Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    Kyed01
    wrote on sidst redigeret af
    #399

    @Milito1, jeg synes overhovet ikke at hans præsentation var dårlig, jeg læste den via marketscreener. Okay ikke meget nyt men han er ikke kendt for hurtig data behandling, nogle af de dygtige private skribenter forventer mere data omkring marts-april, senest may og det er fint med mig
    Aktien faldt knapt 6% i går men er gået op med ca 21% over den sidste måned, så sikkert nok et lille "pull-back" hvilket er sundt.
    Lad os håbe at der kommer nogle analytiker med opgraderinger i næste uge.

    Access Denied

    favicon

    (www.marketscreener.com)

    1 Reply Last reply
    7
    • K Offline
      K Offline
      Kyed01
      wrote on sidst redigeret af
      #400

      MayoMobile (Jesse) har opdateret hans fremragende kompendium.

      Link Preview Image
      Home

      The SOTC Analytics Mission

      favicon

      (www.sotcanalytics.com)

      Vores ven Peter (med det umulige navn) forlanger nu 5$ for at læse hans blog hvad jeg ikke vil betale.

      1 Reply Last reply
      5
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #401

        Kyed01, nu skrev jeg hellere ikke at præsentationen var dårlig men at den var ligegyldig, hvilket er en mening som jeg fastholder.

        Til et af de førende events hvor BP bredt vælger at prioritere med deltagelse af specialister og direktører, så man man simpelthen præsentere noget mere iøjnefaldende med nyt data. BP kender til Anavex og enkelte har nok endda gjort semi DD ift. de data som Anavex har offentligt præsenteret i forvejen.

        De enkelte nyheder som der kom frem, med eksempelvis en kommende artikel, kunne man ikke engang formå at få kommunikeret et tidsestimat på.

        "nogle af de dygtige private skribenter forventer mere data omkring marts-april, senest may og det er fint med mig"
        Hvilket jo fint illustrerer min mening/pointe med det useriøse i, at det tidsmæssige billede langt henad vejen beror på forventninger end på grundigere kommunikeret milestones.

        Kort tid efter JP Morgan præsentationen valgte jeg at reducere min risiko ved at sælge omtrent 1/3 del fra. Vi må se om det var et idiotisk valg.

        1 Reply Last reply
        4
        • M Offline
          M Offline
          Makingmoney
          wrote on sidst redigeret af
          #402

          Jeg har ikke skrevet et stykke tid, det hele kører i ring her synes jeg. Der bliver kommenteret til tider på topline data, til tider som om de faktiske tal 30/50 mg var kommet. Missling er og bliver et fjols. Han namedropper/roder, som Tasso er inde på, om hans andre indikationer (trækker tiden) selvom han han godt ved hvad vi vil hører om. Samtidigt er han så fræk at tale om de de nu er klar til at kommercialisere, hvad f..... tænker han på. Han skylder stadig fra tidligere forsøg PDD OLE f. eks. Han skulle tage at tage en ting af gangen. For dem som ikke har læst transscript, så prøv lige. Mage til dårlige formuleringer/spring ses sjældent. Det er sgu ikke fordi han er dårlig til engelsk. I mine øjne er det fordi han hele tiden skal passe på med hvad han siger, hele tiden skal holde gryden i kog, uden at sige for meget. Og han havde jo ikke mere at sige, ikke en skid nyt.
          Hvis jeg skal tage de positive briller på så kan hans ord om kommercialisering MÅSKE stamme fra en viden om mulig partner han taler med. Det er dog stadig alt for tidligt at tale om den slags når han ikke har en skid godkendt endnu. Få nu startet den dyre computer op Missling, få nu beregnet de data. Vi er i 2023, og du kan købe billig strøm om natten.....

          Undskyld at jeg igen er den sure gamle mand. Jeg har stadig alle mine aktier, men ved egentligt snart ikke hvorfor.

          God weekend derude
          MM (jeg tror den anden MM er misundelig over at jeg kom først med mit 🙂

          1 Reply Last reply
          11
          • F Offline
            F Offline
            Fandel
            wrote on sidst redigeret af
            #403

            I lige måde Makingmoney... LOL

            1 Reply Last reply
            4
            • K Offline
              K Offline
              Kyed01
              wrote on sidst redigeret af
              #404

              Ha-ha MM, det var sgu noget af en bredside.

              Han virker noget verdensfjern nogle gange og jo han skal passe meget på med hvad han siger ellers kom de efter ham med en retssag.

              Jeg har solgt ca 20% af min beholdning her i løbet af sidste uge men jeg er stadig meget tungt lastet i AVXL. Kan godt værre at der bliver solgt mere, jeg fin tænker lidt over det.
              Jeg har været for grådig må jeg indrømme, burde ha solgt ca 25% af beholdningen da den var oppe i 30$ så man kører på gratis aktier nu men det gjorde jeg ikke, tak Kyed!! (selv tak klovn!)

              1 Reply Last reply
              7
              • V Offline
                V Offline
                vestasfan
                wrote on sidst redigeret af
                #405

                Jeg er overrasket over flere af kommentarene herinde omkring "intet nyt" eller "Missling er og bliver et fjols"! Hvad sker der lige? Hans præsentationer har været fantastiske og han vil hurtigst muligt indlede dialog med relevante myndigheder rundt om på kloden, vedr næste skridt. Derudover vil man fremlægge al data fra kortlægning af MRI, biomarkers, dna data samt MRna Exome expression m.v. Kæmpe bagtæppe af værdifuld viden og forståelse af denne problematik. Hvordan fanden kan man hævde at præsentation var en gang bullshit?? Jeg er optimist og ser i den grad frem mod næste skridt fra Anavex. https://jpmorgan.metameetings.net/events/healthcare23/sessions/43754-anavex-life-sciences/webcast?gpu_only=true&kiosk=true

                1 Reply Last reply
                11
                • B Offline
                  B Offline
                  Boersboe
                  wrote on sidst redigeret af
                  #406

                  Anavex

                  @vestasfan
                  Missling snakker meget men siger lidt. Alle gentagelserne rykker jo ikke for alvor ved casen eller kursen. Desuden fører den megen snak heller ikke til handling. Der er lovet peer review artikler et par gange. Har ikke set en eneste endnu. De kritiske røster bunder nok i frustration. Blev den endeløse stilhed brudt af faktiske oplysninger og oplysninger om reel fremgang var sagen nok en anden - udtalelserne er uskarpe. Gå til relevante myndigheder rundt om på kloden?...

                  Jeg mangler bare konkret handling og bevis herfor. Samt opsamling på alle de løse ender og løfter.

                  Håber på de kommer i 2023.

                  1 Reply Last reply
                  14
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #407

                    Men, et af de store kritikpunkter flere anfører er, at data ikke er gennemarbejdet nok og sjusket præsenteret! Måske er det lige præcis det som de ikke ønsker skal gentage sig, og derfor er grundige. Mig bekendt kan disse peer reviews, tage måneder at få publiceret. FDA., EMA., osv. tager vel heller ikke et møde fra uge til uge, på baggrund af rådata.. Nej, det som selskabet selv nævner, er at de vil aflevere et grundig fuld gennemarbejdet materiale, når tiden er den rette.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • L Offline
                      L Offline
                      lkr
                      wrote on sidst redigeret af
                      #408

                      Anavex https://www.investorvillage.com/groups.asp?mb=20622&mn=1222&pt=msg&mid=23836271

                      Er nogen medlem af gruppen? Det undrer mig at han kan tyde dette ud af præsentationen for 2 dage siden. Hvilke resultater er det som refereres til?

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • V Offline
                        V Offline
                        vestasfan
                        wrote on sidst redigeret af
                        #409

                        Mandens konklusion redegører fint for hvad flere herinde mener. Måske Det faktum, som Helge Larsen pointerede, at flere af de tilstedeværende på JP, simpelthen applauderede efter præsentationen, siger en del! Hvem herinde tror, at der stod en bestboy ovre i et hjørne med et skilt, hvorpå der stod APPLAUSE, som i de gode gamle tv shows, til de fremmødte? Data var fantastiske. Igen ser vi hvor afgørende AI har været for Anavex, med disse subgrupper som er superrespondere. Disclaimer ejer aktier

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #410

                          Godt spørgsmål mht. de data han opremser.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kyed01
                            wrote on sidst redigeret af
                            #411

                            Fin artikel på The Science Times om Anavex's AD forsøg med titlen:

                            New Clinical Trial Results Offer Hope for People Living With Alzheimers

                            Link Preview Image
                            New Clinical Trial Results Offer Hope for People Living With Alzheimers

                            Anavex Life Sciences Corporation recently announced promising results for its new drug, ANAVEX®2-73 (Blarcamesine). This oral medication for mild cognitive impairment (MCI) due to Alzheimer’s disease

                            favicon

                            Science Times (www.sciencetimes.com)

                            De er en del af The New York Times som jo bekendt er meget kendt og velanskrevet.

                            Ja-ja ordet kommer ud og ovenstående artikel er i øjeblikket den 2 mest populære!

                            1 Reply Last reply
                            9
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #412

                              Fin artikel du har fundet Kyed01.

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #413

                                Anavex Ser ud til at journalisten har talt med Anavex efter eller på JP Morgan.

                                Kyed01 - kan du se hvor mange der læser artiklen?

                                Mange gode ting:

                                Participants in the clinical trial who responded to the drug achieved an average improvement of 2.26 points on the Alzheimer's Disease Assessment Scale-Cognitive subscale (ADAS-Cog)

                                Volunteers who received the drug for 48 weeks showed increased capability for performing tasks of daily living as well as improved memory and decision-making ability.

                                Anavex said that the 509 patients in the clinical trial reported few side effects, the most common complaint being dizziness.

                                Additionally, ANAVEX2-73 has a longer duration of positive therapeutic impact than existing treatment options for Alzheimer's disease.

                                For patienter med bl.a. de rigtige genetiske forudsætninger ( 80 % ) og tilstrækkeliglig dosis mm., forbedres deres tilstand efter 48 uger og effekten ser ud til at forsætte - dvs. kroppen ser ikke ud til at udvikle resistens mod 2-73.

                                Nu mangler vi bare de hårde data for den udspecificering, der bekræfter den synlig positive effekt, man tydeligvis har observeret i flere af patienterne. Det er dog uklart om vi får en sådan rapport fra Anavex "in the near future" eller om vi skal vente på en egentlig Peer Review, der nok tager noget længere tid?

                                I praksis efter en evt. godkendelse, handler det om at identificere de patienter med de bedste forudsætninger ( vha. blodprøver) og så titrerer dosis gradvis op på en maksimal mængde, uden at belaste patienten med væsentlige bivirkninger.
                                En mere jævn medicinering morgen og aften ville måske samtidig sikre en tilstrækkelig aktiv dosis 2-73 i kroppen over hele døgnet?

                                1 Reply Last reply
                                10
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Makingmoney
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #414

                                  Boersbro, det må være til dig.

                                  I forhold til titrering har jeg lidt. Nu er jeg jo ikke kendt for at finde på undskyldninger for Missling. Jeg har dog pudsigt nok her til morgen forsøgt (uden held) at finde noget konkret med hensyn til den i forsøget anvendte titrering.

                                  Groft sagt går titrering jo normalt ud på at finde en mængde af stof i en prøve. Dette ved "drypvis" at tilsætte en reagens. Når der opnås "ligevægt", for eksempel ved farveskift i prøven, ja så kan man regne ud

                                  Hvor meget stof prøven indeholdt, fordi man ved hvor meget af reagensen der gik til at opnå denne ligevægt.

                                  Når Anavex nu har anvendt denne metode, ja så er det vel for at finde den mest optimale mængde af 2-73, holdt op mod bivirkninger. De har altså, som jeg forstår det, "drypvis" sat dosen op mod et endnu ukendt endemål

                                  Hvor vi må antage at 50 mg (indtil videre i hver fald) er max. Hvis min antagelse er korrekt, ja så er det da ikke så mærkeligt at det er svært at udregne præcise virkninger efter forsøget. Hvis dosis i nogle af de behandlede patienter skifter konstant henover forsøget

                                  Ja så kan ingen computer vel beregne på en modtaget dosis. For at udpensle: Hvis der KUN var 2 grupper hhv 30 og 50 mg, ja så var en eventuel forskel synlig (hvis det virker). Det er jo i forvejen svært at finde hoved og hale når der er så mange parametre/præmisser

                                  At måle op imod.

                                  Hvis jeg har hovedpine (nogle her vil måske mene det er utopi) kan jeg tage en panodil. Har den ikke hjulpet efter en time kan jeg tage en mere. Det er nemt, effekten er der eller ikke. Når man skal måle et stofs virkning i ALZ, hvor sygdommen udvikler

                                  Sig, ikke kun gradvis, men også langsomt, ja så er titrering vel ikke anvendelig?

                                  Mayamobile. I see that you have a questionaire in the facebook group. You offer to comparise other companies results to ours. You have my GREATEST respect, but in my opinion we can only speculate, put all sorts of bias (no matter have objective they may be)

                                  Into such an comparision until we have the full data.

                                  In my opinion there is only one logic from the lines we have seen so far form IR. If the mixed group of treated patients SEEM`s (until final outcome is known) to have responded in a positive way, then all logic says that if the 50 mg group will show the best results.

                                  The thing that most people forget, is that the data so far is very dependant on how you calculate. Well, all that has been written many times.

                                  Pøj pøj til os
                                  Morten

                                  1 Reply Last reply
                                  7
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Kyed01
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #415

                                    Tasso, jeg kan ikke se hvor mange der har læst den, men til højre er der en kolonne med de mest populære artikler, vores er nu da jeg skriver dette no1!

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Boersboe
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #416

                                      Anavex
                                      @ Makingmoney/Morten

                                      Jeg husker også titrering fra kemi-timerne 🙂
                                      Begrebet "titrering" inden for "praktisk" medicin er dog ikke helt så fast defineret som i kemi. I praktisk klinisk medicin betyder titrering blot, at man gradvist øger eller reducere dosis til den ønskede mængde. Inden for CNS medicin er det en helt klassisk tilgang, da risikoen for bivirkninger er relativt høj, hvis man initielt "slår til søren". Det er en helt normal procedure. Så hvorfor nogen anfægter titrering som et problem, kan jeg ikke forstå. I hvert fald ikke med den viden vi har på nuværende tidspunkt fra Anavex.

                                      Det skal tilføjes, at titrering kan gøres mere komplekst end ovenstående. Tjek evt. begreber som det terapeutiske vindue, EC50 og IC50, hvor det bliver lidt mere nørdet. Førstnævnte bruges dog klinisk, hvor man forsøger at ramme en given koncentration af det aktive stof i blodet. Bliver koncentrationen for høj giver bivirkninger - bliver koncentrationen for lav har stoffet ingen effekt. I det tilfælde kontrolleres serum værdien i blodet. Som regel måles serumværdier m.m. i indledende forsøg (fase 1-2), hvor man ser på toksiske doser, farmakodynamik og farmakokinetik.

                                      Konklusion: Anavex har bare gjort som man plejer at gøre inden for CNS medicinering.

                                      Håber det giver mening.

                                      1 Reply Last reply
                                      9
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Makingmoney
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #417

                                        Tak, det giver lidt mere ro. Idet ro, for det mest er rart, vil jeg undlade at nørde i dine foreslåede "vinduer", det er vist over mit niveau 😉

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #418

                                          Vores ven Lane Simonian fra Seekingalpha har lavet endnu et positivt skriveri om Anavex:

                                          Anavex: Drug Treatments For Early Alzheimer's Disease

                                          Access to this page has been denied

                                          px-captcha

                                          favicon

                                          (seekingalpha.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger