Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.
Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.


-
Hej PALO
Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket

Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.
-
Afkaststatus på min NordicStock portefølje.
Getinge: +12,7%
Bravida: +7,1%
Epiroc: +7,1 %
OX2: +1,8%
Boliden: +1,3%Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.
Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.
Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.RSI: 58 og stigende
MACD: Købssignal
-
Fejl
-
Godt gået Milito

Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde?

Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde?

PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.
-
Mange tak
Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.
-
De nordiske bankaktier har i de seneste par dage set ret interessante ud og nu kunne jeg ikke holde fingeren væk fra købsknappen. Swedbank er nu købt ind i min NordicStock portefølje.
Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 35%.
Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 40,9%.RSI: 48 og stigende
MACD: Købssignal
-
Afkaststatus på min NordicStock portefølje.
Bravida: 7,8%
Epiroc: 9,4%
OX2: 10,2%
Boliden: 2,7%
Konecranes: 0,2%Konecranes fik et smæk på 6% dagen efter at den blev indkøbt, men den har siden genfundet en optimistisk melodi. Lad os håbe at det fortsætter.
-
Kronecranes blev handlet ex-dividend 30.marts med -1,25 €
Så har du måske købt aktien den 29.marts?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind



