Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bgadk og ande

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
213 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af
    #82

    Så bliver det interessant om det bliver en taberaftale som efter første eller anden verdenskrig.

    1 Reply Last reply
    0
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk
      wrote on sidst redigeret af
      #83

      Selvom det er anti-skibs missiler så kan de også bruges mod landmål. Det er dog nogle forholdsvis dyre missiler til at bruge til det formål. Så ja, de må være pressede, når de på den måde leder med lys og lygte efter yderligere præcisions ammunition overalt i det store land.

      1 Reply Last reply
      1
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk
        wrote on sidst redigeret af
        #84

        Nej, det sikrer atomvåbene mod. Rusland skal nok få et eller andet ud af deres angreb. Sandsynligvis det vi drøftede tidligere i tråden. Men efter sigende så er Putin slet ikke færdig med krig endnu.
        Det er ikke kun Oniks missilerne fra Kurilerne som er på vej til Ukraine. Tropper fra alle mulige andre dele af det store land er også på vej. Det er bare "2. sorterings" enheder, som nok vil få det endnu sværere. Snart kommer det vel også ekstra indkaldelser af værnepligtige.

        Desværre er Putin ikke klar til fred endnu, sådan som jeg forudsagde.

        1 Reply Last reply
        4
        • 0 Offline
          0 Offline
          007
          wrote on sidst redigeret af
          #85

          Det er godt set!

          Jeg forudsiger, det kommer til en konfrontation mellem Nato og Rusland: Nato vil sikre luftrummet over Ukraine i slutningen af denne måned eller i første halvdel af April.

          I år => "sell in april and go away"

          1 Reply Last reply
          0
          • S Offline
            S Offline
            Skidtmads
            wrote on sidst redigeret af
            #86

            Putin er færdig! Men han er for stolt til at sige stop. Verden frygter hans næste trin. Manden er gal - og har ingen udgang på sin tåbelige adfærd...

            1 Reply Last reply
            2
            • S Offline
              S Offline
              Skidtmads
              wrote on sidst redigeret af
              #87

              hvis en af jer sender den afgørende kugle, så får I sgu mine aktier - begge to!

              1 Reply Last reply
              2
              • exitnuE Offline
                exitnuE Offline
                exitnu
                wrote on sidst redigeret af
                #88

                Putin Likely to Make Nuclear Threats If War Drags, U.S. Says

                "Defense Intelligence Agency chief offers a grim assessment"

                "Russia may 'rely on its nuclear deterrent' to signal strength"

                Bloomberg - Are you a robot?

                favicon

                (www.bloomberg.com)

                Det fundamentale spørgsmål må være: hvad gør NATO helt præsist såfremt Rusland anvender et taktisk A-våben!?

                1 Reply Last reply
                3
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #89

                  Det der sker nu er det samme som der skete op til invasionen: Konstante og kontante advarsler.

                  USA melder ud at Rusland vil true med atomvåben og kan tænkes at bruge dem. Dermed mindskes chokeffekten som er hovedmålet med at true eller bruge atomvåben.

                  Når Putin så endelig truer med atomvåben i Ukraine, så vil reaktionen være: Det har vi hørt! Og hvad så?

                  Jeg tror ikke Putin er så dum at anvende atomvåben. De er næsten ubrugelige på slagmarken og risikerer at drage NATO ind i krigen og vende Kina og Indien mod Rusland.

                  Hvis han skulle gøre det, så vil USA ikke have noget anden valg end at svare igen atomart. USA og NATO kan ikke holde til at et land kan bruge atomvåben uden at det gengældes. Det vil skabe en farlig præcedens og undergrave afskrækkelsen som er hovedmålet med at have en atomstyrke.

                  Hvor målet for den/de amerikanske-engelske-franske bomber bliver, afhænger af hvor Putin kaster sin. Hvis han rammer Mauripol (det mest sandsynlige mål), så vil svaret nok være Sevastopol. Bliver det Kiev, så bliver svaret nok Sevastopol+Minsk+Kursk.

                  Igen jeg tror ikke det er noget man skal være bange for. Jeg regner ikke Putin for gal eller sindssyg.

                  Og under alle omstændigheder så tror jeg Putin har sin "gyldne bro" væk fra krigen: Han kan få Krim og Ukrainsk neutralitet.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #90

                    Der er også Kina vinklen:

                    Biden kan stille og roligt fortælle Xi, at hvis Rusland bruger atomvåben og at dette udvikler sig til en strategisk udveksling, at USA så for "god ordens skyld" også vil udslette Kina som medskyldig....

                    Det vil helt sikkert gøre Kinas mere interesseret i at Putin ikke starter på at bruge atomvåben.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • exitnuE Offline
                      exitnuE Offline
                      exitnu
                      wrote on sidst redigeret af
                      #91

                      Du er super skarp bgadk mht. militær strategi - også stor indsigt på det helt lavpraktiske niveau.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • exitnuE Offline
                        exitnuE Offline
                        exitnu
                        wrote on sidst redigeret af
                        #92

                        Du er super skarp bgadk mht. militær strategi - også stor indsigt på det helt lavpraktiske niveau.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • exitnuE Offline
                          exitnuE Offline
                          exitnu
                          wrote on sidst redigeret af
                          #93

                          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi:

                          Link Preview Image
                          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi :: Krigsvidenskab.dk

                          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi fra 2011.

                          favicon

                          Krigsvidenskab.dk (krigsvidenskab.dk)

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hyst
                            wrote on sidst redigeret af
                            #94

                            Russiske dødstal slap ud ved en fejl:

                            Cached:

                            Link Preview Image
                            Минобороны сообщило, что российские войска завершают разгром националистического батальона «Донбасс»

                            В российском Минобороны заявили, что войска завершают разгром украинского националистического батальона

                            favicon

                            kp.ru (web.archive.org)

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • bgadkB Offline
                              bgadkB Offline
                              bgadk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #95

                              Ja, og de har helt sikkert ikke talt alle med. Vi er nok reelt tættere på de ukrainske estimater end de mere konservative amerikanske.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hyst
                                wrote on sidst redigeret af
                                #96

                                Jeg tror nu det er det faktiske tal pr ca. 20. marts (eller lidt før):

                                " ....... during the special operation in Ukraine, the Russian Armed Forces lost 9861 people killed, 16153 people were injured........"

                                Tæt på det Ukraine har angivet - og langt fra de få hundrede Rusland tidliger har udmeldt.

                                Meddelelsen blev lynhurtig fjernet igen - men nettet husker heldigvis

                                og der er faktisk højere (om dog i samme størrelsesorden) end USA's vurderinger af Ruslands tab:

                                "One such assessment found that approximately 7,000 Russian troops have been killed so far, said one of the sources. But that figure, first reported by The New York Times, is on the higher end of US estimates, which vary because the US and its allies have no precise way of counting casualties. Some estimates place the number of Russian troops killed in Ukraine at about 3,000, whereas others suggest more than 10,000 have been killed."

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • bgadkB Offline
                                  bgadkB Offline
                                  bgadk
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #97

                                  Spørgsmålet er også hvor god Rusland rent faktisk er til at tælle selv (også når de er ærlige).
                                  Der er en hel del som er MIA (Missing in Accion), som bare er... væk. Enten fordi Ukrainske tropper nu har kontrol over det sted de blev dræbt, eller fordi de simpelthen er brændt op eller sprængt i smådele.

                                  For at blive KIA (Killed In Accion) så skal enten ens lig blive afhentet af egne tropper eller der skal være venlige tropper som ser hvad der sker og melder tilbage.
                                  Hvis man er MIA men det blev set af ens egne tropper at man blev ramt, så er man PKIA (Presumed Killed In Accion).

                                  Under alle omstændigheder så tager det noget tid, før rapporterne kommer ind og bliver talt, og vidnesbyrd om dem som blev ramt, men hvor man ikke kunne finde eller komme hen til liget.

                                  Det er grumt, og jeg må sige at jeg oprindelig slet ikke troede på de ukrainske tal - men med lækket fra Rusland og med ovenstående vurderinger, så kan det være meget tæt på sandheden.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • bgadkB Offline
                                    bgadkB Offline
                                    bgadk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #98

                                    Hvilket i øvrigt vil sige at død+sårede nu er over 10% af de oprindelige styrker, hvilket vil sige en decimering (deci=10 tal). Man siger som tommelfingerregel at en enhed bliver "Combat ineffective" når den er blevet decimeret.

                                    Det er nok det vi ser på flere fronter. Og det er ovenikøbet uden at tage hensyn til forsyningsproblemer (brændstof, mad, ammunition, reservedele).

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • 0 Offline
                                      0 Offline
                                      007
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #99

                                      Jeg vender positionen.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        Hyst
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #100

                                        Ifølge Rusland er tabstallene er hackerangreb.

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #101

                                          Ja, ja da. Selvfølgelig siger de det.

                                          Og hvorfor skulle det være det, når først artiklen med tabstallene kommer op, og derefter samme artikel men uden tabs tal?

                                          Artiklen er således ægte (ellers ville de ikke lægge den op igen), og hvorfor skulle hackere gå ind i en ikke endnu offentliggjort artikel og ligge falske tabstal ind? Hvorfor ikke bare ligge tabstallene ud?
                                          Og hvorfor skulle avisen ligge samme artikel op igen men nu bare uden tabstal, hvis avisen var blevet kompromitteret?

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger