Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Hej ProinvestorNEWS
Ja, fint at Helge gjorde lidt opmærksom på den forleden. Den er faktisk god.
Kan du fortælle, hvilke aktier jeres kalender indeholder? Jeg spørger, fordi jeg forleden læste en artikel om svenske "New Wave Group", men den dukkede ikke op i jeres kalender, da jeg søgte...Hilsen Cupcake
-
Hvis du læser denne tråd
så får du nok en bedre forståelse, af metoden. Du behøves nok ikke læse alt, men se på de charts, som er vedhæfted, så ser du hvordan MACD bruges.
Hvis du kan se det samme i finanskalenderen, så kan du bare bruge den. Men man skal jo se, når MACD krydser op igennem en signallinje. Det ser du, også i tråden, jeg har linket til.
-
Hej Sjufta - Jeg kender ikke Proinvestors kalender i dybden, men jeg tænker, at det måske godt kunne blive lidt uoverskueligt, hvis man skal holde øje med en række aktiers RSI Trend og købs- og salgsignaler i en kalender. Men du kan prøve dig frem :-).
Har du i øvrigt set de svar du har modtaget på dit seneste indlæg? - Cupcake -
Hej Simonster - når jeg skriver Q-regnskab, så mener jeg det, som ligger på firmaets hjemmeside - og de SKAL være rigtige. Jeg tænker, at vi på sigt i begyndelsen hjælper hinanden med at sikre, at det er de rigtige tal, vi finder og anvender.
NordicStock har, som du sikkert også har læst, fx i dette kvartal brugt megen tid på at justere Q-regnskaberne i de tidligere år for de firmaer, der har trukket sig fra Rusland.
Jeg håber, at der er en omhyggelig regnskabskyndig person, der tilslutter sig vores gruppe, så der er en at spørge, når tvivlen opstår. Og en der kan justere tidligere års Q-regnskaber ved fx delvis frasalg eller nedlukning som fx med Rusland.
Og benytter her lejligheden til at sige tusind tak for at svare på indlæg og bidrage aktivt. Det er nemlig tanken, at tråden skal være fælles :-). Du må også hjertens gerne svare på indlæg stillet til mig, hvis du har mulighed / tid. Det er kun rart for alle parter - ellers bliver det nok lidt ensidigt, tænker jeg, hvis det er mig, der svarer på det hele. Jeg er også mere laaang i spyttet, hvor du er mere klar i spyttet, fornemmer jeg allerede

-
Jeg kan kun finde danske selskaber, i Proinvestor kalenderen, men her er en fin kalender, hvor man kan filtrere.
Resultatkalender - Investing.com
Använd vår resultatkalender för att spåra prognoser för kvartalsvisa och årliga resultatrapporter samt faktiska utfall från företag över hela världen.
Investing.com Svenska (se.investing.com)
Jeg har ikke undersøgt den så nøje, men der er flere andre hjemmesider, der har kalender.
Jeg har også undersøgt Nasdaq´s hjemmeside, men kan ikke finde en kalender der.
-
Jf. indlægget ovenfor her er til inspiration min Observationsliste for Danske Large og Mid Caps for YOY++ pr. 25. februar.
Bemærk, at der mangler fortsat Q-regnskaber 6 Large Caps og 12 Mid Caps, jf. NordicStocks seneste PowerPoint oversigter for nævnte Caps samt efterfølgende Excel-opdateringer.
-
Vil gerne dele lidt af mine porteføljer. Mener det er lærerigt, især når alt ikke går efter bogen, dvs. "fejl" er begået.
BEMÆRK, at NordicStock (NS)-metoden ikke er anvendt i de fleste af investeringerne. Havde de været det, havde tallene været anderledes....
Tidligere har jeg ofte købt for større beløb, når en aktie faldt drastisk en dag pga. en nyhed. Normalt rettede aktien sig delvis eller helt op samme dag eller inden for en uge med en sikker gevinst på 4-8%. Ofte mere, men for at være sikker på gevinsthjemtagning solgte jeg normalt inden for rammen 4-8%.
Men sådan er det ikke gået med mine seneste køb (inkl. suppleringer) af fx Chemometic og NKT, købt hhv 9/2 og 22/2 + efterfølgende suppleringer.
Markedet arter sig uvant - og jeg kan se, at havde jeg anvendt NS-metoden, så var jeg i dag endnu ikke gået ind i de pågældende aktier. En vigtig erfaring er at være tålmodig og afvendt de rette signaler.
En anden erfaring er vigtigheden af anvendelse af stop/loss, som jeg hidtil aldrig før har haft anvendt. Det skal jeg til at lære. I første omgang vil jeg anvende -7,5%.
Jeg er kommet frem til tallet, fordi jeg mener at huske, at NS skrev, at han normalt anvendte -10%, men i sine tråde ville han anvende -5% for ikke at få sure følgere... Jeg vil lægge mig midt imellem i en forsøgsperiode.
Vedhæftet opstilling er ikke en fryd for øjet - og skal nok forbedres og forskønnes, om end det med garanti ikke bliver på NS-niveau...
Lige nu finder jeg det vigtigst at komme med nogle NS-eksempler fra min egen portefølje.
-
Er dette analyserede rigtigt? Scandinian Medical Solutions?
RSI indikator er nedadgående, imens MACD indikator er købs klar?
Så denne aktie burde vi vente med at købe indtil RSI signal viser køb.
Jeg synes dog, at trends på MACD og RSI ændre sig meget i løbet af en dag?
-
Macd er lige gået i salg, så nej
Den her skal du i forvejen passe på med (hold dig væk) den er sindssygt ilikvid, der handles næsten ingen aktier så det er svært at komme af med dem igen. Dine candles ser helt forkerte ud. Mange dage uden handler overhovedet og få dage med ekstreme udsving. Hold dig langt væk -
Rettelse. Du har sat dine candles på hvert minut, det er derfor der ikke er handler. Sådan ser den ud på dagsbasis. Mit svar er dog det samme. Den er makset ud i rsi og macd så efter metoden skal den en tur nedaf. Der er handlet 260.000 aktier i dag, så den er stadig lille. Jeg ville betegne denne aktie som lottokupon mere end aktie (uden at have sat mig det mindste ind i deres case)

-
Hej Sjufta, Fedt at du prøver!
Din opsætning ser ud til at være over 1 dag i stedet for over 1 år, derfor ændrer MACD og RSI sig hele tiden...
Prøv at genlæse NordicStocks debat-tråde - og nærstudere nogle af hans utallige eksempler.Du kunne også prøve at finde et andet indlæg over Teknisk Analyse (TA) her i debatten og prøv at øve dig på at genskabe det. Både Simonster og jeg har de seneste dage lagt nogle TA op her i tråden. Der er også lagt flere eksempler i NordicStocks Debat-tråd i dag.
Har du i øvrigt set på Q-Regnskaber for Scandinavian Medical Solutions?
Følger du ellers med i tråden her?
Tilføjelse - kan se at der er nogle, der er hurtigere på tasterne end jeg er....

-
Ja, jeg ville også godt have haft fat i SMS.
Satte en købsordre på 18. januar og fik ikke fat i den fordi jeg ikke ville købe til markedsprisen. Min købsordre ligger der fortsat, nu blot > 50% fra nuværende kurs. Æv!.
Mener også det fortsat kan blive en god investering - en af de få selskaber i First North, der faktisk kører med overskud, hvis jeg husker rigtigt. Helge har haft en video med eller om dem, mener jeg...
Tror jeg også vil samle den op til porteføljen, selv om den ikke findes i Excel - men den er jo også næsten lige blive noteret...
-
Har netop gennemgået aktier i Finland H25 efter NordicStock-metoden, altså hvor der er positive YOY-procenter (YOY++) hvad angår Revenue og Profit i Q-regnskaberne.
Der er ikke mange aktier med klare købsmuligheder...
Fandt kun disse 4, hvor Metså Board og Nokia, nok er de mest interessante:
Elise - RSI 72 Trend Up MACD BUY (dog høj RSI - er ved at være oversolgt)
Metså Board - RSI 48 Trend Up MACD BUY
Nokia - RSI 50 Trend (Up) MACD BUY
Konecranes - RSI 64 Trend Up MACD (BUY)Hvad tænker I?
De sidste Q-Regnskab der mangler i H25 er fra Fortum d. 2. marts.
Har endnu ikke handlet Finske eller Norske aktier, men der skal være en første gang...
-
Nordiske Hoved-Caps - Købs-muligheder efter NordicStock-metoden d.d. - er I enige?
Danmark C25
ISS - RSI 64 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj
NOVO - RSI 67 Trend UP MACD BUY - RSI dog højUdestående Q-regnskaber: Unibrew, Jysk, Bava
Norge OBX 25
Nordic Semiconductor - RSI 45 (UP) MACD BUY
Equinor - RSI 56 Trend UP MACD BUY
Kongsberg Gruppen PSI 76 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)
Yara - PSI 74 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)Udestående Q-regnskaber: Frontline, Golden Ocean, MPC, NEL og Subsea
Sverige S30
SEB - RSI 72 Trend UP MACD BUY - på nippet til oversolgt.
Essity - RSI 64 Trend UP MACD BUYUdestående Q-regnskab: NIBE
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
