Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af
    #115

    Ikke alle er lige enige omkring de "free" optioner ....
    Min yndlingsfarve er ikke rød/ og gider ikke engang at tage flere swing her....

    Tror ikke på tålmodighed manipulation corona og alt det andet, lige ved og næsten er skyld i kursen, det efter min personlige mening, ene og alene ledelsen i anavex som bærer ansvaret, deres udmeldinger til market er af ringe kvalitet, deres udskudte deadlines osv. Og det er yderst sjældent short drengene ikke har ret..

    Det er forhåbentligt kun for nu, og vi engang i 2024 muligvis bliver belønnet med et nyt patent og et nyt australsk forsøg...

    Lidt sarkastisk herfra, jeg tror stadigvæk på casen 70/30 og holder hele vejen.

    Dog elendig ledelse, dårlig IR afdeling, og ikke mindst er man i tvivl om data/forsøg/afslutninger og forventninger til kalenderen, så det bedre intet at sige, frem for at komme med udmeldinger som rammer måneder/kvartaler forbi, bliver faktisk lidt i tvivl om de overhovedet har ramt en deadline nogensinde.

    Jeg skal ingen steder, bare lidt træt at tålmodighed tålmodighed vente vente og udmeldinger om nye patenter forsøg mm. Kom nu over den målstreg med bare et produkt fra deres efterhånden lange pipeline

    Mvh

    Torben

    111958_444511EB_6413_4192_95C2_E655A0287FF1.jpeg

    1 Reply Last reply
    4
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #116

      Anavex. Det er nu 4. gang på et år, hvor vi har været nede på omkring de 7,50 $ - de tre foregående gange er vi inden for få uger kommet relativt hurtigt op igen på en to-cifferet kurs igen.
      Teknisk set og sammenholdt med kommende webcast og forventede snarlige udmeldinger omkring udviklingen i casen, så kan vi kun håbe på, at historien og kursudviklingen gentager sig.
      Kursmæssigt ligner nuværende kurs umiddelbart en bund - både i forskellige præklinske og kliniske forsøg har 2-73 udelukkende vist positive signaler/resultater - nu er det tiden til at Anavex får dette omsat til noget mere konkret, som viser at casen kan nå hele vejen I mål.

      Satser på at bunden er nået denne gang og en vending understøttes af positive nyheder fra Anavex de næste dage/uger!

      • igen kan vi kun formode og gætte, når Anavex stort set har lukket ned for kommunikationen den sidste tid - men selv når tingene har set kursmæssig positiv ud, har den manglende/dårlige kommunikation fra ledelsen desværre været normalen igennem de godt syv år jeg har været investerer i selskabet.
      1 Reply Last reply
      12
      • TDT123T Offline
        TDT123T Offline
        TDT123
        wrote on sidst redigeret af
        #117

        Enig tasso1 i det meste, dog er biotek bundløs, bunden nu kan være bunden indtil en ny bund er bunden, osv
        Anavex kom så for s….

        1 Reply Last reply
        5
        • F Offline
          F Offline
          Fandel
          wrote on sidst redigeret af
          #118

          Enig i: kom så for s....

          1 Reply Last reply
          4
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123
            wrote on sidst redigeret af
            #119

            Fra 14+ til 7+ på usikkerhed og mistro......

            Nå men, op skal den nok komme igen det kræver kun sådan ca. 100% 🙂 men vi er her jo for de 1000% så hvad betyder 100% her og 100% der

            70$ er vel ikke utænkeligt, hvis der er hold i casen

            Mvh

            111970_5C6B99CF_B0C7_48F7_AAE7_007365FB4C4B.jpeg

            1 Reply Last reply
            5
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #120

              Anavex Ny test kan afslører tidlig udvikling af Parkinson.

              Game-Changing New Parkinson's Test Paves Way For Treatments And Cure!

              Link Preview Image
              Game-Changing New Parkinson’s Test Paves Way For Treatments And Cure

              The test, capable of detecting Parkinson’s before the onset of symptoms, “launches a new, biological era in Parkinson’s research” and could pave the way for a cure, said researcher Kenneth Marek.

              favicon

              Forbes (www.forbes.com)

              Forventer at dette vil være det gennembrud MJFF henviser til på deres kommende møde den 20. April.
              Dette giver mulighed for, at starte behandlingen meget tidlig og måske endda før der udvikles symptomer for Parkinson.
              Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg, at jo tidligere man kan medicinerer med 2-73 og 3-71 - jo bedre effekt vil man kunne opnå.
              Med deres gode bivirkningsprofil, kunne der således præventivt sættes ind - og sandsynligvis også med mindre dosis.

              Ja TDT 123 - biotek er i princippet bundløs, hvis skidtet ikke skulle virke - denne sandsynlighed modsiges dog i Anavex`s tilfælde efter udelukkende positive resultater/signaler.
              Tror på en kursmæssig stabilisering og snarlig vending fra nuværende niveau.
              Igen - intet er dog sikkert i biotek før vi får en markedsgodkendelse!

              1 Reply Last reply
              7
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #121

                "Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg".

                Alligevel luller vi igen rundt under de 10 dollars, hvor Anavex IR nok engang forholder sig fuldstændigt passivt i kommunikationsflowet. Det er ikke særlig tydelige understregninger når man ikke formår på trods af en fin pengetank at gå videre.

                1 Reply Last reply
                3
                • L Offline
                  L Offline
                  lkr
                  wrote on sidst redigeret af
                  #122

                  Her er resultatet MJFF skal tale om:

                  Just a moment...

                  favicon

                  (www.thelancet.com)

                  Anavex er ikke med i studiet.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • F Offline
                    F Offline
                    Fandel
                    wrote on sidst redigeret af
                    #123

                    Tasso1 hvor kan man se, at det er Anavex, der har udviklet testen? Det lyder jo fantastisk...

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden
                      wrote on sidst redigeret af
                      #124

                      $70 hvis casen holder. Hvad så hvis den ikke gør? I hvert fald på den kortere bane.

                      Jeg har stadig min tvivl om de kan godkendes på ét mellem sized forsøg uden for US.

                      Novo startede fase 3 forsøg i slutningen af 2020. Hmm det er godt 3000 forsøgspersoner i 2 uafhængige fase 3 forsøg.

                      Så en helt anden power bag.

                      I øvrigt ret crazy hvis deres diabetes/fedme stof også opnår positiv effekt i AD. Det er allerede på vej mod $20 mia i oms per år

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • B Offline
                        B Offline
                        Boersboe
                        wrote on sidst redigeret af
                        #125

                        @Tasso1

                        Ja, jeg ved nu ikke hvor meget Anavex reelt har vist. De har præsenteret nogle halvfærdige dataanalyser. De har vel reelt aldrig fået blåstemplet deres videnskab? Så ved jeg godt der er nogle dyrestudier, men det er jo gennemarbejdede humane studier som skal bane vejen. I hvert fald bare 1 peer-review og et HELT færdigt studie ville være rart. Så undgår man at få indtryk af "cherry picking".

                        Jeg synes de siger for lidt, gør for lidt og på sin vis agerer mystisk. Jeg bliver tiltagende luren ved det firma og er kommet til den konklusion, at jeg i hvert fald ikke anbefaler andre at smide penge efter det på nuværende tidspunkt. Dertil er usikkerheden alt for stor, hvilket jeg tror afspejles i kursen.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #126

                          Anavex Fandel - det er ikke Anavex der har lavet testen!

                          Det kan dog være et udmærket værktøj, som kan komme alle former for Parkinson medicin til gode - også Anavex, hvis de da kan eftervise at skidtet virker som de har proklameret.

                          Nej - er langt fra tilfreds med Anavex`s håndtering og kommunikation - spørgsmålet er om man kan have tillid til deres udmeldinger, om de resultater de har opnået, samt påstanden om at have have opnået div. primære og sekundære endpoints?
                          Kan man ikke stole på dette, så falder casen til jorden uanset - med efterfølgende sagsanlæg mm.
                          Vi skal have en afklaring på flere punkter de næste uger - indtil den 23. maj på GF, for at kunne afgøre om videnskaben er valid.

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • F Offline
                            F Offline
                            Fandel
                            wrote on sidst redigeret af
                            #127

                            Ok Tasso1. Tak for svar...

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • K Offline
                              K Offline
                              Kyed01
                              wrote on sidst redigeret af
                              #128

                              Jeg er ikke sikker på at du har ret i at et forsøg er bedre når forsøgs personer (n) er meget stor.
                              Læste et sted at jo flere man har i et forsøg jo større er chancen for man kan påstå at (lortet) virker og FDA helst ser mindre forsøg men godt designet i stedet.

                              Anavex AD forsøg er jo designeret 2/3 og folk debatterer vildt om det er nok til godkendelse?
                              Det kommer nok meget an på resultaterne (fuld data), vi ved jo at 2-73 er rimeligt sikkert at tage.

                              Goggle:

                              What is the typical size of clinical trials?
                              A Phase 1 trial tests an experimental drug or device on a small group of people (around 20 to 80) to judge its safety, including any side effects, and to test the amount (dosage).

                              A Phase 2 trial includes more people (around 100 to 300) to help determine whether a drug is effective.30 Mar 2023

                              What is the sample size for a Phase 3 trial?
                              Researchers design Phase 3 studies to demonstrate whether or not a product offers a treatment benefit to a specific population. Sometimes known as pivotal studies, these studies involve 300 to 3,000 participants.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • B Offline
                                B Offline
                                Boersboe
                                wrote on sidst redigeret af
                                #129

                                Kyed01 @troldmanden

                                Sample size (n) afhænger af studiedesign og styrkeberegning (power calculation), hvor sidstnævnte typisk er baseret på data fra præliminære eller tidligere studier.

                                Har man ingen tidligere data, så gætter man.

                                Sample size beregnes på baggrund af effekt af intervention, varians samt alfa+beta værdi.
                                Er der feks enorm effekt ved en intervention, så kan man nøjes med et lille studie. Er variansen lille lige så. Omvendt giver lille effekt eller stor varians det modsatte.

                                Novo har undersøgt vægttab ifm deres tablet. Jeg kender ikke data, men kunne forestille mig, at effekten er moderat med stor varians. Ergo skal de bruge mange forsøgspersoner.

                                Det giver ikke meget mening at sammenligne sample size på tværs af studier. Der er selvfølgelig altid undtagelser, men en styrkeberegning bør være grundlaget for sample size.

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #130

                                  Tasso1
                                  Det ikke tit du stille spørgsmålstegn ved anavex.

                                  Vi må tro på, at der er gode grunde til at det hele altid er lige ved og næsten, det må snart komme nogle håndgribelige og klare udmeldinger fra Anavex, nu tror jeg market er ved at være trætte af ventetiden, de får nok ikke lov til at trækken den igennem 2023 uden det får konsekvenser.

                                  Om stilheden er et tegn på forhandlinger med en partner FDA andet, det kan vi ikke vide, eller om de bare trækker det for at kunne indløse hyre så længe som muligt, det ved vi heler ikke (set før)

                                  Nu har vi 2 også været med i en del år, og som du ved, har jeg har sikret min investering af flere omgange, ved ikke hvor meget folk herinde har investeret i anavex, men regner med at risikoen ved bio er indregnet i deres investering.

                                  Sidst men ikke mindst: når det ser sortes ud og man er ved at give op, over for tvivlen, skal man huske på hvorfor man investeret sine penge i casen, Anavex
                                  Vi må som udgangspunkt regner med at de informationer, data der kommer fra Anavex er reelle, og de forskellig forsøg der køres rundt om i verden er vel ikke at glemme, Australien eksempelvis, og de fonde der støtter om omkring anavex er også anerkendte.

                                  Jeg holder ved, og huske vi engang lå i 2 - 2,3 $ og tror på at der ikke er ugler i mosen ( lidt farvet her, af mine frebee )

                                  Det eneste der er lidt bekymrende, er måden aktien stille og roligt siver mere og mere, og selv på de gode dage kan den næsten ikke holde sig i grøn, og på de røde børsdage falder den lidt meget, selvfølgelig er den shortet meget, og hvorfor mon ? Short havde ret i Fingerprint Pandora Bavian osv.

                                  Men tror på at vi snart må blive belønnet, er med hele vejen.

                                  Mvh

                                  Torben

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • TDT123T Offline
                                    TDT123T Offline
                                    TDT123
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #131

                                    Ja sådan kan det selvfølglig også ende....
                                    Det også set før....

                                    Mvh

                                    112000_7F6FBFC7_426C_4EFA_9A09_A53C20B50EAD.jpeg

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #132

                                      Anavex TDT123 - nej tror også forsat på casen!!!

                                      Derfor kan man godt være utilfreds med ledelsens håndtering i forløbet.
                                      De har lavet unødvendige fejl og været dårlige til at kommunikere selv gode nyheder ud - ofte skal man selv grave det frem eller finde det på div. fora.
                                      Dette har givet et unødvendig indtryk af, at de ikke er dygtige nok og måske ikke har det fornødne overblik på andre områder også.
                                      Der er dog så mange positive ting i casen med gode data og udmeldinger fra patienter og læger især fra Australien, ansættelse af tidlige FDA ansatte mm., at det ville være usandsynligt, hvis alt hidtil har været varm luft - og der ikke er en bare nogenlunde brug/acceptabel effekt af 2-73 og 3-71 - tror bare de skal have knækket koden for hvilke patienter med de rigtig forudsætninger vil få den bedste effekt.

                                      Tror som sagt på en vending fra denne teknisk afprøvede bund.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #133

                                        Ja netop sample size fastlægges for at sikre sig, at der kan måles signifikans på målepunkterne (endpoints)

                                        Det er derfor imponerende at Anavex opnår signifikante resultater på små samples. Det viser stor effekt af Blarcamesine behandling.

                                        FDA vil gerne have mindst 150 pts i hver randomiseret gruppe - derfor skulle AD forsøget være tilstrækkelig med godt 150 pts i hver gruppe - 30, 50 mg og placebo.

                                        Mayomobile har fremført, at EMA har ret klare kriterier i AD for godkendelse. Hvis jeg husker rigtigt er det nøgletallet sum off boxes "CDR-SB" der er afgørende - min krav fra EMA er 1,63. Det vurderes til at være ca 2 i 50 mg gruppen.

                                        Skribenten i nedenstående link der kun var aktiv kort efter AD data release har rigtigt mange gode indlæg:
                                        https://investorshub.advfn.com/boards/profile.aspx?user=830388

                                        FDA er en korrupt organisation man ikke helt kan regne med. Men hvis EMA, NICE og TGA vil godkende så er FDA under pres.

                                        Missling har i årevis hævdet, at Blarcamesine kan benyttes præventiv med 100 % effekt. Så hvis en test tidlig kan afgøre om man er i risiko så er vejen banet for udryddelse af AD.

                                        Men de forsøg er ikke gjort i mennesker - kun i mus.

                                        Men sikkert er det, at Blarcamesine virker mere effektiv jo tidligere behandling påbegyndes i sygdomsforløbet.

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • troldmandenT Offline
                                          troldmandenT Offline
                                          troldmanden
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #134

                                          Tak for forklaringen Boersboe.

                                          Jeg ved godt man aldrig kan tage 1:1 fra andre studier. Tilfældigt eller ej, så har jeg flere gange set - typisk mindre selskaber med begrænset likviditet - designe mindre fase 2B/3 studer som ender med at fejle

                                          Da Anavex designede det pågældende studie havde de bare data fra 32 AD patienter. De er hvis det jeg vil kalde til den tyde side at designe et pivotalt CNS studie.

                                          Er FDA gået væk fra at kræve der skal være pivotalt forsøg fra US? Avavex har kun studier i AUS

                                          FDA synes de senest år at have løsnet grebet på hvad der kan godkendes. Herunder også i AD. Det kan man så have forskellige holdninger til. Her og nu er det "det nye sort"

                                          Novo har haft stort 5-cifret antal patienter igennem + 68 ugers diabetes og fedme studier. Så de må have set noget i de studier der efterfølgende har fået dem til at validere i præklinik og så scale til fase 3

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger