Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!
-
Anavex Udmærket - men ikke meget nyt!
Lidt rodet gennemgang - sprang lidt for meget rundt i indikationerne - kunne måske forvirre den nye tilhører.
Skuffende, at Anavex ikke har formået af udspecificerer de forskellige dosis og effekt, men stadig kun har 30 og 50 mg i samme gryde.
En spørger fik dog et svar fra Missling, at denne udspecificering kommer i den samlede rapport.
Han fik da understreget, at 2-73 har samme effekt på 11 mdr., som Lecanemab først opnår efter 18 mdr. - uden de bivirkninger man så i Lecanemab - og fordelen for oral indtagelse, fremfor IV.På spørgsmål om 2-73 kan reversere/stoppe sygdomsforløbet, henviste Missling, at dette havde man set i prækliniske forsøg og at man i den samlede rapport ville se om dette også var tilfældet i kliniske forsøg.
Igen ingen specifik tidshorisont, hvornår man kan forvente møder med myndigheder, nye resultater og opstart af nye forsøg - kun det sædvanlige "in near futur".
Der var penge nok til at gennemfører det de havde planlagt i de næste 4 år.Missling nævnte at man nu var så langt fremskreden i udviklingen, at man tænkte på kommercialisering på verdensplan.
Videnskaben holder stadig vand og processen køre, men synes ikke helt Anavex greb chancen på JP Morgan.
Vi skal have de samlede og udspecificerede data eller en partner, som træder til og kan give processen et boost.
Ellers må vi bare som altid væbne os med tålmodighed! -
Anavex
@Vestasfan
Nej, jeg har ikke nogen umiddelbar holdning til data fra Biogen/Esai. Jeg har ikke sat mig ordentlig ind i deres case og Lecanemab til at kunne udtale mig konkret om deres sag. FDA har jeg dog en holdning til, og den synes jeg fremgår tydeligt af min sammenligning mellem FDA og FIFA. I min optik lader det til, at store farma-selskaber har indflydelse på FDA. Det er helt i tråd med klassisk US politik, hvor lobbyisme har kronede dage. Vi har også lobbyisme i Europa, men synes ikke det virker så udtalt som i USA. Lobbyisme betaler sig også særligt inden for sundhedssektoren i USA, hvor "sky is the limit" når det kommer til behandlingsniveau og villighed til at betale for det.Mht. om jeg vil anbefale nogen medicinen, så kræver det naturligvis, at jeg havde et mere indgående kendskab til Lecanemab. Men generelt udskrives der jo indimellem medicin, hvor vi ved, at bivirkningerne kan risikere at overskygge den gavnlige effekt. I de situationer gøres der grundige overvejelser. Overordnet forstår jeg, at Lecanemab lader til at have mange uhensigtsmæssige bivirkninger. Men står man med ryggen mod muren - feks meget hurtig progression af Alzheimers - kan Lecanemab måske have sin ret. I så fald kan man forestille sig at den eventuelle gavnlige effekt overskygger eventuelle bivirkninger. Den afvejning foretager man næsten på daglig basis ifm behandling. Dertil skal det økonomiske aspekt i Lecanemab også tages i betragtning. Bliver Lecanemab ekstremt dyr har jeg umiddelbart svært ved at se, at Lecanemab får chancen i det danske sundhedsvæsen.
Jeg har ikke set dagens præsentation af Missling og co., men bedømt ud fra skriveriet herinde blev det som alle andre gange - en fuser. Jeg er til dato ikke blevet positivt overrasket ved nogle af Anavex' præsentationer. Jeg har derfor sat mine forventninger lavt, hvilket jeg også gjorde denne gang.
Min største bekymring mht Anavex er deres hastighed, hvormed der arbejdes. Tror efterhånden de har lovet 3 peer review artikler i de 2-3 år jeg har været investor. De har ikke formået at få én eneste fra skrivebordet. Får ét af de store farma-selskaber et gennembrud inden for Alzheimers inden for 1-2 år, så ryger Anavex ned fra øverste hylde. Novo kan feks gennemføre dyrestudier med vanvittig fart, og de har også økonomiske muskler og manpower til at gennemføre kliniske studier med skræmmende hastighed. Og så skal man huske, at der findes større spillere end Novo.
Så jeg synes jo, at Anavex skuffer fælt på alt andet end deres topline data. Fortsætter det 1 år mere, så vil jeg kraftigt overveje at sælge hele min position. Så bliver vejen til markedsføring simpelthen for lang ift hvor lang tid de har patent. Samtidigt stiger risikoen for at nogen kommer før dem med et andet produkt.Jeg har stadigvæk mine aktier, men jeg er ikke længere ovenud optimistisk ift Anavex. Manglende tillid er problematisk for en børsnoteret virksomhed, hvilket efter min mening også kan forklare den fodslæbende kurs ift et tilsyneladende enormt potentiale.
En partner med økonomi og manpower ville for alvor ændre casen... -
Er det her ikke en aktie, som man ikke lige sælger for, at ramme et lille dagsswing? Risikoen er høj, men den stiger jo også 50-100 % på den rigtige nyhed og så kan man stå på perronen og kigge langt efter sit swing.
-
Anavex 12 ugers titreringsperiode før man er op på hhv. 30 og 50 mg.
På ovenviste kurve ser man CDR-SB udviklingen på hhv. placebo og den samlede pulje af 30 og 50 mg.
Der titreres fra 10 mg og op til målet på de enten 30 eller 50 mg, for de respektive patienter over 12 uger.
Startede man eksempelvis nu kurven på aktiv stof puljen, først efter de 12 første uger, hvor fuld tiltænkte dosis var opnået, skulle den blå (2-73) kurve forskydes op, så placebo og 2-73 puljen havde samme udgangspunkt og man i realiteten kun kiggede på de sidste 36 uger.
Herved blev forskellen på aktiv stof gruppen og placebo endnu mere udtalt.
Det har uden tvivl spillet ind, at gruppen i aktiv stof gruppen, har været påvirket indtil kroppen har vænnet sig til 2-73.
Dette kunne evt. imødekommes ved at medicinerer før sengetid i stedet for om morgen, som det var tilfældet i forsøget.
Alternativt kunne de 50 mg. deles op i 2 x 25 mg morgen og aften, hvorved dosis måske endda kunne øges?Det grafen dog viser er at effekten bibeholdes enddog øges over tid, så kroppen ser ikke ud til at udvikle resistens over for 2-73.
Dette tegner godt for OLE forsøget på 96 uger.Når vi får en udspecificering af de enkelte dosis, burde vi se en meget markant forskel på placebo og 50 mg. 2-73.
-
Den har til årskiftet været oplagt til at swinge i, jeg har gennem årene swinget en hel del i aktien.
Det har gjort at jeg har hente gevinst, og har kunne bruge min startinvestering i andre selskaber.
Har pt. et swing kørende fra 8$ den har været frem og tilbage mellem 8-12$ nogle gange efterhånden, og år tilbage var der meget at hente mellem 2,2 - 3,2$ Som den i en længere periode kørte op og ned i.
Den faste position, reduceres først omkring de 38-43$ hvis det altså noglesinde sker ( min strategi )
Jeg har dog aldrig solgt ud af min faste position, og på nuværende tidspunkt vurdere jeg det som meget risikabelt af satse på genkøb i lavere kurs, vi er så tæt data i mange indikatorer
( se pipeline ) så her kan man virkelig efterlades på perronen.
Therapeutic Candidates | Anavex Life Sciences
Explore Anavex's innovative therapeutic candidates targeting CNS disorders like Alzheimer's and Parkinson's, driven by cutting-edge precision medicine research.
Anavex Life Sciences (www.anavex.com)
Men et swing i ny og næ, fjerner spindelvævet og slå ventetiden ihjel ( det har været en lang rejse )
Og den har være nogenlunde forudsigelig indtil årsskiftetMvh
Torben

-
@Milito1, jeg synes overhovet ikke at hans præsentation var dårlig, jeg læste den via marketscreener. Okay ikke meget nyt men han er ikke kendt for hurtig data behandling, nogle af de dygtige private skribenter forventer mere data omkring marts-april, senest may og det er fint med mig
Aktien faldt knapt 6% i går men er gået op med ca 21% over den sidste måned, så sikkert nok et lille "pull-back" hvilket er sundt.
Lad os håbe at der kommer nogle analytiker med opgraderinger i næste uge. -
Kyed01, nu skrev jeg hellere ikke at præsentationen var dårlig men at den var ligegyldig, hvilket er en mening som jeg fastholder.
Til et af de førende events hvor BP bredt vælger at prioritere med deltagelse af specialister og direktører, så man man simpelthen præsentere noget mere iøjnefaldende med nyt data. BP kender til Anavex og enkelte har nok endda gjort semi DD ift. de data som Anavex har offentligt præsenteret i forvejen.
De enkelte nyheder som der kom frem, med eksempelvis en kommende artikel, kunne man ikke engang formå at få kommunikeret et tidsestimat på.
"nogle af de dygtige private skribenter forventer mere data omkring marts-april, senest may og det er fint med mig"
Hvilket jo fint illustrerer min mening/pointe med det useriøse i, at det tidsmæssige billede langt henad vejen beror på forventninger end på grundigere kommunikeret milestones.Kort tid efter JP Morgan præsentationen valgte jeg at reducere min risiko ved at sælge omtrent 1/3 del fra. Vi må se om det var et idiotisk valg.
-
Jeg har ikke skrevet et stykke tid, det hele kører i ring her synes jeg. Der bliver kommenteret til tider på topline data, til tider som om de faktiske tal 30/50 mg var kommet. Missling er og bliver et fjols. Han namedropper/roder, som Tasso er inde på, om hans andre indikationer (trækker tiden) selvom han han godt ved hvad vi vil hører om. Samtidigt er han så fræk at tale om de de nu er klar til at kommercialisere, hvad f..... tænker han på. Han skylder stadig fra tidligere forsøg PDD OLE f. eks. Han skulle tage at tage en ting af gangen. For dem som ikke har læst transscript, så prøv lige. Mage til dårlige formuleringer/spring ses sjældent. Det er sgu ikke fordi han er dårlig til engelsk. I mine øjne er det fordi han hele tiden skal passe på med hvad han siger, hele tiden skal holde gryden i kog, uden at sige for meget. Og han havde jo ikke mere at sige, ikke en skid nyt.
Hvis jeg skal tage de positive briller på så kan hans ord om kommercialisering MÅSKE stamme fra en viden om mulig partner han taler med. Det er dog stadig alt for tidligt at tale om den slags når han ikke har en skid godkendt endnu. Få nu startet den dyre computer op Missling, få nu beregnet de data. Vi er i 2023, og du kan købe billig strøm om natten.....Undskyld at jeg igen er den sure gamle mand. Jeg har stadig alle mine aktier, men ved egentligt snart ikke hvorfor.
God weekend derude
MM (jeg tror den anden MM er misundelig over at jeg kom først med mit
-
Ha-ha MM, det var sgu noget af en bredside.
Han virker noget verdensfjern nogle gange og jo han skal passe meget på med hvad han siger ellers kom de efter ham med en retssag.
Jeg har solgt ca 20% af min beholdning her i løbet af sidste uge men jeg er stadig meget tungt lastet i AVXL. Kan godt værre at der bliver solgt mere, jeg fin tænker lidt over det.
Jeg har været for grådig må jeg indrømme, burde ha solgt ca 25% af beholdningen da den var oppe i 30$ så man kører på gratis aktier nu men det gjorde jeg ikke, tak Kyed!! (selv tak klovn!) -
Jeg er overrasket over flere af kommentarene herinde omkring "intet nyt" eller "Missling er og bliver et fjols"! Hvad sker der lige? Hans præsentationer har været fantastiske og han vil hurtigst muligt indlede dialog med relevante myndigheder rundt om på kloden, vedr næste skridt. Derudover vil man fremlægge al data fra kortlægning af MRI, biomarkers, dna data samt MRna Exome expression m.v. Kæmpe bagtæppe af værdifuld viden og forståelse af denne problematik. Hvordan fanden kan man hævde at præsentation var en gang bullshit?? Jeg er optimist og ser i den grad frem mod næste skridt fra Anavex. https://jpmorgan.metameetings.net/events/healthcare23/sessions/43754-anavex-life-sciences/webcast?gpu_only=true&kiosk=true
-
Anavex
@vestasfan
Missling snakker meget men siger lidt. Alle gentagelserne rykker jo ikke for alvor ved casen eller kursen. Desuden fører den megen snak heller ikke til handling. Der er lovet peer review artikler et par gange. Har ikke set en eneste endnu. De kritiske røster bunder nok i frustration. Blev den endeløse stilhed brudt af faktiske oplysninger og oplysninger om reel fremgang var sagen nok en anden - udtalelserne er uskarpe. Gå til relevante myndigheder rundt om på kloden?...Jeg mangler bare konkret handling og bevis herfor. Samt opsamling på alle de løse ender og løfter.
Håber på de kommer i 2023.
-
Men, et af de store kritikpunkter flere anfører er, at data ikke er gennemarbejdet nok og sjusket præsenteret! Måske er det lige præcis det som de ikke ønsker skal gentage sig, og derfor er grundige. Mig bekendt kan disse peer reviews, tage måneder at få publiceret. FDA., EMA., osv. tager vel heller ikke et møde fra uge til uge, på baggrund af rådata.. Nej, det som selskabet selv nævner, er at de vil aflevere et grundig fuld gennemarbejdet materiale, når tiden er den rette.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind