Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #103

    ..

    111712_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
    111712_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

    1 Reply Last reply
    1
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #104

      Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.

      Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.

      111713_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
      111713_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

      1 Reply Last reply
      3
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #105

        Hov dobbelt indlæg. Slet gerne denne admin. Tak.

        111714_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
        111714_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

        1 Reply Last reply
        3
        • P Offline
          P Offline
          PALO
          wrote on sidst redigeret af
          #106

          Tak for cases Milito! Hvordan ser deres YoY regnskaber ud? Er de + / + ?

          1 Reply Last reply
          2
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #107

            Beklager mit sene svar, men ja begge er +/+.

            Epiroc:
            Revenue growth: 24,7%
            Profit growth: 16,7%

            Bravida:
            Revenue growth: 27,8%
            Profit growth: 7,1%

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #108

              Boliden er begyndt at se interessant ud. Jeg har den selv i min lange portefølje, da energiomstillingen i den grad kommer til at kræve råvareressourcer.

              Boliden

              Q4:
              Revenue growth: 32,8%
              Earnings growth: 1,6%
              Profit margin: 10,9%

              RSI: 46.

              111748_BOL_2023_03_30_12_05_56.png

              1 Reply Last reply
              9
              • M Offline
                M Offline
                MrB_DK
                wrote on sidst redigeret af
                #109

                Hej NordicStock , du nævner "mit Excel-ark" i ovenstående. Hvor kan os nye finde det?

                mvh

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #110

                  Det er ikke sikkert at NordicStock ser din besked her i tråden, men han har i en af sine tidligere trådet henvist til sin mailadresse, hvor han sender Excel-arket ud.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #111

                    Hej PALO 🙂 Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+

                    PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket 🙂

                    Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #112

                      Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

                      Getinge: +12,7%
                      Bravida: +7,1%
                      Epiroc: +7,1 %
                      OX2: +1,8%
                      Boliden: +1,3%

                      Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.

                      Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.

                      Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
                      Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.

                      RSI: 58 og stigende
                      MACD: Købssignal

                      111854_KCR_2023_04_04_09_18_14.png

                      1 Reply Last reply
                      9
                      • P Offline
                        P Offline
                        PALO
                        wrote on sidst redigeret af
                        #113

                        Hej NordicStock, Tak jeg har modtaget dit fremragende Excel-ark, må lige prøve <CTRL> + B, er Mac bruger, så åbner det i Numbers i stedet for Excel. Tænkte bare lige at spørge efter som Milito var bedre inde i casen end jeg 🙂

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #114

                          Stærkt Milito, fedt med sådan en update! Konecranes ser spændende ud.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #115

                            Fejl

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #116

                              Godt gået Milito 🙂

                              Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde? 🙂

                              Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde? 🙂

                              PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #117

                                Mange tak 🙂 Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.

                                Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #118

                                  De nordiske bankaktier har i de seneste par dage set ret interessante ud og nu kunne jeg ikke holde fingeren væk fra købsknappen. Swedbank er nu købt ind i min NordicStock portefølje.

                                  Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 35%.
                                  Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 40,9%.

                                  RSI: 48 og stigende
                                  MACD: Købssignal

                                  112021_SWED_A_2023_04_14_09_10_15.png

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #119

                                    Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

                                    Bravida: 7,8%
                                    Epiroc: 9,4%
                                    OX2: 10,2%
                                    Boliden: 2,7%
                                    Konecranes: 0,2%

                                    Konecranes fik et smæk på 6% dagen efter at den blev indkøbt, men den har siden genfundet en optimistisk melodi. Lad os håbe at det fortsætter.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #120

                                      Kronecranes blev handlet ex-dividend 30.marts med -1,25 €

                                      Så har du måske købt aktien den 29.marts?

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #121

                                        Nej, den blev købt d. 4 april i kurs 31,9. På dagen kom der en nyhed om en ny ordretilgang, så det virkede umiddelbart mærkeligt med det store fald.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #122

                                          Det ser godt ud og er interessant at følge, Milito. Tak for at dele.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger