Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • F Offline
    F Offline
    Fandel
    wrote on sidst redigeret af
    #353

    Skrev efterfølgende denne besked.

    Kære Nis Peter Nissen

    Tak for din hurtige respons.

    Er du/i klar over, at der er et nyt medicament (Blarcamesine) fra firmaet Anavex, som viser betydelig bedre data end Lecanemab. Ingen alvorlige bivirkninger! En lille smule svimmelhed.

    Jeg kan opfordre dig til at følge JP Morgan Healthcare-konferencen torsdag den 12. januar 2023, hvor firmaet vil præsentere sine seneste data.

    Her kan man tale om et gennembrud, som virkelig vil kunne gøre en forskel for patienterne og vores pårørende.

    Svaret:

    Tak - det ser spændende ud. Håber at det også vil være en god nyhed for mennesker med demens og pårørende i DK.

    Med venlig hilsen

    Nis Peter Nissen
    Direktør


    Alzheimerforeningen
    Løngangstræde 25, 4.
    DK - 1468 København K
    Tlf.: 3940 0488
    Direkte tlf.: 3341 0411
    Mobil:2120 1224
    [email protected]
    www.alzheimer.dk

    1 Reply Last reply
    7
    • Å Offline
      Å Offline
      årgang48
      wrote on sidst redigeret af
      #354

      Jeg tror på Anavex, og har i en årrække været "lang" ejer af et betragteligt antal AVXL-aktier OG Jeg har været målløs over den kyniske måde aktien bliver håndteret i den amerikanske (og formentlig også danske) børsverden MEN jeg undrer mig også over den måde mange her i tråden agerer.

      Jeg vil gerne foreslå, at vi overlader det strategiske slutspil til Anavexes kompetente folk, og ophører med at forplumre forløbet og i værste fald sende bedrevidende mails til fx Nis Peter Nissen, for derefter at dele hans svar her på tråden med antydede nedvurderinger.

      Kære Fandel. Hvad tror du han mener med sit elegante svar på din sidste mail?

      Jeg ser frem til dit svar.

      Mange venlige hilsner Bertel.

      1 Reply Last reply
      9
      • F Offline
        F Offline
        Fandel
        wrote on sidst redigeret af
        #355

        Kære Bertel

        Jeg håber virkelig ikke, at min og andres henvendelser til fremtrædende personer, vil kunne forplumre forløbet op til slutspillet. Det er i hvert fald ikke intentionen tværtimod, og mon ikke der skal mere til! Jeg ønsker ikke, at lyde som bedrevidende, for det har jeg slet ikke kompetenserne til, men det er der altså flere i denne tråd der har.

        Det hele bunder nok lidt i frustrationer, som du selv antyder i dit indlæg.

        Mailen til Nis Peter Nissen, som repræsenterer Alzheimerforeningen er jo ikke skrevet i en ond mening, men kunne måske være formuleret på en anden måde. I min optik er det ikke en fortrolig mail - men hvor Nis Peter Nissen svarer på Alzheimerforeningens vegne.

        Med venlig hilsen
        Kim

        1 Reply Last reply
        9
        • B Offline
          B Offline
          Boersboe
          wrote on sidst redigeret af
          #356

          Anavex

          Jeg er enig med Bertel. Jeg er selv sundhedsfaglig uddannet og beskæftiger mig med forskning - deriblandt CNS forskning i relation til akut sygdom.

          Det er naturligvis ønskværdigt, at 2-73 - hvis det viser overbevisende effekt - hurtigt når ud til patienterne. Men det er altså ikke mediernes eller shorternes skyld, at Anavex hænger i bremsen. Anavex mangler jo at præsentere helt fundamentale dele af deres studie og forskning. Ja, de har såvidt jeg ved end ikke fået publiceret en peer review artikel endnu?

          Jeg ved godt, at der er flere studier som viser gavnlig effekt af Sigma-1-receptor agonister ved CNS sygdom; humane (Anavex) såvel som dyreeksperimentielle studier. Jeg mangler bare den endelig konklusion på flere af de studier, hvor de samtidigt præsenterer eksempelvis konkret metode inkl dropouts og grundig gennemgang af dataanalyse. Der er fortsat mange løse ender, hvorfor det virker omsonst at bede Alzheimers foreningen eller Geisling om at forholde sig til Alzheimers studiet, hvor kun topline data - og intet andet - er præsenteret. Det giver meget lidt grundlag for at kunne udtale sig mere end Alzh. foreningen allerede har gjort i ovenstående mailkorrespondance.

          Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Og den skal man tilsyneladende have rigeligt af ift Anavex.
          Jeg har åbenbart mere tålmodighed end jeg regnede med - mine Anavex aktier ligger fortsat i depotet.

          1 Reply Last reply
          14
          • B Offline
            B Offline
            Boersboe
            wrote on sidst redigeret af
            #357

            Anavex

            PS: At medierne ikke kan præsentere data nuanceret og med forbehold fra et studie er ikke nyt. Det sker på jævnlig basis. Ville kræve mange mails til hhv. DR og TV2 at ændre den praksis. Anser det for en umulig opgave.

            1 Reply Last reply
            8
            • V Offline
              V Offline
              vestasfan
              wrote on sidst redigeret af
              #358

              Har du en umiddelbar holdning til data fra Biogen/Esai, (Lecanemab), og FDAs godkendelse?
              Ville du som sundhedsfaglig person anbefale patienter præparatet?

              1 Reply Last reply
              4
              • P Offline
                P Offline
                ProinvestorNEWS
                wrote on sidst redigeret af
                #359

                Om Biogen, Lundbeck og Anavex 18:15.

                1 Reply Last reply
                10
                • V Offline
                  V Offline
                  vestasfan
                  wrote on sidst redigeret af
                  #360

                  12.30 minutter!

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • P Offline
                    P Offline
                    ProinvestorNEWS
                    wrote on sidst redigeret af
                    #361

                    Tak vestafan. Tiden blev copypastet fra en meget lille skærm. 🙂

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #362

                      Med denne uges stigninger er det svært ikke at risikojustere ved at sælge lidt fra. Den er svær. Holder i andre stadig fast frem til JP Morgan konferencen?

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • F Offline
                        F Offline
                        Fandel
                        wrote on sidst redigeret af
                        #363

                        Jeg holder...

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • V Offline
                          V Offline
                          vestasfan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #364

                          Jeg har et gak på 14-15$, og forventer at denne her skal gøre mig rig. Har pt 1040 stk. Og forventer kurs 50 plus i år.

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #365

                            Min beholdning er også omkring de 1000, men med en gav tæt på dagens kurs. Et for stort frimærke i min optik, hvorfor jeg oprigtigt er i tvivl om jeg skal afvige mine gængse principper. Hvad ser du af triggere for at kursen femdobles? Missling imponerer mig ikke tilstrækkeligt, men det kan da være at han er ved at få fingeren ud omme bagi.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • troldmandenT Offline
                              troldmandenT Offline
                              troldmanden
                              wrote on sidst redigeret af
                              #366

                              Jeg er meget enig Boersboe.

                              Vi mangler stadig at se rigtig mange data. Dertil er det stadig et - i relation til "normale" fase 3 studer - et lille fase 2/3 studie. Så der er generelt ikke ret stor datapakke endnu.

                              Jeg tror derfor stadig FDA kommer til at kræve der skal et større, og gerne 2-delt fase 3 studie til.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #367

                                Selskabet har en spændende pipeline, med flere triggere. Alene Rett bør give 50 dollar på kursen. Jeg håber virkelig at JP i morgen vil rydde den sidste tvivl af vejen, og bane vejen for en godkendelse. Om det bliver i år eller i 2024 er ligegyldig ud fra et investor synspunkt, men meget afgørende for patienterne og deres pårørende. Sigmar1 er en utrolig interessant påstand herunder AI. jeg glæder mig virkelig til at følge selskabet og alle deres fantastiske investorer herinde og på IHUB.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #368

                                  Jeg holder hele vejen til banken/månen (Satser jeg på) jeg er dog noget farvet i min tilgang til hvad man skal gøre.

                                  Jeg har et swing kørende fra 8$ og resten af potten er freebee ....

                                  Normalt skal man jo holde fast i sin strategi, men alt kan dog ske i denne aktie, og det bliver ikke mindre spændende som dagene går.

                                  Men kærlighed og grådighed til en aktie, kan ende med en grim skilsmisse, siger ikke du er der Milito , men bare en konstatering af hvad man normalt oplevere når en mulig blockbuster krydser ens vej.

                                  Følg din mavefornemmelse/strategi

                                  Mvh

                                  Torben

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    poppelkongen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #369

                                    Milito

                                    jeg forventer ikke nogle nyheder i morgen,
                                    det syntes jeg at jeg snart har oplevede en del gange at der kun kommer en opsummering af kendte data
                                    men man kan blive overrasket

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      vestasfan
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #370

                                      Ahh., nu har de haft en måned til at vurdere summen af data. De må kunne angive noget retning i morgen med AD.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #371

                                        Anavex. 18.252.546 shortede aktier pr. 30. december 2022 - VILDT!

                                        https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest

                                        Næsten en fordobling på 3 mdr!
                                        Forstår udmærket spillet, at shorterne skal have presset kursen ned for at kunne realiserer en gevinst, når de nu skal ud at købe de lånet aktier tilbage igen - men at man i stedet for at tage gevinsten hjem, går ud og shorter yderligere 2.000.000 aktier - efter at Anavex præsenterede meget lovede, men ikke komplette Alzheimer data synes at være højt spil!
                                        Samtidig har vi i den sidste rapport set, at stort set alle større investorer har øget deres position!

                                        • For ingen tvivl om at data var og er gode!
                                          Ja Anavex har ofte skuffet på disse webcast, men ikke fordi de forskellige udmeldinger var dårlige, men fordi tingene har trukket meget længe ud end forventet - og dette har vi set afspejlet i kursen.

                                        Nu har Anavex haft 6 uger til at analysere og finpudse AD resultaterne, hvilket burde være tid nok til at kunne udarbejde en fyldestgørende præsentation på JP Morgan, som minimum illustrerer at de overgår Lecanemab på de vigtigste endpoints.
                                        Den webcast Anavex afholdt mandag den 5. december (inkl. 2 anerkendte eksperter), umiddelbar efter CTAD, var i min optik et forsøg på at ruske op i folk og understrege "så forstå det dog - 2-73 virker!!"
                                        De føler udmærket presset - de er sikkert blevet kimet ned af analytikere og investorer - og de går ikke på JP Morgan i 40 min., uden de viser noget der tydeligt bekræfter/dokumenterer, at resultaterne er så gode, som de har proklameret!

                                        Tingene er meget simple, er resultaterne ikke overbevisende, skal 2-73 ikke på markedet, ligesom Lecanemab heller ikke burde.
                                        Patienter og sundhedsvæsenet skal ikke belastes af noget dyr medicin, som stort set ikke gør en forskel og giver falske håb - endsige skader dem.

                                        Er 2-73 dog effektiv og uden større bivirkninger, skal det ud og gøre gavn hurtigst muligt og samtidig gøre medikamenter som Lecanemab usælgelig.

                                        Tror på gode nyheder i morgen - enten kl. 13.00 eller ved 17.00 tiden - umiddelbar før de går på JP Morgan kl. 17.15-17.55.

                                        • Og nej har ingen aktier solgt!
                                          Ses i morgen til en ny omgang i Anavex sagaen:

                                        Link Preview Image
                                        Anavex Life Sciences to Present at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference

                                        NEW YORK, Dec. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) diseases, today announced that it will present at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference on Thursday, January 12th

                                        favicon

                                        Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

                                        1 Reply Last reply
                                        12
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #372

                                          Godt skrevet Torben og jeg er helt enig.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger