Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #278

    FANTASTIC, NordicStock! Tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Glæder mig til at nærlæse alle dine svar. God aften 🙂

    1 Reply Last reply
    2
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #279

      Ok, jeg kiggede ikke efter, men de er selvfølgeligt nogle selskaber, der har forskudt regnskab. Tak for info

      1 Reply Last reply
      1
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #280

        Hej Cupcake 🙂

        Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.

        1 Reply Last reply
        3
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #281

          Tyskland er nu langt fra alene i EU ift. at sende breve til instanser.

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #282

            God mandag aften 6. marts 2023.

            Hermed en status for det svenske S30 index, efter lukketid.

            Her er de 2 bedste risk/reward cases:

            • Atlas Copco (A-aktien)
            • Sv. Handelsbanken

            Og så er følgende aktier herunder MEGET TÆT på at være klar - så put venligst disse 3 selskaber på jeres WATCH LIST:

            • Assa Abloy
            • Evolution
            • Hexagon *
            • Ikke at forveksle med Hexagon Composites i Norge !! Det er IKKE samme selskab.

            ===========================================

            Er der nogle der er friske på at lave de 2 cases? - for ...

            • Atlas Copco (A-aktien)
            • Sv. Handelsbanken

            111121_Teknisk_status_Sverige_S30_6mar23.jpg

            1 Reply Last reply
            5
            • S Offline
              S Offline
              Simonster
              wrote on sidst redigeret af
              #283

              Atlas Copco - Industrial - Sverige Large Cap
              Revenue Q4 2022: 40.054 mSEK 35,6%
              Profit Q4 2022: 6.055 mSEK 23,8%
              Profit margin: 15,1%
              RSI: 56,56 (↑)
              MACD signal: BUY

              111127_ATCO_B_2023_03_07_08_59_58_5ba67.png

              1 Reply Last reply
              5
              • S Offline
                S Offline
                Simonster
                wrote on sidst redigeret af
                #284

                Svenska Handelsbanken - Banker - Sverige Large Cap

                Q4 2022:
                Revenue 14.007 mSEK 21,2%
                Profit 5.921 mSEK 13,1%
                Profit margin 42,3%

                RSI: 53,39 (↑)
                MACD signal: BUY

                Betaler udbytte á 8 SEK d. 29.3.2023 med X-day d. 23.3.2023

                111129_SHB_B_2023_03_07_09_00_29_559f5.png

                1 Reply Last reply
                4
                • 5 Offline
                  5 Offline
                  545
                  wrote on sidst redigeret af
                  #285

                  Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
                  Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.

                  JD.com
                  Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.

                  RSI 38,71 på vej op
                  MACD Tæt på køb

                  I øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
                  https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/

                  Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)

                  Fortsat god dag til jer alle.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #286

                    Købte i morges 🙂

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #287

                      Købte i morges 🙂

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        Tøibner
                        wrote on sidst redigeret af
                        #288

                        Jeg er også med 🙂

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #289

                          Hej Milito - NorticStock har øst af sin viden om Hannon Armstrong i tidligere indlæg - se fx

                          95642 - 30/7 2021 (Denne er must-læsning)
                          97791 13/10 2021
                          110135 - 6/2-2023

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #290

                            Hej 545 🙂

                            Ganske kort angående JD.com, der er kinesisk. Som det fremgår af NordicStrock-trådene, så er det primært Nordiske aktier, der omtales her (i hvert fald ikke kinesiske).

                            I tidligere tråde anbefales at læse den korte version af 'protestantisk etik'. NordicStock har fx skrevet "De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande." (tråd 95744 5/8 2021)

                            Vedrørende Rockwool - enig, det er en aktie, der er værd at holde øje med, dog er der fortsat ikke MACD-købssignal...

                            Fortsat god dag til dig også 🙂

                            Hilsen Cupcake

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #291

                              NordicStock - igen tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Jeg har samlet "et par" opfølgningsspørgsmål / kommentarer:

                              1) Banker - Er det hips som haps, hvilket nordisk land?

                              2) Pensionsaktier - er glad for, at du fik nævnt nogle danske selskaber også - kunne nemlig ikke finde nogle i dine tidligere indlæg. Det ka' være jeg også skulle spørge Helge, hvad han anbefaler / gemmer på...

                              3) Hannon Armstrong - har gemt i mine notater dine mange kommentarer i dine Daytrading-tråde - tak. Aktien-kursen er nu tilbage på før Covid-niveau. Afventer MACD-købssignal samt godkendelse fra Degiro...

                              4) Regnskabsdatoer - tak for fint forslag - tænker også, at den bedste løsning er at fordele lande / Caps mellem et par håndfuld interesserede.

                              Go' aften 🙂

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #292

                                NordicStock- jeg har bemærket, at selvom YOY Revenue og/eller Profit er negativ fra seneste kvartalsregnskab, så vælger du alligevel at opdatere alle tekniske data i dine powerpoint-oversigter.

                                Er det mon fordi du alligevel kunne fristes til at gå kortvarigt ind i en aktie, hvis der ikke er andre oplagte købsmuligheder iht. "NordicStock-metoden"?

                                Jeg spørger, fordi ud af de 30 ovenstående svenske aktier, er der fx kun 12 aktier, der opfylder "NordicStock-kriterierne". Disse 12 har jeg fx valgt at samle på en separat observationsliste - som jeg primært forholder mig til - og gennemløber hver / hver anden dag. Så "fristes" jeg heller ikke så ofte af de øvrige aktier, der ikke "performer" iht. kriterierne / seneste Q-regnskab.

                                Gir mit spørgsmål mening?

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #293

                                  Hej Cupcake 🙂

                                  Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.

                                  Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.

                                  Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål? 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #294

                                    God tirsdag aften 7. marts 2023.

                                    Hermed en status for det finske H25 index, efter lukketid.

                                    Her er den bedste risk/reward case:

                                    • Elisa

                                    I øvrigt en aktie Lau Svendsen lige har købt sig ind i den for nogle dage siden.

                                    Er der en der gider at lave Elisa casen? 🙂 ... selvom jeg tror der kun er 5-7% at hente i den.

                                    Elisa er imo. den bedste Telecom aktie i Norden (nr. 2 er Telenor i Norge) og begge disse 2 mener jeg man bør have i ens Pensions portefølje. Dels grundet deres solide stigende udbytte politik, men også fordi de ejer kablerne i jorden, (da de begge er tidligere statsejede) så de er ikke så nemme at disrupte.

                                    111148_Teknisk_status_Finland_H25_07mar23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      PALO
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #295

                                      Tak for update på H25 indexet NordicStock.

                                      Giver casen et skud.

                                      Hermed Elisa case - MACD har lige været i sælg et par dage, men ser ud til at krydse op igen.

                                      ELISA CORPORATION - TELECOM - FINLAND H25

                                      Q4 2022:
                                      Revenue 562,6 mEURO 5,1%
                                      Profit 95,9 mEURO 11,2%
                                      Profit margin 17,5%

                                      RSI: 62 (↑)
                                      MACD signal: BUY / PÅ VIPPEN

                                      111150_ELISA_CORP_070323.png

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #296

                                        Det giver mening - dog var mit spørgsmål tydeligvis ikke forståeligt... Prøver igen....

                                        Du opdaterer de tekniske signaler for samtlige S30 aktier - altså også de 18 aktier aktier, hvor et eller begge regnskabstal IKKE er YOY-positive, hvorfor de IKKE opfylder kriterierne for at blive handlet efter din metode, fx

                                        Telia
                                        Tele2
                                        Volvo.

                                        Hvad er årsagen til, at du vælger løbende i ca. tre måneder at opdatere de tekniske signaler for disse 18 aktier? Og ikke blot de 12 aktier, der opfylder kriterierne?

                                        Håber det blev mere forståeligt...

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #297

                                          Tal PALO 🙂

                                          Det er efter min mening den bedste Telecom aktie i Norden. De har hævet udbyttet 9 år i træk og i de sidste 28 kvartaler har de kun haft tilbagegang i indtjeningen 5 gange year-on-year ... og hvor 2 af de 5 gange var indtjenings-faldet under 1 %-point.

                                          En rigtig god aktie til pensionen efter min mening.

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger