Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bgadk og ande

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
213 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bgadkB Offline
    bgadkB Offline
    bgadk
    wrote on sidst redigeret af
    #90

    Der er også Kina vinklen:

    Biden kan stille og roligt fortælle Xi, at hvis Rusland bruger atomvåben og at dette udvikler sig til en strategisk udveksling, at USA så for "god ordens skyld" også vil udslette Kina som medskyldig....

    Det vil helt sikkert gøre Kinas mere interesseret i at Putin ikke starter på at bruge atomvåben.

    1 Reply Last reply
    2
    • exitnuE Offline
      exitnuE Offline
      exitnu
      wrote on sidst redigeret af
      #91

      Du er super skarp bgadk mht. militær strategi - også stor indsigt på det helt lavpraktiske niveau.

      1 Reply Last reply
      2
      • exitnuE Offline
        exitnuE Offline
        exitnu
        wrote on sidst redigeret af
        #92

        Du er super skarp bgadk mht. militær strategi - også stor indsigt på det helt lavpraktiske niveau.

        1 Reply Last reply
        0
        • exitnuE Offline
          exitnuE Offline
          exitnu
          wrote on sidst redigeret af
          #93

          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi:

          Link Preview Image
          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi :: Krigsvidenskab.dk

          Militærstrategi er ikke bare militærstrategi fra 2011.

          favicon

          Krigsvidenskab.dk (krigsvidenskab.dk)

          1 Reply Last reply
          1
          • H Offline
            H Offline
            Hyst
            wrote on sidst redigeret af
            #94

            Russiske dødstal slap ud ved en fejl:

            Cached:

            Link Preview Image
            Минобороны сообщило, что российские войска завершают разгром националистического батальона «Донбасс»

            В российском Минобороны заявили, что войска завершают разгром украинского националистического батальона

            favicon

            kp.ru (web.archive.org)

            1 Reply Last reply
            3
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk
              wrote on sidst redigeret af
              #95

              Ja, og de har helt sikkert ikke talt alle med. Vi er nok reelt tættere på de ukrainske estimater end de mere konservative amerikanske.

              1 Reply Last reply
              1
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #96

                Jeg tror nu det er det faktiske tal pr ca. 20. marts (eller lidt før):

                " ....... during the special operation in Ukraine, the Russian Armed Forces lost 9861 people killed, 16153 people were injured........"

                Tæt på det Ukraine har angivet - og langt fra de få hundrede Rusland tidliger har udmeldt.

                Meddelelsen blev lynhurtig fjernet igen - men nettet husker heldigvis

                og der er faktisk højere (om dog i samme størrelsesorden) end USA's vurderinger af Ruslands tab:

                "One such assessment found that approximately 7,000 Russian troops have been killed so far, said one of the sources. But that figure, first reported by The New York Times, is on the higher end of US estimates, which vary because the US and its allies have no precise way of counting casualties. Some estimates place the number of Russian troops killed in Ukraine at about 3,000, whereas others suggest more than 10,000 have been killed."

                1 Reply Last reply
                2
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #97

                  Spørgsmålet er også hvor god Rusland rent faktisk er til at tælle selv (også når de er ærlige).
                  Der er en hel del som er MIA (Missing in Accion), som bare er... væk. Enten fordi Ukrainske tropper nu har kontrol over det sted de blev dræbt, eller fordi de simpelthen er brændt op eller sprængt i smådele.

                  For at blive KIA (Killed In Accion) så skal enten ens lig blive afhentet af egne tropper eller der skal være venlige tropper som ser hvad der sker og melder tilbage.
                  Hvis man er MIA men det blev set af ens egne tropper at man blev ramt, så er man PKIA (Presumed Killed In Accion).

                  Under alle omstændigheder så tager det noget tid, før rapporterne kommer ind og bliver talt, og vidnesbyrd om dem som blev ramt, men hvor man ikke kunne finde eller komme hen til liget.

                  Det er grumt, og jeg må sige at jeg oprindelig slet ikke troede på de ukrainske tal - men med lækket fra Rusland og med ovenstående vurderinger, så kan det være meget tæt på sandheden.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #98

                    Hvilket i øvrigt vil sige at død+sårede nu er over 10% af de oprindelige styrker, hvilket vil sige en decimering (deci=10 tal). Man siger som tommelfingerregel at en enhed bliver "Combat ineffective" når den er blevet decimeret.

                    Det er nok det vi ser på flere fronter. Og det er ovenikøbet uden at tage hensyn til forsyningsproblemer (brændstof, mad, ammunition, reservedele).

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • 0 Offline
                      0 Offline
                      007
                      wrote on sidst redigeret af
                      #99

                      Jeg vender positionen.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #100

                        Ifølge Rusland er tabstallene er hackerangreb.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #101

                          Ja, ja da. Selvfølgelig siger de det.

                          Og hvorfor skulle det være det, når først artiklen med tabstallene kommer op, og derefter samme artikel men uden tabs tal?

                          Artiklen er således ægte (ellers ville de ikke lægge den op igen), og hvorfor skulle hackere gå ind i en ikke endnu offentliggjort artikel og ligge falske tabstal ind? Hvorfor ikke bare ligge tabstallene ud?
                          Og hvorfor skulle avisen ligge samme artikel op igen men nu bare uden tabstal, hvis avisen var blevet kompromitteret?

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hyst
                            wrote on sidst redigeret af
                            #102

                            Tabstallene er svære at verificere, men her er yderligere et bud:

                            wsj.com

                            favicon

                            (www.wsj.com)

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • 0 Offline
                              0 Offline
                              007
                              wrote on sidst redigeret af
                              #103

                              Hvad jeg ville gøre, hvis jeg var Putin, var at skabe et todelt monetært system, som Sydafrika engang havde med den finansielle rand og en indenlandske rand.

                              Altså støtte den indenlandske rubel med guld for at genoprette tilliden blandt det russiske folk, men lade rublen flyde ifb. med internationale transaktioner - det modsatte af, hvad FDR gjorde i 1934.

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #104

                                Zelenskyj / Ukraine har udmeldt, at de kan overveje neutralitet imod garantier fra tredjelande, samt afgivelse af en del af Donbas regionen ( da de erkender at tilbageerobring vil udløse 3. Verdenskrig ) - jf danske aviser.

                                Hvis Rusland er moden til at stoppe deres håbløse invadering af Ukraine så har de muligheden nu ! De vil endda kunne udråbe sig som sejrherre i hjemlandet.

                                Lad os håbe på en snarligt afslutning !

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • 0 Offline
                                  0 Offline
                                  007
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #105

                                  Marts d. 31 er skæringsdatoen for "ikke venligsindede nationer"... at betale deres gas i rubler.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #106

                                    Det kommer ikke til at ske.

                                    Der bliver panik nogle steder, men det må være prisen.

                                    Slut med russisk olie og lad os komme videre uden Rusland, som det styres nu.

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • 0 Offline
                                      0 Offline
                                      007
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #107

                                      Tror du Putin lukker for gassen?

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #108

                                        Hvad den idiot gør gider jeg end ikke gætte på.

                                        De 400 mln eur der dagligt sendes til rusland skal ophøre hurtigst muligt.

                                        Så må vi fryse til vinter.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • 0 Offline
                                          0 Offline
                                          007
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #109

                                          Gas anvendes til meget andet opvarmning.

                                          Det kan udløser en recession.

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger