Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #341

    New Alzheimer's Drug Is First to Show It Slows Disease. But It's Facing a Rocky Rollout

    https://firstwordpharma.com/story/5761407

    1 Reply Last reply
    4
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #342

      Acadia Pharmaceuticals Rights Deal and Bullish Outlook Sends Shares Surging 16%. Here's What To Expect

      17/7 10:18

      In a stunning two-day rally, shares of Acadia Pharmaceuticals (US:ACAD) have seen a 16% surge following the announcement of the company's acquisition of expanded commercial rights for the groundbreaking Rett syndrome drug, trofinetide.

      https://www.proinvestor.com/investornyt/1016000/acadia-pharmaceuticals-rights-deal-and-bullish-outlook-sends-shares-surging-16-heres-what-to-expect

      Acadia (ACAD) Soars 24.7%: Is Further Upside Left in the Stock?

      17/7 08:53

      Acadia Pharmaceuticals (ACAD) shares ended the last trading session 24.7% higher at $32.18. The jump came on an impressive volume with a higher-than-average number of shares changing hands in the session.

      https://www.proinvestor.com/investornyt/1015999/acadia-acad-soars-247-is-further-upside-left-in-the-stock

      1 Reply Last reply
      4
      • E Offline
        E Offline
        elssan
        wrote on sidst redigeret af
        #343

        Der har været 2 artikler om Anavex i det ugentlige nyhedsbrev Rettsyndromenews.com med meget positiv gennemgang af Anavex 2-73.
        Hvis artiklernes indhold ikke svarede til det, patienterne / brugerne af Anavex 2-73 havde oplevet, ville der vel komme en reaktion på artiklerne.
        https://rettsyndromenews.com/news/phase-2-extension-trial-shows-sustained-benefits-anavex-2-73/?utm_source=RETT&utm_campaign=79bcffa88f-RETT_ENL_3.0_NON-US&utm_medium=email&utm_term=0_ca8f619b8e-79bcffa88f-73775393

        1 Reply Last reply
        11
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #344

          Eli Lilly med positivt resulat af Alzheimers-forsøg

          https://www.proinvestor.com/investornyt/1016270/eli-lilly-med-positivt-resulat-af-alzheimers-forsog

          1 Reply Last reply
          5
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123
            wrote on sidst redigeret af
            #345

            Røg støtten lige der..... 7,7$
            Jeg har jo ikke den store fidus TA, den eneste grund til vi overhovedet roder rundt under 12$ er stilheden, og elastikken der åbentbart bare kan evighedsstrækkes:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

            Håber seriøst de arbejder på en partner......

            God weekend når i når der til, og sikkert ferie til en del 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • F Offline
              F Offline
              Fandel
              wrote on sidst redigeret af
              #346

              Også en god weekend til dig TDT123.
              Vi trænger virkelig til nogle gode nyheder, så vi kan få kursen på rette køl...

              1 Reply Last reply
              3
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #347

                Biogens opkøb af Reata i dag til $7,3 bn er ganske interessant.

                Reata har et godkendt stof i pipelinen til en sjælden neurologisk indikation, som i frekvens og udtryk nok har mange ligheder med rett. Så gode rett data og evt godkendelse kan rykke værdierne væsentligt.

                https://finance.yahoo.com/m/be132fdb-bc51-3351-a0d3-c73f59e531bf/biogen-to-buy-reata.html

                1 Reply Last reply
                4
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #348

                  Reata er en case, der er interessant at studere, idet den kan ligne Anavex en del.

                  Pivotal trial offentliggjort i 2019 og approval i 2023 !

                  Modgang undervejs, men til slut en lykkelig udgang.

                  Umiddelbart en vild pris i mine øjne på noget der ikke gik problemfrit gennem forsøg og godkendelsesprocedurer.

                  Prissætning på behandling meget lig forventninger til rett og som jeg ser det stort set samme patientgrundlag.

                  Tillæg så de øvrige indikationer Blarcamesine retter sig imod 🙂

                  Men vi skal igennem nåleøjet først.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #349

                    Anavex Reata købt til ca. 11 gange MC på Anavex!

                    Reata har som I skriver tidligere fået godkendt SKYCLARYS i en ultra sjældne CNS indikation med ca. 5000 patienter i US - og de har stort set ikke andet i deres pipeline!
                    De havde et årlig cashburn på ca. 300 mill. $
                    Biogen betaler nu hele 7,3 milliarder $ for dette???

                    Kommer Anavex bare i mål med RETT med minimum dobbelt så mange patienter som FA, så har vi en ide om, hvad MC skal nærme sig - kommer de også i mål med AD og PD, så skal MCen langt højere op!
                    Men lad os nu bare komme i mål med et eller andet i første omgang.
                    Anavex har tilsyneladende også holdt sommerferie som nok de fleste af os andre også har - er dog overbevist, at der arbejdes i kulissen .
                    Q3 rapporten blev aflagt den 9. August i 2022 og Anavex skal aflægge senest den 15. August 2023.
                    Håber der før dette kan komme en nyhed eller to, der er værd at starte en ny tråd på - det må snart være op over med nu 1 mdr. siden sidste nyhed fra Anavex - i juni alene fik vi 7 nyheder.
                    Stilhed før storm?

                    1 Reply Last reply
                    9
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #350

                      Jeg mener nu ikke vi er helt skævt på retts værdi. Jeg har hele tiden troet på kurs 80 ved rett godkendelse. Markedet synes nok at 30-50 vil være passende 🙂

                      Men big pharma er parat med den store tegnebog, når et nyt drug er ledigt. Reates fortid er fyldt med problemer og cashburn er mega stort set i forhold til Anavex.

                      Umiddelbart ligner det at Reatas godkendte middel ikke havde helt overbevisende i forsøgsresultater.

                      Men Biogen er god til at tjene penge på middelmådige drugs.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #351

                        Anavex Q3 rapport og præsentation hos BTIG.

                        Q3 rapport tirsdag den 8. Aug. 2023 kl. 14.30 DK-tid.
                        Igen - hvis der ikke kommer nyheder udsendt før, så skal vi ikke forvente større nyheder.
                        Vi kan evt. håbe på lidt kritiske/uddybende spørgsmål fra analytikerne sidste i webcastet.

                        https://us02web.zoom.us/j/89199951143?pwd=S3QrTURzaVFacDJMTWJLanRVZWVjUT09

                        https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-announce-fiscal-113000102.html

                        Mandag den 7. Aug er Missling på via. et "Fireside" møde hos BTIG ( en af de analytiker selskaber, som dækker Anavex ).
                        Mødet/præsentationen kan tilgås igennem BTIG, dette lykkedes ikke sidste gang for mig at komme igennem.
                        Da præsentationen ikke er helt åben for alle, kommer der nok heller ikke meget nyt her, men er mere for nye potentielle investorer.

                        https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-present-btig-113000382.html

                        Vedr. De komplette AD fase 2/3 resultater, så tror jeg de senest bliver præsenteret på CTAD i Boston den 24.-27 oktober 2023!
                        En Peer Review burde derfor blive udgivet før dette tidspunkt.

                        Som vi så med RETA kan en partneraftale/opkøb komme uden varsel. BP har som tidligere beskrevet pengene og samtidig patententer der udløber.
                        Prof. Gimmer ( nu ansat tysk Anavex rådgiver/konsulent, der var leder for en af Anavexs AD site i Tyskland ) , som Mayo talte med på AAIC i Amsterdam, så mente han, at Anavex højst sandsynlig var i dialog med en evt. kommende partner - hvilket han dog intet konkret belæg havde for.
                        Synes bare risikoen for shorterne er øget, når div. Data og evt. aftaler rykker tættere på.

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • V Offline
                          V Offline
                          vestasfan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #352

                          Link Preview Image
                          Page not found | Anavex Life Sciences

                          favicon

                          Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #353

                            Anavex Peer Review på 3-71 vedr. positiv bivirkningsprofil.

                            Link Preview Image
                            Page not found | Anavex Life Sciences

                            favicon

                            Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

                            Opstart fase 2 Skizofreni i år!
                            Anavex har nu med denne gode bivirkningsprofil banet vejen for, at fase 2 i Alzheimer, FD og Skizofreni kan opstartes - Anavex vælger nu at begynde med Skizofreni - Alzheimer burde jo i første omgang jo være godt dækket ind af 2-73, hvis vi da her snart får bekræftende data.
                            Positivt med endnu flere heste at spille på - vild pipeline efterhånden - tænker til samlingning med lige opkøbte RETA til 7,3 milliarder $!

                            "This published clinical study demonstrates Anavex's commitment to advance Anavex's clinical pipeline including ANAVEX®3-71 for Schizophrenia, Frontotemporal Dementia, and Alzheimer's Disease," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are looking forward to initiating the Phase 2 clinical trial in Schizophrenia with ANAVEX®3-71 in the second half of 2023."

                            1 Reply Last reply
                            8
                            • TDT123T Offline
                              TDT123T Offline
                              TDT123
                              wrote on sidst redigeret af
                              #354

                              @Tasso1

                              Super cool...
                              Glæder mig dog mest til vi modtager nogle håndfaste data, som kan understøtte resten af deres pipeline...

                              ........Fint med opstart af nye fase 2, men ser gerne snart en fuld data pakke i et komplet afsluttet studie af deres store pipeline...

                              Lige nu er det vel fugle på taget, og klokke slår ikke i anavex favør....

                              Kom så med de ........ data

                              Market er vist snart immune over flere nystartet forsøg, kursudviklingen og volumen siger det meste.

                              Mvh

                              Torben

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #355

                                Helt enig Torben

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #356

                                  Hvor længe har man ventet på peer review for 3-71? Ligeså længe som vi har ventet for 2-73? (8 måneder).

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #357

                                    Anavex Komplet ignorering af nyheder.

                                    Dette er desværre mere normen end undtagelsen, men bortset fra dette, så falder alle mine US aktier i dag mellem 3-6 % - selv mine PLUG, FCEL og ENPH mfl. er påvirket af Anavex nyhederne:)
                                    Nej det ligner mere en generel korrektion i flere sektorer og har intet med manglende AD data at gøre.
                                    Ja det tog hele 19 mdr. fra afslutning af fase 1 forsøget med 3-71 til dagens Peer Review - fakta er dog, at data var gode.
                                    Håber sandelig ikke vi skal vente tilsvarende længe på det komplette AD data - vores kære Missling har gentagende gange lovet disse data i 2. halvleg af 2023.
                                    Anavex har siden styrket deres stab og burde have AD - og RETT, som alt overskyggende første prioritet!
                                    Tror og håber som tidligere skrevet på senest til CTAD den 24. - 27. oktober i år.
                                    Har et meget spinkelt håb om, at vi bliver lidt klogere på tidsplanen i morgen efter kl. 14.30 på Q3 - vi kan næsten kun blive positivt overrasket i forventninger.

                                    1 Reply Last reply
                                    7
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      ProinvestorNEWS
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #358

                                      Anavex nævnt her:

                                      Siden starten af 2022 har det været en blandet fornøjelse at være investor i bioteksektoren. Når selskaberne f.eks. kommer med meddelelser om positive data, så stiger aktien - for blot at falde igen. Et aktuelt eksempel på dette er Bavarian Nordic, der netop er kommet med gode data på deres vaccine mod en myggeoverført sygdom. Se med her, når Helge Larsen ser på tendenserne i bioteksektoren og hos Bavarian Nordic.

                                      1 Reply Last reply
                                      7
                                      • TDT123T Offline
                                        TDT123T Offline
                                        TDT123
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #359

                                        Tasso1 jeg er med dig hele vejen...

                                        Men er dog til stadighed noget forundret, og noget bekymret over tidshorisonten på alt de fortager sig

                                        Og de fleste nyheder er fugle på taget, og gentagelser om udskydelser af deadline...

                                        Ved godt ting tager tid, og tålmodighed i bio er en nødvendighed ( ellers havde jeg ikke siddet her i flere år )

                                        Nååå

                                        En dag får vi syn for sagen, fugl eller fisk 🙂 eller ingen af delene

                                        Mvh

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #360

                                          Tasso1 nu du nævner plug Fcel hvem havde regnet med at Gevo ville indhente fcel på kursen....
                                          Iøvrigt de 2 nævnte er blevet banket godt og grundigt baglæns i dette herrens børs år... har alle 3 nævnte
                                          Gudskelov plug fra 2,5 $ Gevo 1,2

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger