Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Hej PALO
Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket

Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.
-
Afkaststatus på min NordicStock portefølje.
Getinge: +12,7%
Bravida: +7,1%
Epiroc: +7,1 %
OX2: +1,8%
Boliden: +1,3%Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.
Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.
Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.RSI: 58 og stigende
MACD: Købssignal
-
Fejl
-
Godt gået Milito

Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde?

Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde?

PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.
-
Mange tak
Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.
-
De nordiske bankaktier har i de seneste par dage set ret interessante ud og nu kunne jeg ikke holde fingeren væk fra købsknappen. Swedbank er nu købt ind i min NordicStock portefølje.
Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 35%.
Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 40,9%.RSI: 48 og stigende
MACD: Købssignal
-
Afkaststatus på min NordicStock portefølje.
Bravida: 7,8%
Epiroc: 9,4%
OX2: 10,2%
Boliden: 2,7%
Konecranes: 0,2%Konecranes fik et smæk på 6% dagen efter at den blev indkøbt, men den har siden genfundet en optimistisk melodi. Lad os håbe at det fortsætter.
-
Kronecranes blev handlet ex-dividend 30.marts med -1,25 €
Så har du måske købt aktien den 29.marts?
-
Der bliver fortsat løbende "luget ud" i mine depoter, således at de fleste nutidige/fremtidige aktie-køb følger NordicStock princippet.
Som skrevet tidligere, har det givet mig betydelig mere tid og en større ro at anvende især RSI og MACD på mine beholdninger, hvilket medfører, at jeg nu køber på mere gunstige tidspunkter og beholder aktierne lidt længere - faktisk en hel del længere - end før.
Ærlig talt, så er det nu svært ved at slippe aktierne helt efter en pæn stigning, så jeg nogle gange sælger ud i etaper, og ofte beholder jeg ca. 10-25% for at følge aktien fortsat...
Jeg oplever også, at jeg ikke er så bekymret, hvis aktien falder fx 4-5% efter køb - og jeg supplerer også på mere gunstige tidpunkter og for større og større beløb, jo mere erfaren jeg bliver.
Som NordicStock har skrevet flere gange, så har det været exceptionelle tider tider på markedet det seneste år. Derfor har det været særlig lærerigt - og ikke mindst lønsomt - at anvende NordicStock-metoden.
-
Jeg kan se, at Bravida, Epiroc og OX2 alle har en RSI i den høje ende (>70), der burde være trigger til at sælge.
Jeg sidder selv med en del aktier, der ligeledes har en RSI værdi over 70 og MACD er fortsat KØB. Disse aktier har jeg nemlig svært ved at skille mig af med...
NordicStock - Hvad gør man/jeg? Vente til MACD går i SELL, før der sælges?
For mit vedkommende drejer det sig om
New Wave + 5,23% -- RSI 68,76
Columbus + 8,56% -- RSI 80,12
SP Group + 22,98% -- RSI 78,54
Demant + 22,38% -- RSI 84,62
ALK + 13,80 -- RSI 72,10
Bootz +12,69 -- RSI 70,66
Genmab +7,87 -- RSI 79,73(Ved godt ikke alle opfylder kriteriet YOY++)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind

