Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    PALO
    wrote on sidst redigeret af
    #98

    Hej NordicStock, Bare lige til info så poster du i "Vi handler efter NordicStock-metoden". Så følgerne i din egen tråd får ikke en notifikation omkring dine nye indlæg. Blot til info 🙂

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #99

      Status på svenske Mid Caps

      Her er side 3 af 4.

      IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

      Side 4 er klar lige om lidt.

      111587_Teknisk_status_Sverige_MidCap_3_21mar23.jpg
      111587_FA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

      1 Reply Last reply
      6
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #100

        IAR systems - den tekniske model

        111588_TA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #101

          Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene 😞 men det er primært min egen skyld.

          1 Reply Last reply
          4
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #102

            Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid 🙂

            Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.

            Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.

            111591_7C9JCT4P.png
            111591_ydzU7Rn9.png

            1 Reply Last reply
            6
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #103

              ..

              111712_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
              111712_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

              1 Reply Last reply
              1
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #104

                Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.

                Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.

                111713_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                111713_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #105

                  Hov dobbelt indlæg. Slet gerne denne admin. Tak.

                  111714_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                  111714_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • P Offline
                    P Offline
                    PALO
                    wrote on sidst redigeret af
                    #106

                    Tak for cases Milito! Hvordan ser deres YoY regnskaber ud? Er de + / + ?

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #107

                      Beklager mit sene svar, men ja begge er +/+.

                      Epiroc:
                      Revenue growth: 24,7%
                      Profit growth: 16,7%

                      Bravida:
                      Revenue growth: 27,8%
                      Profit growth: 7,1%

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #108

                        Boliden er begyndt at se interessant ud. Jeg har den selv i min lange portefølje, da energiomstillingen i den grad kommer til at kræve råvareressourcer.

                        Boliden

                        Q4:
                        Revenue growth: 32,8%
                        Earnings growth: 1,6%
                        Profit margin: 10,9%

                        RSI: 46.

                        111748_BOL_2023_03_30_12_05_56.png

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • M Offline
                          M Offline
                          MrB_DK
                          wrote on sidst redigeret af
                          #109

                          Hej NordicStock , du nævner "mit Excel-ark" i ovenstående. Hvor kan os nye finde det?

                          mvh

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #110

                            Det er ikke sikkert at NordicStock ser din besked her i tråden, men han har i en af sine tidligere trådet henvist til sin mailadresse, hvor han sender Excel-arket ud.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #111

                              Hej PALO 🙂 Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+

                              PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket 🙂

                              Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #112

                                Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

                                Getinge: +12,7%
                                Bravida: +7,1%
                                Epiroc: +7,1 %
                                OX2: +1,8%
                                Boliden: +1,3%

                                Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.

                                Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.

                                Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
                                Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.

                                RSI: 58 og stigende
                                MACD: Købssignal

                                111854_KCR_2023_04_04_09_18_14.png

                                1 Reply Last reply
                                9
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  PALO
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #113

                                  Hej NordicStock, Tak jeg har modtaget dit fremragende Excel-ark, må lige prøve <CTRL> + B, er Mac bruger, så åbner det i Numbers i stedet for Excel. Tænkte bare lige at spørge efter som Milito var bedre inde i casen end jeg 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    PALO
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #114

                                    Stærkt Milito, fedt med sådan en update! Konecranes ser spændende ud.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #115

                                      Fejl

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #116

                                        Godt gået Milito 🙂

                                        Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde? 🙂

                                        Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde? 🙂

                                        PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #117

                                          Mange tak 🙂 Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.

                                          Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger