Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Mitteles
    wrote on sidst redigeret af
    #181

    Ærgerligt at Anavex ikke har haft den samme kursreaktion som Biovie, der også har har vist positive resultater i AD, men synes at blive noget bedre modtaget.....

    1 Reply Last reply
    4
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #182

      Anavex - De er godt klar over, at de ikke skal vente med de samlede resultater til den Peer Review.
      Om de når det inden jul bliver nok lidt stramt, tror de arbejder på overtid for at nå det - nu er det også i deres egen hænder.
      Er også overbevist om, at vi kan stole på data 100 % TDT.

      PDD OLE er vi dog blevet lovet i år, men med Missling tidsregning nok ikke sandsynligt.
      Når vi nu er så tæt på nytår, så passer det egentlig skattemæssigt meget godt, hvis vi først får en stigning i starten af 2023.
      Mon ikke at vi snart har nået en bund, WS tjener flest penge på udsvingene både op og ned.

      BIVI med deres gode fase 2 forsøg på 28 dage i AD/PD, øgede først 50 % på data og faldt så dagen efter 50 % og er nu øget mere end 100 % siden - alt på 4-5 dage, velkommen til biotek.
      BIVI har nu ca. halvdelen af MC som Anavex, der har en langt mere fremskreden Pipeline og de skal først igennem et større og længerevarende fase 3 forsøg. ( Har et frimærke i den )
      Går dog heller ingen steder med Anavex:)

      1 Reply Last reply
      7
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #183

        Biovie har vel en ledelse som værner om sine investorers interesser. Uden at jeg kender selskabet. Jeg ærgrer mig dog over at jeg solgte ud i AXSM i kurs 42 for at være mere eksponeret mod denne, da jeg nok burde have læst endnu mere op på Mislinger og hans historik med passivitet.

        1 Reply Last reply
        3
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #184

          Mon ikke Biovie skal have nogle penge i kassen snart.

          Når det er et issue så kender man retningen på kursen indtil det er gennemført.

          Som i cancer er kombinationsbehandling spået til at være fremtidig strategi i alzheimers.

          1 Reply Last reply
          5
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123
            wrote on sidst redigeret af
            #185

            Det har de faktisk også, sidste år lå Anavex og rodet rundt mellem 2,2-3$ så der er sket meget efter deres data begyndte at løbe ind/ med en højdespringer på 28$ på dagen.

            Nu så fremskreden på alle igangværende forsøg/ og med en stor bred pipeline at den burde hedde 28$ lige nu.

            Anavex langt længere på alle parametre, har penge nok, og ingen gæld.

            Kender ikke Biovie, men jo længere man når i processen, jo mere cashburn kommer der, f3 er langt mere bekostelig end ex.f2
            Har de udstående gæld har de penge på bogen.

            det næste utopi hvis der ikke skulle komme udvandring af eksisterende aktier, det koster boxen før man bare er næsten I mål.
            Så det ren Casburn i denne branche, før man overhovedet kan nærme sig noget der virker (hvis man er så heldig) derefter er der stadigvæk lang vej til et produkt markedsføring
            Og til sidste, en mulig indtægt.

            Mvh

            Torben

            1 Reply Last reply
            2
            • K Offline
              K Offline
              klemmensen
              wrote on sidst redigeret af
              #186

              Shorting i Anavex:
              Jeg ved ikke om nogen af jer har erfaring med dette site: http://shortvolumes.com/?t=avxl
              De ser på short sale på daglig basis vs. long volumne. Svært at vide hvordan de får deres tal, men interessant

              "The short sale volume percent (not short interest) for stock ticker AVXL is 56% on Dec 09, 2022. The short sale volume is 697,258. The total volume is 1,247,468. The short sale volume percent is up 2% compare to Dec 08, 2022."

              Her ses et massivt short pres på Anavex op mod den 1. december, derefter faldende frem til 7. dec. og nu øges der igen.
              Bemærk at deres analyse ikke er for den samlede daglige salgs volumne, men kun short + long volumne (som jeg forstår det).

              1 Reply Last reply
              5
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #187

                Anavex Forsætter med at ansætte " Regulatory Affairs".

                Det vel denne type man ansætter, hvis man ønsker at skabe fremdrift og håndtering af myndighederne med markedsgodkendelse som mål.
                Som udgangspunkt må man også tro på egne gode data, før der er brug for folk som ham?

                David Goldberger:

                Link Preview Image
                David Goldberger - Bausch Health Companies Inc. | LinkedIn

                With nearly four decades of global regulatory leadership across major pharmaceutical… · Experience: Bausch Health Companies Inc. · Location: Belle Mead · 500+ connections on LinkedIn. View David Goldberger’s profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

                favicon

                (www.linkedin.com)

                Senior Vice President Regulatory Affairs
                Anavex Life Sciences
                okt. 2022 - nu3 måneder
                New York City Metropolitan Area
                Lead and oversee all regulatory affairs activity and member of senior management

                Senior Regulatory Affairs director with a track record of successes in leading departments, project and product teams and creating tools, and processes. Successful experiences in managing, executing, and integrating processes to drive business growth. Key strengths include passion, commitment to attaining business results, and people development with a focus to exceed expectations.

                .

                International experiences provide a global perspective and the practical experience required to support individuals and the organization reach their highest potential.

                ACCOMPLISHMENTS
                • 20 years experience in pharmaceutical R&D at J&J and 7 years in Clinical Pharmacy
                • Filed NDA, ANDA, IND, CTA and organized/led FDA advisory committee meeting
                • Directed and led development and implementation of global Pharma and OTC product data bases, eLabeling system, tracking and planning
                • Led planning and implementation of global regulatory affairs organizational redesign
                • Initiated into established organizations - Regulatory Intelligence, Early Drug Development Regulatory Affairs. Licensing Liaison/Due Diligence, Training, Communication, and Business Support Management, Medicinal Product Dictionary (MPD)
                • Provided QA support for Early Development functions
                • Led effort for implementation of EU Clinical Trials Directive and Structured Product Labeling Release 4

                Specialties: Key focal areas include: Regulatory Affairs (Early Development; Late Development; Marketed Products including drugs, devices, cellular and generic products); Labeling; Regulatory Intelligence; Licensing Evaluation; Electronic Systems; Knowledge Management; Training; Business Operations; Planning; Tracking ; Talent Management and Leadership Development

                Klemmensen - der er andre, som er langt mere skarp på disse short mekanismer, men det kunne tyde på, at de tager det lidt mere med ro den næste tid - det er lige så meget ud fra, at selv shorterne eller dem der vil shorte, ønsker udsving og stigninger så de kan starte cirkusset forfra igen med fornyet styrke.
                Shorterne elsker små biotekselskaber, fordi der endnu ikke er nogen indtjening og fordi data altid kan kritiseres og angribes, uanset hvor gode de er og dermed skabe usikkerhed.

                Vedr. kursfaldet ifht. tidligere hen mod årsskifte, så kan man måske udnytte nuværende kursleje i Anavex til at skabe et skattemæssig tab for at mindske evt. gevinst fra tidligere i år - hvis man da har solgt en aktie med positiv afkast.
                Har tidligere kunnet sælge en aktie og realiserer et tab og så genkøbe samme aktie igen umiddelbar efter igen. (indenfor samme handelsdag)
                Har diskuteret det med Danske Bank, som mente at det var der ikke noget i vejen for også selv hvis transaktionerne skete få minutter efter hinanden.

                1 Reply Last reply
                5
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #188

                  Jeg er ikke sikker på, at alle er enige i, at få minutter er nok. Men skat gider nok ikke gøre noget ud af det 🙂

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #189

                    Revisor anbefaler man sælger og køber over 2 dage. For ikke at risikere noget hvis nu man bliver kaldt ud til audit eller ligende. Så jeg gør det personligt over 2 dage.

                    Kender modsat flere der gør det over samme dag, dog ikke med få min mellemrum

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden
                      wrote on sidst redigeret af
                      #190

                      Der er desværre mange virksomheder der venter med detaljerede rapportering af deres kliniske forsøg til det er optaget i et tidsskrifte. For ønsker virksomheden at publicere (det gør de fleste forsker) så må man ikke forud for publikationen have vist alle delkonklusionerne i detaljer.

                      Men der burde som minimum komme nogle headline data ud i de enkelte aktive arme frem for at pulje de data

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • B Offline
                        B Offline
                        BioShare
                        wrote on sidst redigeret af
                        #191

                        Pr. 30/11 er den samlede short nu 11,9 mio. mod 10,2 mio. 15 dage før. Interessant bliver det at se tal pr. 15/12! Der er desværre noget tid til at det bliver frigivet. Tænker også at aktien er voldsomt shortet nu.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #192

                          Anavex Med alle forbehold fra anden platform.

                          En der angiveligt har talt med Anavex`s IR:
                          (Fin test om det har sin rigtighed)

                          "He (IR) thought the rest of the data could be ready. And Anavex was invited to the JPMORGAN conference. . He did say parkinson's in December .. that's very soon obviously"

                          Så hvis dette er korrekt får vi måske flere data fra AD fase 2/3 og PDD OLE i år.

                          JP Morgan har en konference den 9.-12 januar 2023.
                          https://www.jpmorgan.com/solutions/cib/insights/health-care-conference

                          Dette ville være et rigtig fint sted, at præsenterer de gennemarbejdede AD resultater.

                          Tak for skatteinfo!

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • M Offline
                            M Offline
                            MAB
                            wrote on sidst redigeret af
                            #193

                            Anavex har udviklet sig til en tragisk affære rent kursmæssigt. Hvis ikke resultaterne fra CTAD kan stabilisere aktien over 10 USD, så ved jeg ikke, hvad der skal. Nul momentum og udpræget pessimisme i markedet, på trods af banebrydende resultater. Jeg ser lige december an, men forventer at sælge mig ud med tab, hvis der ikke sker et eller andre mirakel.

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #194

                              Anavex Mon de når disse ting i 2022?

                              Dem når de næppe alle sammen - bare der er fuld fokus på AD fase 2/3 med de 50 mg, men der venter da et par ting, som godt kan give lidt på kursen.

                              Data of 48-week OLE PDD Phase 2 study - expected by end 2022

                              EXCELLENCE completion: Potentially pivotal Phase 2/3 pediatric RTT clinical trial - expected by end 2022

                              Initiation of ANAVEX®2-73 imaging-focused Parkinson's disease clinical trial - expected 2022

                              Initiation of potentially pivotal ANAVEX®2-73 Phase 2/3 Fragile X clinical trial - expected 2022

                              Initiation of potentially pivotal ANAVEX®2-73 Phase 2/3 clinical trial for the treatment of a new, rare disease indication - expected 2022

                              Initiation of ANAVEX®3-71 Phase 2 clinical trial for schizophrenias - expected 2022

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #195

                                Samme her. Jeg tænker at halvere min position, da min tiltro til Missling er på et meget lille sted.

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #196

                                  Hvornår er de milestones blevet kommunikeret ud?

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #197

                                    De når ikke de milestones.

                                    Missling sætter ikke meget i gang før han har vished for, at fda giver grønt lys enten for AD eller Rett ansøgning om approval. Eller partneraftale med upfront betaling.

                                    Sidstnævnte så jeg gerne først 🙂

                                    Jeg sælger ikke.

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      MAB
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #198

                                      Er der nogen med indsigt i Anavex og testresultaterne fra fase 3, der kan forklare mig, hvorfor markedet har reageret så negativt på resultaterne? Er de i virkeligheden ikke gode?

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #199

                                        Data er gode og alene et spørgsmål om hvornår vi får flere detaljer om data.

                                        Men om det er i år eller til næste år er gætværk.

                                        Først når der kommer penge fra salg i kassen vil vi se den sande værdi af Anavex.

                                        Så hav tålmodighed potentialet skal nok blive udløst over de kommende år - og al ting tager længere tid end forventet i biotech.

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #200

                                          Anavex Mener 100 % at overskriften til tråden stadig er gældende!

                                          Her en der har efterberegnet Anavex`s foreløbige resultater med forskellige værktøjer.
                                          Vedkommende lader til at have en professionel baggrund, men måske andre herinde kan vurdere det bedre?
                                          Hans konklusion verificerer dog, at data er lige så gode, signifikante og forbundet med lille usikkerhed, som Anavex har påstået.

                                          https://www.investorvillage.com/groups.asp?mb=20622&mn=1054&pt=msg&mid=23759087

                                          Dette vi ser ske i Anavex casen nu er indbegrebet af den åbenlyse manipulation WS har praktiseret i stigende grad.
                                          Skal man stole på data og udtalelser fra uvildige eksperter som NIH ansat George Perry https://en.wikipedia.org/wiki/George_Perry_(neuroscientist), der brugte ord som sensationelt om resultaterne - eller på lødige skribenter, der helt bevist fordrejer og med fuldt overlæg misfortolker data og dermed skaber et negativ narrativ til gavn for grådige shorter?

                                          Tror dog ikke vi behøver at vente til Anavex begynder at sælge 2-73, før vi får en større anerkendelse af videnskaben i casen - og dermed en mere retvisende MC. Udmeldinger fra myndighederne, som acceleret godkendelse eller partner aftaler mm., ville kunne skubbe voldsomt til kursen - noget tidligere end når der langes de første produkter over disken.

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger