Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af

Jeg har et swing fra 8,5 ellers vil jeg mene jeg har rigeligt fra 2$ som som er freebee 🙂 jeg behøver ikke flere, men et swing her og der 🙂

1 Reply Last reply
    2
    • K Offline
      K Offline
      klemmensen

supplerede også op, dog i forgårs 🙂 Sindsygt billigt - hvis man tror på det. Jeg kan ikke forstå at der ikke bliver skrevet om denne nyhed. Alene af den grund lugter det grimt af manipulation fra større spillere på markedet ... og når Anavex ikke har venner på WS.

1 Reply Last reply
      4
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen

Jeg fik også købt lidt flere for at par dage siden.

Ærgerligt at man ikke kan følge shortandelen. Tvivler på, at de er blevet færre.

Mere fyldestgørende data må komme inden jul. Hvorvidt det ændrer billedet ved jeg ikke, men de 50 mg bliver spændende at se.

Gider dårligt at følge kursen 🙂

1 Reply Last reply
        6
        • B Offline
          B Offline
          BioShare

Vi får tal for shorts i morgen den 9/12 pr. 30/11. Forventningen er også at tallet er mere end de 10 mio (13%). Vi må desværre vente lidt med at se statistikken for 1 december og frem, men mon ikke det er en heftig short der er sat. Jeg har selv suppleret!

1 Reply Last reply
          3
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Anavex. Når jeg kigger ned over min US portefølje, så er de næste synkront i en stor og støt stigning - undtagen vores kære Anavex, den blev lige stoppet lige da den lige vovede at komme i grønt og presset ned igen.
            Dette er for mig at se et tydelig tegn på, at udviklingen er kunstig styret - og samtidig er det nok den Aktie med størst potentiale i min portefølje.
            Havde Biogen præsenteret data som fra 2-73 og Anavex data fra Lecanemab med hjerneblødninger og døde, så havde kursudviklngen set ud som nu, blot med Anavex gående mod kurs nul. Biogen havde måske fordoblet sin værdi.
            Anavex er en milliard $ trussel mod BP og ville ikke undre mig, hvis Biogen og andre BP`er havde en finger med i dette beskidte spil. Tidligere i år indgik Biogen et forlig, hvor de var anklaget for aggressivt markedsføringsmetoder og indirekte bestikkelse/smørelse til læger for at fremme salget.
            Der blev ingået et forlig på godt 900 mill. $ - og dette kunne man end ikke se på deres kurs?
            Der er ikke samme spilleregler for små og store selskaber på børsen.

1 Reply Last reply
            5
            • TDT123T Offline
              TDT123T Offline
              TDT123

Tasso1 jeg er med dig hele vejen, og det du skriver er helt sikkert og ret sandsynligt meget muligt.

Min eneste anke med Anavex lige her og nu, er det oprigtigt og sandfærdigt det der oplyses til market, jeg har personligt ikke en kinamands chance for at kende ægteheden af det oplyste, jeg kan kun forholde og tror på det som i dygtige skribenter nedfælder på tekst, og tusind tak for det, men hvornår kan man 100% være sikkert på at data er som oplyst ?
              Hvem og hvad skal der til før, at den er 100% vandtæt

Hvilket organ skal godkende de fremlagte data, før at det er accepteret af Gud og hver mand, som valide og stensikker ?

Da der før har været rod i kurs følsomme information til market
              Og ingen indsidderkøb/
              Salg af optioner næsten samtidig som de tildeles
              Udsættelse af lovet data

Alle disse ting, er med til at give en usikkerhed omkring Anavex
              Deres CEO mfl. og short og alle mulige andre lever højt på denne usikkerhed.

Ja vi kommer fra under 2$, det skal man ikke glemme

Var det vindmøller eller andet mere håndgribeligt, så var det da til at forstå.

Har skrevet det før, jeg skal ingen steder.

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
              5
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen

Jeg er ret overbevist om, at Missling ikke øger pengeforbruget før han føler sig på sikker grund.

Derfor startes ingen forsøg lige nu.

At skulle skaffe penge nu vil være en katastrofe.

Vi må stærkt antage, at Missling taler sandt, når vi får data. Ellers er det umuligt at være investor.

At tidsfristerne skrider er ærgerligt. Men mon ikke vi ser, at en partneraftale får selskabet til at igangsætte mange forsøg.

Mht insiderkøb så er det vel fornuftigt ikke, at risikere egne penge, når man er med på optioner 🙂

1 Reply Last reply
                7
                • TDT123T Offline
                  TDT123T Offline
                  TDT123

Mht insiderkøb så er det vel fornuftigt ikke, at risikere egne penge, når man er med på optioner :−)

Plausibelt, og kan selvfølgelig være tanken, men (risikere) jamen der er jo ifølge Missling levet historiske data.

Og ifølge Missling, er aktionærene er vigtig del af virksomheden, det ville jeg mene lyder lidt hult, hvis man ikke selv er investeret i casen.

Men ja, nu leder jeg selvfølgelig efter huller i casen, fordi aktien ikke performe som forventet, hvis jeg troede det hele var varm luft, så var min investering videre og ude på arbejdsmarked.

@Solsen ved du hvordan data bliver verificeret ?

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                  2
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen

Der er ikke mange i bestyrelse og ledelse i Genmab der har købt aktier i det åbne marked bortset fra direktøren selv. Mange sælger straks, når de tildeles aktier eller udnytter warrants. Husk de har ikke "vores" hjerte til aktier 🙂

Jeg tror, at data kommer ad et par gange. Først de væsentlige hoveddata og derefter peer review artiklen med alle data.

Førstnævnte håber jeg kunne komme i år.

1 Reply Last reply
                    5
                    • TDT123T Offline
                      TDT123T Offline
                      TDT123

Tak Solsen 🙂

1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Mitteles

Ærgerligt at Anavex ikke har haft den samme kursreaktion som Biovie, der også har har vist positive resultater i AD, men synes at blive noget bedre modtaget.....

1 Reply Last reply
                        4
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user

Anavex - De er godt klar over, at de ikke skal vente med de samlede resultater til den Peer Review.
                          Om de når det inden jul bliver nok lidt stramt, tror de arbejder på overtid for at nå det - nu er det også i deres egen hænder.
                          Er også overbevist om, at vi kan stole på data 100 % TDT.

PDD OLE er vi dog blevet lovet i år, men med Missling tidsregning nok ikke sandsynligt.
                          Når vi nu er så tæt på nytår, så passer det egentlig skattemæssigt meget godt, hvis vi først får en stigning i starten af 2023.
                          Mon ikke at vi snart har nået en bund, WS tjener flest penge på udsvingene både op og ned.

BIVI med deres gode fase 2 forsøg på 28 dage i AD/PD, øgede først 50 % på data og faldt så dagen efter 50 % og er nu øget mere end 100 % siden - alt på 4-5 dage, velkommen til biotek.
                          BIVI har nu ca. halvdelen af MC som Anavex, der har en langt mere fremskreden Pipeline og de skal først igennem et større og længerevarende fase 3 forsøg. ( Har et frimærke i den )
                          Går dog heller ingen steder med Anavex:)

1 Reply Last reply
                          7
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito

Biovie har vel en ledelse som værner om sine investorers interesser. Uden at jeg kender selskabet. Jeg ærgrer mig dog over at jeg solgte ud i AXSM i kurs 42 for at være mere eksponeret mod denne, da jeg nok burde have læst endnu mere op på Mislinger og hans historik med passivitet.

1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Mon ikke Biovie skal have nogle penge i kassen snart.

Når det er et issue så kender man retningen på kursen indtil det er gennemført.

Som i cancer er kombinationsbehandling spået til at være fremtidig strategi i alzheimers.

1 Reply Last reply
                              5
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123

Det har de faktisk også, sidste år lå Anavex og rodet rundt mellem 2,2-3$ så der er sket meget efter deres data begyndte at løbe ind/ med en højdespringer på 28$ på dagen.

Nu så fremskreden på alle igangværende forsøg/ og med en stor bred pipeline at den burde hedde 28$ lige nu.

Anavex langt længere på alle parametre, har penge nok, og ingen gæld.

Kender ikke Biovie, men jo længere man når i processen, jo mere cashburn kommer der, f3 er langt mere bekostelig end ex.f2
                                Har de udstående gæld har de penge på bogen.

det næste utopi hvis der ikke skulle komme udvandring af eksisterende aktier, det koster boxen før man bare er næsten I mål.
                                Så det ren Casburn i denne branche, før man overhovedet kan nærme sig noget der virker (hvis man er så heldig) derefter er der stadigvæk lang vej til et produkt markedsføring
                                Og til sidste, en mulig indtægt.

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                                2
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  klemmensen

Shorting i Anavex:
                                  Jeg ved ikke om nogen af jer har erfaring med dette site: http://shortvolumes.com/?t=avxl
                                  De ser på short sale på daglig basis vs. long volumne. Svært at vide hvordan de får deres tal, men interessant

"The short sale volume percent (not short interest) for stock ticker AVXL is 56% on Dec 09, 2022. The short sale volume is 697,258. The total volume is 1,247,468. The short sale volume percent is up 2% compare to Dec 08, 2022."

Her ses et massivt short pres på Anavex op mod den 1. december, derefter faldende frem til 7. dec. og nu øges der igen.
                                  Bemærk at deres analyse ikke er for den samlede daglige salgs volumne, men kun short + long volumne (som jeg forstår det).

1 Reply Last reply
                                  5
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Anavex Forsætter med at ansætte " Regulatory Affairs".

Det vel denne type man ansætter, hvis man ønsker at skabe fremdrift og håndtering af myndighederne med markedsgodkendelse som mål.
                                    Som udgangspunkt må man også tro på egne gode data, før der er brug for folk som ham?

David Goldberger:

Link Preview Image
                                    David Goldberger - Bausch Health Companies Inc. | LinkedIn

With nearly four decades of global regulatory leadership across major pharmaceutical… · Experience: Bausch Health Companies Inc. · Location: Belle Mead · 500+ connections on LinkedIn. View David Goldberger’s profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

favicon

(www.linkedin.com)

Senior Vice President Regulatory Affairs
                                    Anavex Life Sciences
                                    okt. 2022 - nu3 måneder
                                    New York City Metropolitan Area
                                    Lead and oversee all regulatory affairs activity and member of senior management

Senior Regulatory Affairs director with a track record of successes in leading departments, project and product teams and creating tools, and processes. Successful experiences in managing, executing, and integrating processes to drive business growth. Key strengths include passion, commitment to attaining business results, and people development with a focus to exceed expectations.

.

International experiences provide a global perspective and the practical experience required to support individuals and the organization reach their highest potential.

ACCOMPLISHMENTS
                                    • 20 years experience in pharmaceutical R&D at J&J and 7 years in Clinical Pharmacy
                                    • Filed NDA, ANDA, IND, CTA and organized/led FDA advisory committee meeting
                                    • Directed and led development and implementation of global Pharma and OTC product data bases, eLabeling system, tracking and planning
                                    • Led planning and implementation of global regulatory affairs organizational redesign
                                    • Initiated into established organizations - Regulatory Intelligence, Early Drug Development Regulatory Affairs. Licensing Liaison/Due Diligence, Training, Communication, and Business Support Management, Medicinal Product Dictionary (MPD)
                                    • Provided QA support for Early Development functions
                                    • Led effort for implementation of EU Clinical Trials Directive and Structured Product Labeling Release 4

Specialties: Key focal areas include: Regulatory Affairs (Early Development; Late Development; Marketed Products including drugs, devices, cellular and generic products); Labeling; Regulatory Intelligence; Licensing Evaluation; Electronic Systems; Knowledge Management; Training; Business Operations; Planning; Tracking ; Talent Management and Leadership Development

Klemmensen - der er andre, som er langt mere skarp på disse short mekanismer, men det kunne tyde på, at de tager det lidt mere med ro den næste tid - det er lige så meget ud fra, at selv shorterne eller dem der vil shorte, ønsker udsving og stigninger så de kan starte cirkusset forfra igen med fornyet styrke.
                                    Shorterne elsker små biotekselskaber, fordi der endnu ikke er nogen indtjening og fordi data altid kan kritiseres og angribes, uanset hvor gode de er og dermed skabe usikkerhed.

Vedr. kursfaldet ifht. tidligere hen mod årsskifte, så kan man måske udnytte nuværende kursleje i Anavex til at skabe et skattemæssig tab for at mindske evt. gevinst fra tidligere i år - hvis man da har solgt en aktie med positiv afkast.
                                    Har tidligere kunnet sælge en aktie og realiserer et tab og så genkøbe samme aktie igen umiddelbar efter igen. (indenfor samme handelsdag)
                                    Har diskuteret det med Danske Bank, som mente at det var der ikke noget i vejen for også selv hvis transaktionerne skete få minutter efter hinanden.

1 Reply Last reply
                                    5
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen

Jeg er ikke sikker på, at alle er enige i, at få minutter er nok. Men skat gider nok ikke gøre noget ud af det 🙂

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • troldmandenT Offline
                                        troldmandenT Offline
                                        troldmanden

Revisor anbefaler man sælger og køber over 2 dage. For ikke at risikere noget hvis nu man bliver kaldt ud til audit eller ligende. Så jeg gør det personligt over 2 dage.

Kender modsat flere der gør det over samme dag, dog ikke med få min mellemrum

1 Reply Last reply
                                        5
                                        • troldmandenT Offline
                                          troldmandenT Offline
                                          troldmanden

Der er desværre mange virksomheder der venter med detaljerede rapportering af deres kliniske forsøg til det er optaget i et tidsskrifte. For ønsker virksomheden at publicere (det gør de fleste forsker) så må man ikke forud for publikationen have vist alle delkonklusionerne i detaljer.

Men der burde som minimum komme nogle headline data ud i de enkelte aktive arme frem for at pulje de data

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger