også godt have haft fat i SMS.
Satte en købsordre på 18. januar og fik ikke fat i den fordi jeg ikke ville købe til markedsprisen. Min købsordre ligger der fortsat, nu blot > 50% fra nuværende kurs. Æv!.
Mener også det fortsat kan blive en god investering - en af de få selskaber i First North, der faktisk kører med overskud, hvis jeg husker rigtigt. Helge har haft en video med eller om dem, mener jeg...
Tror jeg også vil samle den op til porteføljen, selv om den ikke findes i Excel - men den er jo også næsten lige blive noteret...
-
Har netop gennemgået aktier i Finland H25 efter NordicStock-metoden, altså hvor der er positive YOY-procenter (YOY++) hvad angår Revenue og Profit i Q-regnskaberne.
Der er ikke mange aktier med klare købsmuligheder...
Fandt kun disse 4, hvor Metså Board og Nokia, nok er de mest interessante:
Elise - RSI 72 Trend Up MACD BUY (dog høj RSI - er ved at være oversolgt)
Metså Board - RSI 48 Trend Up MACD BUY
Nokia - RSI 50 Trend (Up) MACD BUY
Konecranes - RSI 64 Trend Up MACD (BUY)Hvad tænker I?
De sidste Q-Regnskab der mangler i H25 er fra Fortum d. 2. marts.
Har endnu ikke handlet Finske eller Norske aktier, men der skal være en første gang...
-
Nordiske Hoved-Caps - Købs-muligheder efter NordicStock-metoden d.d. - er I enige?
Danmark C25
ISS - RSI 64 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj
NOVO - RSI 67 Trend UP MACD BUY - RSI dog højUdestående Q-regnskaber: Unibrew, Jysk, Bava
Norge OBX 25
Nordic Semiconductor - RSI 45 (UP) MACD BUY
Equinor - RSI 56 Trend UP MACD BUY
Kongsberg Gruppen PSI 76 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)
Yara - PSI 74 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)Udestående Q-regnskaber: Frontline, Golden Ocean, MPC, NEL og Subsea
Sverige S30
SEB - RSI 72 Trend UP MACD BUY - på nippet til oversolgt.
Essity - RSI 64 Trend UP MACD BUYUdestående Q-regnskab: NIBE
-
Jeg har ISS på observasionslisten, men som du skriver, så er RSI høj.
Novo har jeg langsigtet, men ellers enig i ovenstående, høj RSI.Frontline har jeg, den kommer med regnskab i morgen.
Essity var jeg lige ved at købe i dag. Den kommer snart med udbytte.
Ellers enig, med det du skriver. Flere købskandidater, ligger med højt RSI.
-
Jeg har lært, at bruge ATR indikator, til at sætte SL. Det er for at tage lidt højde for volatilitet. Ganger ATR værdi med 2 eller 3 og så vurderer jeg også udfra grafen så som modstands/støtteområder, hele tal osv.
Jeg solgt NKT med et lille tab i sidste uge ?
-
NordicStock-metoden - Sverige L-Caps - aktuelle købsmuligheder aften 1/3
Billerud - Materials - RSI 44 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)
HEXPOL AB - Materials - RSI 60 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)Vær obs på evt. frasalg (jf. indlæg 110938 d. 27. feb ( https://www.proinvestor.com/boards/109158 )
- Instalco Industrials
- Svenska Handelsbanken
Evt. begynd at holde øje med Boozt AB, Holmen AB ser. B, New Wave, Saab (oversolgt), AAK og Trelleborg (Høj RSI MACD BUY-signal),
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
