Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    klemmensen
    wrote on sidst redigeret af

Shorting i Anavex:
    Jeg ved ikke om nogen af jer har erfaring med dette site: http://shortvolumes.com/?t=avxl
    De ser på short sale på daglig basis vs. long volumne. Svært at vide hvordan de får deres tal, men interessant

"The short sale volume percent (not short interest) for stock ticker AVXL is 56% on Dec 09, 2022. The short sale volume is 697,258. The total volume is 1,247,468. The short sale volume percent is up 2% compare to Dec 08, 2022."

Her ses et massivt short pres på Anavex op mod den 1. december, derefter faldende frem til 7. dec. og nu øges der igen.
    Bemærk at deres analyse ikke er for den samlede daglige salgs volumne, men kun short + long volumne (som jeg forstår det).

1 Reply Last reply
    5
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Anavex Forsætter med at ansætte " Regulatory Affairs".

Det vel denne type man ansætter, hvis man ønsker at skabe fremdrift og håndtering af myndighederne med markedsgodkendelse som mål.
      Som udgangspunkt må man også tro på egne gode data, før der er brug for folk som ham?

David Goldberger:

Link Preview Image
      David Goldberger - Bausch Health Companies Inc. | LinkedIn

With nearly four decades of global regulatory leadership across major pharmaceutical… · Experience: Bausch Health Companies Inc. · Location: Belle Mead · 500+ connections on LinkedIn. View David Goldberger’s profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

favicon

(www.linkedin.com)

Senior Vice President Regulatory Affairs
      Anavex Life Sciences
      okt. 2022 - nu3 måneder
      New York City Metropolitan Area
      Lead and oversee all regulatory affairs activity and member of senior management

Senior Regulatory Affairs director with a track record of successes in leading departments, project and product teams and creating tools, and processes. Successful experiences in managing, executing, and integrating processes to drive business growth. Key strengths include passion, commitment to attaining business results, and people development with a focus to exceed expectations.

.

International experiences provide a global perspective and the practical experience required to support individuals and the organization reach their highest potential.

ACCOMPLISHMENTS
      • 20 years experience in pharmaceutical R&D at J&J and 7 years in Clinical Pharmacy
      • Filed NDA, ANDA, IND, CTA and organized/led FDA advisory committee meeting
      • Directed and led development and implementation of global Pharma and OTC product data bases, eLabeling system, tracking and planning
      • Led planning and implementation of global regulatory affairs organizational redesign
      • Initiated into established organizations - Regulatory Intelligence, Early Drug Development Regulatory Affairs. Licensing Liaison/Due Diligence, Training, Communication, and Business Support Management, Medicinal Product Dictionary (MPD)
      • Provided QA support for Early Development functions
      • Led effort for implementation of EU Clinical Trials Directive and Structured Product Labeling Release 4

Specialties: Key focal areas include: Regulatory Affairs (Early Development; Late Development; Marketed Products including drugs, devices, cellular and generic products); Labeling; Regulatory Intelligence; Licensing Evaluation; Electronic Systems; Knowledge Management; Training; Business Operations; Planning; Tracking ; Talent Management and Leadership Development

Klemmensen - der er andre, som er langt mere skarp på disse short mekanismer, men det kunne tyde på, at de tager det lidt mere med ro den næste tid - det er lige så meget ud fra, at selv shorterne eller dem der vil shorte, ønsker udsving og stigninger så de kan starte cirkusset forfra igen med fornyet styrke.
      Shorterne elsker små biotekselskaber, fordi der endnu ikke er nogen indtjening og fordi data altid kan kritiseres og angribes, uanset hvor gode de er og dermed skabe usikkerhed.

Vedr. kursfaldet ifht. tidligere hen mod årsskifte, så kan man måske udnytte nuværende kursleje i Anavex til at skabe et skattemæssig tab for at mindske evt. gevinst fra tidligere i år - hvis man da har solgt en aktie med positiv afkast.
      Har tidligere kunnet sælge en aktie og realiserer et tab og så genkøbe samme aktie igen umiddelbar efter igen. (indenfor samme handelsdag)
      Har diskuteret det med Danske Bank, som mente at det var der ikke noget i vejen for også selv hvis transaktionerne skete få minutter efter hinanden.

1 Reply Last reply
      5
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen

Jeg er ikke sikker på, at alle er enige i, at få minutter er nok. Men skat gider nok ikke gøre noget ud af det 🙂

1 Reply Last reply
        4
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden

Revisor anbefaler man sælger og køber over 2 dage. For ikke at risikere noget hvis nu man bliver kaldt ud til audit eller ligende. Så jeg gør det personligt over 2 dage.

Kender modsat flere der gør det over samme dag, dog ikke med få min mellemrum

1 Reply Last reply
          5
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden

Der er desværre mange virksomheder der venter med detaljerede rapportering af deres kliniske forsøg til det er optaget i et tidsskrifte. For ønsker virksomheden at publicere (det gør de fleste forsker) så må man ikke forud for publikationen have vist alle delkonklusionerne i detaljer.

Men der burde som minimum komme nogle headline data ud i de enkelte aktive arme frem for at pulje de data

1 Reply Last reply
            2
            • B Offline
              B Offline
              BioShare

Pr. 30/11 er den samlede short nu 11,9 mio. mod 10,2 mio. 15 dage før. Interessant bliver det at se tal pr. 15/12! Der er desværre noget tid til at det bliver frigivet. Tænker også at aktien er voldsomt shortet nu.

1 Reply Last reply
              4
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Anavex Med alle forbehold fra anden platform.

En der angiveligt har talt med Anavex`s IR:
                (Fin test om det har sin rigtighed)

"He (IR) thought the rest of the data could be ready. And Anavex was invited to the JPMORGAN conference. . He did say parkinson's in December .. that's very soon obviously"

Så hvis dette er korrekt får vi måske flere data fra AD fase 2/3 og PDD OLE i år.

JP Morgan har en konference den 9.-12 januar 2023.
                https://www.jpmorgan.com/solutions/cib/insights/health-care-conference

Dette ville være et rigtig fint sted, at præsenterer de gennemarbejdede AD resultater.

Tak for skatteinfo!

1 Reply Last reply
                8
                • M Offline
                  M Offline
                  MAB

Anavex har udviklet sig til en tragisk affære rent kursmæssigt. Hvis ikke resultaterne fra CTAD kan stabilisere aktien over 10 USD, så ved jeg ikke, hvad der skal. Nul momentum og udpræget pessimisme i markedet, på trods af banebrydende resultater. Jeg ser lige december an, men forventer at sælge mig ud med tab, hvis der ikke sker et eller andre mirakel.

1 Reply Last reply
                  4
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Anavex Mon de når disse ting i 2022?

Dem når de næppe alle sammen - bare der er fuld fokus på AD fase 2/3 med de 50 mg, men der venter da et par ting, som godt kan give lidt på kursen.

Data of 48-week OLE PDD Phase 2 study - expected by end 2022

EXCELLENCE completion: Potentially pivotal Phase 2/3 pediatric RTT clinical trial - expected by end 2022

Initiation of ANAVEX®2-73 imaging-focused Parkinson's disease clinical trial - expected 2022

Initiation of potentially pivotal ANAVEX®2-73 Phase 2/3 Fragile X clinical trial - expected 2022

Initiation of potentially pivotal ANAVEX®2-73 Phase 2/3 clinical trial for the treatment of a new, rare disease indication - expected 2022

Initiation of ANAVEX®3-71 Phase 2 clinical trial for schizophrenias - expected 2022

1 Reply Last reply
                    6
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito

Samme her. Jeg tænker at halvere min position, da min tiltro til Missling er på et meget lille sted.

1 Reply Last reply
                      2
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito

Hvornår er de milestones blevet kommunikeret ud?

1 Reply Last reply
                        2
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen

De når ikke de milestones.

Missling sætter ikke meget i gang før han har vished for, at fda giver grønt lys enten for AD eller Rett ansøgning om approval. Eller partneraftale med upfront betaling.

Sidstnævnte så jeg gerne først 🙂

Jeg sælger ikke.

1 Reply Last reply
                          5
                          • M Offline
                            M Offline
                            MAB

Er der nogen med indsigt i Anavex og testresultaterne fra fase 3, der kan forklare mig, hvorfor markedet har reageret så negativt på resultaterne? Er de i virkeligheden ikke gode?

1 Reply Last reply
                            1
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Data er gode og alene et spørgsmål om hvornår vi får flere detaljer om data.

Men om det er i år eller til næste år er gætværk.

Først når der kommer penge fra salg i kassen vil vi se den sande værdi af Anavex.

Så hav tålmodighed potentialet skal nok blive udløst over de kommende år - og al ting tager længere tid end forventet i biotech.

1 Reply Last reply
                              6
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Anavex Mener 100 % at overskriften til tråden stadig er gældende!

Her en der har efterberegnet Anavex`s foreløbige resultater med forskellige værktøjer.
                                Vedkommende lader til at have en professionel baggrund, men måske andre herinde kan vurdere det bedre?
                                Hans konklusion verificerer dog, at data er lige så gode, signifikante og forbundet med lille usikkerhed, som Anavex har påstået.

Object moved

favicon

(www.investorvillage.com)

Dette vi ser ske i Anavex casen nu er indbegrebet af den åbenlyse manipulation WS har praktiseret i stigende grad.
                                Skal man stole på data og udtalelser fra uvildige eksperter som NIH ansat George Perry https://en.wikipedia.org/wiki/George_Perry_(neuroscientist), der brugte ord som sensationelt om resultaterne - eller på lødige skribenter, der helt bevist fordrejer og med fuldt overlæg misfortolker data og dermed skaber et negativ narrativ til gavn for grådige shorter?

Tror dog ikke vi behøver at vente til Anavex begynder at sælge 2-73, før vi får en større anerkendelse af videnskaben i casen - og dermed en mere retvisende MC. Udmeldinger fra myndighederne, som acceleret godkendelse eller partner aftaler mm., ville kunne skubbe voldsomt til kursen - noget tidligere end når der langes de første produkter over disken.

1 Reply Last reply
                                6
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden

Kan du prøve at sende link igen.

Lige meget hvilken browser jeg benytter så er det et dødt link

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Anavex Virker ellers fra anden PC og IPAD også?

Object moved

favicon

(www.investorvillage.com)

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      vestasfan

Jeg må indrømme at hele forløbet efter CTAD har være forvirrende og temmelig absurd.

Først bliver data fremlagt som slår benene under alle. 20 minutter efter præsentationen, begynder de første kommentarer om regnefejl og underlige sammenligninger at florerer på diverse medier!

Dagen efter indkalder Anavex til en nærmere præsentation den efterfølgende mandag, assisteret af to professorer, som var med som back up for anvendte regnemetoder, og så bryder helvede løs.

Reaktionen fra marked på denne opfølger er meget lunken mildest talt.

Herefter begynder et kursmæssigt muderskred, som jeg kun har set magen til i Fingerprint cards, (åhh nej ikke igen, når jeg at tænke). Men jo, fra ca.12$ til nu 7$. Og hvad så nu?
                                      Folk som er mere eller mindre inde i biotek og forsøg/godkendelse, skriger til højre og venstre om det ene og det andet, hvad er sandt hvad er falsk?
                                      Har man fundet guld eller har man ikke?
                                      I alle andre industrier er resultatet lige til; positivt eller falsk.

Hvorfor skal det være så svært at svare på?
                                      Jeg må godt nok indrømme at det er svært at vente hele og halve år på det ene eller på det andet, det burde faktisk være ulovligt rent lovmæssigt.

Jeg er nede med knap 50 procent på min investering i Anavex, det er som sådan okay, bare ikke når jeg stadig ikke har fattet hvad fanden det var der ramte dette papir efter CTAD fremlæggelsen.

Det næste logiske skridt i den her farce må være, at få 100 procent på plads om det her stof virker og finde ud af om myndighederne vil have yderligere forsøg eller om man vil tilbyde det i en eller anden form nu, da det tilsyneladende er helt ufarligt at indtage!

Heldigvis er der ingen bivirkninger, og i en verden hvor der ingen behandling findes, må disse data alt andet lige være bedre end ingenting.

1 Reply Last reply
                                      8
                                      • V Offline
                                        V Offline
                                        vestasfan

Hvis man har lyst til lidt underholdning en søndag eftermiddag, uden VM i fodbold, giver denne dokumentar, et glimrende indtryk i hvordan hedgefonde og andre aktører, smadrer aktier i bund..
                                        https://archive.org/details/wall-street-conspiracy

1 Reply Last reply
                                        5
                                        • B Offline
                                          B Offline
                                          Boersboe

Anavex @Tasso1

Vedr link. Såvidt jeg kan skimte, så omregner vedkommende blot standard error til standard deviation. Det er bare jonglering med tal for at nå til samme konklusion. Skal man foretage en ny analyse med statistiske værktøjer skal man have rå data; dvs. data for de enkelte patienter. Standard error er ikke bedre end standard deviation, men standard deviation er blevet det foretrukne, da det er mere gennemskueligt.

En statistisk analyse bliver i øvrigt ikke bedre end det man fylder i den. Populært sagt: Crap in - crap out.

Det jeg har set indtil videre, ser jo fornuftigt ud. Det er et relativt stort klinisk dobbelt blinded multicenter studie... man får det altså ikke meget finere inden for sundhedsvidenskab. Har de dertil hyret eksternt analysefirma til at tage sig af databehandling og statistik, så har jeg meget svært ved at forstå kursen skal skydes i sænk. Det skulle da lige være, hvis de direkte lyver. Men så lever firmaet vel næppe længe.

Det største kritikpunkt må aktuelt være, at Missling igen, igen præsenterer noget af data og ikke al data. Så kan man skyde Anavex i skoene, at der er tale om "cherry picking". Jeg har ikke tjekket om de har præsenteret alle "main outcomes"? I fald alle main outcomes er præsenteret, så er det også meget normalt at melde dem ud før al data bliver tilgængeligt. Vil ikke mene det er cherry picking fra et sundhedsfagligt perspektiv.

Jeg er så forundret som mange andre herinde. Tilliden til selskabet er dårlig... må være eneste oplagte forklaring.

1 Reply Last reply
                                          12

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger