Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #124

    Jeg kan se, at Bravida, Epiroc og OX2 alle har en RSI i den høje ende (>70), der burde være trigger til at sælge.

    Jeg sidder selv med en del aktier, der ligeledes har en RSI værdi over 70 og MACD er fortsat KØB. Disse aktier har jeg nemlig svært ved at skille mig af med...

    NordicStock - Hvad gør man/jeg? Vente til MACD går i SELL, før der sælges?

    For mit vedkommende drejer det sig om

    New Wave + 5,23% -- RSI 68,76
    Columbus + 8,56% -- RSI 80,12
    SP Group + 22,98% -- RSI 78,54
    Demant + 22,38% -- RSI 84,62
    ALK + 13,80 -- RSI 72,10
    Bootz +12,69 -- RSI 70,66
    Genmab +7,87 -- RSI 79,73

    (Ved godt ikke alle opfylder kriteriet YOY++)

    1 Reply Last reply
    4
    • S Offline
      S Offline
      Superbrandt
      wrote on sidst redigeret af
      #125

      Hej Cupcake,
      Imponerende tal du viser. Har du alene handlet på baggrund af MACD signal og stigende RSI ?
      Og jeg er spændt på at høre NordicStocks's svar til ovenstående 🙂

      1 Reply Last reply
      4
      • S Offline
        S Offline
        Superbrandt
        wrote on sidst redigeret af
        #126

        Hej Milito,
        Spændende at følge med på side linien. Jeg er selv hoppet med om bord på boliden efter Nordicstock Metoden og fik også et gok i nøden til at starte med, men er nu oppe med 2,5 🙂

        1 Reply Last reply
        4
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #127

          Det er godt at høre fra dig igen Cupcake 🙂 Jeg blev lidt urolig da du kortvarigt ikke var så aktiv her, da dine bidrag her er sublime.

          Det er et godt spørgsmål ift. om man skal sælge så snart at RSI er over 70 (ud fra NordicStocks metode). Min "taktik" er at tage en individuel bedømmelse fra gang til gang, hvor eksempelvis Bravida historisk set har bevæget sig i spektrummet omkring de 70 i halvlange perioder. Det lader jeg Bravida gøre indtil, at den giver en identifikation/kryds på MACD (og for mig gerne ligeledes på glidende gennemsnit). Her er OX2 ved at ramme krydset, hvorfor at jeg sandsynligvis sælger mig ud af denne i dag.

          Det med at sælge ud i etaper og evt. ligeledes supplere op, det lyder ganske fornuftigt. Jeg er dog endnu ikke kommet dertil hvor jeg har solgt en større del ud af mine længere positioner for at styrke mig yderligere i NordicStock metoden, så de beløb jeg handler for ædes hurtigt at kurtage ved mange handler. Planen er dog som dig at ændre min vægtning i porteføljerne.

          1 Reply Last reply
          5
          • S Offline
            S Offline
            Simonster
            wrote on sidst redigeret af
            #128

            Helt enig! Savnede også Cupcake

            1 Reply Last reply
            2
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #129

              Hej Superbrandt - Jeg kan forsikre dig om, at jeg har også masser af mindre imponerende tal jeg kan fremvise... 😉

              De nævnte aktier er blot de, hvor RSI > 70 og hvor jeg ikke kunne skille mig af med aktien... (læs: grådig). Det gav allerede bagslag dagen efter, især ALK der lige dykkede 25% !

              I dag - altså 2 døgn senere - har jeg fortsat ikke fået solgt, men nu ser tallene således ud :

              New Wave + 5,23% -- RSI 68,76 nu + 2,53%
              Columbus + 8,56% -- RSI 80,12 nu + 14,21%
              SP Group + 22,98% -- RSI 78,54 nu + 26,54%
              Demant + 22,38% -- RSI 84,62 nu + 29,26%
              ALK + 13,80 -- RSI 72,10 nu - 9,12% *
              Bootz +12,69 -- RSI 70,66 nu + 9,55%
              Genmab +7,87 -- RSI 79,73 nu + 3,23%

              • supplerede 2x d. 18. april

              ... og så til dit spørgsmål. Det er lidt en sammenblanding, hvad jeg tidligere har handlet på. Nu forsøger jeg så i hvert fald at supplere/sælge pågældende aktier efter NordicStock-metoden.

              Men jeg har fortsat svært ved ikke at trykke på købsknappen, hvis jeg mener/føler "noget ikke kan være sandt"... Så slippes NordicStock-principperne. Fx ALK der faldt enormt efter præciseringen d. 18/4. Jeg mente det var en overreaktion, hvorfor jeg supplerede ved ca -13% og måtte så allerede supplere igen halvanden time senere, da den faldt yderligere 6%... Den er så faldet yderligere 3% siden da. Jeg tror dog så meget på ALK, at jeg samtidig købte stort ind til et separat depot, der allerede er ned med ca 7%...

              Det, jeg blot vil sige, er, at havde jeg solgt / suppleret / købt fx ALK efter NordicStock-metoden - så ville jeg have været meget bedre stillet i dag. Men nogen gange tager impulsiviteten over...

              Skal også snart implementere brugen af S/L-funktionen lidt oftere...

              1 Reply Last reply
              4
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #130

                Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).

                Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.

                Fik du mon solgt OX2?

                1 Reply Last reply
                3
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #131

                  Skal vi begynde en ny tråd? Denne er blevet lidt "tung", i hvert fald på min pc...

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #132

                    Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.

                    Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.

                    Status, solgte:
                    Bravida: 9,8%
                    Epiroc: 12,9%
                    OX2: 7,8%

                    Status, fortsat ejet:
                    Boliden: 1,6%
                    Konecranes: 3,6%
                    Swedbank: 1,2%

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #133

                      God ide 🙂

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • E Offline
                        E Offline
                        elssan
                        wrote on sidst redigeret af
                        #134

                        God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
                        Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
                        Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
                        Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det!

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #135

                          Hej alle,

                          Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?

                          Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.

                          Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?

                          God weekend 🙂

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #136

                            Jeg bruger kun Nordnet, har også handlet US, men ikke tænkt så meget over gebyr

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • P Offline
                              P Offline
                              PALO
                              wrote on sidst redigeret af
                              #137

                              Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:

                              DK
                              0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
                              Ingen omkostning for adgang til OMX CPH

                              US
                              0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
                              2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.

                              Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.

                              Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening 🙂

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #138

                                Jeg har ingen erfaring med Degiro af den simple årsag, at jeg er i tvivl om hvor besværligt processen er med at indberette til Skat.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Safeanalyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #139

                                  Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    Simonster
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #140

                                    Det tror jeg ikke, der har dog ikke været så meget aktivitet her.
                                    Jeg har kun Assa Abloy efter denne metode

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Safeanalyst
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #141

                                      Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        madcat365
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #142

                                        godaften
                                        jeg havde assa fra 11042023 til 08062023
                                        pt har jeg alleima - nibe -iss - pandora og novo er lige genkøbt

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #143

                                          Hej Milito,

                                          Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.

                                          For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger