Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #95

    God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

    Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

    Regler for KØB af en aktie:

    1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

    2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

    3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

    Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

    4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

    PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

    =====================================

    Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

    A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

    B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

    C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

    ======================================

    Regler for SALG af en aktie:

    1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

    2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

    ======================================

    Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

    111576__SELL_CASE.jpg
    111576__BUY_CASE.jpg

    1 Reply Last reply
    8
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #96

      God tirsdag aften 21. marts 🙂

      Hermed en update på det svenske Mid Cap Index - der er på 4 sider.

      Her er side 1 af 4.

      Der er INGEN selskaber der er købsklare 😞 ... og som man kan se, så bliver der stadig solgt ud over hele linjen.

      Side 2 er klar lige om lidt.

      111584_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_21mar23.jpg

      1 Reply Last reply
      7
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #97

        Status på svenske Mid Caps

        Her er side 2 af 4.

        Profoto er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

        Side 3 er klar lige om lidt.

        111585_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_21mar23.jpg
        111585_TA_SE_Profoto_21mar23.jpg
        111585_FA_SE_Profoto_21mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        5
        • P Offline
          P Offline
          PALO
          wrote on sidst redigeret af
          #98

          Hej NordicStock, Bare lige til info så poster du i "Vi handler efter NordicStock-metoden". Så følgerne i din egen tråd får ikke en notifikation omkring dine nye indlæg. Blot til info 🙂

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #99

            Status på svenske Mid Caps

            Her er side 3 af 4.

            IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

            Side 4 er klar lige om lidt.

            111587_Teknisk_status_Sverige_MidCap_3_21mar23.jpg
            111587_FA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

            1 Reply Last reply
            6
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #100

              IAR systems - den tekniske model

              111588_TA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

              1 Reply Last reply
              6
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #101

                Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene 😞 men det er primært min egen skyld.

                1 Reply Last reply
                4
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #102

                  Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid 🙂

                  Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.

                  Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.

                  111591_7C9JCT4P.png
                  111591_ydzU7Rn9.png

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #103

                    ..

                    111712_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                    111712_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #104

                      Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.

                      Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.

                      111713_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                      111713_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #105

                        Hov dobbelt indlæg. Slet gerne denne admin. Tak.

                        111714_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                        111714_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #106

                          Tak for cases Milito! Hvordan ser deres YoY regnskaber ud? Er de + / + ?

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #107

                            Beklager mit sene svar, men ja begge er +/+.

                            Epiroc:
                            Revenue growth: 24,7%
                            Profit growth: 16,7%

                            Bravida:
                            Revenue growth: 27,8%
                            Profit growth: 7,1%

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #108

                              Boliden er begyndt at se interessant ud. Jeg har den selv i min lange portefølje, da energiomstillingen i den grad kommer til at kræve råvareressourcer.

                              Boliden

                              Q4:
                              Revenue growth: 32,8%
                              Earnings growth: 1,6%
                              Profit margin: 10,9%

                              RSI: 46.

                              111748_BOL_2023_03_30_12_05_56.png

                              1 Reply Last reply
                              9
                              • M Offline
                                M Offline
                                MrB_DK
                                wrote on sidst redigeret af
                                #109

                                Hej NordicStock , du nævner "mit Excel-ark" i ovenstående. Hvor kan os nye finde det?

                                mvh

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #110

                                  Det er ikke sikkert at NordicStock ser din besked her i tråden, men han har i en af sine tidligere trådet henvist til sin mailadresse, hvor han sender Excel-arket ud.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #111

                                    Hej PALO 🙂 Har du ikke Excel-arket? Der kan du jo selv tjekke om den er +/+

                                    PS: Du kan bruge koden <CTRL> + B for at søge i Excel-arket 🙂

                                    Hvis du ikke har Excel-arket, må du lige sige til, så sender jeg det til dig.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #112

                                      Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

                                      Getinge: +12,7%
                                      Bravida: +7,1%
                                      Epiroc: +7,1 %
                                      OX2: +1,8%
                                      Boliden: +1,3%

                                      Getinge har netop ramt RSI på 70, hvor jeg allerede nu er tilfreds med gevinsten og sælger.

                                      Finske Konecranes bliver erstatningen, da den har brudt trenden og har momentum.

                                      Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 7,6%.
                                      Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 4,8%.

                                      RSI: 58 og stigende
                                      MACD: Købssignal

                                      111854_KCR_2023_04_04_09_18_14.png

                                      1 Reply Last reply
                                      9
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        PALO
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #113

                                        Hej NordicStock, Tak jeg har modtaget dit fremragende Excel-ark, må lige prøve <CTRL> + B, er Mac bruger, så åbner det i Numbers i stedet for Excel. Tænkte bare lige at spørge efter som Milito var bedre inde i casen end jeg 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          PALO
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #114

                                          Stærkt Milito, fedt med sådan en update! Konecranes ser spændende ud.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger