Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Ok, det er så en SPECIAL CASE til Booksmart1
...Et evt. kortvarigt trade. Regn med at du skal sælge i ca. kurs €21, for der topper RSI. Så det er kun et ca. 8-10% positivt bet på en kort investering.
Dog kan man også se på regnskabs-oversigten, at det faktisk er en god solid udbytte-aktie, i den korte tid den har været på børsen. Så man kan også overveje at købe en mindre position til pensionen, da udbytterne for de listede investerings-selskaber, specielt i Sverige, Finland og Norge, kan være rare at få, når man går på pension.


-
Jeg skal helt sikkert forsøge at handle videre på denne måde, men har desværre fulgt med for kort tid, til at det vil være forsvarligt potentielt at påvirke andre. Jeg håber, der er nogen, der har fulgt med lidt længere og især har godt styr på dine gode excelark. Hvis der er det, vil jeg gerne lave noget samarbejde om videre forløb
-
Jeg vil helt sikkert også forsøge at handle efter din metode/strategi og vil da gerne forsøge på et tidspunkt med nogle bud på aktier måske bare som en fortsættelse af denne tråd ? Har dog et spørgsmål og det er om du "kun" handler op mod regnskabsaflæggelserne som i denne tråd hvor handlerne startede omkring start dec og sluttede nu her for 1-2 uger siden eller det bare var tilfældigt at det startede der ? Vil samtidig takke for din generøse videndeling samt sende dig og din familie de varmeste tanker og jeg er oprigtigt ked at høre om din sygdom
-
God fredag eftermiddag 3. feb
Regnskabs Excel arket er sendt til jer i dag med opdates på selskaberne herunder, som har aflagt Q4 2022 regnskab i dag.
HEALTH CARE - DK - Coloplast (Q1 2022/23)
HEALTH CARE - SE - BioGaia
HEALTH CARE - SE - BioArctic
HEALTH CARE - UK - GlaxoSmithKline
HEALTH CARE - CH - Novartis (Schweizisk konkurrent til Novo Nordisk)INDUSTRIALS - SE Assa Abloy
INDUSTRIALS - SE Lifco
INDUSTRIALS - SE Peab
INDUSTRIALS - SE Skanska
INDUSTRIALS - SE Bergman & Beving (Q3 2022/23)
INDUSTRIALS - NO - Scatec
INDUSTRIALS - FI - ConstiTECHNOLOGY - SE - Addnode
INVESTMENTS - SE - Öresund
CONSUMER GOODS - FI - Suominen
INSURANCE - NO - Protector Forsikring
CARS - US - Ford
REITs - US - Omega Healthcare
===========================
Har i, mod forventning, ikke fået Excel arket eller ikke er kommet på mail-listen, så skriv til [email protected], så sender jeg arket og tilføjer jer mail-listen, så i får den daglige update igennem regnskabs-sæsonen.
... og så er det tid til weekend
og en aktie pause. -
God aften fredag 3. feb,
Lige en status på et par af vores aktier i daytrader porteføljen.
a.) Finske YIT som vi købte i tråd 108621 den 11.dec i kurs € 2,71 koster nu €2,78. Regn med at den skal sælges omkring kurs € 3,00
b.) Danske ALK-Abelló som vi købte i tråd 108594 i kurs 100,00 kr den 10.dec 2022, er steget til kurs 113,00 kr i dag. RSI er røget helt op i 74, og derfor skal den sælges i morgen tidlig (sæt evt. straks-salg over i aften). Vi tager en gevinst på 13,0% på 8 uger.
c.) Vi købte norske Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec. Vi er -4,4% på det køb, og jeg tror den bunder omkring kurs 380-385, for derefter at stige. Deres regnskab for Q4 2022 kommer 10.feb.
d.) Ørsted er lige i dag gået i køb i MACD. Vi købte aktien i kurs 656,10 kr i tråd 108716. Regn med at vi skal sælge den i ca. kurs 700-710 kr.
e.) Vi købte Torm i tråd 108799 den 18.dec i kurs 214,20. Vi er -11,3%, men aktier lige gået i køb igen i MACD. Derfor bør vi doble op i morgen tidlig. SÅ KØB DERFOR POSITION NR 2 i MORGEN TIDLIG I TORM. RSI er på 55 og stigende, så derfor, er der pæn upside i Torm aktien
f.) Vi købte norske Bouvet i tråd 108870 den 21.dec 2022. Vi er +1,2% på det køb. Aktien er lige i dag gået i køb i MACD og den har en RSI på 55 ... så der er pæn upside i aktien
g.) Klaveness købte vi i tråd 108881 i kurs 66 og vi er +3,3% på aktien. RSI er på 60 og stigende og der er købs-signal i MACD, så den burde stige i de kommende par uger.
h.) Vi købte norske Yara i tråd 109216 den 4. jan. i kurs 435,60. Vi er +4,4% på aktien. RSI er på 58 og stigende og der er købs-signal i MACD. Jeg tror den skal sælges omkring kurs 470 Nok.
i.) Vi købte danske Columbus 4. jan i tråd 109229 i kurs 6,65. Vi er minus -2,1% på aktien men RSI er kun på 51 og der er købs-signal i MACD, så der bør være pæn upside i aktie kursen.
j.) Lundbeck blev købt 12. jan i kurs 27,20 i tråd 109465. Vi er minus -6,4% MEN der er i dag kommet et dugfriskt købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI
k.) Vi købte finske Revenio den 17. jan i tråd 109599 i kurs 38. Vi er +5,8%. Aktiekursen nu er 40,20 og jeg regner med at vi skal sælge omkring kurs €42,00
-
Hej Anro, tak for de pæne ord

Jeg handler stort set hele tiden med en del af konens portefølje ... det er bare ekstra hektisk under de ca. 4-5 uger hvert kvartal, hvor der kommer regnskaber.
Man bør dog indimellem tage en pause, da det godt kan blive en tidsrøver i visse perioder. Der er jo andet i livet end aktier, selvom man kan blive frygtelig bidt af det

-
Hej Arno,
Ørsted havde en profit efter skat for hele 2022 på 15,0 mia kr. I Q4 2022 havde de et tab på -329 mio kr, (eller -0,329 mia)
-
Synes lige du skal vide, at det er med den største fornøjelse, at jeg er i færd med at læse mig igennem dit debatindlæg 95418 "Lær at Day Trade med daglige aktie-cases", som du begyndte i juli 2021 (den ender i oktober 2022).
Jeg stødte først på dig, da Helge i en video henviste til et af dine debat-indlæg, nemlig 107957 "Status på aktiemarkedet" fra 19. november 2022.
Det er alt sammen meget lærerigt og ikke mindst stærkt vanedannende - har været hooked på dine indlæg lige siden. Tak for det.
Jeg har hidtil kun investeret i danske aktier, men har nu udvidet lidt ved at købe et par frimærker svenske aktier. Hvis du skulle vælge 10 nordiske aktier til pensionsporteføljen, hvilke ville du mon så vælge?
-
God mandag morgen 6. feb.
OmaSP som var lidt et risky køb i fredags, gav pote efter de fremlagde Q4 2022 regnskab her til morgen. Aktien stiger 5,1% ...
RSI er banket op i 72, så SÆLG og tag en gevinst på et ægte Daytrade. Gider I at like så jeg ved i får solgt.
PS: Det er stadig et fantastisk selskab til Pensionen, kva deres solide udbytte-politik over tid, som skyldes deres meget høje profit-margin. Over de sidste 20 kvartaler, har 19 kvartaler været med en profitmargin på over 20% hvilket især skyldes deres indkøb i ulistede selskaber.
-
Hej
I et forsøg på at prøve selv har jeg købt Europris ASA
RSI er stigende, MacD har givet købssignal i går og regnskabet har været positivt med stigende indtægt.
Hvad ville du/I sige til sådan en?
-
Hej Roadrunner

Well done
Du er klar til at køre selv, hvis du altså synes det er sjovt, og at nerverne er til det 
-
Hej vandkalv,
Mener du en offenlig skrevet metode? ... eller bare mit personlige setup, hvor jeg kombinerer Regnskabs-udvikling med teknisk analyse?
Hvis jeg skal redegøre for min strategi, så ser jeg på 4 ting i denne rækkefølge:
a.) Indtjenings-vækst i det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022). Og den indtjening skal være med positiv bundlinje.
b.) Omsætnings-vækst i det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022)
c.) Et frisk Købs-signal i MACD
d.) En RSI der ikke er for høj, når Købs-signalet i MACD indtræffer. For ellers er upside for lille.
Et eksempel: Hvis købs-signalet i MACD først indtræffer, når RSI er over 65, så er upside for lille imo. Så leder jeg efter en anden case. Det optimale er et frisk købs-signal ved en LAV men stigende RSI, hvor seneste Q4 2022 regnskab har stigning i omsætningen og stigning i (en positiv) indtjening.
Lige nu hvor vi har stigende markeds-renter, så vil jeg se en POSITIV og VÆKSTENDE bundlinje (Altså et Value-trade). Så hvad det angår, er jeg på linje med f.eks. Lau Svendsen og Michael Burry ang. deres syn på 2023: "Value-aktier, kommer til at outperforme vækst-aktier, når renten er stigende".
Hvis du ønsker det, vil jeg gerne vis et par cases som jeg mener man skal holde sig langt væk fra, når renten stiger. Her er et eksempel, på hvad jeg mener man IKKE skal købe lige nu: I mit Excel-ark i fanen "Nordic Health Care". Søg efter selskabet MEDICIVER. I Q3 2022 steg omsætningen fra 335 mEUR til 369 mEUR. Men indtjeningen fik fra 18 mEUR i Q3 2021 til MINUS -3 mEUR i Q3 2022. Her går man fra høj positiv indtjening, til massiv faldende og NEGATIV indtjening. Det er en TOUCH ME NOT aktie, når renten stiger. Og ser du på aktiekursen, så har den fået bøllebank, lige siden Q1 2022, hvor deres INDTJENINGS-VÆKST begyndte at falde. Så den største korrelation mellem et regnskabs-tal og en aktiekurs, ligger i udviklingen i INDTJENINGEN ... især når markedsrenterne stiger ... og især når man så også har øget løn-pres og øget råvarepriser.
Håber det giver mening?

Hvis du har behov for at vi skal vende et par cases sammen over telefonen, kan jeg godt sende mit telefon nummer til dig via min GMAIL. Så kan vi vende et par cases, hvis du ønsker det?

-
God mandag aften 6. feb.
Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det danske MID CAP index. Sidst jeg opdaterede den var 26. jan. 2023 i tråd 8109862
a.) Det er kun B&O (Q2 2022/23) og RTX (Q1 2022/23) der lige har aflagt regnskab fordi har skævt regnskabsår, så .
b.) De 3 bedste risk/reward cases lige nu, synes jeg er ...
- Columbus
- Flügger
- UIE
c.) RTX ser ud til at skulle ned omkring 130 kr før den bliver købs-klar.
d.) Generelt er jeg dog stadig noget bekymret over hvor få købs-signaler, jeg generelt får på tværs af både sektorer og index.
PS: Personligt synes jeg at Flügger burde lave et aktie-split (1/5) da den er ret illikvid, ved det nuværende kurs-niveau. Men de har nok deres grunde til ikke, at ville gøre det.

-
Samme historie her, hvor jeg forsøger at finde tid til at dykke hele arkivet igennem når min lille datter ikke kræver det meste af min tid. Der er virkelig meget guld værd at finde, da Nordic Stock i den grad har gjort sit bedste for at forklare sine principper enkelt og tydeligt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind