Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #335

    Anavex Helt korrekt MB - sådan læser jeg det også.

    Linket til The New York Times er nu tilgængelig:

    nytimes.com

    favicon

    (www.nytimes.com)

    Super Fandel - har selv tænkt mig at fremsende en sammenfatning til læge Peter Qvortrup Geisling fra DR.
    Opfatter ham umiddelbar som en fornuftig person.
    Har I andre ideer, hvor man evt. kan fremsende NYT-artiklen mm. ville det være fint! - har opgivet Alzheimer Foreningen - de har desværre ikke kompetencen i min optik.

    1 Reply Last reply
    11
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #336

      Anavex Ingen tvivl om hvad patienterne vil foretrække.

      Lidt rettelser: Infusionen med Lecanemab skal kun ske hver anden uge.
      Lægen ville højst sandsynlig også kunne fortælle, at effekten med 2-73 er min. dobbelt så god som ved Lecanemab og har man de rette forudsætninger og gener, som flertallet har, så vil man blive mindre dement - hvis man kan tåle en dosis på 50 mg om dagen.

      Ja så et meget svært valg 🙂

      1 Reply Last reply
      6
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #337

        Anavex Positiv omtale af Anavex' s tilgang og AI.

        En af de links jer vedhæfter til Peter Qvortrup.

        Just a moment...

        favicon

        (worldfinancialreview.com)

        1 Reply Last reply
        8
        • K Offline
          K Offline
          Kikl
          wrote on sidst redigeret af
          #338

          Angående parkinson : følgende er citat fra "NetDoktor": "Som et led i sygdommens ( parkinson) udvikling vil mange med alderen udvikle Parkinson-demens, der behandles på samme måde som Alzheimers-demens."

          Karen Østergård er forskningsformidler , ansat ved Parkinsonforeningen. Meget kompetent inden for medicinsk behandling af parkinsonssygdommens komplekse symptomer i de forskellige faser.
          Hun er primus motor for et e- blad om ny forskning inden for parkinson.
          Hun må i den grad være i stand til at vurdere data, både ny medicin mod alzheimer , men også data fra Anavex.
          Jeg er ikke selv på et plan hvor jeg kan forklare Anavex's "stof " og gå i dialog med Karen Østergård.

          1 Reply Last reply
          6
          • V Offline
            V Offline
            vestasfan
            wrote on sidst redigeret af
            #339

            Hmm., måske vi burde vente med de store armbevægelser vedr. Anavex, til peer review og Jp, Morgan er overstået? Det er næsten ikke til at bære, hvis Missling må trække noget tilbage fra d. 1. december.

            1 Reply Last reply
            10
            • F Offline
              F Offline
              Fandel
              wrote on sidst redigeret af
              #340

              En rigtig god idé Tasso1...

              1 Reply Last reply
              2
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #341

                Tak til jer mange gode sjæle, der arbejder for den gode sag.

                Mayomobile arbejder også videre:
                https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=170891723

                1 Reply Last reply
                8
                • K Offline
                  K Offline
                  Kuur
                  wrote on sidst redigeret af
                  #342

                  Kære gode folk - her er en artikel fra Nature, der er ret kritisk over for den seneste godkendelse af lecanemab:

                  https://www.nature.com/articles/d41586-023-00030-3

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #343

                    Anavex Har også fremsendt denne artiklen til Peter Geisling - tak Kuur!
                    "Nature" er et stort og meget anerkendt tidsskrift, som mange nok skal tage til efterretning!
                    Har mailet det der svarer til tre A4 sider til Peter Geisling + masser af relevante links.
                    Har forsøgt at redegøre for fedtfjernelsesprincippet og så videnskaben bag ved Anavex`s tilgang.
                    Har inviteret ham ind på Proinvestor og oplyst mine private kontakt oplysninger og tilbudt ham en dialog omkring emnet.
                    Har ligeledes henvist til webcastet den 12. januar på JP Morgan, hvilket kunne give ham en ide om, hvad Anavex har at tilbyde.

                    Ved ikke om det hjælper på nogen måde, men kunne simpelthen ikke lade den vildledende DR artiklen stå uimodsagt!

                    1 Reply Last reply
                    13
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kyed01
                      wrote on sidst redigeret af
                      #344

                      Her er linket til MayoMobiles fantastiske YouTube video som Solsen også gav tidligere.
                      MM er yderest positiv må man sige, jeg håber at han har ret!

                      Tak til alle for at kontakte diverse foreninger og læger, det er dejligt at se folkene her er aktive og prøver at få opmærksomhed omkring Anavex og deres 2-73.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • K Offline
                        K Offline
                        Kyed01
                        wrote on sidst redigeret af
                        #345

                        Jeg er meget overrasket over at den danske Alzheimer Foreningen ikke holder sig opdateret om AD forskning og firmaer inden for branchen!! Det er da netop sådan noget sådan en forening burde gøre, isaer når der ikke er noget på market der virkelig dur og ovenikøbet farligt og besværligt at tage.
                        Saa lecanemab vil koste US$26,500 i USA om året og Medicare vil måske ikke betalte så det vil begrænse salget utroligt meget da ikke mange har råd til det.
                        Jeg har været inde på Alzheimer.dk og snuse lidt rundt og kan se at Biogen A/S (Danmark) har virksomheds medlemskab, hmmm.

                        favicon

                        (www.alzheimer.dk)

                        Jeg har stadig tiltro til Anavex og MayoMobile's video forstærker min tiltro!

                        Mere om Lecanemab EXPLAINER: New drug slows Alzheimer’s but comes with caveats

                        Link Preview Image
                        EXPLAINER: New drug slows Alzheimer's but comes with caveats

                        A new Alzheimer’s drug is hitting the market with experts voicing a lot of caution. It's the first with clear-cut evidence that it can slow down the mind-robbing disease by several months.

                        favicon

                        AP News (apnews.com)

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • F Offline
                          F Offline
                          Fandel
                          wrote on sidst redigeret af
                          #346

                          Det er bare så godt Tasso1...

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • P Offline
                            P Offline
                            ProinvestorNEWS
                            wrote on sidst redigeret af
                            #347

                            Lundbeck får opprioteret Alzheimersmiddel i USA af FDA

                            Just a moment...

                            favicon

                            (www.proinvestor.com)

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #348

                              Jeg har kopieret svaret fra direktør Nis Peter Nissen alzheimerforening og lagt det i aktivitetslisten

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01
                                wrote on sidst redigeret af
                                #349

                                Fandel , hvorfor ikke her?

                                Kan ikke finde den?

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #350

                                  Jeg kunne ikke få det til at virke!!
                                  Den er i aktivitet.

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #351

                                    Fandel har lagt den her i debatten som en ny tråd.

                                    Just a moment...

                                    favicon

                                    (www.proinvestor.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #352

                                      Anavex Flot arbejde Fandel!

                                      Tillod mig at lave en kopi til denne tråd.

                                      Tak for din mail. Du har helt ret i at det er vigtigt at tage en samlet vurdering, hvor også bivirkningerne tages med.
                                      Derfor har jeg understreget - og er også flere steder citeret for at sige - at vi i Alzheimerforeningen håber, at de europæiske lægemyndigheder finder det lige så virkningsfuldt og sikkert, når de modtager ansøgningen om det nye præparat. Deri ligger jo, at myndighederne skal kigge grundigt på de bivirkninger, der fremgår af de forskningsresultater, som blev fremlagt i december 2022.

                                      Det var jo også det, der rent faktisk skete sidste år, da EMA ikke ville godkende aducanumab med henvisning til dels den manglende videnskabelige dokumentation for virkningen, dels de bivirkninger, der var rapporteret om. Når det handler om lecanemab, som den nye medicin hedder, er der dog tale både om dokumenteret virkning og om langt færre bivirkninger end tilfældet var for aducanumab.

                                      Men som sagt vi stoler trygt på at de europæiske og danske sundhedsmyndigheder kun vil godkende ny medicin hvis den er virksom og sikker for patienterne.

                                      Med venlig hilsen

                                      Nis Peter Nissen
                                      Direktør


                                      Alzheimerforeningen
                                      Løngangstræde 25, 4.
                                      DK - 1468 København K
                                      Tlf.: 3940 0488
                                      Direkte tlf.: 3341 0411
                                      Mobil:2120 1224
                                      [email protected]
                                      www.alzheimer.dk

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • F Offline
                                        F Offline
                                        Fandel
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #353

                                        Skrev efterfølgende denne besked.

                                        Kære Nis Peter Nissen

                                        Tak for din hurtige respons.

                                        Er du/i klar over, at der er et nyt medicament (Blarcamesine) fra firmaet Anavex, som viser betydelig bedre data end Lecanemab. Ingen alvorlige bivirkninger! En lille smule svimmelhed.

                                        Jeg kan opfordre dig til at følge JP Morgan Healthcare-konferencen torsdag den 12. januar 2023, hvor firmaet vil præsentere sine seneste data.

                                        Her kan man tale om et gennembrud, som virkelig vil kunne gøre en forskel for patienterne og vores pårørende.

                                        Svaret:

                                        Tak - det ser spændende ud. Håber at det også vil være en god nyhed for mennesker med demens og pårørende i DK.

                                        Med venlig hilsen

                                        Nis Peter Nissen
                                        Direktør


                                        Alzheimerforeningen
                                        Løngangstræde 25, 4.
                                        DK - 1468 København K
                                        Tlf.: 3940 0488
                                        Direkte tlf.: 3341 0411
                                        Mobil:2120 1224
                                        [email protected]
                                        www.alzheimer.dk

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • Å Offline
                                          Å Offline
                                          årgang48
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #354

                                          Jeg tror på Anavex, og har i en årrække været "lang" ejer af et betragteligt antal AVXL-aktier OG Jeg har været målløs over den kyniske måde aktien bliver håndteret i den amerikanske (og formentlig også danske) børsverden MEN jeg undrer mig også over den måde mange her i tråden agerer.

                                          Jeg vil gerne foreslå, at vi overlader det strategiske slutspil til Anavexes kompetente folk, og ophører med at forplumre forløbet og i værste fald sende bedrevidende mails til fx Nis Peter Nissen, for derefter at dele hans svar her på tråden med antydede nedvurderinger.

                                          Kære Fandel. Hvad tror du han mener med sit elegante svar på din sidste mail?

                                          Jeg ser frem til dit svar.

                                          Mange venlige hilsner Bertel.

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger