Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
De har vist, at Blarcamesine har signifikant effekt i Parkinson, Alzheimers og Rett.
Hvor er tvivlen

Message bords er håbløse at læse. Fyldt med tosser og kun få kan bevare fokus på hvad der er sandt og falsk.
Jeg sover godt og på et eller andet tidspunkt kommer belønningen. Men det er muligt, at vi skal meget igennem inden.
-
PALO1: Umuligt at sige selvfølgelig, analytikere er generelt konservative.
Analytikere har langtfra altid ret, de kommer med et kvalificeret gæt.
En godkendelse i en af de sygdomme som Anavex kører forsøg i vil "trigger" en kurs eksplosion af rang.
Det er netop derfor så mange af os er i biotech, 1000-2000% over få dage er set før.
Det er ikke nemt at finde det rigtige selskab, langt de fleste fejler, isaer i CNS sygdomme, 98% eller der omkring.Der er ikke tvivl om at Blarcamesine (2-73) virker efter min mening, spoergsmaalet er bare hvor godt virker det.
Det er mit ukvalificeret gæt, ha-ha.
-
Tvivlen er der jo, ellers ville fortsat gentagne gange skrive "hvis skidet virker".
Kun at fokusere på de positive melding kan være farlig, men er menneskeligt, eller som
@Boersboe skiver:"Heldigvis så er eksempelvis Tasso1 god til at gøre opmærksom på, når oplysninger skal tages med forbehold. Og det med god grund.
Ovenstående hører ikke under kategorien velovervejede spekulationer i min optik. Særligt ikke når det foregår så massivt som aktuelt. Det skyldes jo tavsheden fra Anavex, hvilket lader folks tanker og ideer løbe bananas.
Der er rigtig nok nogle folk tæt på Anavex og diverse forsøg, som melder om utrolige og/eller gode effekter af 2-73. Men det er ikke et ukendt fænomen, at de som arbejder intenst med et projekt også ønsker det bliver en succes. Det sker også inden for videnskaben. Så mister man nemt jordforbindelsen eller vender det blinde øje til et problem. Deraf er peer-review et særdeles vigtigt redskab, da der her kommer second opinions fra fagfolk, der ikke har noget at vinde eller tabe i sagen. De kritiske øjne er guld værd og kan blåstemple casen. Det mangler hos Anavex. Det ikke bare mangler, men de har lovet artikler i flere indikationer i relation til flere studier, som aldrig er kommet. Desuden er den fulde analyse af seneste AD studie ej heller kommet på gaden. Den analyse er angiveligt udført af et eksternt firma... hvor langsomt arbejder det analysefirma? I princippet må Anavex vel heller ikke holde data tilbage, hvis det for alvor har betydning for kursen. På den anden side er USA - og US børsen - indimellem jo en lidt fordækt forretning.
Nå, men LLi du har jo ganske ret. Selvfølgelig gælder det om at gætte på hvad fremtiden bringer. Investerer man på gammeldags maner, så forventer man jo, at selskabet vokser og gør god forretning over tid. De gæt kan man gøre på forskellige grundlag, og her pointerer jeg blot, at man aktuelt mangler et godt grundlag. Særligt fordi Anavex mangler kommunikation og mangler at overholde hvad de lover. Derimod flyder der med alle mulige spekulationer, som man så begynder at basere sin case på. Det er usundt efter min mening. Uanset hvor god man er til sin kildekritik, så slører det, det overordnede billede. Så jeg råber på besindighed - og en smule irritation over ledelsen hos Anavex :)"
-
Hej Jeg investeret i annavex; men ny til proinvestor. Mit spørgmål til OLE studiet.
Her blevet der observeret en forbedring grundet medicinen på
a) den store gruppe
b) med en efterfølgende forværring når medicinen ikke blev taget under covid lockdown
c) en forbedring når medicinen igen blev taget; men af en meget mindre delmængde af patienterneDet er jo udgangpunkt et meget stærk signal om kausal sammenhæng mellem medicinen (lyset tændes når man trykke på knappen, slukkes når man trykker igen osv.).
Men det kan i princippet også skyldes bias i patientgruppen i perioderne "a", "b", "c". Det er vel elefanten i rummet ?
Resultaterne fra OLE vil være mest overbevisende hvis gruppen i
1) "a" og "b" ens /b næsten ens
2) gruppen i c kun sammenlignes med de samme patienter fra phase bEr der nogen som ved hvordan det forholder sig. Er det beskrevet ?
-
Her er oprindelige forsøgsresultat:
https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-presents-proof-of-concept-controlled-phase-2-clinical-trial-dataBemærk 3 grupper hhv 30, 50 mg og placebo - 132 pts i alt.
Her er OLE opfølgningen:
https://www.anavex.com/post/anavex-2-73-blarcamesine-shows-clinical-benefit-in-long-term-48week-phase-2-extension-study-in-pddKun 33 pts er med i OLE pga at covid-19 forsinkede forsøgets start med ca 41 uger - forklaring på det lille antal der er med i OLE kan være mange og det er et af de spørgsmål der står tilbage. Men sygdommen, alder og corona har helt sikkert gjort sit til de lave antal.
Det er ikke oplyst, hvorledes de 33 pts deltog i det oprindelige forsøg (behandling ctr placebo).
Med gennemsnitlig er deres tilstand forværret på flere målepunkter i de 41 uger, hvor ingen modtog Blarcamesine. Efter genoptagelse af behandling for nogle og påbegyndt behandling for andre forbedres flere målepunkter.
Anavex oplyser ikke for meget, men nærmere for lidt. Dog tilstrækkeligt til at man kan se, at der sker forbedringer på flere punker, som ikke tidligere er set med andre stoffer.
Jeg tror de helt bevidst ikke oplyser for meget af hensyn til konkurrenter mv.
En dag får vi sikkert alle detaljerne oplyst.
-
Anavex Webcast den mandag den 17. april kl. 14.00 DK-tid.
22nd Annual Needham Virtual Healthcare Conference 2023 on Monday, April 17, 2023, at 8:00 AM ET.
Webcast kan følges live via link på hjemmesiden: https://www.globenewswire.com/Tracker?data=CXojiC4ZbJCWsT8u7SlhYKrhkcv-b0OKh_76lgMJmf7JmF7VPtwSUdeJRVCJChTQy7EQjJuqBzD1wQ65Mq_ohQ==
Nu skal Anavex til at underbygge de data og de planer man har meldt ud.
Tror der pågår mange ting bag ved kulisen og at der arbejdes på flere plan, både med at sætte puslespillet fra deres data rigtig sammen og med en forventning om ekspansion/udvikling med flere forsøg og ansatte, samt samarbejde/partneraftaler.
Positivt at der langt om længe er lidt kommunikation igen - håber vi denne gang får flere svar end nye spørgsmål.
Et eller andet sted har jeg også en forventning om, at ledelsen skal forsøge at "sælge" sig selv bedst muligt inden generalforsamlingen den 23. maj - dette gøres bedst med konkrete data og fastsættelse af en tidslinje for slagplanen fremadrettet, der er baseret på overbevisende resultater og indgåede aftaler med myndighederne. -
Kunne være interessant, hvis det er Blarcamesine dette møde omhandler:
Major Research Breakthrough: A New Biomarker for Parkinson's
In this special Third Thursdays Webinar, we discuss the most significant breakthrough to date in the search for a Parkinson’s biomarker: a highly accurate biological test for Parkinson’s disease. The test is capable of objectively and reliably detecting the disease at the molecular level — even before the onset of symptoms. The discovery, announced on April 12, will transform every aspect of drug development and ultimately clinical care. Our panel of experts from MJFF and our landmark clinical study, the Parkinson’s Progression Markers Initiative, discuss the groundbreaking implications of the findings and answer questions from the audience.
The Michael J. Fox Foundation for Parkinson's Research | Parkinson's Disease (www.michaeljfox.org)
-
Måske er det mere dette der er på dagordenen:
https://www.nature.com/articles/s41531-023-00496-y -
Det er ikke helt utænkeligt. Timingen passer godt med de resultater der netop er rapporteret fra Australien, hvor MJF også har været aktiv sponsor. https://shakeitup.org.au/new-treatment-shows-clinical-benefit-in-patients-parkinsons-disease-dementia/
-
Ikke alle er lige enige omkring de "free" optioner ....
Min yndlingsfarve er ikke rød/ og gider ikke engang at tage flere swing her....Tror ikke på tålmodighed manipulation corona og alt det andet, lige ved og næsten er skyld i kursen, det efter min personlige mening, ene og alene ledelsen i anavex som bærer ansvaret, deres udmeldinger til market er af ringe kvalitet, deres udskudte deadlines osv. Og det er yderst sjældent short drengene ikke har ret..
Det er forhåbentligt kun for nu, og vi engang i 2024 muligvis bliver belønnet med et nyt patent og et nyt australsk forsøg...
Lidt sarkastisk herfra, jeg tror stadigvæk på casen 70/30 og holder hele vejen.
Dog elendig ledelse, dårlig IR afdeling, og ikke mindst er man i tvivl om data/forsøg/afslutninger og forventninger til kalenderen, så det bedre intet at sige, frem for at komme med udmeldinger som rammer måneder/kvartaler forbi, bliver faktisk lidt i tvivl om de overhovedet har ramt en deadline nogensinde.
Jeg skal ingen steder, bare lidt træt at tålmodighed tålmodighed vente vente og udmeldinger om nye patenter forsøg mm. Kom nu over den målstreg med bare et produkt fra deres efterhånden lange pipeline
Mvh
Torben

-
Anavex. Det er nu 4. gang på et år, hvor vi har været nede på omkring de 7,50 $ - de tre foregående gange er vi inden for få uger kommet relativt hurtigt op igen på en to-cifferet kurs igen.
Teknisk set og sammenholdt med kommende webcast og forventede snarlige udmeldinger omkring udviklingen i casen, så kan vi kun håbe på, at historien og kursudviklingen gentager sig.
Kursmæssigt ligner nuværende kurs umiddelbart en bund - både i forskellige præklinske og kliniske forsøg har 2-73 udelukkende vist positive signaler/resultater - nu er det tiden til at Anavex får dette omsat til noget mere konkret, som viser at casen kan nå hele vejen I mål.Satser på at bunden er nået denne gang og en vending understøttes af positive nyheder fra Anavex de næste dage/uger!
- igen kan vi kun formode og gætte, når Anavex stort set har lukket ned for kommunikationen den sidste tid - men selv når tingene har set kursmæssig positiv ud, har den manglende/dårlige kommunikation fra ledelsen desværre været normalen igennem de godt syv år jeg har været investerer i selskabet.
-
Anavex Ny test kan afslører tidlig udvikling af Parkinson.
Game-Changing New Parkinson's Test Paves Way For Treatments And Cure!
Game-Changing New Parkinson’s Test Paves Way For Treatments And Cure
The test, capable of detecting Parkinson’s before the onset of symptoms, “launches a new, biological era in Parkinson’s research” and could pave the way for a cure, said researcher Kenneth Marek.
Forbes (www.forbes.com)
Forventer at dette vil være det gennembrud MJFF henviser til på deres kommende møde den 20. April.
Dette giver mulighed for, at starte behandlingen meget tidlig og måske endda før der udvikles symptomer for Parkinson.
Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg, at jo tidligere man kan medicinerer med 2-73 og 3-71 - jo bedre effekt vil man kunne opnå.
Med deres gode bivirkningsprofil, kunne der således præventivt sættes ind - og sandsynligvis også med mindre dosis.Ja TDT 123 - biotek er i princippet bundløs, hvis skidtet ikke skulle virke - denne sandsynlighed modsiges dog i Anavex`s tilfælde efter udelukkende positive resultater/signaler.
Tror på en kursmæssig stabilisering og snarlig vending fra nuværende niveau.
Igen - intet er dog sikkert i biotek før vi får en markedsgodkendelse! -
"Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg".
Alligevel luller vi igen rundt under de 10 dollars, hvor Anavex IR nok engang forholder sig fuldstændigt passivt i kommunikationsflowet. Det er ikke særlig tydelige understregninger når man ikke formår på trods af en fin pengetank at gå videre.
-
Her er resultatet MJFF skal tale om:
Anavex er ikke med i studiet.
-
$70 hvis casen holder. Hvad så hvis den ikke gør? I hvert fald på den kortere bane.
Jeg har stadig min tvivl om de kan godkendes på ét mellem sized forsøg uden for US.
Novo startede fase 3 forsøg i slutningen af 2020. Hmm det er godt 3000 forsøgspersoner i 2 uafhængige fase 3 forsøg.
Så en helt anden power bag.
I øvrigt ret crazy hvis deres diabetes/fedme stof også opnår positiv effekt i AD. Det er allerede på vej mod $20 mia i oms per år
-
Ja, jeg ved nu ikke hvor meget Anavex reelt har vist. De har præsenteret nogle halvfærdige dataanalyser. De har vel reelt aldrig fået blåstemplet deres videnskab? Så ved jeg godt der er nogle dyrestudier, men det er jo gennemarbejdede humane studier som skal bane vejen. I hvert fald bare 1 peer-review og et HELT færdigt studie ville være rart. Så undgår man at få indtryk af "cherry picking".
Jeg synes de siger for lidt, gør for lidt og på sin vis agerer mystisk. Jeg bliver tiltagende luren ved det firma og er kommet til den konklusion, at jeg i hvert fald ikke anbefaler andre at smide penge efter det på nuværende tidspunkt. Dertil er usikkerheden alt for stor, hvilket jeg tror afspejles i kursen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind