Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bare nogle tanker i 2023

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
28 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af
    #12

    #19 $PLTR: Jeg bryder mig ikke om Peter Thiel, saa den skal jeg ikke investere i. Men jeg har observeret mig, at de vaekster toplinjen med mere end 20% og sandsynligvis er paa vej til sorte tal paa bundlinjen. Den er i oevrigt billigere end ved IPOen.

    109177_PLTR_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementGeographical_us_gaap.ConcentrationRiskByType_us_gaap.GeographicConcentrationRisk.png
    109177_PLTR_us_gaap.Revenues_us_gaap.ConsolidationItems_us_gaap.StatementBusinessSegments_us_gaap.Operating.png
    109177_PLTR_IncomeStatement.png

    1 Reply Last reply
    5
    • tommycarstensenT Offline
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen
      wrote on sidst redigeret af
      #13

      #20 $TEVA: Den tidligere direktoers loefter ser ud til at blive indfriede ved aarets udgang, og gaelden fortsaetter nedad, og opioid-sagerne begynder i hoejere grad at hoere fortiden til, men er ikke et afsluttet kapitel. Hvis de endelige forlig ikke bliver helt katastrofale og Teva kan formaa at vaekste og levere positiv GAAP-EPS flere kvartaler i traek, saa ville jeg kunne se den over kurs 20. Kursen burde alt andet lige stige i takt med, at de reducerer gaelden. Jeg har ikke selv taenkt mig at koebe, fordi det ikke er en virksomhed jeg oensker at eje langsigtet, og opioid-sagen fortsat ikke er helt afsluttet, men jeg kan godt forstaa dem, der fortsat holder ved med Richard Francis ved roret trods reduceret guidance efter Q3. Ajovy har det svaert i konkurrence mod Nurtec fra Biohaven (nu Pfizer) og de andre CGRP-inhibitorer. Men den vaekster fortsat og bidrager positivt.

      Teva Finalizes Nationwide Opioid Settlement Terms
      https://ir.tevapharm.com/news-and-events/press-releases/press-release-details/2022/Teva-Finalizes-Nationwide-Opioid-Settlement-Terms/default.aspx

      Debt Securities
      https://ir.tevapharm.com/financials/debt-information/

      109178_TEVA_us_gaap.WeightedAverageNumberOfDilutedSharesOutstanding__.png
      109178_BHVN_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.Product.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.41.png
      109178_TEVA_us_gaap.EarningsPerShareDiluted__.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.37.20.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.59.08.png
      109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.NorthAmerica.png
      109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.InternationalMarkets.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.33.png
      109178_TEVA_us_gaap.SeniorNotes_us_gaap.DebtInstrument_.png
      109178_TEVA_us_gaap.OtherLiabilitiesNoncurrent__.png
      109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
      109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.StatementGeographical_.png
      109178_TEVA_us_gaap.CashAndCashEquivalentsAtCarryingValue__.png
      109178_TEVA_us_gaap.SeniorNotes__.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.58.55.png
      109178_TEVA_IncomeStatement.png
      109178_TEVA_us_gaap.RevenueFromContractWithCustomerExcludingAssessedTax_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementBusinessSegments_teva.Europe.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.37.28.png
      109178_TEVA_us_gaap.Revenues_us_gaap.StatementBusinessSegments_.png
      109178_Screenshot_2023_01_02_at_15.39.18.png

      1 Reply Last reply
      9
      • D Offline
        D Offline
        DjengisCash
        wrote on sidst redigeret af
        #14

        Det lader til, at zuckerberg bruger aktionærernes penge til hans eget hobbyprojekt metaverse.
        Det er den primære grund til, at jeg er ude igen efter et kortvarigt ejerskab.

        1 Reply Last reply
        7
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #15

          Tesla Q4 Deliveries Up

          Just a moment...

          favicon

          (www.proinvestor.com)

          1 Reply Last reply
          6
          • tommycarstensenT Offline
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen
            wrote on sidst redigeret af
            #16

            DjengisCash Ja, Zuck burde måske splitte virksomheden op i to? Der er også andre sorte skyer såsom Vestager og TikTok.

            Meta and Alphabet lose dominance over US digital ads market
            https://www.ft.com/content/4ff64604-a421-422c-9239-0ca8e5133042

            Men trods de sorte skyer og det store R&D forbrug på metaverset, så synes jeg stadig, at den er attraktivt prissat. Jeg skal bare ikke selv eje den, så længe Zuck har total kontrol med 54% af stemmerne.

            Mark Zuckerberg's metaverse is a joke not shared by investors
            https://www.theguardian.com/business/nils-pratley-on-finance/2022/nov/02/mark-zuckerberg-metaverse-is-a-joke-not-shared-equally-with-investors
            Meta's share price is down 73% in 2022 but Facebook investors can't force the boss to change course

            I've yet to hear from Meta about how they plan to make money on the metaverse, says NYU's Damodaran
            https://www.cnbc.com/video/2022/11/11/ive-yet-to-hear-from-meta-about-how-they-plan-to-make-money-on-the-metaverse-says-nyus-damodaran.html

            1 Reply Last reply
            5
            • tommycarstensenT Offline
              tommycarstensenT Offline
              tommycarstensen
              wrote on sidst redigeret af
              #17

              Det er interessant, at de har produceret 34k flere enheder, end de har solgt, til trods for fabriks-nedlukning i Shanghai og rabat på $7500 i USA. Det ville jeg gerne høre mere om på deres earnings call 25. januar, hvis jeg ejede aktien.

              I øvrigt er tidslinjen nedenfor interessant. Jeg forstår ikke helt, hvordan det kan være lovligt. Bemærk også, at de aldrig har sendt en 8K ud.

              05dec2022
              Tesla China denies media reports of output cut at Shanghai plant
              https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-china-denies-media-reports-output-cut-shanghai-plant-2022-12-05/

              15dec2022 (12dec2022)
              Elon Musk sells new $3.6bn tranche of Tesla shares
              https://www.theguardian.com/technology/2022/dec/15/elon-musk-sells-new-tranche-of-tesla-shares-twitter

              24dec2022
              Tesla suspends production at Shanghai plant
              https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-suspends-production-shanghai-plant-internal-notice-2022-12-24/

              27dec2022
              Exclusive: Tesla to run reduced output in Shanghai in January, plan shows
              https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-run-reduced-output-shanghai-january-plan-shows-2022-12-27/

              1 Reply Last reply
              6
              • B Offline
                B Offline
                Bankens
                wrote on sidst redigeret af
                #18

                Nvidia (NVDA) rolled into CES 2023 with a slew of major announcements on Tuesday including news that it is teaming up with Foxconn, which will begin manufacturing electric vehicles based on Nvidia's Drive Hyperion platform. The company also announced new graphics chips for laptops and improvements to its GeForce Now game streaming platform.

                Link Preview Image
                Nvidia working with Foxconn on electric cars, debuts new graphics cards at CES

                Nvidia announced it's teaming up with Foxconn on electric cards and debuted a slew of laptop graphics cards at CES.

                favicon

                Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

                1 Reply Last reply
                3
                • tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #19

                  Meta's Ad Practices Ruled Illegal Under E.U. Law
                  https://www.nytimes.com/2023/01/04/business/meta-facebook-eu-gdpr.html

                  Irish privacy regulator fines Meta more than $400 mln
                  https://www.reuters.com/technology/irish-privacy-regulator-fines-meta-more-than-400-mln-2023-01-04/

                  Broken business model?

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #20

                    Amazon to Slash More Than 18,000 Jobs in Escalation of Cuts https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-05/amazon-to-slash-more-than-18-000-jobs-in-escalation-of-cutbacks

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #21

                      De der nye giganter som feks Facebook og Google de gør et meget lidt sympatisk indtryk. De er blevet for store, for magtfulde, for åbenlyst ligeglade med alle andre end dem selv.

                      I usa har man flere steder et princip, three strikes and you are out, udtænkt mhp at bekæmpe små vaneforbrydere, og hvor man ryger i spjældet uanset hvor ubetydelig den tredje kriminelle handling er. Fornylig læste jeg om en hjemløs der blev smidt i fængsel fordi han stjal et stykke pizza. Ikke en hel pizza, kun et stykke.

                      Den lille sultne mand sættes i fængsel. Men i de store firmaer, her behøver man ikke være nervøs. Her kan de store dyre drenge bevidst og kynisk igen og igen blot betragte bøder som en variabel eller fast omkostning. Det er noget svineri, og det gør ikke noget godt for retsbevidstheden. Man undrer sig over at politikere aldrig bliver trætte af at blive taget ved næsen af den samme lille skare selvfede kynikere.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • B Offline
                        B Offline
                        Bankens
                        wrote on sidst redigeret af
                        #22

                        Hvad mon Warren Buffet tænker om apple? og hvad vil han gøre? BH ligger tungt lasted i apple - er det ikke næsten 50% af firmaets portefølge?

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #23

                          Bankens Apple udgjorde 41,8% af portefoeljen 30. september, men portefoeljen udgoer mindre end halvdelen af deres aktiver fratrukket goodwill.

                          Jeg ville blive meget overrasket, hvis de har reduceret deres Apple-position i Q4 eller goer det her i Q1. Jeg vil ogsaa blive overrasket, hvis de har suppleret.

                          Her lagkagediagrammer for BH-portefoeljen over tid:
                          https://www.midgardfinance.com/misc/berkshire_portfolio.html

                          109259_Screenshot_2023_01_05_at_20.21.17.png
                          109259_BRK_B_Assets.png

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • N Offline
                            N Offline
                            nicklasabs
                            wrote on sidst redigeret af
                            #24

                            Fantastisk tråd, og suveræne grafer, som du altid bidrager med. Gang på gang.
                            Min all-time favorit aktie er, og bliver Coca Cola. Jeg har ingen intentioner om, at sælge men ligesom dig, er jeg enig med, at den er en smule for højt prissat pt.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                              Helge_LarsenPI-redaktør
                              wrote on sidst redigeret af
                              #25

                              Why Amazon, Alphabet, and Microsoft Could Rebound More Than Other Tech Stocks in 2023

                              Just a moment...

                              favicon

                              (www.proinvestor.com)

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • tommycarstensenT Offline
                                tommycarstensenT Offline
                                tommycarstensen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #26

                                IPhone Exports from India Double to Surpass $2.5 Billion https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-09/iphone-exports-from-india-double-to-surpass-2-5-billion

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #27

                                  Ny milliardbøde til Facebook kan slå hul på økonomien i internettet, som vi kender det
                                  https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-milliardboede-til-facebook-kan-slaa-hul-paa-oekonomien-i-internettet-som-vi

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • tommycarstensenT Offline
                                    tommycarstensenT Offline
                                    tommycarstensen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #28

                                    Microsoft Considers $10 Billion Investment in ChatGPT Creator https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-10/microsoft-weighs-10-billion-chatgpt-investment-semafor-says

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #29

                                      DOJ files second antitrust lawsuit against Google

                                      Access Denied

                                      favicon

                                      (www.cnbc.com)

                                      1 Reply Last reply
                                      1

                                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                      With your input, this post could be even better 💗

                                      Tilmeld Log ind

                                      • Log ind

                                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                      • Login or register to search.
                                      • First post
                                        Last post
                                      0
                                      • Debatforum
                                      • Seneste
                                      • Populære
                                      • Bruger