Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bgadk og ande

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
213 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • 0 Offline
    0 Offline
    007
    wrote on sidst redigeret af
    #99

    Jeg vender positionen.

    1 Reply Last reply
    0
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #100

      Ifølge Rusland er tabstallene er hackerangreb.

      1 Reply Last reply
      1
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk
        wrote on sidst redigeret af
        #101

        Ja, ja da. Selvfølgelig siger de det.

        Og hvorfor skulle det være det, når først artiklen med tabstallene kommer op, og derefter samme artikel men uden tabs tal?

        Artiklen er således ægte (ellers ville de ikke lægge den op igen), og hvorfor skulle hackere gå ind i en ikke endnu offentliggjort artikel og ligge falske tabstal ind? Hvorfor ikke bare ligge tabstallene ud?
        Og hvorfor skulle avisen ligge samme artikel op igen men nu bare uden tabstal, hvis avisen var blevet kompromitteret?

        1 Reply Last reply
        1
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #102

          Tabstallene er svære at verificere, men her er yderligere et bud:

          wsj.com

          favicon

          (www.wsj.com)

          1 Reply Last reply
          1
          • 0 Offline
            0 Offline
            007
            wrote on sidst redigeret af
            #103

            Hvad jeg ville gøre, hvis jeg var Putin, var at skabe et todelt monetært system, som Sydafrika engang havde med den finansielle rand og en indenlandske rand.

            Altså støtte den indenlandske rubel med guld for at genoprette tilliden blandt det russiske folk, men lade rublen flyde ifb. med internationale transaktioner - det modsatte af, hvad FDR gjorde i 1934.

            1 Reply Last reply
            0
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen
              wrote on sidst redigeret af
              #104

              Zelenskyj / Ukraine har udmeldt, at de kan overveje neutralitet imod garantier fra tredjelande, samt afgivelse af en del af Donbas regionen ( da de erkender at tilbageerobring vil udløse 3. Verdenskrig ) - jf danske aviser.

              Hvis Rusland er moden til at stoppe deres håbløse invadering af Ukraine så har de muligheden nu ! De vil endda kunne udråbe sig som sejrherre i hjemlandet.

              Lad os håbe på en snarligt afslutning !

              1 Reply Last reply
              2
              • 0 Offline
                0 Offline
                007
                wrote on sidst redigeret af
                #105

                Marts d. 31 er skæringsdatoen for "ikke venligsindede nationer"... at betale deres gas i rubler.

                1 Reply Last reply
                1
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #106

                  Det kommer ikke til at ske.

                  Der bliver panik nogle steder, men det må være prisen.

                  Slut med russisk olie og lad os komme videre uden Rusland, som det styres nu.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • 0 Offline
                    0 Offline
                    007
                    wrote on sidst redigeret af
                    #107

                    Tror du Putin lukker for gassen?

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #108

                      Hvad den idiot gør gider jeg end ikke gætte på.

                      De 400 mln eur der dagligt sendes til rusland skal ophøre hurtigst muligt.

                      Så må vi fryse til vinter.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • 0 Offline
                        0 Offline
                        007
                        wrote on sidst redigeret af
                        #109

                        Gas anvendes til meget andet opvarmning.

                        Det kan udløser en recession.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #110

                          Og det kommer vi os over !

                          Krigsmaskinen skal stoppes hurtigst muligt.

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • 0 Offline
                            0 Offline
                            007
                            wrote on sidst redigeret af
                            #111

                            hmm, 30 % arbejdsløshed samt mulig hyperinflation.

                            Jeg tror den skal forsøges landet, så skånsom for EU som muligt.

                            Men ja, absolut pengestrømmen fra EU skal lukkes.

                            Læste: Indien nyde godt af billig olie fra Rusland.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #112

                              Det er vist et gæt ud i det blå 🙂

                              US har dækket 30% af den "manglede" russiske gas, som udgør ca 40% af EUs gasforbrug. Mon ikke vi kan spare 10-20% point af det samlede forbrug og omstille resten til olie.

                              Gassen kan han vist ikke lige omdirigere.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • 0 Offline
                                0 Offline
                                007
                                wrote on sidst redigeret af
                                #113

                                Ja lige præcis, det kommer jo ikke lige flydende i morgen.

                                Jeg kan ikke komme ind på Blomberg news, der var en udmærket artikel, der beskrev mulige senarier.

                                Men her er en CNBC, hvis du ikke allerede har læst den.

                                Access Denied

                                favicon

                                (www.cnbc.com)

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #114

                                  30% ? hvor kommer dette tal fra?

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • 0 Offline
                                    0 Offline
                                    007
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #115

                                    HYST, ja det er rigtigt, der burde også have stået depression (1929).

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      Hyst
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #116

                                      Mystisk, jeg svarede ellers Solsen på hans 30% gas fra USA af russisk gas.

                                      Rækkefølgen i tråde går lidt galt.

                                      Men hvis du får ret er der jo blot én vej frem "Stauning eller kaos"

                                      Spørgsmålet er så hvem vi skal sætte ind i stedet for Stauning.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • 0 Offline
                                        0 Offline
                                        007
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #117

                                        India Will Drop the Dollar to Trade with Russia, Replacing SWIFT.
                                        https://www.independentsentinel.com/india-will-drop-the-dollar-to-trade-with-russia-replacing-swift/

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #118

                                          Det får Rusland ikke særlig meget ud af. Indien køber meget mere af Rusland end Rusland køber i Indien. Det vil sige at Indien ender med en negativ Rubel saldo, eller Rusland med en positiv Rupi saldo. Og hvad kan de så bruge den til?

                                          Enten må Indien købe færre våben eller mindre olie fra Rusland, eller også må Rusland købe mere fra Indien for at regnestykket går op.
                                          Jeg tror ikke Rusland er interesseret i at få en kæmpe beholdning af indiske rupi stående i Indien. Så et eller andet er ikke holdbart i den konstruktion. I det øjeblik at Rusland forsøger at veksle Rupi's om til andre valutaer, så ender de inde i den samme blokade som hidtil. Det vil sige at de ikke kan få Euros eller USD fra Rupi's uden at de bliver beslaglagt.
                                          Alternativt så kan Rusland forsøge at betale med Rupis når de køber noget andre steder i verden.... men i sidste ende så løber de indiske banker en alt for stor risiko ved at håndtere Ruslands indkøb rundt i verden via Rupis, til at de vil ønske at medvirke, da de kan risikere at miste adgang til USD og EUR.

                                          Man ender i virkeligheden tilbage i noget som minder om det gamle vare bytte system som det var under Sovietunionens tid. Jeg kan huske en gang hvor Sovietunionen gerne ville købe et skib af et dansk skibsværft, men kun kunne betale i jernbaneskinner.....

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger