Status på aktiemarket ...
-
God eftermiddag onsdag 28. dec.
Det er tid til at SÆLGE PGS i Norge. RSI indikerer at vi rammer overkøbt territorium.
Vi kom ind i kurs 5,77 Nok den 20. dec. og nu er den i kurs 6,96 Nok
Det giver os en profit på 20,6% på 8 dage.
Gider i at like dette opslag, så jeg ved i får solgt?
-
Dejligt mange "snart købsklare aktier" du har med på listen. Det ligner næsten, at du har sat vand over til et januar-rally....hehe.
Lige nu kræver det dog en vildt kraftig lup at få øje på noget købelyst. Vi må håbe at et ordentligt nytårsknald kan vække markedet.
Iøvrigt, synes længe omsætningen på børsen har været usædvanlig lav. Jeg ved ikke meget om TÁ, men kan sådan noget ikke bidrage til at forvanske/forvirre feks RSI- værdier?
-
Hej VærKritisk,
Jeg synes du kommer med en vigtig pointe, jeg ikke selv har tænkt over

Men jo, selve den daglige omsætning kan nok påvirke teknikken, men jeg prøver kun at anbefale Large Caps og Mid Caps, og der er god solid omsætning i dem, så længe at størstedelen af aktierne er i free-flow. Det er derfor jeg f.eks. slet ikke kigger eller analyserer Københavns Lufthavn aktien, da kun 3% af aktierne er i free flow.
Og jeg lægger kun cases op, der først og fremmest er baseret på udviklingen i regnskaberne. Ser regnskaberne solide ud, ser jeg på teknikken.
PS: Tak for grinet, over at at et nytårsknald skal vække markedet ... haha
Jeg tror at mange investorer har kigget et par gange på deres portefølje i 2022 og er blevet overasket over hvor mange tæsk aktierne har fået, og så bliver nogle investorer nok lidt påvirket til at se lidt mindre på deres portefølje. Men det er selvfølgelig bare et gæt. -
Hej Nordicstock,
Omsætningen i mange små aktier har jo længe nærmest været ikke-eksisterende.
Men selv i en del større aktier synes jeg omsætningen længe har ligget noget under normalen. Alligevel har vi haft en periode, hvor selv store aktier har kunnet stige/falde med forbløffende 4-5-6% eller indimellem mere på en enkelt dag. Normalt ville jeg læse en så stor stigning eller fald, som et ret stærkt signal, forudsat altså at den kommer ridende på den store omsætning, som der plejer at skulle til for at give udsving af den størrelse. Men jeg har længe tøvet med at fortolke og lægge for meget i disse ellers store udsving, fordi det var tydeligt at de bare var effekten af ret små mængder aktier, der skiftede hænder; den ene dag tilfældigvis udløst af nogle få kunder der vil købe lidt (= stigning), næste dag tilfældigvis et par andre der vil sælge små portioner (= fald).
Tænkte bare at dette element af tilfældighed (?) også kunne påvirke TÁ. Men klart når du først rent faktisk studerer regnskaberne inden du laver din TÁ, så eliminerer/reducerer du jo givet den mulige risiko.
Jeg er som før sagt ikke den store TAer, men jeg synes det er både virkelig interessant og investeringsmæssigt bestemt også relevant meget relevant, at vide oplæse om, hvor TAerne står i forhold til en bestemt aktie eller markedet som sådan.
Og på den note, endnu engang tusind tak fordi du så gavmildt deler dit store arbejde med os alle.
GODT NYTÅR!!
-
God eftermiddag 29.dec

Vi er +9,1% på vores aktier i norske SalMar som vi købte 8.dec. Vi skal IKKE sælge den i dag, men det bliver måske i morgen eller i de første dage i det nye år. Bare så i lige følger med i tråden i de kommende dage, og husk at børsen også har åben i morgen fredag 30 dec.
Og børsen åbner igen 2. januar.Så hold lige øje her i tråden i morgen for vi skal sælge SalMar i ca. kurs 390 nok.
-
God eftermiddag 30.dec

Så ramte SalMar kurs 391,60 nok.
Så skal den SÆLGES
Vi tager en profit på ca. 11,5% på 3 uger. -
Jeg beholder mine laks lidt endnu i et sats på, at de norske politikere snart finder fælles fodslag omkring en lidt mildere grunnskat.
-
Godt nytår til alle

Da denne tråd er blevet meget lang, starter, jeg en ny tråd af næsten samme navn i morgen kaldet "Q1 2023 - Status på aktiemarkedet" med de selskaber vi stadig har købt os ind i. Det er
H+H
YIT
ALK-Abelló
Kongsberg Gruppen
Orkla
Tomra
Carlsberg
Ørsted
Torm
MOWI
Bouvet
Klaveness
Höegh Autoliners
Rockwool B... det er kun for at jeg/vi kan holde overblikket
Håber det er ok 
-
Fantastisk Nordicstock. Godt nytår.

-
KONGSBERG GRUPPEN: Pareto nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, kursmålet økes dog til NOK 425 (400). XtraInvestor.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind