Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej 545

Ganske kort angående JD.com, der er kinesisk. Som det fremgår af NordicStrock-trådene, så er det primært Nordiske aktier, der omtales her (i hvert fald ikke kinesiske).
I tidligere tråde anbefales at læse den korte version af 'protestantisk etik'. NordicStock har fx skrevet "De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande." (tråd 95744 5/8 2021)
Vedrørende Rockwool - enig, det er en aktie, der er værd at holde øje med, dog er der fortsat ikke MACD-købssignal...
Fortsat god dag til dig også

Hilsen Cupcake
-
NordicStock - igen tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Jeg har samlet "et par" opfølgningsspørgsmål / kommentarer:
1) Banker - Er det hips som haps, hvilket nordisk land?
2) Pensionsaktier - er glad for, at du fik nævnt nogle danske selskaber også - kunne nemlig ikke finde nogle i dine tidligere indlæg. Det ka' være jeg også skulle spørge Helge, hvad han anbefaler / gemmer på...
3) Hannon Armstrong - har gemt i mine notater dine mange kommentarer i dine Daytrading-tråde - tak. Aktien-kursen er nu tilbage på før Covid-niveau. Afventer MACD-købssignal samt godkendelse fra Degiro...
4) Regnskabsdatoer - tak for fint forslag - tænker også, at den bedste løsning er at fordele lande / Caps mellem et par håndfuld interesserede.
Go' aften

-
NordicStock- jeg har bemærket, at selvom YOY Revenue og/eller Profit er negativ fra seneste kvartalsregnskab, så vælger du alligevel at opdatere alle tekniske data i dine powerpoint-oversigter.
Er det mon fordi du alligevel kunne fristes til at gå kortvarigt ind i en aktie, hvis der ikke er andre oplagte købsmuligheder iht. "NordicStock-metoden"?
Jeg spørger, fordi ud af de 30 ovenstående svenske aktier, er der fx kun 12 aktier, der opfylder "NordicStock-kriterierne". Disse 12 har jeg fx valgt at samle på en separat observationsliste - som jeg primært forholder mig til - og gennemløber hver / hver anden dag. Så "fristes" jeg heller ikke så ofte af de øvrige aktier, der ikke "performer" iht. kriterierne / seneste Q-regnskab.
Gir mit spørgsmål mening?
-
Hej Cupcake

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.
Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.
Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål?

-
God tirsdag aften 7. marts 2023.
Hermed en status for det finske H25 index, efter lukketid.
Her er den bedste risk/reward case:
- Elisa
I øvrigt en aktie Lau Svendsen lige har købt sig ind i den for nogle dage siden.
Er der en der gider at lave Elisa casen?
... selvom jeg tror der kun er 5-7% at hente i den.Elisa er imo. den bedste Telecom aktie i Norden (nr. 2 er Telenor i Norge) og begge disse 2 mener jeg man bør have i ens Pensions portefølje. Dels grundet deres solide stigende udbytte politik, men også fordi de ejer kablerne i jorden, (da de begge er tidligere statsejede) så de er ikke så nemme at disrupte.

-
Tak for update på H25 indexet NordicStock.
Giver casen et skud.
Hermed Elisa case - MACD har lige været i sælg et par dage, men ser ud til at krydse op igen.
ELISA CORPORATION - TELECOM - FINLAND H25
Q4 2022:
Revenue 562,6 mEURO 5,1%
Profit 95,9 mEURO 11,2%
Profit margin 17,5%RSI: 62 (↑)
MACD signal: BUY / PÅ VIPPEN
-
Det giver mening - dog var mit spørgsmål tydeligvis ikke forståeligt... Prøver igen....
Du opdaterer de tekniske signaler for samtlige S30 aktier - altså også de 18 aktier aktier, hvor et eller begge regnskabstal IKKE er YOY-positive, hvorfor de IKKE opfylder kriterierne for at blive handlet efter din metode, fx
Telia
Tele2
Volvo.Hvad er årsagen til, at du vælger løbende i ca. tre måneder at opdatere de tekniske signaler for disse 18 aktier? Og ikke blot de 12 aktier, der opfylder kriterierne?
Håber det blev mere forståeligt...
-
Tal PALO

Det er efter min mening den bedste Telecom aktie i Norden. De har hævet udbyttet 9 år i træk og i de sidste 28 kvartaler har de kun haft tilbagegang i indtjeningen 5 gange year-on-year ... og hvor 2 af de 5 gange var indtjenings-faldet under 1 %-point.
En rigtig god aktie til pensionen efter min mening.
-
Nu har jeg fulgt tråden(e) fra NordicStock et par måneder. Jeg er blevet mere nysgerrig, men det er lige det med at finde tid til det hele.
Er der en venlig sjæl - som igen, beklager - kan angive hvilke tråde man bør snuse nærmere til for at blive klogere på hele strategien?
Jeg har altid været stor fortaler for fundamental analyse, men må erkende, at der de seneste år lader til at være store kræfter, som baserer køb/salg på tekniske analyser. NordicStock strategien synes at indeholde begge dele - jeg er fan.
Jeg læser interesseret med, når muligheden (læs:tiden) byder sig; altså høster frugten af jeres hårde arbejde. Tak for det.
-
Hej Boersboe - Her har du tråden som Milito venligst henviser til https://www.proinvestor.com/boards/110788/ Vi skrives ved

-
God onsdag aften 8. marts 2023.
Hermed en status for det norske OBX 25 index.
Her er den bedste risk/reward case:
- AutoStore
- Orkla (selvom de har negativ earnings-udvikling)

-
Hej Milito,
Da jeg arbejdede for WPP (listet på børsen i UK) har jeg haft både Unilever og Orkla som kunde. Og det er begge selskaber, man i min bog, roligt kan købe indtil ens pension. Udover de mange produkter de sælger, så ejer de også hyldeplads i så mange supermarkeder og købmænd i store dele af verden. Så de performer stabilt og betaler ok udbytter (især Unilever). Så ja, man kan godt afvige lidt fra reglerne når det gælder gode stabile value aktier.

-
Her er beskrivelsen og link til hvordan jeg nemt finder regnskaber på selskaber på NasdaqOMX (Danmark, Sverige, Finland, Frankrig og Holland.
Og en beskrivelse på hvordan jeg finder selskaber på Oslo Børs i Norge
Her er link til Nasdaq OMX
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
Her er link til Euronext som er hvor jeg finder regnskaber for Norge ... (Og Frankrig, Tyskland etc.)
PS: For Frankrig og Tyskland, skal der f.eks. findes regnskaber til fanen CARS og fanen LUXURY.
Håber det er en hjælp. Det burde jeg selvfølgelig lige have informeret jer om fra starten. Beklager

Skriv hvis i har spørgsmål



-
Her finder jeg regnskaber for selskaber i Danmark, Sverige og Finland som alle er listet på Nasdaq OMX.
PS: Nasdaq OMX dækker også selskaber listet på First North. Det er under samme drop down menu.
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

-
God torsdag aften 9.marts,
Hermed en update på det Finlands Large & Mid Caps. Der er kun 6 finske Large Cap aktier udenfor deres H25 index, så dem har jeg inkluderet sammen med de finske Mid Caps.
Der er faktisk kun 2 cases der overholder vores købs-kriterier, og det er:
Ponsse (Fane: Industrials i Excel-arket)
AS Tallink (Fane: Consumers i Excel-arket)Er der nogle af jer der har mod på at lave de tekniske modeller og de relevante regnskabs-tal (evt. kan i tjekke i det Excel ark jeg har sendt jer)



-
God fredag morgen 10 marts 2023
Jeg synes lige jeg vil følge op på nogle af de aktier, som stadig er i Daytrader porteføljen, som endnu ikke er solgt.
Det er ...
YIT i Finland købt 11.dec 2022 i tråd 108621 - i kurs €2,71
- Vi er +2,2% på denne aktie
- Aktien har nu stigende RSI på 58
- Aktien har nu købs-signal i MACD
- Revenue i Q4 regnskabet faldt -10,5% year-on-year
- Profit for the period steg 300,0%
- Udbyttet blev hævet til €0,18 (fra €0,16 året før)
- Udbyttet bliver nu udbetalt i 2 omgange med
€0,09 i Q2 2023
€0,09 i Q4 2023
Som i kan se i den tekniske model, tror jeg vi skal sælge YIT-aktien omkring kurs €3,00.
Og grunden til at jeg ikke synes vi skal holde den længere, skyldes at deres Q1 regnskab historisk ikke har været godt (som i kan se i regnskabs-oversigten).
Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i er klar til at sælge den inden så længe ... altså omkring kurs € 3,00?


Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind