Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af
    #401

    Det ville være at bruge sine kræfter forkert.

    1 Reply Last reply
    0
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #402

      Svar til Sjufta 2,1%

      1 Reply Last reply
      4
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #403

        "Jeg tror ikke på, at man har kunnet holde på de mange dygtige medarbejdere og tilknyttede eksperter, hvis der er ugler i mosen."

        Hvilke dygtige medarbejdere og eksperter tænker du på her?

        1 Reply Last reply
        2
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #404

          Der er jo flere tidligere medarbejdere fra fda med bl.a. statistik som speciale og rigtig mange års erfaring fra fda. De om nogen ville flygte, hvis de fattede mistanke om urent trav.

          Derudover er der en lang række eksterne eksperter tilknyttet Anavex (professorer mv), som optræder på deres hjemmeside. De vil også springe fra ved mistanke.

          Alle sørger for at deres renomme ikke spoleres af fusk.

          1 Reply Last reply
          6
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #405

            Mere specifik er det Kun Jin Phd, jeg tænker på:
            https://www.anavex.com/about-us

            Jin kom til Anavex i januar 23 umiddelbart efter offentliggørelsen af AD resultaterne i fase 2a/3.

            Før dette arbejdede han i fda i 27 år og sidst som teamleder i statistisk afd. med neurologiske sygdomme som speciale.

            https://www.linkedin.com/in/kun-jin-46b76116

            Man skulle næsten tro, at fda har plantet ham i organisationen. Mere realistisk er han blevet lokket til Anavex med god løn og evt. interesse for og godt øje til firmaet.

            Han er leder af statistisk afd i Anavex og vil nu have indgående kendskab til resultater og virksomheden. Tvivler på, at han bliver siddende, hvis Missling er en bedrager !

            Tilsvarende kan man finde andre, hvoraf jeg kan nævne prof. Grimmer, som bla. har fremlagt AD resultaterne i december. Han har bl.a. nævnt overfor Mayomobile, at han tror at Anavex pt arbejder på at finde en partner. Næppe et udsagn fra ham, hvis han var i tvivl om resultaterne.

            Intet er 100% bevisførelse. Men intet peger på fusk i min optik.

            1 Reply Last reply
            5
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #406

              Jeg er helt med på Kun Jin som der blev skrevet en del om rundt omkring på de forskellige fora da nyheden kom frem.

              Er en ansættelse hos FDA et kvalitetsstempel? Jeg spørger af ren uvidenhed. Herhjemme er det at være ansat 27 år i et offentligt anliggende i sig selv på ingen måde et kvalitetsstempel, nok nærmere tværtimod.

              Hvem er der ellers ansat af dygtige medarbejdere direkte hos Anavex? Jeg har længe forsøgt at snuse det frem på LinkedIn, men det er begrænset hvor meget jeg finder det.

              Mayo har jeg respekt for, men jeg kender ham ikke personligt og jeg har derfor halvsvært ved at bedømme ægtheden i de påstået samtaler.

              Misforstå mig ikke, jeg er selv lastet med 1000 AVXL aktier, men det er sundt med en hvis mængde skepsis, især med tanke på at vi nu har ventet 8 måneder på artiklen. Ansættelsen af Kun Jin ser jeg også som ret positivt.

              1 Reply Last reply
              5
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #407

                "Han er leder af statistisk afd i Anavex og vil nu have indgående kendskab til resultater og virksomheden. Tvivler på, at han bliver siddende, hvis Missling er en bedrager !"

                Hvilken årgang er Kun Jin fra? Anavex er vel ikke den sidste store løncheck inden man lader sig pensionerer?

                1 Reply Last reply
                3
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #408

                  Som skrevet er det ikke et 100% bevis. Men alt kan man jo sætte spørgsmålstegn ved - men hvorfor ?

                  Flere andre medarbejdere er meget kvalificerede og anerkendte eksperter indenfor bl.a. rett (Kaufmann) https://scholar.google.com/citations?hl=da&user=5TQE7xgAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate

                  En række eksterne KOL/eksperter står opført på hjemmesiden. En stribe af professorer, MD, Phd, MBA etc

                  Fuskerfirma - næppe.

                  Men jo heller ikke 100% garanti for succes, idet biotech er med indbygget høj risiko.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • K Offline
                    K Offline
                    Kyed01
                    wrote on sidst redigeret af
                    #409

                    Part 1:
                    Jeg tror skam heller ikke at han fusker som sådan, men måden data fremstilles på er noget forvirrende og vildledende ifølge dem som har forstand på den slags (ikke mig, ha-ha). Det er så kompliceret med de data fra forsøg og kan fremstilles så det ser godt ud men virkeligheden er en anden med mindre alle kortene er lagt på bordet.
                    Vi har endnu ikke set et fuldt data set fra en eneste indikation, hvorfor ikke om man må spørge?
                    Jeg tror det kan værre en af årsagerne til at de ansatte en anden FDA medarbejder, rede trådene ud for Missling og præsentere nogle data set som FDA kan tyde.
                    Missling sagde at ende punkterne var mødt i AD 2/3, det er strafbart at lyve om den slags men nu er det 9 måneder siden top line data så vi vil gerne snart se noget mere.

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kyed01
                      wrote on sidst redigeret af
                      #410

                      Part 2:

                      Hvis man køber en dejlig stor 20 cm høj lagkage vil man nok føle sig snydt når man kommer hjem og finder ud af at de øverste 10 cm er flødeskum.

                      Det er det jeg er lidt bekymret over.

                      Okay det værre sagt så er der mange positive ting at huske på, bla at 2-73 i nogle tilfælde kan reversere sygdommen(ene) hvilket jo er helt fantastisk og ikke set før. Alle der har fulgt casen ved at hvis AD er for fremskredet er der ikke noget at gøre længere da hjernen er beskadiget for meget, men forløbet kan bremses.

                      Det der er på marked for AD er mildest talt noget lort og en del eksperter sår tvivl om det overhovet hjælper. Mon ikke 2-73 kan gøre det bedre i tidlig AD patienter, jo det tror jeg men ved ikke hvor meget og hvor mange i patient grupperne?

                      Ja-ja Missling har jo lovet mere i slutningen af året så vi må bare vente lidt endnu, det er vi jo blevet ret gode til, at vente!

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #411

                        Der er over 18.000 ansatte i FDA, så mon ikke stort set alle US selskaber har flere tidligere FDA ansatte.

                        På Netflix er der kommet en ny serie der hedder "Painkiller".Den handler om hvordan Purdue Pharma manipulerede/bestak flere forskellige instanser herunder FDA for at få OxyContin godkendt.

                        Serien viser hvor ulækker branchen også kan være. Grådighed der overskygger alt andet og ufattelig mange personer har lidt (og døde) pga det.

                        Jeg er slet ikke i tvivl om der er andre selskaber og individuelle personer der forsøger og rent faktisk lykkedes med at manipulere med kliniske data. Effekt og side effect

                        Jeg siger IKKE Anavex gør noget lignede. Blot at vi som investor skal være bevidst om den høje risiko der er i denne branche. Og at selv professionelle individer i branchen, kan til tider have svært ved at forstå/gennemskue alle date, der kommer ud på specifikke lægemidler under udvikling.

                        i DK kan jeg huske Neurosearch der først fik sendt ret positive data ud på et stof rettet mod Huntington. Kursen steg massivt.

                        1-2 mdr senere kom der så en meddelelse ud, at de første data var præsenteret for positiv. Effekten blev nedjusteret hvorefter kursen kollapsede.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #412

                          Jeg husker godt din begejstring for NEUR.

                          Nu er der gået lidt mere end et par måneder efter offentliggørelsen af AD data så mon ikke de havde fundet de fejl der måtte være ift offentliggørelsen af data.

                          At skræmme investorerne NEUR har du da lov til. Men selskaberne tåler ikke sammenligning.

                          Mht Kun Jin så er han jo ikke blot en blandt 18.000 i fda. Han bestred en topstilling i nøjagtigt det sygdomsområde Anavex arbejder. Så et super catch af Anavex og få hyret ham ind op til en NDA.

                          Brug lidt tid på at studere selskabet i stedet for at generalisere omkring biotech.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • SolsenS Offline
                            SolsenS Offline
                            Solsen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #413

                            Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
                            https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kun

                            Hans meriter fremgår af pressemeddelelsen ved forfremmelsen:
                            https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-appoints-former-fda-lead-neurology-statistician-as-vp-head-of-biostatistics

                            Ikke en tilfældig fda ansat !

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #414

                              "Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
                              https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kun"

                              Interessant. Jeg har svært ved at vurdere om det er i samme niveau som man finder hos eksempelvis BP.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #415

                                Hold da op, der var nogle som skulle ud med det samme kl 19:57. 58.000 stks.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #416

                                  Bare det ikke var Missling 🙂 måske en der blev lidt træt af, at alle nyheder pt er fra trejdepart (skribenter med nærkontakt til 2 part)

                                  Market er ikke super pt. Det gør det jo ikke bedre, at vi så har at gøre med High Risk.

                                  Måske nogle banditter, de såkaldte ind.investorer som lige skulle teste støtten.

                                  Eller.... måske der skulle betales termin, eller afdrag på indkøb af hus båd på forventninger om, at allerede nu troede person han var blevet anavex millionær.

                                  Spøg til side, lad os nu få noget med kød på............

                                  Har startet mit swing igen.....

                                  Mvh

                                  Torben

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • B Offline
                                    B Offline
                                    Boersboe
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #417

                                    Anavex

                                    Ja, man går da efterhånden også selv med salgstanker. Min mulige gevinst nærmer sig 0 kr. Inden længe formoder jeg den er negativ. Jeg forsøger dog, at holde fast i min strategi med tidligst at sælge til nytår, men det er svært. Jeg har efterhånden svært ved at finde noget positivt at sige om Anavex - fraset deres halvfærdige præsentationer af formodede gode studier. Så findes der lidt dyrestudier, men hastigheden hvormed Anavex kommunikerer og tilsyneladende arbejder er langsom. Så langsom at jeg ser det som en reel risiko, at en anden spiller med en sigma-1 receptor agonist kommer først på flere indikationer.

                                    Jeg tror efterhånden mest på, at jeg må finde en anden investering der kan give mig råd til et sommerhus. Anavex kan måske give et shelter i haven :). Man kan altid håbe at jeg tager fejl, men et par ny-ansættelser i Anavex har ikke givet mig ekstra håb. Blot for at kommentere på den seneste tids diskussion.

                                    1 Reply Last reply
                                    8
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Boersboe
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #418

                                      Anavex
                                      @Milito
                                      PS: Ansat i et offentligt anliggende i >20 år er vel hverken værre eller bedre end et privat anliggende inden for videnskab? Tror feks at der relativt set er flere naturvidenskabelige nobelprismodtagere fra "offentlige anliggender" end der er fra private. Ligesom at medicinal industrien i flere tilfælde er dybt afhængige af medicinske eksperter fra "offentlige anliggender".

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #419

                                        Du har givetvis ret, da jeg kun kan relatere det til mit professionelle virke som teknisk ingeniør (og ikke indenfor det medicinsk område), hvor det i den grad er svært for styrelser og myndigheder at tiltrække (og især fastholde) dygtige medarbejdere, da lønnen er en del højere i det private arbejdsmarked.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #420

                                          @Boersboe: Sælge så tæt på resultater? Det er selvfølgelig din beslutning og kun din!

                                          Jeg venter, isaer RETT/PDD er jeg positiv på.
                                          AD? Ved det ikke men Missling var positiv og som sagt mange gange før: endepunkterne mødt.

                                          Dr.Kun Jin:
                                          "I'm honored to be joining Anavex and I am very much looking forward to helping guide the Company to secure access to better healthcare outcomes for families around the world," said Dr. Jin. "There is such a significant unmet medical need around the globe caused by Alzheimer's disease, Parkinson's disease, and neurodevelopmental diseases like Rett syndrome and Fragile X syndrome. Anavex has a cutting-edge technology that can make a great deal of difference to those patients. I believe I can make a substantial contribution at this very important time in the Company's transition towards commercialization."

                                          Han siger vel ikke sådan noget hvis han ikke mener det?

                                          Okay med over 27 år i FDA får han sikkert en ret god pension men hans omdømme er nok lige så vigtig for ham tror jeg, han har sikkert set resultaterne og ved om det er værd at værre med eller holde sig væk.

                                          Link Preview Image
                                          Page not found | Anavex Life Sciences

                                          favicon

                                          Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

                                          Tasso hvor er du? Vi mangler dine fine indlæg.

                                          1 Reply Last reply
                                          7

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger