Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Status på aktiemarket ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
83 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #65

    22 Dec 2022

    Det er tid til at SÆLGE aktier i Norden (Ticker: DNORD)

    Vi tager en kort gevinst på 8,6% på 2 uger. (købt i kurs 390,60, og i dag solgt i kurs 424,00)

    Gider i at like denne update, så jeg ved i får solgt?

    108883_TA_DK_Norden_22dec.jpg

    1 Reply Last reply
    7
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote
      wrote on sidst redigeret af
      #66

      Kære Nordic .. En kæmpe kompliment for det gigantiske arbejde du lægger for dagen. Det er mig en gåde du ikke har et UTAL af likes. Du skal hermed ønskes en særskilt god jul og håber du nyder familiens skød.

      Med stor respekt og håb om
      GLÆDELIG JUL !

      Mvh
      TheNote

      1 Reply Last reply
      11
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #67

        Helt enig TheNote. NordicStocks tråde har i gennemsnit op til 1000 eller flere besøg pr. dag (ikke unikke). Desværre har det med at like indlæg ofte trange kår på de sociale aktiemedier.

        Denne tråd og dem fra Anavex er dem som trods alt har fået flest likes i 2022.

        1 Reply Last reply
        8
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #68

          Mange tak Note 🙂 Godt at høre at du kan bruge det. Også glædelig jul til dig og dine 🙂

          Og tak til Helge for update på antal besøg 🙂

          1 Reply Last reply
          5
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør
            wrote on sidst redigeret af
            #69

            NordicStock, Det var så lidt.

            Tusinde tak for dine fantastisk brugbare analyser. Glædelig jul og godt nytår til dig og dine. 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #70

              God søndag 25 dec. 2022 🙂

              Håber alle har fået sovet igennem på julemaden 🙂

              Jeg har brugt formiddagen, for lige at lave en teknisk analyse af 2 overordnede Nordiske Index.

              • Som i sikkert ved som er det Nasdaq OMX der dækker børserne for Danmark, Sverige, Finland og Island. Nasdaq OMX har et index der hedder OMX N40 som er de 40 største aktieselskaber i de lande.

              • Og det er Oslo Børs i Norge, som har OBX 25 index'et som er det index der er sammenligneligt med de index som Nasdaq OMX bruger.

              De 2 index peger lidt i hver sin retning.

              • Det norske OBX 25 har stigende momentum i RSI, men stadig et salgs-signal i MACD

              • OMX N40 har faldende momentum i RSI, og et salgs-signal i MACD

              ====================

              Grunden til at det Norske OBX 25 index klarer sig lidt bedre, skyldes især, at der er kvalitets selskaber inden for OLIE, ENERGI og SHIPPING som er 3 sektorer der har 'vind i sejlene' i denne meget kolde vinter.

              For OMX N40 (Danmark, Sverige og Finland) er det især tungt på INDUSTRI, CONSUMERS og HEALTHCARE, hvoraf de 2 førstnævnte har ret store udfordringer lige pt. Man har stigende omsætning i selskaberne year-on-year, men faldende indtjening year-on-year.

              Derfor skal vi i den kommende tid, se om der er et cases på det norske aktie marked, der kunne være værd at investere i.

              • Som i kan se på grafen for det norske OBX 25 index, har vi stigende RSI, og et salgs-signal i MACD. Dog ser MACD ud til at gå i køb snart.

              • Som i kan se på grafen for OMX 40 index'et, har vi faldende RSI, og et salgs-signal i MACD. Det ser ud til at vi samlet skal ned 5-7% i det index før det bliver købs-klart.

              Konklussion: Vi kigger lidt på et par norske cases, som vi kan tilføje vores portefølje i den kommende tid.

              PS: Herunder er et link til en YouTube video, som jeg vil anbefale i ser. Den varer dog næsten en time, men det er en virkelig saglig gennemgang af hvad de tekniske signaler fortæller lige pt.

              108951__OMX_N40_Index_TA_25dec2022.jpg
              108951__Norge_OBX25_Index_TA_25dec2022.jpg

              1 Reply Last reply
              6
              • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktør
                wrote on sidst redigeret af
                #71

                Tak Nordicstock. Jeg er pænt tungt investeret i norske energirelaterede aktier siden efteråret 2021. Typisk stiger RSI i disse i takt med, at olie og gaspriserne stiger - og falder, når prisen går ned.

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #72

                  Tak Helge 🙂

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #73

                    God onsdag eftermiddag 28. dec 2022

                    Herunder en status på aktierne i det danske C25 index.

                    • Demant ser snart købs-klar ud.
                    • DSV ser snart købs-klar ud.
                    • Sælg dine FLS aktier, hvis du har nogle. RSI er på 80.
                    • Genmab ser snart købs-klar ud. (kurs 2850-2860 skal den samles op)
                    • GN Store Nord ser snart købs-klar ud.
                    • Netcompany ser snart købs-klar ud.
                    • Novo Nordisk har toppet for nu. Sælg den.
                    • Novozymes ser snart købs-klar ud.
                    • Rockwool B er lige gået i køb og har stigende momentum.
                    • Tryg er millimeter fra at være købs-klar.
                    • Ørsted ser snart købs-klar ud.

                    Herunder kommer den nye case for Rockwool B, som jeg mener vi bør købe.

                    Den bliver tilføjet vores nuværende daytrader portefølje som pt. består af:

                    DK - H+H (Tråd: 108598 - købt 10. dec 2022)
                    FI - YIT (Tråd: 108621 - købt 11. dec 2022)
                    DK - ALK-Abelló (Tråd: 108594 - købt 10. dec 2022)
                    NO - Kongsberg Gruppen (Tråd: 108507 - købt 8. dec 2022)
                    NO - Orkla (Tråd: 108507 - købt 8. dec 2022)
                    NO - SalMar (Tråd: 108507 - købt 8. dec 2022)
                    NO - Tomra (Tråd: 108507 - købt 8. dec 2022)
                    DK - Carlsberg (Tråd: 108715 - købt 14. dec 2022)
                    DK - Ørsted (Tråd: 108716 - købt 14. dec 2022)
                    DK - Torm (Tråd: 108799 - købt 18. dec 2022)
                    NO - Mowi (Tråd: 108835 - købt 20. dec 2022)
                    NO - PGS (Tråd: 108836 - købt 20. dec 2022)
                    NO - Bouvet (Tråd: 108870 - købt 21. dec 2022)
                    NO - Klaveness (Tråd: 108881 - købt 22. dec 2022)
                    NO - Höegh Autoliners (Tråd: 108882 - købt 22. dec 2022)

                    109006_Teknisk_status_Danmark_C25_28dec22.jpg
                    109006_TA_DK_RockwoolB_28dec.jpg
                    109006_FA_DK_Rockwool.jpg

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #74

                      God eftermiddag onsdag 28. dec.

                      Det er tid til at SÆLGE PGS i Norge. RSI indikerer at vi rammer overkøbt territorium.

                      Vi kom ind i kurs 5,77 Nok den 20. dec. og nu er den i kurs 6,96 Nok

                      Det giver os en profit på 20,6% på 8 dage.

                      Gider i at like dette opslag, så jeg ved i får solgt?

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • V Offline
                        V Offline
                        VærKritisk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #75

                        Dejligt mange "snart købsklare aktier" du har med på listen. Det ligner næsten, at du har sat vand over til et januar-rally....hehe.

                        Lige nu kræver det dog en vildt kraftig lup at få øje på noget købelyst. Vi må håbe at et ordentligt nytårsknald kan vække markedet.

                        Iøvrigt, synes længe omsætningen på børsen har været usædvanlig lav. Jeg ved ikke meget om TÁ, men kan sådan noget ikke bidrage til at forvanske/forvirre feks RSI- værdier?

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #76

                          Hej VærKritisk,

                          Jeg synes du kommer med en vigtig pointe, jeg ikke selv har tænkt over 🙂

                          Men jo, selve den daglige omsætning kan nok påvirke teknikken, men jeg prøver kun at anbefale Large Caps og Mid Caps, og der er god solid omsætning i dem, så længe at størstedelen af aktierne er i free-flow. Det er derfor jeg f.eks. slet ikke kigger eller analyserer Københavns Lufthavn aktien, da kun 3% af aktierne er i free flow.

                          Og jeg lægger kun cases op, der først og fremmest er baseret på udviklingen i regnskaberne. Ser regnskaberne solide ud, ser jeg på teknikken.

                          PS: Tak for grinet, over at at et nytårsknald skal vække markedet ... haha 🙂 Jeg tror at mange investorer har kigget et par gange på deres portefølje i 2022 og er blevet overasket over hvor mange tæsk aktierne har fået, og så bliver nogle investorer nok lidt påvirket til at se lidt mindre på deres portefølje. Men det er selvfølgelig bare et gæt.

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • V Offline
                            V Offline
                            VærKritisk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #77

                            Hej Nordicstock,

                            Omsætningen i mange små aktier har jo længe nærmest været ikke-eksisterende.

                            Men selv i en del større aktier synes jeg omsætningen længe har ligget noget under normalen. Alligevel har vi haft en periode, hvor selv store aktier har kunnet stige/falde med forbløffende 4-5-6% eller indimellem mere på en enkelt dag. Normalt ville jeg læse en så stor stigning eller fald, som et ret stærkt signal, forudsat altså at den kommer ridende på den store omsætning, som der plejer at skulle til for at give udsving af den størrelse. Men jeg har længe tøvet med at fortolke og lægge for meget i disse ellers store udsving, fordi det var tydeligt at de bare var effekten af ret små mængder aktier, der skiftede hænder; den ene dag tilfældigvis udløst af nogle få kunder der vil købe lidt (= stigning), næste dag tilfældigvis et par andre der vil sælge små portioner (= fald).

                            Tænkte bare at dette element af tilfældighed (?) også kunne påvirke TÁ. Men klart når du først rent faktisk studerer regnskaberne inden du laver din TÁ, så eliminerer/reducerer du jo givet den mulige risiko.

                            Jeg er som før sagt ikke den store TAer, men jeg synes det er både virkelig interessant og investeringsmæssigt bestemt også relevant meget relevant, at vide oplæse om, hvor TAerne står i forhold til en bestemt aktie eller markedet som sådan.

                            Og på den note, endnu engang tusind tak fordi du så gavmildt deler dit store arbejde med os alle.

                            GODT NYTÅR!!

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #78

                              God eftermiddag 29.dec 🙂

                              Vi er +9,1% på vores aktier i norske SalMar som vi købte 8.dec. Vi skal IKKE sælge den i dag, men det bliver måske i morgen eller i de første dage i det nye år. Bare så i lige følger med i tråden i de kommende dage, og husk at børsen også har åben i morgen fredag 30 dec. 🙂 Og børsen åbner igen 2. januar.

                              Så hold lige øje her i tråden i morgen for vi skal sælge SalMar i ca. kurs 390 nok.

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #79

                                God eftermiddag 30.dec 🙂

                                Så ramte SalMar kurs 391,60 nok.

                                Så skal den SÆLGES 🙂 Vi tager en profit på ca. 11,5% på 3 uger.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  VærKritisk
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #80

                                  Jeg beholder mine laks lidt endnu i et sats på, at de norske politikere snart finder fælles fodslag omkring en lidt mildere grunnskat.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #81

                                    Godt nytår til alle 🙂

                                    Da denne tråd er blevet meget lang, starter, jeg en ny tråd af næsten samme navn i morgen kaldet "Q1 2023 - Status på aktiemarkedet" med de selskaber vi stadig har købt os ind i. Det er

                                    H+H
                                    YIT
                                    ALK-Abelló
                                    Kongsberg Gruppen
                                    Orkla
                                    Tomra
                                    Carlsberg
                                    Ørsted
                                    Torm
                                    MOWI
                                    Bouvet
                                    Klaveness
                                    Höegh Autoliners
                                    Rockwool B

                                    ... det er kun for at jeg/vi kan holde overblikket 🙂 Håber det er ok 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    8
                                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktør
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #82

                                      Fantastisk Nordicstock. Godt nytår. 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • V Offline
                                        V Offline
                                        vandkalv
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #83

                                        Kongsberg-gruppen tegner interessant efter kursfaldet til 400 i dag. Den er så populær, at SMA50 har givet den et rekyl opefter med det samme, så en redning måske forude for kursen.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          ProinvestorNEWS
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #84

                                          KONGSBERG GRUPPEN: Pareto nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, kursmålet økes dog til NOK 425 (400). XtraInvestor.

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger