Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bare nogle tanker i 2023

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
28 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af
    #16

    DjengisCash Ja, Zuck burde måske splitte virksomheden op i to? Der er også andre sorte skyer såsom Vestager og TikTok.

    Meta and Alphabet lose dominance over US digital ads market
    https://www.ft.com/content/4ff64604-a421-422c-9239-0ca8e5133042

    Men trods de sorte skyer og det store R&D forbrug på metaverset, så synes jeg stadig, at den er attraktivt prissat. Jeg skal bare ikke selv eje den, så længe Zuck har total kontrol med 54% af stemmerne.

    Mark Zuckerberg's metaverse is a joke not shared by investors
    https://www.theguardian.com/business/nils-pratley-on-finance/2022/nov/02/mark-zuckerberg-metaverse-is-a-joke-not-shared-equally-with-investors
    Meta's share price is down 73% in 2022 but Facebook investors can't force the boss to change course

    I've yet to hear from Meta about how they plan to make money on the metaverse, says NYU's Damodaran
    https://www.cnbc.com/video/2022/11/11/ive-yet-to-hear-from-meta-about-how-they-plan-to-make-money-on-the-metaverse-says-nyus-damodaran.html

    1 Reply Last reply
    5
    • tommycarstensenT Offline
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen
      wrote on sidst redigeret af
      #17

      Det er interessant, at de har produceret 34k flere enheder, end de har solgt, til trods for fabriks-nedlukning i Shanghai og rabat på $7500 i USA. Det ville jeg gerne høre mere om på deres earnings call 25. januar, hvis jeg ejede aktien.

      I øvrigt er tidslinjen nedenfor interessant. Jeg forstår ikke helt, hvordan det kan være lovligt. Bemærk også, at de aldrig har sendt en 8K ud.

      05dec2022
      Tesla China denies media reports of output cut at Shanghai plant
      https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-china-denies-media-reports-output-cut-shanghai-plant-2022-12-05/

      15dec2022 (12dec2022)
      Elon Musk sells new $3.6bn tranche of Tesla shares
      https://www.theguardian.com/technology/2022/dec/15/elon-musk-sells-new-tranche-of-tesla-shares-twitter

      24dec2022
      Tesla suspends production at Shanghai plant
      https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-suspends-production-shanghai-plant-internal-notice-2022-12-24/

      27dec2022
      Exclusive: Tesla to run reduced output in Shanghai in January, plan shows
      https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-run-reduced-output-shanghai-january-plan-shows-2022-12-27/

      1 Reply Last reply
      6
      • B Offline
        B Offline
        Bankens
        wrote on sidst redigeret af
        #18

        Nvidia (NVDA) rolled into CES 2023 with a slew of major announcements on Tuesday including news that it is teaming up with Foxconn, which will begin manufacturing electric vehicles based on Nvidia's Drive Hyperion platform. The company also announced new graphics chips for laptops and improvements to its GeForce Now game streaming platform.

        Link Preview Image
        Nvidia working with Foxconn on electric cars, debuts new graphics cards at CES

        Nvidia announced it's teaming up with Foxconn on electric cards and debuted a slew of laptop graphics cards at CES.

        favicon

        Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

        1 Reply Last reply
        3
        • tommycarstensenT Offline
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen
          wrote on sidst redigeret af
          #19

          Meta's Ad Practices Ruled Illegal Under E.U. Law
          https://www.nytimes.com/2023/01/04/business/meta-facebook-eu-gdpr.html

          Irish privacy regulator fines Meta more than $400 mln
          https://www.reuters.com/technology/irish-privacy-regulator-fines-meta-more-than-400-mln-2023-01-04/

          Broken business model?

          1 Reply Last reply
          3
          • tommycarstensenT Offline
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen
            wrote on sidst redigeret af
            #20

            Amazon to Slash More Than 18,000 Jobs in Escalation of Cuts https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-05/amazon-to-slash-more-than-18-000-jobs-in-escalation-of-cutbacks

            1 Reply Last reply
            2
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #21

              De der nye giganter som feks Facebook og Google de gør et meget lidt sympatisk indtryk. De er blevet for store, for magtfulde, for åbenlyst ligeglade med alle andre end dem selv.

              I usa har man flere steder et princip, three strikes and you are out, udtænkt mhp at bekæmpe små vaneforbrydere, og hvor man ryger i spjældet uanset hvor ubetydelig den tredje kriminelle handling er. Fornylig læste jeg om en hjemløs der blev smidt i fængsel fordi han stjal et stykke pizza. Ikke en hel pizza, kun et stykke.

              Den lille sultne mand sættes i fængsel. Men i de store firmaer, her behøver man ikke være nervøs. Her kan de store dyre drenge bevidst og kynisk igen og igen blot betragte bøder som en variabel eller fast omkostning. Det er noget svineri, og det gør ikke noget godt for retsbevidstheden. Man undrer sig over at politikere aldrig bliver trætte af at blive taget ved næsen af den samme lille skare selvfede kynikere.

              1 Reply Last reply
              1
              • B Offline
                B Offline
                Bankens
                wrote on sidst redigeret af
                #22

                Hvad mon Warren Buffet tænker om apple? og hvad vil han gøre? BH ligger tungt lasted i apple - er det ikke næsten 50% af firmaets portefølge?

                1 Reply Last reply
                2
                • tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #23

                  Bankens Apple udgjorde 41,8% af portefoeljen 30. september, men portefoeljen udgoer mindre end halvdelen af deres aktiver fratrukket goodwill.

                  Jeg ville blive meget overrasket, hvis de har reduceret deres Apple-position i Q4 eller goer det her i Q1. Jeg vil ogsaa blive overrasket, hvis de har suppleret.

                  Her lagkagediagrammer for BH-portefoeljen over tid:
                  https://www.midgardfinance.com/misc/berkshire_portfolio.html

                  109259_Screenshot_2023_01_05_at_20.21.17.png
                  109259_BRK_B_Assets.png

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • N Offline
                    N Offline
                    nicklasabs
                    wrote on sidst redigeret af
                    #24

                    Fantastisk tråd, og suveræne grafer, som du altid bidrager med. Gang på gang.
                    Min all-time favorit aktie er, og bliver Coca Cola. Jeg har ingen intentioner om, at sælge men ligesom dig, er jeg enig med, at den er en smule for højt prissat pt.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør
                      wrote on sidst redigeret af
                      #25

                      Why Amazon, Alphabet, and Microsoft Could Rebound More Than Other Tech Stocks in 2023

                      Just a moment...

                      favicon

                      (www.proinvestor.com)

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #26

                        IPhone Exports from India Double to Surpass $2.5 Billion https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-09/iphone-exports-from-india-double-to-surpass-2-5-billion

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #27

                          Ny milliardbøde til Facebook kan slå hul på økonomien i internettet, som vi kender det
                          https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-milliardboede-til-facebook-kan-slaa-hul-paa-oekonomien-i-internettet-som-vi

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • tommycarstensenT Offline
                            tommycarstensenT Offline
                            tommycarstensen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #28

                            Microsoft Considers $10 Billion Investment in ChatGPT Creator https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-10/microsoft-weighs-10-billion-chatgpt-investment-semafor-says

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • tommycarstensenT Offline
                              tommycarstensenT Offline
                              tommycarstensen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #29

                              DOJ files second antitrust lawsuit against Google

                              Access Denied

                              favicon

                              (www.cnbc.com)

                              1 Reply Last reply
                              1

                              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                              With your input, this post could be even better 💗

                              Tilmeld Log ind

                              • Log ind

                              • Har du ikke en konto? Tilmeld

                              • Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger