Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Tusind tak for dit svar, Cupcake

Jeg har nu brugt noget af lørdagen på at gennemgå de nævnte debattråde, som du har foreslået. Det er meget lærerigt, og umiddelbart giver det ret god mening, at holde fast i aktierne, så længe de nævnte man følger de regler, som NordicStock har opstillet.
Beklager, hvis jeg spammer tråden, der ikke direkte har noget at gøre med trådens oprindelig formål.
-
God søndag eftermiddag 5. marts 2023
Hermed en update på det danske Large Cap Index (uden for C25)
-
Der er desværre ikke en eneste god case

-
Men hold øje med SimCorp ... den blir snart klar
... Jeg laver lige en update på det danske Mid Cap Index nu, for at se om der skulle være en case eller to ...

-
-
God søndag eftermiddag 5. marts 2023
Hermed en update på det danske Mid Cap Index
-
Hold MEGA øje med RTX
-
Hold øje med Brdr. A & O Johansen
-
Hold øje med cBrain
-
Hold øje med Columbus (Dobbeltbund)
-
Hold øje med DAB
-
Lån & Spar Bank er klar, MEN det er en meget illikvid aktie. Og det holder jeg mig normalt fra, selvom deres Q4 2022 regnskab var et rekord regnskab

...MEN hvis man vil købe Lån & Spar Bank, skal man regne sig frem til hvornår den er overkøbt, hvilket vil være omkring kurs 205-210 kr ... og så sætter man et LIMIT-SALG over, med så langt-ude-i-fremtiden dato som muligt. Så vil den nok blive solgt i bider, uden at det koster ekstra kurtage.
Jeg kan godt forklare det nærmere, hvis nogle ønsker det
===========================
Er der en der er frisk på at lave casen på RTX, og fortælle ud fra grafen og regnskabs-tallene, hvorfor den snart ser god ud?

-
-
God søndag 5. marts
Vores problem aktie Tomra, som vi har købt i 2 omgange ...
i tråd 108507 den 08 dec 2022 i kurs 197,90
i tråd 109409 den 10 jan 2023 i kurs 181,48... har dannet en dobbelt-bund i kurs 163, og ser måske ud til at stige herfra.
I Q4 2022 regnskabet, gik indtjeningen endelig, bare lidt frem, efter 2 dårlige kvartaler i træk ... Q2 2022 og Q3 2022.
Q2 2022 year on year earnings: -15,0%
Q3 2022 year on year earnings: -13,2%
Q4 2022 year on year earnings: +0,1%... så den skal vi lige holde øje med over de kommende 1 til 2 uger. Det er trods alt, en af meget få virksomheder der faktisk har noget der minder om monopol.
-
Tak for seneste PP, NordicStock
- et par spørgsmål:1) Boozt Large Cap: Nogen stor forskel på at holde denne eller andre aktier i S eller DK? Jeg har denne aktie i DK - og den ser snart ud til at være købsklar.
2) Lån & Spar: PSI 66 - senest den var oversolgt var i august 2021. Hvad er grunden til, at du ser den som købskandidat? Er det mon fordi den ca. hver 4-6 måned "topper helt ud" en dag?
- Jeg har stort set altid en limit-salgs-pris med en løbetid, der er "aktiv indtil annulleret" er det mon det samme som du hentyder til?
- Kursen i dag er 675 kr.
Schouw Large Cap: Den findes i dit Excel-Ark, dog ikke på dine PowerPoints.
Chemometic: Ved snart ikke hvor bunden er... Ville nok have suppleret for længst havde det ikke været for din metode. AKtien kunne dog snart være købsklar YOY er ++, RSI 21 og den har været mere eller mindre oversolgt siden ultimo december MACD-linien ser dog snart ud til at krydse signallinien. Dine tanker / anbefalinger?
-
Hvis du har tid og overskud, NordicStock, så har jeg nogle spørgsmål til emner, du tidligere har skrevet om, og som jeg er nysgerrig på at høre din mening om i dag - evt. bare til nogle af spørgsmålene... pft

Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?
Hvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?
USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,
Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.
Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?
Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?
Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:
Norge: Orkla, Tomra
Finland: Sampo, OmaSP
USA: Hannon Armstrong, Ferrari, Sabra HC, Omega HC
Schweitz: Richemont
France: LVMH, L'Oreal -
Hej Cupcake

1.) Ang. Boozt: man skal normalt handle en aktie på dens hovedbørs, da den typisk vil være mest likvid på den børs. Dog lader Boozt til at være ok likvid på den danske børs, og de tekniske signaler er ens på begge børser.
- Lån og Spar Bank har stigende momentum i RSI og købs-signal i MACD, men aktien er meget illikvid, så derfor synes jeg IKKE man bør købe den, for jeg er lidt nervøs for, om der er nogle at sælge den til senere hen. Jeg kan se at der er blevet handlet 23 aktier på den i dag ... og det er jo ikke imponerende. Så den slags cases springer jeg over.
=============================================
LÅN & SPAR BANK - Udvalgt kommentar til Cupcake
Hvis du vil handle Lån og Spar Bank, vil jeg anbefale dig, at bruge "LIMIT SALG" når den skal sælges igen.
Du vælger LIMIT SALG på din handels platform, og så skriver du din ønskede salgs-kurs - og så sætter du datoen til så langt ude i fremtiden som muligt.
Så vil den typisk blive solgt over nogle omgange, men de samlede handelsomkostninger bliver maks 29 kr.
PS: Jeg bruger altid denne metode, hvis jeg handler i udvalgte Small Cap aktier som kan være lidt illikvide.
Men jeg synes du skal springe denne case over. Upside er for lille til al det besvær

=============================================
3.) Jeg har lige sikret mig, at Schouw er på den danske Large Cap oversigt, som er vedhæftet, med opdaterede signaler

4.) Ang. ChemoMetec, så er regnskabs-udviklingen jo LATTERLIG GOD, så jeg fatter ikke hvorfor den bliver ved med at falde. Deres H1 2022/2023 bød på ...
14,7% i Year-on-Year omsætnings-vækst
23,8% i Year-on-Year indtjenings-vækst... MEN MEN MEN de valgte at droppe udbyttet i år. Og aktie-kursen bliver ved med at falde. Er der mon nogen herinde der ved hvad der sker ChemoMetec? Det lugter lidt af, at de skal bruge kapital til at købe et andet selskab, men det er kun et GÆT


-
Sorry ... her er grafen opdateret fra i dag 6. mar.
Jeg har så mange issues med at uploade jpg-filer på denne platform. Jeg får et "rødt kryds" ret ofte når jeg prøver at uploade en jpg-fil. Er der andre der også oplever det?

-
RTX A/s - IT (Teknologi) - Danmark Mid Cap
Revenue: Q4 2022 238 mDKK 27,3%
Profit: Q4 2022 38,0 mDKK 8,8%
Profit margin: 16,0%
RSI: 50,54 (↑)
MACD signal: Soon BUYJeg kan godt lide det tekniske setup og det er en aktie, jeg godt kunne finde på at købe.

-
Cupcake

Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?
SVAR: Ja, plus nogle få udvalgte industri-selskaber, som er "Proven Long-Term Winners - målt på deres stabile INDTJENINGS-VÆKST" over de sidste 7 år (28 kvartaler).
Det er selskaber såsom ..
DSV Panalpina
Assa Abloy
NIBE Industrier
Securitas
Addtech
Bufab
Indutrade
Brdr. A & O JohansenHvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?
SVAR: Uha, bank-aktier er og blir bare en sektor jeg har brændt mig på 2 gange.
Dog tror jeg at bank-aktier vil klare sig ret godt i de kommende år. Men det er IKKE Buy-and-hold aktier i min bog. Og det er fordi mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende i min bog. Men jeg vil stadig godt handle nogle af dem teknisk ... ind og ud ... på den korte bane.USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,
SVAR: Ja til Omega Healthcare og Sabra Healthcare til pensionen. Det er (plejehjems-REITs) og deres kvartal-udbytter, vil være gode når man selv går på pension.
SVAR: Boeing, tror jeg at jeg vil sælge omkring kurs $225 og så genkøbe efter et tilbagefald, og vente på et nyt købs-signal. Jeg er dog overasket over hvor meget AirBus faktisk outperformer Boeing i de her år, når det kommer til indtjenings-vækst.
========================================
Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.
SVAR: Desværre nej .. jeg ved meget lidt om tyske aktier, og det er fordi Tyskland er et teknologisk U-land, og jeg tror det både er og blir en fremtidig katastrofe for store dele af Euro-Zonen, at de er så langt bagud på den teknologiske udvikling. Tyskland er jo på Lau Svendsen niveau hvad angår viden om teknologi og hvad teknologi bringer af mulighed ...
========================================
Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?
SVAR: Via de 2 hovedbørser Nasdaq OMX (DK-SE-FI) og Oslo Børs (NO). Men det er en tidsrøver at finde dem, men sådan er det desværre bare

Det er nok der, at jeg vil anbefale, at i er nogle stykker der deles om det. Nogle gange er man heldig, at visse banker lægger datoer ud for hvor flere af selskaberne kommer med deres næste regnskab. Men uanset hvad, er og blir det en tidsrøver. Så jeg anbefaler at i er en gruppe hvor ...Person A finder datoer for Danske C25 og Large Caps.
Person B finder datoer for Svenske S30 og Large Caps.
Person C finder datoer for Norske OBX (25) og Large Caps.
og så de næste laver Mid Caps og Small Caps etc.

========================================
"Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?"
Jep, det er mine konens personlige "Høj-udbytte-hvert-kvartal-stocks-picks, udover hendes SMI Index ETF og Nordiske N40 Indeks ETF (Som er valgt via hendes pensions i den Schweiziske Lærer pensions-kasse).
PS: Jeg måtte lige undersøge den nærmere, men det fungerer faktisk ret meget ligesom i Danmark

Min konens stock-picks er:
- Det er Hannon Armstrong (Ticker: HASI)
- Det er TCP Capital (Ticker: TCPC)
- Det er Sabra Healthcare (Ticker: SBRA)
- Det er Omega Healthcare (Ticker: OHI)
- Det er MFA Financial (Ticker: MFA)
- Det er Unilever (Ticker: ULVR)
Tjek i mit Excel-ark (Fanen: REITs) indtjenings- og udbytte-udviklingen for disse selskaber.
SPØRGSMÅL: Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:
SVAR: Ja, de er skam stadig gældende, eller ville det være lidt utroværdigt, da de jo skal gøre ens liv som pensionist bedre med et større økonomisk råderum

Så er f.eks. selskaberne herunder gode til pensionen af flere grunde:
-
De vækster støt og sikkert i indtjeningen og betaler gode udbytter
-
De har en forretnings-model, der er svær at disrupte
Det er f.eks. selskaber såsom disse herunder, men der er selvfølgelig flere
Men hvis man har fulgt Helge Larsen over årene, så har han også det han vist kalder "langsigtede stabile vindere" og dem beholder han og lægger til engang imellemDanmark: Novo Nordisk, Genmab og Coloplast
Norge: Orkla, Tomra
Finland: Sampo, OmaSP
USA: Ferrari*
Schweiz: Richemont
France: LVMH, L'Oreal- Ferrari kan selvfølgelig også købes på den italienske FTSE MIB (MIB = Milano Borsa), men der er IKE ret mange danske banker, hvor man kan købe aktier i Sydeuropa.
PS: Læg også mærke til væksten i Ferrari-udbytter siden de kom på børsen (Tjek under fanen "Cars" i mit Excel-ark).
PPS: Lov mig at du/I tjekker Hannon Armstrong (Ticker: HASI) i mit Excel-ark i fanen "USA". Det er et investerings-selskab der kun investerer i grønne/ESG selskaber der giver overskud. Det er og blir i min bog, en af de bedste måder at investere i mange ESG selskaber på én gang, idet der også er unoterede selskaber i Hannon Armstrong's portefølje. Og så betaler Hannon Armstrong kvartals-udbytter, og deres samlede udbytter er steget hvert år siden de kom på børsen. Så det er et selskab, min kone løbende akkumulerer i ... 1 til 2 gange om måneden.
-
Sådan Simonster
Godt at se, at du er så hurtig til at få bygget din liste af "købs-klare" ... eller "næsten købs-klare"aktier op.PS: Fedt at du har fundet et "pil op" tegn på RSI: 50,54 (↑)
Gid jeg havde fundet det, men nu kopierer jeg det tegn så jeg har det, så tak herfra

-
Væksten i ChemoMetec er en del laver end forvendet, Har i længer tid været 30-50% så 14,7% er ikke super , Men de skal nok komme igen.
-
Hej Cupcake

Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind