Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #284

    Svenska Handelsbanken - Banker - Sverige Large Cap

    Q4 2022:
    Revenue 14.007 mSEK 21,2%
    Profit 5.921 mSEK 13,1%
    Profit margin 42,3%

    RSI: 53,39 (↑)
    MACD signal: BUY

    Betaler udbytte á 8 SEK d. 29.3.2023 med X-day d. 23.3.2023

    111129_SHB_B_2023_03_07_09_00_29_559f5.png

    1 Reply Last reply
    4
    • 5 Offline
      5 Offline
      545
      wrote on sidst redigeret af
      #285

      Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
      Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.

      JD.com
      Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.

      RSI 38,71 på vej op
      MACD Tæt på køb

      I øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
      https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/

      Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)

      Fortsat god dag til jer alle.

      1 Reply Last reply
      3
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #286

        Købte i morges 🙂

        1 Reply Last reply
        1
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #287

          Købte i morges 🙂

          1 Reply Last reply
          1
          • T Offline
            T Offline
            Tøibner
            wrote on sidst redigeret af
            #288

            Jeg er også med 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #289

              Hej Milito - NorticStock har øst af sin viden om Hannon Armstrong i tidligere indlæg - se fx

              95642 - 30/7 2021 (Denne er must-læsning)
              97791 13/10 2021
              110135 - 6/2-2023

              1 Reply Last reply
              3
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #290

                Hej 545 🙂

                Ganske kort angående JD.com, der er kinesisk. Som det fremgår af NordicStrock-trådene, så er det primært Nordiske aktier, der omtales her (i hvert fald ikke kinesiske).

                I tidligere tråde anbefales at læse den korte version af 'protestantisk etik'. NordicStock har fx skrevet "De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande." (tråd 95744 5/8 2021)

                Vedrørende Rockwool - enig, det er en aktie, der er værd at holde øje med, dog er der fortsat ikke MACD-købssignal...

                Fortsat god dag til dig også 🙂

                Hilsen Cupcake

                1 Reply Last reply
                3
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #291

                  NordicStock - igen tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Jeg har samlet "et par" opfølgningsspørgsmål / kommentarer:

                  1) Banker - Er det hips som haps, hvilket nordisk land?

                  2) Pensionsaktier - er glad for, at du fik nævnt nogle danske selskaber også - kunne nemlig ikke finde nogle i dine tidligere indlæg. Det ka' være jeg også skulle spørge Helge, hvad han anbefaler / gemmer på...

                  3) Hannon Armstrong - har gemt i mine notater dine mange kommentarer i dine Daytrading-tråde - tak. Aktien-kursen er nu tilbage på før Covid-niveau. Afventer MACD-købssignal samt godkendelse fra Degiro...

                  4) Regnskabsdatoer - tak for fint forslag - tænker også, at den bedste løsning er at fordele lande / Caps mellem et par håndfuld interesserede.

                  Go' aften 🙂

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #292

                    NordicStock- jeg har bemærket, at selvom YOY Revenue og/eller Profit er negativ fra seneste kvartalsregnskab, så vælger du alligevel at opdatere alle tekniske data i dine powerpoint-oversigter.

                    Er det mon fordi du alligevel kunne fristes til at gå kortvarigt ind i en aktie, hvis der ikke er andre oplagte købsmuligheder iht. "NordicStock-metoden"?

                    Jeg spørger, fordi ud af de 30 ovenstående svenske aktier, er der fx kun 12 aktier, der opfylder "NordicStock-kriterierne". Disse 12 har jeg fx valgt at samle på en separat observationsliste - som jeg primært forholder mig til - og gennemløber hver / hver anden dag. Så "fristes" jeg heller ikke så ofte af de øvrige aktier, der ikke "performer" iht. kriterierne / seneste Q-regnskab.

                    Gir mit spørgsmål mening?

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #293

                      Hej Cupcake 🙂

                      Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.

                      Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.

                      Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål? 🙂

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #294

                        God tirsdag aften 7. marts 2023.

                        Hermed en status for det finske H25 index, efter lukketid.

                        Her er den bedste risk/reward case:

                        • Elisa

                        I øvrigt en aktie Lau Svendsen lige har købt sig ind i den for nogle dage siden.

                        Er der en der gider at lave Elisa casen? 🙂 ... selvom jeg tror der kun er 5-7% at hente i den.

                        Elisa er imo. den bedste Telecom aktie i Norden (nr. 2 er Telenor i Norge) og begge disse 2 mener jeg man bør have i ens Pensions portefølje. Dels grundet deres solide stigende udbytte politik, men også fordi de ejer kablerne i jorden, (da de begge er tidligere statsejede) så de er ikke så nemme at disrupte.

                        111148_Teknisk_status_Finland_H25_07mar23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #295

                          Tak for update på H25 indexet NordicStock.

                          Giver casen et skud.

                          Hermed Elisa case - MACD har lige været i sælg et par dage, men ser ud til at krydse op igen.

                          ELISA CORPORATION - TELECOM - FINLAND H25

                          Q4 2022:
                          Revenue 562,6 mEURO 5,1%
                          Profit 95,9 mEURO 11,2%
                          Profit margin 17,5%

                          RSI: 62 (↑)
                          MACD signal: BUY / PÅ VIPPEN

                          111150_ELISA_CORP_070323.png

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #296

                            Det giver mening - dog var mit spørgsmål tydeligvis ikke forståeligt... Prøver igen....

                            Du opdaterer de tekniske signaler for samtlige S30 aktier - altså også de 18 aktier aktier, hvor et eller begge regnskabstal IKKE er YOY-positive, hvorfor de IKKE opfylder kriterierne for at blive handlet efter din metode, fx

                            Telia
                            Tele2
                            Volvo.

                            Hvad er årsagen til, at du vælger løbende i ca. tre måneder at opdatere de tekniske signaler for disse 18 aktier? Og ikke blot de 12 aktier, der opfylder kriterierne?

                            Håber det blev mere forståeligt...

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #297

                              Tal PALO 🙂

                              Det er efter min mening den bedste Telecom aktie i Norden. De har hævet udbyttet 9 år i træk og i de sidste 28 kvartaler har de kun haft tilbagegang i indtjeningen 5 gange year-on-year ... og hvor 2 af de 5 gange var indtjenings-faldet under 1 %-point.

                              En rigtig god aktie til pensionen efter min mening.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • B Offline
                                B Offline
                                Boersboe
                                wrote on sidst redigeret af
                                #298

                                Nu har jeg fulgt tråden(e) fra NordicStock et par måneder. Jeg er blevet mere nysgerrig, men det er lige det med at finde tid til det hele.

                                Er der en venlig sjæl - som igen, beklager - kan angive hvilke tråde man bør snuse nærmere til for at blive klogere på hele strategien?

                                Jeg har altid været stor fortaler for fundamental analyse, men må erkende, at der de seneste år lader til at være store kræfter, som baserer køb/salg på tekniske analyser. NordicStock strategien synes at indeholde begge dele - jeg er fan.

                                Jeg læser interesseret med, når muligheden (læs:tiden) byder sig; altså høster frugten af jeres hårde arbejde. Tak for det.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #299

                                  Hej Boersboe, jeg kan anbefale at kigge i den tråd som Cupcake har startet, da hun i første indlæg linker til de glimrende tråde som NordicStock har startet gennem tiden.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #300

                                    Hej Boersboe - Her har du tråden som Milito venligst henviser til https://www.proinvestor.com/boards/110788/ Vi skrives ved 😉

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #301

                                      God onsdag aften 8. marts 2023.

                                      Hermed en status for det norske OBX 25 index.

                                      Her er den bedste risk/reward case:

                                      • AutoStore
                                      • Orkla (selvom de har negativ earnings-udvikling)

                                      111169_Teknisk_status_Norway_OBX25_08mar23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #302

                                        Kiggede på Orkla tidligere og valgte at gå ind i den alligevel, da det jo er en imponerende omsætning de har haft gennem alle årene i dit skema. En enkel gang må man vel godt afvige 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #303

                                          Hej Milito,

                                          Da jeg arbejdede for WPP (listet på børsen i UK) har jeg haft både Unilever og Orkla som kunde. Og det er begge selskaber, man i min bog, roligt kan købe indtil ens pension. Udover de mange produkter de sælger, så ejer de også hyldeplads i så mange supermarkeder og købmænd i store dele af verden. Så de performer stabilt og betaler ok udbytter (især Unilever). Så ja, man kan godt afvige lidt fra reglerne når det gælder gode stabile value aktier. 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger