Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
Anavex Webcast den mandag den 17. april kl. 14.00 DK-tid.
22nd Annual Needham Virtual Healthcare Conference 2023 on Monday, April 17, 2023, at 8:00 AM ET.
Webcast kan følges live via link på hjemmesiden: https://www.globenewswire.com/Tracker?data=CXojiC4ZbJCWsT8u7SlhYKrhkcv-b0OKh_76lgMJmf7JmF7VPtwSUdeJRVCJChTQy7EQjJuqBzD1wQ65Mq_ohQ==
Nu skal Anavex til at underbygge de data og de planer man har meldt ud.
Tror der pågår mange ting bag ved kulisen og at der arbejdes på flere plan, både med at sætte puslespillet fra deres data rigtig sammen og med en forventning om ekspansion/udvikling med flere forsøg og ansatte, samt samarbejde/partneraftaler.
Positivt at der langt om længe er lidt kommunikation igen - håber vi denne gang får flere svar end nye spørgsmål.
Et eller andet sted har jeg også en forventning om, at ledelsen skal forsøge at "sælge" sig selv bedst muligt inden generalforsamlingen den 23. maj - dette gøres bedst med konkrete data og fastsættelse af en tidslinje for slagplanen fremadrettet, der er baseret på overbevisende resultater og indgåede aftaler med myndighederne. -
Kunne være interessant, hvis det er Blarcamesine dette møde omhandler:
Major Research Breakthrough: A New Biomarker for Parkinson's
In this special Third Thursdays Webinar, we discuss the most significant breakthrough to date in the search for a Parkinson’s biomarker: a highly accurate biological test for Parkinson’s disease. The test is capable of objectively and reliably detecting the disease at the molecular level — even before the onset of symptoms. The discovery, announced on April 12, will transform every aspect of drug development and ultimately clinical care. Our panel of experts from MJFF and our landmark clinical study, the Parkinson’s Progression Markers Initiative, discuss the groundbreaking implications of the findings and answer questions from the audience.
The Michael J. Fox Foundation for Parkinson's Research | Parkinson's Disease (www.michaeljfox.org)
-
Måske er det mere dette der er på dagordenen:
https://www.nature.com/articles/s41531-023-00496-y -
Det er ikke helt utænkeligt. Timingen passer godt med de resultater der netop er rapporteret fra Australien, hvor MJF også har været aktiv sponsor. https://shakeitup.org.au/new-treatment-shows-clinical-benefit-in-patients-parkinsons-disease-dementia/
-
Ikke alle er lige enige omkring de "free" optioner ....
Min yndlingsfarve er ikke rød/ og gider ikke engang at tage flere swing her....Tror ikke på tålmodighed manipulation corona og alt det andet, lige ved og næsten er skyld i kursen, det efter min personlige mening, ene og alene ledelsen i anavex som bærer ansvaret, deres udmeldinger til market er af ringe kvalitet, deres udskudte deadlines osv. Og det er yderst sjældent short drengene ikke har ret..
Det er forhåbentligt kun for nu, og vi engang i 2024 muligvis bliver belønnet med et nyt patent og et nyt australsk forsøg...
Lidt sarkastisk herfra, jeg tror stadigvæk på casen 70/30 og holder hele vejen.
Dog elendig ledelse, dårlig IR afdeling, og ikke mindst er man i tvivl om data/forsøg/afslutninger og forventninger til kalenderen, så det bedre intet at sige, frem for at komme med udmeldinger som rammer måneder/kvartaler forbi, bliver faktisk lidt i tvivl om de overhovedet har ramt en deadline nogensinde.
Jeg skal ingen steder, bare lidt træt at tålmodighed tålmodighed vente vente og udmeldinger om nye patenter forsøg mm. Kom nu over den målstreg med bare et produkt fra deres efterhånden lange pipeline
Mvh
Torben

-
Anavex. Det er nu 4. gang på et år, hvor vi har været nede på omkring de 7,50 $ - de tre foregående gange er vi inden for få uger kommet relativt hurtigt op igen på en to-cifferet kurs igen.
Teknisk set og sammenholdt med kommende webcast og forventede snarlige udmeldinger omkring udviklingen i casen, så kan vi kun håbe på, at historien og kursudviklingen gentager sig.
Kursmæssigt ligner nuværende kurs umiddelbart en bund - både i forskellige præklinske og kliniske forsøg har 2-73 udelukkende vist positive signaler/resultater - nu er det tiden til at Anavex får dette omsat til noget mere konkret, som viser at casen kan nå hele vejen I mål.Satser på at bunden er nået denne gang og en vending understøttes af positive nyheder fra Anavex de næste dage/uger!
- igen kan vi kun formode og gætte, når Anavex stort set har lukket ned for kommunikationen den sidste tid - men selv når tingene har set kursmæssig positiv ud, har den manglende/dårlige kommunikation fra ledelsen desværre været normalen igennem de godt syv år jeg har været investerer i selskabet.
-
Anavex Ny test kan afslører tidlig udvikling af Parkinson.
Game-Changing New Parkinson's Test Paves Way For Treatments And Cure!
Game-Changing New Parkinson’s Test Paves Way For Treatments And Cure
The test, capable of detecting Parkinson’s before the onset of symptoms, “launches a new, biological era in Parkinson’s research” and could pave the way for a cure, said researcher Kenneth Marek.
Forbes (www.forbes.com)
Forventer at dette vil være det gennembrud MJFF henviser til på deres kommende møde den 20. April.
Dette giver mulighed for, at starte behandlingen meget tidlig og måske endda før der udvikles symptomer for Parkinson.
Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg, at jo tidligere man kan medicinerer med 2-73 og 3-71 - jo bedre effekt vil man kunne opnå.
Med deres gode bivirkningsprofil, kunne der således præventivt sættes ind - og sandsynligvis også med mindre dosis.Ja TDT 123 - biotek er i princippet bundløs, hvis skidtet ikke skulle virke - denne sandsynlighed modsiges dog i Anavex`s tilfælde efter udelukkende positive resultater/signaler.
Tror på en kursmæssig stabilisering og snarlig vending fra nuværende niveau.
Igen - intet er dog sikkert i biotek før vi får en markedsgodkendelse! -
"Anavex har gentagende understreget og demonstret i prækliniske forsøg".
Alligevel luller vi igen rundt under de 10 dollars, hvor Anavex IR nok engang forholder sig fuldstændigt passivt i kommunikationsflowet. Det er ikke særlig tydelige understregninger når man ikke formår på trods af en fin pengetank at gå videre.
-
Her er resultatet MJFF skal tale om:
Anavex er ikke med i studiet.
-
$70 hvis casen holder. Hvad så hvis den ikke gør? I hvert fald på den kortere bane.
Jeg har stadig min tvivl om de kan godkendes på ét mellem sized forsøg uden for US.
Novo startede fase 3 forsøg i slutningen af 2020. Hmm det er godt 3000 forsøgspersoner i 2 uafhængige fase 3 forsøg.
Så en helt anden power bag.
I øvrigt ret crazy hvis deres diabetes/fedme stof også opnår positiv effekt i AD. Det er allerede på vej mod $20 mia i oms per år
-
Ja, jeg ved nu ikke hvor meget Anavex reelt har vist. De har præsenteret nogle halvfærdige dataanalyser. De har vel reelt aldrig fået blåstemplet deres videnskab? Så ved jeg godt der er nogle dyrestudier, men det er jo gennemarbejdede humane studier som skal bane vejen. I hvert fald bare 1 peer-review og et HELT færdigt studie ville være rart. Så undgår man at få indtryk af "cherry picking".
Jeg synes de siger for lidt, gør for lidt og på sin vis agerer mystisk. Jeg bliver tiltagende luren ved det firma og er kommet til den konklusion, at jeg i hvert fald ikke anbefaler andre at smide penge efter det på nuværende tidspunkt. Dertil er usikkerheden alt for stor, hvilket jeg tror afspejles i kursen.
-
Anavex Fandel - det er ikke Anavex der har lavet testen!
Det kan dog være et udmærket værktøj, som kan komme alle former for Parkinson medicin til gode - også Anavex, hvis de da kan eftervise at skidtet virker som de har proklameret.
Nej - er langt fra tilfreds med Anavex`s håndtering og kommunikation - spørgsmålet er om man kan have tillid til deres udmeldinger, om de resultater de har opnået, samt påstanden om at have have opnået div. primære og sekundære endpoints?
Kan man ikke stole på dette, så falder casen til jorden uanset - med efterfølgende sagsanlæg mm.
Vi skal have en afklaring på flere punkter de næste uger - indtil den 23. maj på GF, for at kunne afgøre om videnskaben er valid. -
Jeg er ikke sikker på at du har ret i at et forsøg er bedre når forsøgs personer (n) er meget stor.
Læste et sted at jo flere man har i et forsøg jo større er chancen for man kan påstå at (lortet) virker og FDA helst ser mindre forsøg men godt designet i stedet.Anavex AD forsøg er jo designeret 2/3 og folk debatterer vildt om det er nok til godkendelse?
Det kommer nok meget an på resultaterne (fuld data), vi ved jo at 2-73 er rimeligt sikkert at tage.Goggle:
What is the typical size of clinical trials?
A Phase 1 trial tests an experimental drug or device on a small group of people (around 20 to 80) to judge its safety, including any side effects, and to test the amount (dosage).A Phase 2 trial includes more people (around 100 to 300) to help determine whether a drug is effective.30 Mar 2023
What is the sample size for a Phase 3 trial?
Researchers design Phase 3 studies to demonstrate whether or not a product offers a treatment benefit to a specific population. Sometimes known as pivotal studies, these studies involve 300 to 3,000 participants. -
Kyed01 @troldmanden
Sample size (n) afhænger af studiedesign og styrkeberegning (power calculation), hvor sidstnævnte typisk er baseret på data fra præliminære eller tidligere studier.
Har man ingen tidligere data, så gætter man.
Sample size beregnes på baggrund af effekt af intervention, varians samt alfa+beta værdi.
Er der feks enorm effekt ved en intervention, så kan man nøjes med et lille studie. Er variansen lille lige så. Omvendt giver lille effekt eller stor varians det modsatte.Novo har undersøgt vægttab ifm deres tablet. Jeg kender ikke data, men kunne forestille mig, at effekten er moderat med stor varians. Ergo skal de bruge mange forsøgspersoner.
Det giver ikke meget mening at sammenligne sample size på tværs af studier. Der er selvfølgelig altid undtagelser, men en styrkeberegning bør være grundlaget for sample size.
-
Tasso1
Det ikke tit du stille spørgsmålstegn ved anavex.Vi må tro på, at der er gode grunde til at det hele altid er lige ved og næsten, det må snart komme nogle håndgribelige og klare udmeldinger fra Anavex, nu tror jeg market er ved at være trætte af ventetiden, de får nok ikke lov til at trækken den igennem 2023 uden det får konsekvenser.
Om stilheden er et tegn på forhandlinger med en partner FDA andet, det kan vi ikke vide, eller om de bare trækker det for at kunne indløse hyre så længe som muligt, det ved vi heler ikke (set før)
Nu har vi 2 også været med i en del år, og som du ved, har jeg har sikret min investering af flere omgange, ved ikke hvor meget folk herinde har investeret i anavex, men regner med at risikoen ved bio er indregnet i deres investering.
Sidst men ikke mindst: når det ser sortes ud og man er ved at give op, over for tvivlen, skal man huske på hvorfor man investeret sine penge i casen, Anavex
Vi må som udgangspunkt regner med at de informationer, data der kommer fra Anavex er reelle, og de forskellig forsøg der køres rundt om i verden er vel ikke at glemme, Australien eksempelvis, og de fonde der støtter om omkring anavex er også anerkendte.Jeg holder ved, og huske vi engang lå i 2 - 2,3 $ og tror på at der ikke er ugler i mosen ( lidt farvet her, af mine frebee )
Det eneste der er lidt bekymrende, er måden aktien stille og roligt siver mere og mere, og selv på de gode dage kan den næsten ikke holde sig i grøn, og på de røde børsdage falder den lidt meget, selvfølgelig er den shortet meget, og hvorfor mon ? Short havde ret i Fingerprint Pandora Bavian osv.
Men tror på at vi snart må blive belønnet, er med hele vejen.
Mvh
Torben
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
men vi er her jo for de 1000% så hvad betyder 100% her og 100% der