Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #61

    Godaften 2.feb 2023

    Vi har nu set en god positiv vending i 2 af vores aktier i Daytrading porteføljen.

    Det gælder norske Yara og finske Revenio.

    • Vi købte os ind i Yara 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok (i tråd 109216) og nu koster den 457,50 Nok. Målt på RSI's stigning nu, tror jeg vi skal SÆLGE Yara omkring kurs 480,00 Nok. Det ligner i øvrigt, at Yara aktien bliver handlet lidt efter Elliot Wave teori, at dømme ud fra "bølgerne" i grafen 🙂

    • Vi købte os ind i finske Revenio den 17 jan. i kurs €38,00 (i tråd 109599). Vi er nu i kurs €39,64 og jeg tror vi skal sælge den lige under kurs €42,00.

    ... det var bare lige sådan en torsdag aften 2. feb. update.

    ===========================

    Jeg vil i øvrigt gerne høre fra nogle af jer, om i kunne finde på, selv at handle videre på denne måde i fremtiden med en del af jeres portefølje ... eller om det føles for stressende og/eller for usikkert?

    Hvis nogle af jer gerne vil prøve at handle en del af jeres portefølje, kunne et par af jer måske starte en separat tråd, hvor jeg lige kan kigge med over skulderen for at se, hvad i ser og køber, og hvad i synes om det ... især på det mentale og den stress-faktor, der også kan være, ved at se og søge på Excel-tal i mit tilsendte ark, for derefter at kombinere det med at lave tekniske grafer et par timer hver dag.

    PS: Jeg håber i øvrigt at i har modtaget det opdaterede Excel-ark via mail i dag ... jeg sendte det til jer kl. 18.00 her til aften 2.feb 🙂 Jeg skrev også lige kort hvilke 36 nye selskaber der er lagt med Q4 2022 tal ... i diverse faner.

    1 Reply Last reply
    9
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #62

      God torsdag aften 2. feb.

      Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Finske LARGE & MID CAP index, som i denne graf er slået sammen. Det skyldes at der kun er 6 Large Cap selskaber udenfor deres H25 index. Det er lidt som i Danmark for år tilbage, hvor der også kun var 5-6 Large Cap selskaber der ikke lå i C25 index'et.

      a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er det finske investerings-selskab Evli. Men den er IKKE købs-klar.

      b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, før vi får nogle flere regnskaber.

      c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

      d.) Af de selskaber på listen, som jeg TROR bliver først købs-klar, er ...

      Enento
      Olvi
      Oma Säästöpankki (Også bare kaldet OmaSP)

      ... faktisk mener jeg, at Oma Säästöpankki ser rigtig god på både teknik og regnskabs-udvikling lige nu. Jeg vil gerne lave casen, hvis der er stemning for at tilføje et nyt selskab til daytrader porteføljen, for jeg mener der er ligger ca. 8-10% upside i den, hvis vi køber den i morgen tidlig. Skriv lige herunder, hvis i er friske på den case .. og hvis ingen skriver det, så dropper vi den bare 🙂

      110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_02feb23.jpg
      110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_02feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      5
      • B Offline
        B Offline
        Booksmart
        wrote on sidst redigeret af
        #63

        Jeg er frisk på OmaSP 🙂

        1 Reply Last reply
        1
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #64

          Ok, det er så en SPECIAL CASE til Booksmart1 🙂 ...

          Et evt. kortvarigt trade. Regn med at du skal sælge i ca. kurs €21, for der topper RSI. Så det er kun et ca. 8-10% positivt bet på en kort investering.

          Dog kan man også se på regnskabs-oversigten, at det faktisk er en god solid udbytte-aktie, i den korte tid den har været på børsen. Så man kan også overveje at købe en mindre position til pensionen, da udbytterne for de listede investerings-selskaber, specielt i Sverige, Finland og Norge, kan være rare at få, når man går på pension.

          110042_FA_FI_OmaSP.jpg
          110042_TA_FI_OmaSP.jpg

          1 Reply Last reply
          5
          • B Offline
            B Offline
            Booksmart
            wrote on sidst redigeret af
            #65

            Tusind tak! Jeg får købt ind i morgen tidlig. Og tak for dit store arbejde, jeg har kun fulgt med i kort tid, men allerede lært meget af dine indlæg. God aften herfra 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • RoadrunnerR Offline
              RoadrunnerR Offline
              Roadrunner
              wrote on sidst redigeret af
              #66

              Jeg skal helt sikkert forsøge at handle videre på denne måde, men har desværre fulgt med for kort tid, til at det vil være forsvarligt potentielt at påvirke andre. Jeg håber, der er nogen, der har fulgt med lidt længere og især har godt styr på dine gode excelark. Hvis der er det, vil jeg gerne lave noget samarbejde om videre forløb

              1 Reply Last reply
              2
              • A Offline
                A Offline
                Anro
                wrote on sidst redigeret af
                #67

                Jeg vil helt sikkert også forsøge at handle efter din metode/strategi og vil da gerne forsøge på et tidspunkt med nogle bud på aktier måske bare som en fortsættelse af denne tråd ? Har dog et spørgsmål og det er om du "kun" handler op mod regnskabsaflæggelserne som i denne tråd hvor handlerne startede omkring start dec og sluttede nu her for 1-2 uger siden eller det bare var tilfældigt at det startede der ? Vil samtidig takke for din generøse videndeling samt sende dig og din familie de varmeste tanker og jeg er oprigtigt ked at høre om din sygdom

                1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #68

                  God fredag eftermiddag 3. feb

                  Regnskabs Excel arket er sendt til jer i dag med opdates på selskaberne herunder, som har aflagt Q4 2022 regnskab i dag.

                  HEALTH CARE - DK - Coloplast (Q1 2022/23)
                  HEALTH CARE - SE - BioGaia
                  HEALTH CARE - SE - BioArctic
                  HEALTH CARE - UK - GlaxoSmithKline
                  HEALTH CARE - CH - Novartis (Schweizisk konkurrent til Novo Nordisk)

                  INDUSTRIALS - SE Assa Abloy
                  INDUSTRIALS - SE Lifco
                  INDUSTRIALS - SE Peab
                  INDUSTRIALS - SE Skanska
                  INDUSTRIALS - SE Bergman & Beving (Q3 2022/23)
                  INDUSTRIALS - NO - Scatec
                  INDUSTRIALS - FI - Consti

                  TECHNOLOGY - SE - Addnode

                  INVESTMENTS - SE - Öresund

                  CONSUMER GOODS - FI - Suominen

                  INSURANCE - NO - Protector Forsikring

                  CARS - US - Ford

                  REITs - US - Omega Healthcare

                  ===========================

                  Har i, mod forventning, ikke fået Excel arket eller ikke er kommet på mail-listen, så skriv til [email protected], så sender jeg arket og tilføjer jer mail-listen, så i får den daglige update igennem regnskabs-sæsonen.

                  ... og så er det tid til weekend 🙂 og en aktie pause.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #69

                    God aften fredag 3. feb,

                    Lige en status på et par af vores aktier i daytrader porteføljen.

                    a.) Finske YIT som vi købte i tråd 108621 den 11.dec i kurs € 2,71 koster nu €2,78. Regn med at den skal sælges omkring kurs € 3,00

                    b.) Danske ALK-Abelló som vi købte i tråd 108594 i kurs 100,00 kr den 10.dec 2022, er steget til kurs 113,00 kr i dag. RSI er røget helt op i 74, og derfor skal den sælges i morgen tidlig (sæt evt. straks-salg over i aften). Vi tager en gevinst på 13,0% på 8 uger.

                    c.) Vi købte norske Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec. Vi er -4,4% på det køb, og jeg tror den bunder omkring kurs 380-385, for derefter at stige. Deres regnskab for Q4 2022 kommer 10.feb.

                    d.) Ørsted er lige i dag gået i køb i MACD. Vi købte aktien i kurs 656,10 kr i tråd 108716. Regn med at vi skal sælge den i ca. kurs 700-710 kr.

                    e.) Vi købte Torm i tråd 108799 den 18.dec i kurs 214,20. Vi er -11,3%, men aktier lige gået i køb igen i MACD. Derfor bør vi doble op i morgen tidlig. SÅ KØB DERFOR POSITION NR 2 i MORGEN TIDLIG I TORM. RSI er på 55 og stigende, så derfor, er der pæn upside i Torm aktien

                    f.) Vi købte norske Bouvet i tråd 108870 den 21.dec 2022. Vi er +1,2% på det køb. Aktien er lige i dag gået i køb i MACD og den har en RSI på 55 ... så der er pæn upside i aktien

                    g.) Klaveness købte vi i tråd 108881 i kurs 66 og vi er +3,3% på aktien. RSI er på 60 og stigende og der er købs-signal i MACD, så den burde stige i de kommende par uger.

                    h.) Vi købte norske Yara i tråd 109216 den 4. jan. i kurs 435,60. Vi er +4,4% på aktien. RSI er på 58 og stigende og der er købs-signal i MACD. Jeg tror den skal sælges omkring kurs 470 Nok.

                    i.) Vi købte danske Columbus 4. jan i tråd 109229 i kurs 6,65. Vi er minus -2,1% på aktien men RSI er kun på 51 og der er købs-signal i MACD, så der bør være pæn upside i aktie kursen.

                    j.) Lundbeck blev købt 12. jan i kurs 27,20 i tråd 109465. Vi er minus -6,4% MEN der er i dag kommet et dugfriskt købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI

                    k.) Vi købte finske Revenio den 17. jan i tråd 109599 i kurs 38. Vi er +5,8%. Aktiekursen nu er 40,20 og jeg regner med at vi skal sælge omkring kurs €42,00

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #70

                      Hej Anro, tak for de pæne ord 🙂

                      Jeg handler stort set hele tiden med en del af konens portefølje ... det er bare ekstra hektisk under de ca. 4-5 uger hvert kvartal, hvor der kommer regnskaber.

                      Man bør dog indimellem tage en pause, da det godt kan blive en tidsrøver i visse perioder. Der er jo andet i livet end aktier, selvom man kan blive frygtelig bidt af det 🙂

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • T Offline
                        T Offline
                        Tøibner
                        wrote on sidst redigeret af
                        #71

                        Endnu engang tusind tak for det store arbejde du gør med denne tråd. Du har virkelig inspireret mig til at komme i gang med TA, hvilket jeg nok ikke var komme i gang med uden denne tråd.
                        Jeg er p.t. med i 3 af købene.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • A Offline
                          A Offline
                          Anro
                          wrote on sidst redigeret af
                          #72

                          Kan se i det fremsendte excel-ark, at Ørsteds profit er opgjort til -329mDKK, men på deres hjemmeside og på euroinvestor står der +15 milliarder kr ? fik ikke købt den sidst, men overvejer at købe den i morgen

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • A Offline
                            A Offline
                            Anro
                            wrote on sidst redigeret af
                            #73

                            Tak for svar og meget glad for at høre at du handler hele tiden 🙂 kan nemlig også godt genkende det med at være meget bidt af det 🙂

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #74

                              Hej Arno,

                              Ørsted havde en profit efter skat for hele 2022 på 15,0 mia kr. I Q4 2022 havde de et tab på -329 mio kr, (eller -0,329 mia)

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #75

                                Synes lige du skal vide, at det er med den største fornøjelse, at jeg er i færd med at læse mig igennem dit debatindlæg 95418 "Lær at Day Trade med daglige aktie-cases", som du begyndte i juli 2021 (den ender i oktober 2022).

                                Jeg stødte først på dig, da Helge i en video henviste til et af dine debat-indlæg, nemlig 107957 "Status på aktiemarkedet" fra 19. november 2022.

                                Det er alt sammen meget lærerigt og ikke mindst stærkt vanedannende - har været hooked på dine indlæg lige siden. Tak for det.

                                Jeg har hidtil kun investeret i danske aktier, men har nu udvidet lidt ved at købe et par frimærker svenske aktier. Hvis du skulle vælge 10 nordiske aktier til pensionsporteføljen, hvilke ville du mon så vælge?

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #76

                                  God mandag morgen 6. feb.

                                  OmaSP som var lidt et risky køb i fredags, gav pote efter de fremlagde Q4 2022 regnskab her til morgen. Aktien stiger 5,1% ...

                                  RSI er banket op i 72, så SÆLG og tag en gevinst på et ægte Daytrade. Gider I at like så jeg ved i får solgt.

                                  PS: Det er stadig et fantastisk selskab til Pensionen, kva deres solide udbytte-politik over tid, som skyldes deres meget høje profit-margin. Over de sidste 20 kvartaler, har 19 kvartaler været med en profitmargin på over 20% hvilket især skyldes deres indkøb i ulistede selskaber.

                                  1 Reply Last reply
                                  9
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    vandkalv
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #77

                                    Nordic Stock, findes der en tråd, hvor din trading-strategi forklares/redegøres for?

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • RoadrunnerR Offline
                                      RoadrunnerR Offline
                                      Roadrunner
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #78

                                      Hej
                                      I et forsøg på at prøve selv har jeg købt Europris ASA
                                      RSI er stigende, MacD har givet købssignal i går og regnskabet har været positivt med stigende indtægt.
                                      Hvad ville du/I sige til sådan en?

                                      110150_Europris.png

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #79

                                        Hej Roadrunner 🙂

                                        Well done 🙂 Du er klar til at køre selv, hvis du altså synes det er sjovt, og at nerverne er til det 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #80

                                          Hej vandkalv,

                                          Mener du en offenlig skrevet metode? ... eller bare mit personlige setup, hvor jeg kombinerer Regnskabs-udvikling med teknisk analyse?

                                          Hvis jeg skal redegøre for min strategi, så ser jeg på 4 ting i denne rækkefølge:

                                          a.) Indtjenings-vækst i det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022). Og den indtjening skal være med positiv bundlinje.

                                          b.) Omsætnings-vækst i det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022)

                                          c.) Et frisk Købs-signal i MACD

                                          d.) En RSI der ikke er for høj, når Købs-signalet i MACD indtræffer. For ellers er upside for lille.

                                          Et eksempel: Hvis købs-signalet i MACD først indtræffer, når RSI er over 65, så er upside for lille imo. Så leder jeg efter en anden case. Det optimale er et frisk købs-signal ved en LAV men stigende RSI, hvor seneste Q4 2022 regnskab har stigning i omsætningen og stigning i (en positiv) indtjening.

                                          Lige nu hvor vi har stigende markeds-renter, så vil jeg se en POSITIV og VÆKSTENDE bundlinje (Altså et Value-trade). Så hvad det angår, er jeg på linje med f.eks. Lau Svendsen og Michael Burry ang. deres syn på 2023: "Value-aktier, kommer til at outperforme vækst-aktier, når renten er stigende".

                                          Hvis du ønsker det, vil jeg gerne vis et par cases som jeg mener man skal holde sig langt væk fra, når renten stiger. Her er et eksempel, på hvad jeg mener man IKKE skal købe lige nu: I mit Excel-ark i fanen "Nordic Health Care". Søg efter selskabet MEDICIVER. I Q3 2022 steg omsætningen fra 335 mEUR til 369 mEUR. Men indtjeningen fik fra 18 mEUR i Q3 2021 til MINUS -3 mEUR i Q3 2022. Her går man fra høj positiv indtjening, til massiv faldende og NEGATIV indtjening. Det er en TOUCH ME NOT aktie, når renten stiger. Og ser du på aktiekursen, så har den fået bøllebank, lige siden Q1 2022, hvor deres INDTJENINGS-VÆKST begyndte at falde. Så den største korrelation mellem et regnskabs-tal og en aktiekurs, ligger i udviklingen i INDTJENINGEN ... især når markedsrenterne stiger ... og især når man så også har øget løn-pres og øget råvarepriser.

                                          Håber det giver mening? 🙂

                                          Hvis du har behov for at vi skal vende et par cases sammen over telefonen, kan jeg godt sende mit telefon nummer til dig via min GMAIL. Så kan vi vende et par cases, hvis du ønsker det? 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          7

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger