Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #97

    Status på svenske Mid Caps

    Her er side 2 af 4.

    Profoto er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

    Side 3 er klar lige om lidt.

    111585_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_21mar23.jpg
    111585_TA_SE_Profoto_21mar23.jpg
    111585_FA_SE_Profoto_21mar23.jpg

    1 Reply Last reply
    5
    • P Offline
      P Offline
      PALO
      wrote on sidst redigeret af
      #98

      Hej NordicStock, Bare lige til info så poster du i "Vi handler efter NordicStock-metoden". Så følgerne i din egen tråd får ikke en notifikation omkring dine nye indlæg. Blot til info 🙂

      1 Reply Last reply
      4
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #99

        Status på svenske Mid Caps

        Her er side 3 af 4.

        IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

        Side 4 er klar lige om lidt.

        111587_Teknisk_status_Sverige_MidCap_3_21mar23.jpg
        111587_FA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #100

          IAR systems - den tekniske model

          111588_TA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

          1 Reply Last reply
          6
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #101

            Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene 😞 men det er primært min egen skyld.

            1 Reply Last reply
            4
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #102

              Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid 🙂

              Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.

              Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.

              111591_7C9JCT4P.png
              111591_ydzU7Rn9.png

              1 Reply Last reply
              6
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #103

                ..

                111712_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                111712_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                1 Reply Last reply
                1
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #104

                  Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.

                  Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.

                  111713_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                  111713_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #105

                    Hov dobbelt indlæg. Slet gerne denne admin. Tak.

                    111714_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                    111714_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • P Offline
                      P Offline
                      PALO
                      wrote on sidst redigeret af
                      #106

                      Tak for cases Milito! Hvordan ser deres YoY regnskaber ud? Er de + / + ?

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #107

                        Beklager mit sene svar, men ja begge er +/+.

                        Epiroc:
                        Revenue growth: 24,7%
                        Profit growth: 16,7%

                        Bravida:
                        Revenue growth: 27,8%
                        Profit growth: 7,1%

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #108

                          Boliden er begyndt at se interessant ud. Jeg har den selv i min lange portefølje, da energiomstillingen i den grad kommer til at kræve råvareressourcer.

                          Boliden

                          Q4:
                          Revenue growth: 32,8%
                          Earnings growth: 1,6%
                          Profit margin: 10,9%

                          RSI: 46.

                          111748_BOL_2023_03_30_12_05_56.png

                          1 Reply Last reply
                          9
                          • M Offline
                            M Offline
                            MrB_DK
                            wrote on sidst redigeret af
                            #109

                            Hej NordicStock , du nævner "mit Excel-ark" i ovenstående. Hvor kan os nye finde det?

                            mvh

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #110

                              Det er ikke sikkert at NordicStock ser din besked her i tråden, men han har i en af sine tidligere trådet henvist til sin mailadresse, hvor han sender Excel-arket ud.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #111

                                Hej PALO 🙂 Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+

                                PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket 🙂

                                Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #112

                                  Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

                                  Getinge: +12,7%
                                  Bravida: +7,1%
                                  Epiroc: +7,1 %
                                  OX2: +1,8%
                                  Boliden: +1,3%

                                  Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.

                                  Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.

                                  Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
                                  Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.

                                  RSI: 58 og stigende
                                  MACD: Købssignal

                                  111854_KCR_2023_04_04_09_18_14.png

                                  1 Reply Last reply
                                  9
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    PALO
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #113

                                    Hej NordicStock, Tak jeg har modtaget dit fremragende Excel-ark, må lige prøve <CTRL> + B, er Mac bruger, så åbner det i Numbers i stedet for Excel. Tænkte bare lige at spørge efter som Milito var bedre inde i casen end jeg 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      PALO
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #114

                                      Stærkt Milito, fedt med sådan en update! Konecranes ser spændende ud.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #115

                                        Fejl

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #116

                                          Godt gået Milito 🙂

                                          Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde? 🙂

                                          Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde? 🙂

                                          PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger